Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Te gek Apple! Wat een supernieuws!
Wat fijn om dit goede nieuws te lezen!
AnAppleADay schreef:
13-04-2020 16:05
Lieve dames, gisteren is de buis uit zijn
keel gehaald en deze middag is hij verplaatst naar de gewone afdeling!
Super grote stap!
Hij is nog wel heel verward en een beetje boos omdat hij er niks van snapt maar dat schijnt normaal te zijn.
Hij gaat in ieder geval hoogstwaarschijnlijk gewoon met mij naar het altaar kunnen lopen :heart:
Geweldig!!!

:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Wat 'n opluchting, Apple!
Alle reacties Link kopieren
Ja heel fijn!
Mijn moeder was vanmiddag hier vanwege Pasen en we hebben de champagne open getrokken :proud:

Hopelijk kan ik hem gauw weer spreken. In verband met zijn verwarring laten we het contact voorlopig nog even via mijn moeder lopen.
Wat een geweldig nieuws, Apple! Zeker een reden voor champagne! :cheer:
Yes yes yes apple!! Wat een super nieuws
Vandaag even weer contact gehad met onze locatie. We blijven gewoon alles regelen. Donderdagochtend gaan we videobellen om even de locatie van binnen te zien. We hebben de buitenkant al regelmatig gezien (we wandelen er regelmatig) maar van binnen alleen op foto's. Dus even kijken of het lukt. Om zo ook even een beeld te krijgen. We huren nl ook een styliste in die daar al regelmatig is geweest voor bruiloften. Als zij een plan heeft is het wel fijn om er zelf ook een beeld bij te hebben.
Spannend allemaal Zomerwarmte! Leuk om het even van binnen te bekijken.

Ik heb vandaag een nare dag vol zorgen. Ik zie het allemaal even niet gebeuren, buitenland in september.
Kokoro schreef:
14-04-2020 18:24

Ik heb vandaag een nare dag vol zorgen. Ik zie het allemaal even niet gebeuren, buitenland in september.
Ik snap het Kokoro.

Wij zitten nu dus ook in september (1 week voor jou volgens mij) en ik bereid me er al op voor dat we niet alles kunnen doen wat we willen.
Ik dacht toen ook aan jou, met een buitenlandse bruiloft is het helemaal spannend. En ook nog eens moeilijker om te verplaatsen.

Ik ben in ieder geval heel blij dat we uiteindelijk niet in Italië gaan trouwen (wat eerst het plan was).
Ja, geen idee of het hele eiland economisch nog overeind staat tegen die tijd. Begrijp me niet verkeerd hoor, er zijn natuurlijk veel ergere zorgen in deze tijden dan een bruiloft en dat weet ik ook goed. Het is meer dat het vandaag meerdere vlakken zijn waarop t ruk gaat en dit is er 1 van.

Wat verwacht jij te moeten laten Apple?
Kokoro schreef:
14-04-2020 18:30
Ja, geen idee of het hele eiland economisch nog overeind staat tegen die tijd. Begrijp me niet verkeerd hoor, er zijn natuurlijk veel ergere zorgen in deze tijden dan een bruiloft en dat weet ik ook goed. Het is meer dat het vandaag meerdere vlakken zijn en dit is er 1 van.
Het is gewoon naar dat je niks weet omdat alles nog elke maand kan veranderen.
Als je nu al wist dat het niet ging lukken is dat kut maar dan kan je in ieder geval gaan verwerken en je weer voorbereiden.

Wat dat betreft was de timing van alles met mijn vader eigenlijk 'goed' (als het dan toch moest gebeuren...) want daardoor heb ik maar één avondje getreurd over mijn bruiloft en nu zijn we op een maand van mijn oorspronkelijke datum en het voelt helemaal niet meer zo. De verwerking van het verplaatsen is ongemerkt gebeurd omdat ik andere dingen aan mijn hoofd had.
Hoop wel dat ik niet nog een keer teleurgesteld word deze zomer...
Kokoro schreef:
14-04-2020 18:24

Lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk. Ik heb mijn oktober-bruiloft in Nederland inmiddels uit mijn hoofd gezet.
kindrebel schreef:
14-04-2020 20:02
Lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk. Ik heb mijn oktober-bruiloft in Nederland inmiddels uit mijn hoofd gezet.
Echt?

Ik weet niet wat precies je plannen zijn maar een beetje bruiloft kan echt wel weer in oktober. Ik ga er in ieder geval vanuit dat bij mij de kerk ceremonie en het diner (en hopelijk ook nog een kleine receptie) wel door kunnen gaan.
Het feest zou dan een mooie bonus zijn.
AnAppleADay schreef:
14-04-2020 20:56
Echt?

Ik weet niet wat precies je plannen zijn maar een beetje bruiloft kan echt wel weer in oktober. Ik ga er in ieder geval vanuit dat bij mij de kerk ceremonie en het diner (en hopelijk ook nog een kleine receptie) wel door kunnen gaan.
Bruiloften worden vaak bezocht door mensen uit de kwetsbare groep ouderen en zie maar 'ns continu gepaste afstand te bewaren gedurende zo'n feest/etentje. En die ouderen die kunnen vaak ook wat moeilijker horen en moeten dus dichterbij elkaar omdat de muziek vaak loeihard staat. Persoonlijk vind ik het onverantwoord naar je gasten toe omdat zij zelf waarschijnlijk niet de moed hebben de uitnodiging af te slaan. Zij staan/zitten daar dus tussen mensen die via hun werk/sociale leven het virus bij zich kunnen dragen. Zolang er nog geen vaccin is zou ik zoiets niet willen faciliteren. Hoe ontspannen kan dat nu zijn?
We gaan het wel zien. We gaan ons immers netjes aan de regels houden, en dus zijn we toch overgeleverd aan afwachten wat die regels zullen zijn.

Naast mn eigen doemgedachten heb ik echt geen andere pessimistische geluiden nodig. Dus ik check even uit hier :bye: .
AnAppleADay schreef:
14-04-2020 20:56
Echt?

Ja echt.
We worden nu helemaal voorbereid op de 1,5 meter-maatschappij. Dat is echt niet in oktober voorbij. Het feest is voor ons geen bonus maar het kloppend hart van de bruiloft. We trouwen op het feest met alle 100 gasten erbij in een informele setting. Dus bijvoorbeeld geen rijen stoeltjes bij de ceremonie. En daarna proosten en dansen. Hoe doe je dat met 1,5 meter afstand tussen de gasten? Als het al überhaupt is toegestaan om dit soort horeca weer te bedrijven - wat ik me niet kan voorstellen - dan heeft dat niet veel meer te maken met een bruiloft voor ons.

Ik ga er dus vanuit dat onze bruiloft niet doorgaat. Als er een wonder gebeurt en het wel kan, is dat mooi meegenomen.
Kokoro schreef:
14-04-2020 21:22
We gaan het wel zien. We gaan ons immers netjes aan de regels houden, en dus zijn we toch overgeleverd aan afwachten wat die regels zullen zijn.

Naast mn eigen doemgedachten heb ik echt geen andere pessimistische geluiden nodig. Dus ik check even uit hier :bye: .
Sorry Koroko, wilde je niet de put in helpen. :-*
redbulletje schreef:
14-04-2020 21:05
Bruiloften worden vaak bezocht door mensen uit de kwetsbare groep ouderen en zie maar 'ns continu gepaste afstand te bewaren gedurende zo'n feest/etentje. En die ouderen die kunnen vaak ook wat moeilijker horen en moeten dus dichterbij elkaar omdat de muziek vaak loeihard staat. Persoonlijk vind ik het onverantwoord naar je gasten toe omdat zij zelf waarschijnlijk niet de moed hebben de uitnodiging af te slaan. Zij staan/zitten daar dus tussen mensen die via hun werk/sociale leven het virus bij zich kunnen dragen. Zolang er nog geen vaccin is zou ik zoiets niet willen faciliteren. Hoe ontspannen kan dat nu zijn?
Wij hebben welgeteld 1 70plusser op onze bruiloft, die trouwens na de ceremonie naar huis gaat.
Lijkt me prima.
AnAppleADay schreef:
14-04-2020 21:55
Wij hebben welgeteld 1 70plusser op onze bruiloft.
Lijkt me prima.
Wij ook maar 1. Alleen mijn moeder. (alleen staat deze 70-plusser non stop op de dansvloer).
kindrebel schreef:
14-04-2020 21:58
Wij ook maar 1. Alleen mijn moeder. (alleen staat deze 70-plusser non stop op de dansvloer).
Wij alleen oma, die is dus ook niet alleen 70+ maar ook 85+.
Dus swingen zit er niet meer echt in :proud:

Het feest is voor ons trouwens ook wel belangrijk maar dat zouden we wel overwegen om een jaartje uit te stellen. Liever dan heel de bruiloft uitstellen.
AnAppleADay schreef:
14-04-2020 22:18
Wij alleen oma, die is dus ook niet alleen 70+ maar ook 85+.
Dus swingen zit er niet meer echt in :proud:

Het feest is voor ons trouwens ook wel belangrijk maar dat zouden we wel overwegen om een jaartje uit te stellen. Liever dan heel de bruiloft uitstellen.
Haha. Zo, 85+ is andere koek.

Als wij het huwelijk sluiten wel door willen laten gaan, moet dat ook op een ander moment vrees ik. Wij hebben nu de ambtenaar ‘geboekt’ op zaterdagavond half 8 op de feestlocatie. Ik denk dat het gemeentehuis dan dicht is. ;)

Voor ons maakt uitstellen op zich niet veel uit. Wij trouwen om het trouwen en omdat ik graag officieel stiefmoeder wil zijn. Maar daar zit geen tijdlijn aan vast.
Wij hebben meerdere ouderen en dan mijn moeder die ernstig ziek is. Wij gaan ook alleen trouwen als de 1,5 meter maatregel er niet meer is. De kans is daardoor heel groot dat mijn moeder en onze oma's er dan niet meer zijn. Dan kunnen wij nog evt alleen voor de wet trouwen met een klein gezelschap maar ik wil geen foto's waarin we afstand van elkaar hebben. Dat voelt niet goed.

Ook wij zien wel of het september gaat worden. Ik houd gewoon hoop, blijf positief en blijf lekker bezig voor mijn bruiloft.

Sterkte Kokoro, knuffel!
Kokoro schreef:
14-04-2020 21:22

Snap ik. Rustig aan, je hebt nog redelijk de tijd mocht je toch moeten switchen. Om nu al over te gaan peinzen of er al een vaccin zal zijn en 70+'ers die allemaal geen nee durven te zeggen terwijl ze mogelijk risico lopen, is ook niet bijster zinnig.
Wat een goed nieuws Apple.

Wij hebben de ringen geregeld, trouwjurk, jurkje voor mijn dochter en een fotograaf Uitnodigingen wacht ik nog maar ff mee, ook al is het pas in oktober, ik ga er wel vanuit dat het doorgaat (bruiloft van max 30 gasten). Maar mocht het toch niet kunnen ja het zonde..Locatie zijn we nog aan het zoeken. Bij de een mag je wel gewoon komen kijken en de ander weer niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven