Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe garderobe - tips gezocht

09-04-2020 08:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd wat aan de zware kant geweest en kocht vooral kleding om mezelf in te verhullen. Nu ben ik goed bezig met afvallen en heb ik over een aantal maanden mijn doel bereikt. Ik wil dit tegen die tijd graag vieren met een goed passende garderobe met items waar ik blij van word.

Ik ben op zoek naar inspiratie en tips voor mooie winkels en merken voor het aanschaffen van een hele nieuwe garderobe. Wat zijn jullie go to winkels? Welk merk zou ik echt even naar moeten kijken? Welke items zijn tijdloos én kunnen jaren mee? Ik welke basisstukken zou ik eigenlijk echt moeten investeren?

Ik ben wat klein van stuk, eind twintig en werk op een kantoor waar de dresscode business casual is. In mijn vrije tijd ben ik veel buiten. Ik hou meer van vesten dan blazers omdat ze lekkerder zitten. Ik vind jurkjes fantastisch, maar buiten is dat dan weer minder ideaal ;) Ik ben gek op zwart en bruin en combineer dit met bordeaux, (donker)groen en okergeel. Ik vind printjes leuk, maar die zijn altijd net een beetje buiten mijn comfortzone geweest. Daar wil ik verandering in brengen!

Ik hoef geen H&M-kwaliteit, maar één broek van 120 euro is wel te prijzig voor me. Ik ben dus een beetje op zoek naar een gulden middenweg, maar een enkele uitschieter kan wel, als het stuk het echt waard is.

Update: Ik ben 1.63 m lang, heb een flinke C/kleine D cup en wat stevige benen en billen, ik gok dat ik maat 36 voor tops straks nodig heb, mits ze niet te strak om de borst vallen ;), en maat 38 voor broeken.
anoniem_347460 wijzigde dit bericht op 09-04-2020 09:20
Reden: Update over postuur
7.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik shop voor betere items graag bij Sissy Boy of Vanilia. Dat is wel aan de bovenkant van je budget. Daarnaast heb ik nog een winkeltje in Amsterdam waar ik erg graag winkel, daar hebben ze kleding van verschillende, wat duurdere, duurzame en eerlijke merken.

Ik vul mijn H&M (basics en spijkerbroeken) en Vero Moda (tops en jurkjes die niet meerdere seizoenen mee hoeven) aan met items uit deze duurdere winkels.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
In welke maat zoek je tips Bukko?
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
09-04-2020 09:03
In welke maat zoek je tips Bukko?
Ik durf niet te zeggen waar ik in eindig, maar ik gok dat ik maar 36 voor tops en maat 38 voor broeken nodig zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips voor een bepaald merk maar wel een algemene tip: verdiep je een beetje in stoffen en hun eigenschappen en wees kritisch op de constructie van een kledingstuk. Kijk vooral naar de naden: zitten ze op de goede plek (geen getrek en draaiende stof, print sluit aan), zijn ze stevig? Nette jassen, jasjes, pantalons: zijn ze gevoerd? Als iets in de winkel al kreukt of pilt, wordt dat alleen nog maar erger als je het gaat dragen. En wees kritisch op de pasvorm. Tenzij je dingen wilt laten vermaken, geen genoegen nemen met net-niet (gapende taille, knellende schouders, etc.)
What a nuanced anxiety
Maat 36? Dan ben je flink afgevallen als je eerst zwaar was! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Zelf word ik erg blij van de kleding van Vanilia, tijdloos en gaat jaren mee. Basics koop ik bij Benetton.

De stoerdere jurkjes van Vanillia draag ik zelf ook buiten, met een paar gympen eronder :-) en met hakken eronder naar werk.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Zelf draag ik graag kleding van Vanilia, Sissy boy, WE, Bijenkorf, etc. Ik houd ook de app van Zalando lounge in de gaten. Daar zijn vaak mooie merken die behoorlijk afgeprijsd zijn. Dat is ook een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de webwinkel Lola Liza ontdekt. Erg leuk.
Nextdirect. Webwinkel uit uk.
Alle reacties Link kopieren
Studio Anneloes... heerlijke stof en mooi voor zowel zakelijk als privé!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Wat jij ‘moet’ aanschaffen ligt helemaal aan welke stijl je leuk vindt.
Als je wat plaatjes post van wat jou aanspreekt dan kunnen we veel gerichter tips geven. Bijvoorbeeld in welke winkels je daarvoor kunt shoppen.

Ik heb zelf niet de items die vaak genoemd worden als zijnde benodigde basics: Dus geen nette witte blouse, zwarte pantalon/rok etcetera. Ik kan op het werk aan wat ik privé aandoe, mits niet te kort of te bloot. Mijn stijl is wat stoerder.

Omdat ik veel zwart, wit, grijs en kleding in doffe kleuren heb, past het al snel bij elkaar en kan ik veel stukken heel stoer of net iets netter dragen.
Genoeg items die ik al jaren heb, maar bewust investeren in kledingstukken doe ik niet.

Maarreh.. kost wat, ineens veel moeten kopen, maar wel leuk om te doen :cheer2:
eva-luna schreef:
09-04-2020 11:22
Wat jij ‘moet’ aanschaffen ligt helemaal aan welke stijl je leuk vindt.
Als je wat plaatjes post van wat jou aanspreekt dan kunnen we veel gerichter tips geven. Bijvoorbeeld in welke winkels je daarvoor kunt shoppen.

Ik heb zelf niet de items die vaak genoemd worden als zijnde benodigde basics: Dus geen nette witte blouse, zwarte pantalon/rok etcetera. Ik kan op het werk aan wat ik privé aandoe, mits niet te kort of te bloot. Mijn stijl is wat stoerder.

Omdat ik veel zwart, wit, grijs en kleding in doffe kleuren heb, past het al snel bij elkaar en kan ik veel stukken heel stoer of net iets netter dragen.
Genoeg items die ik al jaren heb, maar bewust investeren in kledingstukken doe ik niet.

Maarreh.. kost wat, ineens veel moeten kopen, maar wel leuk om te doen :cheer2:
Inderdaad, ik zie vooral veel behoudende en degelijke (saaie) basics merken voorbij komen. Prima voor wie daar van houdt, maar da’s natuurlijk echt een kwestie van smaak.

Iemand noemt hierboven bijvoorbeeld ook een merk dat echt heel erg in mijn allergiezone zit.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 09-04-2020 11:47
4.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met een kleur en stijlanalyse.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik draag heel graag 10days en summum. Beetje nonchalant, tijdloos, mooie materialen, valt soepel en draagt dus lekker.

Ik kies zelf ieder seizoen 1 trendkleurtje uit dat ik leuk vind. Dit seizoen is dat voor mij dat knalroze/koraalrood. Alle overige dingen koop ik in basiskleuren, dus marineblauw, wit, kaki/beige. De handigheid is dan dus dat je veel dingen heel makkelijk kunt combineren op verschillende manieren. Ik heb nu net een knalroze pak gekocht. Ik kan daarbij weer een blauw-wit gestreept blousje van vorig jaar dragen, maar ook een kaki-kleurig vest. Het jasje kan ook weer los met een spijkerbroek en sneakers in diezelfde kleur. Voor dit jaar laat ik alle andere trendkleurtjes links liggen, maar ik heb dus ook in een jaar veel knalgroen gekocht, en die dingen kan ik dan dus ook weer mooi combineren met elkaar.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
09-04-2020 09:27
Ik heb geen tips voor een bepaald merk maar wel een algemene tip: verdiep je een beetje in stoffen en hun eigenschappen en wees kritisch op de constructie van een kledingstuk. Kijk vooral naar de naden: zitten ze op de goede plek (geen getrek en draaiende stof, print sluit aan), zijn ze stevig? Nette jassen, jasjes, pantalons: zijn ze gevoerd? Als iets in de winkel al kreukt of pilt, wordt dat alleen nog maar erger als je het gaat dragen. En wees kritisch op de pasvorm. Tenzij je dingen wilt laten vermaken, geen genoegen nemen met net-niet (gapende taille, knellende schouders, etc.)
Daar ben ik in het verleden nog wel eens de mist mee in gegaan, zo'n draaiende broekspijp is echt vervelend en ook tops die pillen zijn zo zonde van het geld. Ik was van plan me niet gek te laten maken door uitverkoop (en het bijbehorende gevoel een mooi item mis te lopen als je het niet nú mee neemt) maar gewoon lekker rustig aan te gaan kijken en alleen kledingstukken kopen waar ik van overtuigd ben. Dank je wel voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
09-04-2020 09:44
Maat 36? Dan ben je flink afgevallen als je eerst zwaar was! Gefeliciteerd!
Dank je wel! Ik ben er nog niet hoor, ik zit nu op 38 top en 40 broek en wil dus nog even door ;) Ik kom van maat 40 top en maat 42 broek.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
09-04-2020 11:27
Inderdaad, ik zie vooral veel behoudende en degelijke (saaie) basics merken voorbij komen. Prima voor wie daar van houdt, maar da’s natuurlijk echt een kwestie van smaak.

Iemand noemt hierboven bijvoorbeeld ook een merk dat echt heel erg in mijn allergiezone zit.
Welk merk :lol:

Ben het wel met jullie allebei eens trouwens. Ik hou van vrij eenvoudige kleding en ben een behoorlijk ‘jeans & tee’-meisje. Dus als je van de flamboyante kleding bent ben je bij mij niet aan het juiste adres ;-D

Maar een pantalon en een witte blouse en een ‘LBD’ heb ik ook nog nooit nodig gehad.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Bukko schreef:
09-04-2020 11:51
Dank je wel! Ik ben er nog niet hoor, ik zit nu op 38 top en 40 broek en wil dus nog even door ;) Ik kom van maat 40 top en maat 42 broek.
Oh, ik zie nu dat je niet zo lang bent, dan is maat 36 natuurlijk alweer ander. Maat 42 bij jouw lengte is wat anders dan voor iemand zoals ik. Ik ben 1,78m en heb maat 38 en zie mezelf toch wel als behoorlijk slank.

Maar lekker bezig!
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
09-04-2020 11:22
Wat jij ‘moet’ aanschaffen ligt helemaal aan welke stijl je leuk vindt.
Als je wat plaatjes post van wat jou aanspreekt dan kunnen we veel gerichter tips geven. Bijvoorbeeld in welke winkels je daarvoor kunt shoppen.

Ik heb zelf niet de items die vaak genoemd worden als zijnde benodigde basics: Dus geen nette witte blouse, zwarte pantalon/rok etcetera. Ik kan op het werk aan wat ik privé aandoe, mits niet te kort of te bloot. Mijn stijl is wat stoerder.

Omdat ik veel zwart, wit, grijs en kleding in doffe kleuren heb, past het al snel bij elkaar en kan ik veel stukken heel stoer of net iets netter dragen.
Genoeg items die ik al jaren heb, maar bewust investeren in kledingstukken doe ik niet.

Maarreh.. kost wat, ineens veel moeten kopen, maar wel leuk om te doen :cheer2:

'Mijn stijl" vind ik nu lastig! Ik ben juist op zoek naar inspiratie, anders dan de kleding die ik nu gewend ben, om de nieuwe kleding bij elkaar te sprokkelen ;) Vandaar de brede vraag.

Omdat ik niet weet hoe ik plaatjes moet posten vanuit mijn bestanden zal ik het proberen te omschrijven:
Ik draag momenteel veel jurkjes (effen, gekleurd, iets boven de knie, halflange mouwen en met een centuur) met een lang vest en enkellaarsjes of zonder vest en met instappers in de zomer. Ook vind ik gebreide truien fijn en draag ik graag faux leather broeken. Geen pumps, blouses of blazers, wel bloemen en hakken.

Dit draag ik allen ook zowel binnenshuis als naar kantoor. Ik probeer ook alles zoveel mogelijk op elkaar aan te laten sluiten (capsule wardrobe-achtig) en dat gaat nu erg goed, ik heb het in de loop der jaren bij elkaar gespaard. Maar het lijkt me juist leuk om straks, als ik toch moet gaan investeren, het direct goed te doen en te kijken wat ik verder leuk vindt, naast de bekende stukken die ik nu draag. Ik wil geen exacte kopie van mijn kledingkast creëren ;)

Enuhm, ja, érg leuk, maar het gaat zeker wat kosten! Ik zet gelukkig elke maand geld opzij in een kleding-potje en heb ik vanaf augustus geen nieuwe kleding meer gekocht. Ik heb er dus wel wat voor beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
09-04-2020 11:28
Ik zou beginnen met een kleur en stijlanalyse.
Mijn kleuren ben ik mee bekend, die heb ik in de openingspost ook genoemd. Maar hoe doet iemand een stijlanalyse?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden via zalando een zalonbox besteld omdat ik wat zakelijke kleding nodig had.
Je kan daarveel aangegeven wat je wilen zoekt.
Leuk als inspiratie.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle input! Meer is natuurlijk nog steeds van harte welkom, dus blijf maar door komen ;)

Even een algemene reactie op de merken:

Studio Anneloes: Erg mooie stukken, vooral een aantal jurken en broeken spreken me aan. Wel aan de hoge kant van mijn budget, dus echt een merk voor de bijzondere items ;)
Hetzelfde geldt eigenlijk voor 10Days en Summum. Maar ik ga ze zeker onthouden voor die bijzondere items!

Sissy Boy en Vanilia: Deze merken zijn over het algemeen iets te hip voor mij, als ik de website zo bekijk :-$

NextDirect: Leuke dingen én erg betaalbaar! Hoe is de kwaliteit?

LolaLiza: Op slag verliefd. Nét buiten mijn huidige stijl, waardoor het nog wel binnen mijn comfortzone valt! En bonuspunten dat het een Belgisch merk is :shame: Hier ga ik zeker wat bestellen straks!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
09-04-2020 11:59
Oh, ik zie nu dat je niet zo lang bent, dan is maat 36 natuurlijk alweer ander. Maat 42 bij jouw lengte is wat anders dan voor iemand zoals ik. Ik ben 1,78m en heb maat 38 en zie mezelf toch wel als behoorlijk slank.

Maar lekker bezig!
Haha, dat is zeker anders! Ik doe ongeveer 8 kilo over één maat dus het scheelt toch een hoop! :-D
lux- schreef:
09-04-2020 11:55
Welk merk :lol:

Ben het wel met jullie allebei eens trouwens. Ik hou van vrij eenvoudige kleding en ben een behoorlijk ‘jeans & tee’-meisje. Dus als je van de flamboyante kleding bent ben je bij mij niet aan het juiste adres ;-D

Maar een pantalon en een witte blouse en een ‘LBD’ heb ik ook nog nooit nodig gehad.
Nee, ik zal het merk niet noemen, haha! Hoewel de naam van het merk voor mij volledig zegt wat het is, dus dat hebben ze zeker goed gekozen.

Ik houd ook van jeans en tee's (niet alleen maar), maar ik heb toch wel een uitgesproken stijl, hoewel niet persé flamboyant. Ik heb vooral ook veel bijzondere schoenen en jassen, daar word ik ook vaak op aangesproken. Maar ik geef ook relatief veel geld aan kleding uit, dus zelfs een witte bloes is bij mij nooit zomaar een witte bloes. Maar ik zie er elke dag totaal anders uit, net hoe mijn bui is.
Ik zou bijvoorbeeld ook eens naar de Bijenkorf gaan en vanalles passen, juist dingen die net iets buiten je comfortzone liggen/lagen. Gewoon om te kijken wat nu bij je lichaam past.

Toen ik wat maten slanker was kon ik opeens hele andere dingen hebben. De stijl dus eerst vertrouwd was zag er juist niet meer mooi uit. Ik moest echt even zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven