Spijt van scheiding?

08-04-2020 11:35 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving scheiden steeds meer mensen. En zijn daarna heel gelukkig alleen of met een nieuwe partner... Of doen ze alsof? Zou er nooit iemand spijt hebben dan van hun keuze... Als ik 't vraag zeggen ze van niet.. Maar is dit eerlijk? Dus gescheiden mensen hier..... Hier ben je anoniem, vertel eens eerlijk... Heb je ooit spijt gehad van je keuze om te gaan scheiden?
Nope. Beste beslissing ooit. Ben nu veel gelukkiger met mijn nieuwe partner.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vriendenkring twee stellen, die na scheiding weer bij elkaar kwamen
Dus ja, die hadden spijt :)

https://www.welingelichtekringen.nl/lie ... -hebt.html
Leuk artikel
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er toch van uit dat de meeste mensen niet over een nacht ijs gaan als ze gaan scheiden. Zeker niet als er kinderen in het spel zijn. Dus dat lijkt me niet veel voor te komen.
Ik ken wel stellen waarbij de scheiding de keus was van 1 van de twee, daar had in bijna alle gevallen de achterblijver wel moeite met de scheiding.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Was er niet een keer een onderzoek gedaan waar uit kwam dat vrouwen over het algemeen genomen gelukkiger zijn na een scheiding dan mannen? Dan geloof ik over het algemeen wel (dan heb ik het even niet over nieuwe partners; maar het alleen kunnen wonen, je leven zelf leuk vorm geven, etc.)
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 11:35
Of doen ze alsof? Zou er nooit iemand spijt hebben dan van hun keuze... Als ik 't vraag zeggen ze van niet.. Maar is dit eerlijk?

Waarom ben je zo wantrouwig? De beslissing om te gaan scheiden neem je meestal niet zomaar, daar gaan vaak maanden of jaren overheen. De kans dat je spijt krijgt is groter bij impulsieve beslissingen dan bij besluiten die je weloverwogen neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jaren later had ik spijt. Omdat mijn kinderen immens beschadigd waren door stiefgedoe.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog geen moment spijt. Ik had geen rothuwelijk, maar ben nu veel gelukkiger!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
08-04-2020 11:41
Waarom ben je zo wantrouwig? De beslissing om te gaan scheiden neem je meestal niet zomaar, daar gaan vaak maanden of jaren overheen. De kans dat je spijt krijgt is groter bij impulsieve beslissingen dan bij besluiten die je weloverwogen neemt.
Het is niet als wantrouwig bedoeld al snap ik dat 't zo een beetje over komt. Maar ik zie ook de nadelen bij deze gescheiden gezinnen en die worden weggewuifd of het het allemaal waard is. En inderdaad kan ik dat soms niet helemaal geloven. Het verdriet van de kinderen en ze minder zien. Gedoe met kinderen in de nieuwe relatie. Financieel gedoe. Zoiets allemaal.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
08-04-2020 11:47
Ja, jaren later had ik spijt. Omdat mijn kinderen immens beschadigd waren door stiefgedoe.
Wat vervelend voor jou en je kinderen :(

Heb je dit ooit aan iemand in real life gezegd...? Waarom wel of waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een periode gehad waarin ik me afvroeg of het wel echt de goede beslissing was. Ik vond het in het begin soms wel pittig om opnieuw te beginnen en alles weer vorm te geven. Maar spijt heb ik nooit gehad. De redenen waarom waren duidelijk voor me en nu meer dan 10 jaar later weet ik dat het de beste beslissing ooit was.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
08-04-2020 11:52
Ik heb wel een periode gehad waarin ik me afvroeg of het wel echt de goede beslissing was. Ik vond het in het begin soms wel pittig om opnieuw te beginnen en alles weer vorm te geven. Maar spijt heb ik nooit gehad. De redenen waarom waren duidelijk voor me en nu meer dan 10 jaar later weet ik dat het de beste beslissing ooit was.
Fijn dat je nu weet dat je de juiste beslissing genomen hebt! Heb je in het begin je struggles met iemand besproken? Waarom wel of niet?

Ik ben er benieuwd naar omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat in mijn omgeving bij de gescheiden mensen nooit iemand ook maar een probleem heeft... Dat lijkt me niet te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Twijfel je zelf aan je relatie TO?
Dat je leven wat ingewikkelder wordt hoeft niet te betekenen dat je vreselijk spijt krijgt van je scheiding natuurlijk. De meeste mensen gaan natuurlijk niet bij hun ex weg omdat het allemaal zo gezellig was thuis.
Alle reacties Link kopieren
https://www.dailymail.co.uk/femail/arti ... rtner.html

Engels onderzoek, best schrikbarende cijfers
Alle reacties Link kopieren
:-[

ja, nogal. ik ben dan ook een man, en die weten pas wat ze missen als ze het kwijt zijn!
kan mezelf soms wel voor mn halsstarrige eigenwijze kop slaan! :facepalm:
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Je kan natuurlijk balen van het geregel rondom bv je kinderen maar blij zijn dat je van die partner af bent. Dan heb je geen spijt van scheiden (misschien wel van trouwen?) maar is dat deel wel ruk.

De mensen die spijt hebben hadden geen realistische verwachtingen van gescheiden zijn. Als er in de relatie bv geen seks was staan de stoeipoezen niet rijendik op je galarij in je flat 3 hoog. Mannen hebben dat denk vaker dan vrouwen. De minnares blijkt eenmaal in gebruik genomen in het dagelijks leven ook een stuk minder stout en begripvol. De alimentatie is vaak ook meer dan gedacht. Dus het grote wilde leven is wel erg summier. Uitzonderingen daar gelaten....
robland320 schreef:
08-04-2020 12:20
:-[

ja, nogal. ik ben dan ook een man, en die weten pas wat ze missen als ze het kwijt zijn!
kan mezelf soms wel voor mn halsstarrige eigenwijze kop slaan! :facepalm:
Wel knap dat je het toe kan geven! Nog een kans dat het goedkomt?
Het maakt ook nogal wat uit op welk moment na de scheiding je iemand ondervraagt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2020 12:12
https://www.dailymail.co.uk/femail/arti ... rtner.html

Engels onderzoek, best schrikbarende cijfers
Jeetje
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
08-04-2020 12:09
Twijfel je zelf aan je relatie TO?
Nee hoor... Al kan ik hem in deze tijden wel eens achter het behang plakken 😡. (hij mij vast ook)
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
08-04-2020 12:26
Het maakt ook nogal wat uit op welk moment na de scheiding je iemand ondervraagt.
Idd. Zo net na een scheiding lijkt het mij sowieso een heftige periode, maakt niet uit hoe goed/slecht de scheiding is. Je moet vaak zoveel regelen en nieuwe gewoonten opbouwen.
Realistischer is om het na 10 jaar of zo nog eens te vragen, dan hebben de meesten het leven wel weer op de rit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 11:51
Wat vervelend voor jou en je kinderen :(

Heb je dit ooit aan iemand in real life gezegd...? Waarom wel of waarom niet?
De kinderen weten het. En verder heeft het geen zin om het aan mensen te vertellen, behalve aan degenen die willen scheiden omdat hun man saai is. Dat doe ik hier op het forum, vertellen hoe het mis kan gaan terwijl je als exen alles wel goed regelt in eerste instantie. Later kan er nog heel wat fout gaan voor betrokken kinderen.
Alle reacties Link kopieren
robland320 schreef:
08-04-2020 12:20
:-[

ja, nogal. ik ben dan ook een man, en die weten pas wat ze missen als ze het kwijt zijn!
kan mezelf soms wel voor mn halsstarrige eigenwijze kop slaan! :facepalm:
Waarom? Kun je voorbeelden geven waarom je er spijt van hebt zonder dat je herkenbaar wordt?

Dapper dat je 't durft toe te geven.. Idee om dit ook aan je ex te doen of is dit te ver gezocht?
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
08-04-2020 12:34
Waarom? Kun je voorbeelden geven waarom je er spijt van hebt zonder dat je herkenbaar wordt?

Dapper dat je 't durft toe te geven.. Idee om dit ook aan je ex te doen of is dit te ver gezocht?
Waarom zou je een ex met zoiets belasten?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven