Even de irritaties wegschrijven

22-04-2009 15:14 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het probleem waar ik in mijn woonsituatie een beetje zeikerig om er echt wat van te zeggen maar wil het wel ff van me af schrijven .

AAAARGGHH wat een irritant kind woont er boven me. Rent vaak op en neer over de gangen en gaat dan met een stok langs de trapspijlen zodat je dat extra goed hoort. Ook rent hij op en neer op de brandtrap (die bij mijn weten alleen gebruikt mag worden bij brand) en strooit bloembladeren door de gangen terwijl zijn vader er trots bij staat grrr.

Zo nu ben ik t weer kwijt. Vind het zo zeikerig overkomen om er wat van te zeggen (elke dag gebeurt dit zo'n beetje) en ik maar een beetje thuis aan het relaxen ben omdat ik nu vrij ben van school.

Nog meer mensen met buren irritaties?
quote:fleurtje schreef op 22 april 2009 @ 16:22:

[...]

Negen uur vind ik heel schappelijk hoor. Blijf erbij dat als je geen last van buren wil hebben, in welke zin dan ook, je niet bovenop elkaar moet gaan wonen.

Inderdaad. Eigen schuld hoor, dan moet je maar in een grotere woning gaan wonen. Kan prima toch?

Don't blame me for the irony.
anoniem_79386 wijzigde dit bericht op 22-04-2009 16:26
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
quote:morigaine wrote on 22 April 2009 @ 15:34:

Zijn jullie zelf nooit kind geweest?

Of ben je alweer vergeten dat als je speelt je er niet op let dat volwassenen er last van kunnen hebben?

Ik had een mama die op mij lette en als ik te luidruchtig werd, werd ik erop gewezen dat spelen mocht, maar dat ik niet zomaar hard kon gaan schreeuwen of de boel kon gaan slopen...
Nou, rijtjeshuizen zijn vaak wel wat beter geïsoleerd.

Maar ik vind dat nog steeds ja: ik vind dat mensen veel te veel over elkaar klagen en zeuren. Men zou zich es wat minder druk moeten maken. Geven en nemen enzo.
quote:Lampone schreef op 22 april 2009 @ 16:25:

[...]

Inderdaad. Eigen schuld hoor, dan moet je maar in een grotere woning gaan wonen. Kan prima toch?

Don't blame me for the irony.

Sorry hoor, als je de prijs van die bovenwoning kan betalen, dan kun je ook een ruimere of beter geïsoleerde woning kopen, ja!

Maar ja, als je ervoor kiest om in een bovenwoning in de binnenstad te wonen, in een drukke winkelstraat, dan zijn daar weleens nadelen aan verbonden. En ik denk niet dat mijn kind het enige nadeel is.
quote:CassieViva wrote on 22 April 2009 @ 15:59:

Oh dan ga je dus particulier wonen voor 650 euro terwijl je in sociale huur voor de helft van het geld een veel grotere woning met tuin en zolder kan krijgen. Das toch zijn eigen keus lijkt me.. En dus heeft ie er wel het geld voor.,Wat heerlijk simpel gesteld! Waar ligt die wereld van jou? Ik ken nog wel een een paar mensen die zo'n woning willen huren...
Dus mensen met wondertjes moeten meer rekening houden met jou omdat jij ze niet hebt , dus met met jouw stapavonden en de daaropvolgende uitslaapwens ?

Waar hou jij rekening mee ? Jij ergert je gewoon alleen maar lekker ? Of laat jij jouw feestjes tot 22.00 uur duren ivm de kinderen van de buren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je hóórt elkaar nou eenmaal als je dicht op elkaar woont ; de scooter van de zoon van de buren ( die misschien ook wel eens s nachts thuiskomt ) , de buurman die in alle vroegte zijn auto start , het orgasme van de buurvrouw , de visite in de tuin , het rokershoestje van de buurman aan de andere kant , de huilbaby , de ruziënde peuters ........ hele normale geluiden .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:fleurtje schreef op 22 april 2009 @ 16:27:

[...]

Sorry hoor, als je de prijs van die bovenwoning kan betalen, dan kun je ook een ruimere of beter geïsoleerde woning kopen, ja!

Maar ja, als je ervoor kiest om in een bovenwoning in de binnenstad te wonen, in een drukke winkelstraat, dan zijn daar weleens nadelen aan verbonden. En ik denk niet dat mijn kind het enige nadeel is.Ik gaf je gelijk
Geweldig BGB, jij zegt weer precies waar het op staat, ik ben het helemaal met je eens! Ik woon zelf in een 'goed' geisoleerde sociale huurwoning (waar ik overigens 4 jaar op heb moeten wachten) en ook hier hoor ik de geluiden van buren e.d. (het is een flat) en zij horen mij en mijn zoon ook. Ik vind het ook een kwestie van geven en nemen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 april 2009 @ 16:28:

Dus mensen met wondertjes moeten meer rekening houden met jou omdat jij ze niet hebt , dus met met jouw stapavonden en de daaropvolgende uitslaapwens ?

Waar hou jij rekening mee ? Jij ergert je gewoon alleen maar lekker ? Of laat jij jouw feestjes tot 22.00 uur duren ivm de kinderen van de buren ?

Ik hou wel rekening met muziek rond bepaalde tijden en mijn tv niet op abnormaal volume. Ben toevallig vorige week nog uitgeweest waarbij ik geen herrie maak omdat anderen daar last van kunnen hebben. Dat heet rekening houden met elkaar..

En welke feestjes?? Ik heb een studio van 19m2 waarin ik echt geen feestjes ga geven. Dat heet ook rekening houden met andere mensen door geen 100 mensen in een kleine ruimte uit te gaan nodigen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 april 2009 @ 16:32:

Je hóórt elkaar nou eenmaal als je dicht op elkaar woont ; de scooter van de zoon van de buren ( die misschien ook wel eens s nachts thuiskomt ) , de buurman die in alle vroegte zijn auto start , het orgasme van de buurvrouw , de visite in de tuin , het rokershoestje van de buurman aan de andere kant , de huilbaby , de ruziënde peuters ........ hele normale geluiden .Hele normale geluiden idd (die geen uren aanhouden) en daar heb ik het niet over. Ik heb het over een kind dat stelselmatig overlast veroorzaakt door veel herrie te maken waarbij er geen rekening gehouden wordt met buren die daar last van hebben. Lijkt me ook normaal als je daar last van hebt..
quote:fleurtje schreef op 22 april 2009 @ 16:27:

[...]

Maar ja, als je ervoor kiest om in een bovenwoning in de binnenstad te wonen, in een drukke winkelstraat, dan zijn daar weleens nadelen aan verbonden. En ik denk niet dat mijn kind het enige nadeel is.Ik woon in een studio in hetzelfde gebouw.. Dus geen ruime bovenwoning hoor.. En kopen als student?? Uhmm..
Ik vind 9 uur op een zondag ook een prima tijdstip!

Het was erger toen de baby (nouja, baby.. 1,5 jaar lang) die in de kamer onder ons sliep, ons nachtenlang wakker hield.

Of midden in de nacht urenlang krijste, waarna de ouders ook nog tegen elkaar begonnen te schreeuwen. Onze appartementen (1950 gebouwd) zijn zo slecht geïsoleerd dat mijn bovenbuurman dacht dat de baby die zo huilde van ons was.

Wat hebben we toen tegen het plafond gezeten, zeg.

Ergerlijk ja, kinderen die luidruchtig spelen. Bij mij rennen ze ook trappen op en af en galmen ze in het trappenhuis (no way dat ik dat vroeger mocht).
quote:CassieViva schreef op 22 april 2009 @ 16:53:

[...]

Ik woon in een studio in hetzelfde gebouw.. Dus geen ruime bovenwoning hoor.. En kopen als student?? Uhmm..Ik had het over mijn onderburen.
quote:CassieViva schreef op 22 april 2009 @ 16:16:

[...]

Vind dat een beetje raar om te zeggen dat je dat maar moet accepteren als je in een bovenwoning zit. Waarom? S ochtends 9 uur op de zondag vind ik erg vroeg om kinderen lekker hun goddelijke gang te laten gaan.

Ik bedoel ik heb niet voor de wondertjes van andere mensen gekozen. Dus dan horen andere mensen met wondertjes er wel voor te zorgen dat hun goddelijke wonderen het een beetje rustig aan doen en rekening houden met andere mensen.Wees blij dat het geen 6 uur 's morgens is en de buren zullen vast ook last van jou hebben als je daarnaar zou vragen. Leven en laten leven. Zeker als je in een appartement woont.
quote:_Fiefje_ schreef op 22 april 2009 @ 16:58:

Ik vind 9 uur op een zondag ook een prima tijdstip!

Het was erger toen de baby (nouja, baby.. 1,5 jaar lang) die in de kamer onder ons sliep, ons nachtenlang wakker hield.

Of midden in de nacht urenlang krijste, waarna de ouders ook nog tegen elkaar begonnen te schreeuwen. Onze appartementen (1950 gebouwd) zijn zo slecht geïsoleerd dat mijn bovenbuurman dacht dat de baby die zo huilde van ons was.

Wat hebben we toen tegen het plafond gezeten, zeg.

Ergerlijk ja, kinderen die luidruchtig spelen. Bij mij rennen ze ook trappen op en af en galmen ze in het trappenhuis (no way dat ik dat vroeger mocht).Kijk en hier begint het dus al. Weet jij waarom die baby krijste? Zo'n baby kan zich namelijk alleen maar uiten wanneer hij huilt of krijst en kan jij je dan niet voorstellen dat je daar als ouder wanhopig van kunt worden? Bovendien: als die appartementen zo slecht geisoleerd waren dan had je dat ook kunnen aankaarten bij de Vereniging van Eigenaren of een andere bewonerscommissie.
Tuurlijk is het leven en laten leven. En als een kind een keer hard schreeuwt of achter een vriendje aanrent op de gallerij is het geen ramp. Maar als dit elke dag gebeurd waarbij het kind nooit wordt aangesproken op zijn gedrag vind ik dat wel een iets andere zaak.
quote:traincha2 schreef op 22 april 2009 @ 17:07:

[...]

Kijk en hier begint het dus al. Weet jij waarom die baby krijste? Zo'n baby kan zich namelijk alleen maar uiten wanneer hij huilt of krijst en kan jij je dan niet voorstellen dat je daar als ouder wanhopig van kunt worden? Bovendien: als die appartementen zo slecht geisoleerd waren dan had je dat ook kunnen aankaarten bij de Vereniging van Eigenaren of een andere bewonerscommissie.

Huh? Waar "begint het al"? Bij Fiefjes frustraties om zoiets? Als Fiefje zich moet kunnen voorstellen dat de ouders wanhopig worden van hun krijsend kind, kun jij je dan niet voorstellen dat Fiefje ook wanhopig wordt (tegen het plafond zittn van frustratie) van het krijsende kind + de schreeuwende ouders?

Ik lees trouwens nergens dat ze zich dat niet kan voorstellen. Ik denk zelfs dat ze zich, gezien haar eigen frustratie, heel goed kan voorstellen dat het voor de ouders ook verschrikkelijk moet zijn, als je kind zo huilt.
Ze geeft toch zelf aan 'dat ze tegen het plafond zat'? Sorry hoor, maar ik vind dit een typisch geval van overmacht. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de ouders aan te spreken op nachtelijk gekrijs van hun kind. Voor de ouders is het al erg genoeg om daarmee opgescheept te zitten. Moeten ze ook nog eens een buur aan de deur krijgen die daar niet van gediend is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 april 2009 @ 16:12:

Wat zou je willen , Helenita ? een afspraak met je buren maken hoevaak de BBQ aanmag , hoevaak ze visite in de tuin mogen ontvangen en hoeveel ze erbij mogen drinken ?

man , man , man , wat kunnen mensen weinig hebben van elkaar , zeg .

Pardon? Ik vind het irritant, that's it. Mag ik? In een topic met als titel "even de irritaties wegschrijven" nota bene...

Er is overigens niks vreemds aan afspraken over zaken die (over)last geven. Het zal me worst zijn hoe vaak ze visite hebben en hoeveel ze drinken. Maar als ik m'n vriend en ik elkaar het hele weekend niet kunnen verstaan in onze eigen achtertuin, dan wil ik wel graag afspraken met ze maken over hoe vaak en tot hoe laat ze een dergelijke hoeveelheid decibellen in hun tuin produceren.

We leven nu eenmaal in een dichtbevolkt land, en dat is slikken en pikken.
quote:traincha2 schreef op 22 april 2009 @ 17:38:

Ze geeft toch zelf aan 'dat ze tegen het plafond zat'? Sorry hoor, maar ik vind dit een typisch geval van overmacht. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de ouders aan te spreken op nachtelijk gekrijs van hun kind. Voor de ouders is het al erg genoeg om daarmee opgescheept te zitten. Moeten ze ook nog eens een buur aan de deur krijgen die daar niet van gediend is.

Ik denk dat je mijn reactie nog een keer moet lezen, want je hebt me verkeerd geïnterpreteerd. Als je nog vragen hebt over wat ik bedoel dat hoor ik het wel. En bij Fiefje lees je ook dingen die er niet staan.

Of ik heb iets over het hoofd gezien, dat kan natuurlijk ook.

Edit: Nee ik heb niets over het hoofd gezien, Fiefje zegt écht niet dat ze het zich niet kan voorstellen, en zegt écht niet dat ze verhaal is gaan halen bij de ouders.
Nostradame: inderdaad. Edit: en crosspost

Excuse me Traincha, ik dacht dat dit een topic was om je burenirritaties te delen. Ik ga niet verantwoorden waarom dit mij irriteert (lijkt me vrij duidelijk namelijk).

Waar je vandaan haalt dat ik het me niet voor kan stellen hoe die ouders zich voelen, snap ik niet.

Ik vond het in die periode heel erg voor die mensen, maar dat neemt niet weg dat ik er tegelijkertijd ZWAAR van over de zeik was!

Wat bedoel je met 'daar begint het al'?

En waar haal je vervolgens vandaan dat ik bij ze op de stoep zou staan om mijn beklag over hun kind te doen (ieder weldenkend mens begrijpt dat die baby het niet expres doet)?

Aan de isolatie van deze woningen wordt niets meer gedaan omdat ze zo oud zijn.
echt wel! ik hoor de buurvrouw haar behoefte doen op het toilet. ze vind het ook nodig om de trap om 10 uur op zondagochtend te stofzuigen. lekker contact geluid terwijl ik probeer een keertje uit te slapen.
quote:_Fiefje_ schreef op 22 april 2009 @ 18:21:

Nostradame: inderdaad. Edit: en crosspost

Excuse me Traincha, ik dacht dat dit een topic was om je burenirritaties te delen. Ik ga niet verantwoorden waarom dit mij irriteert (lijkt me vrij duidelijk namelijk).

Waar je vandaan haalt dat ik het me niet voor kan stellen hoe die ouders zich voelen, snap ik niet.

Ik vond het in die periode heel erg voor die mensen, maar dat neemt niet weg dat ik er tegelijkertijd ZWAAR van over de zeik was!

Wat bedoel je met 'daar begint het al'?

En waar haal je vervolgens vandaan dat ik bij ze op de stoep zou staan om mijn beklag over hun kind te doen (ieder weldenkend mens begrijpt dat die baby het niet expres doet)?

Aan de isolatie van deze woningen wordt niets meer gedaan omdat ze zo oud zijn.Met 'daar begint het al' bedoel ik dat mensen zich al lopen te irriteren aan het gehuil van een baby en zo heb ik dat uit jouw post ook geinterpreteerd en correct me if i'm wrong: je zegt zelf dat je daar zwaar van over de zeik van was. Je had je er namelijk ook helemaal niks van aan kunnen trekken en je schouders kunnen ophalen. En at last: dit topic ging inderdaad over burenirritaties, jij hebt je verhaal hier gedaan over de krijsende baby. Ergo: je hebt je eraan geirriteerd. Toch?
Vanwege overgevoelig voor geluiden (s'morgens vroeg de krantenbezorger op opgevoerde brommer,buren die de krant eruit halen en met elkaar gaan staan praten over het weer onder mijn slaapkamer raam om half 7 s'morgens,de plantsoenendienst etc etc) slaap ik tegenwoordig vaak met oordoppen,scheelt een hoop frustratie van mijn kant kan ik je zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven