Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sillenelle schreef:
14-04-2020 21:39
Zebrastrepen, idd spannend. Ene donor heeft vandaag afgezegd. Nu ga ik verder met de donor op bijna 200km.
Hij is heel aardig, ben bij hem
thuis geweest. Hij liet filmpjes en foto’s zien van donorkids en keek daar liefdevol naar. Stelt mij gerust dat er iets van gevoel bij zit. Het wordt een doe-het-zelfproject idd.
Ik drink momenteel geen alcohol (meer).
Wat leuk zo’n groep, ben zo benieuwd ook hoe het jullie vergaat!
Ik vertel niemand iets, mensen slaan steil achterover mocht dit lukken..
Gelukkig kan ik er hier over schrijven ;)
Wat jammer een donor heeft afgezegd! Dit traject lijkt me superspannend, fijn dat je hier je verhaal kan delen om er toch over te kunnen praten.
Peer_92 schreef:
14-04-2020 21:27
Mijn vriend wil ook niks weten van de periode waarin het moet gebeuren. We hebben alleen normaal niet om de dag seks, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ben bang dat hij het toch wel door gaat krijgen. We zullen het zien komende maanden..
Zelfde hier hoor. Maar toen ik vorige week ongeveer in kon schatten dat ik gister ging ovuleren heb ik m daar wel op voorbereid. En dat was helemaal prima. Niet teveel druk op gelegd en toch ervoor kunnen zorgen dat we in ieder geval om de dag seks hadden. Gewoon goed blijven communiceren, wel bespreekbaar maken zonder het moeten. En met een beetje creativiteit hebben we het juist hartstikke leuk gehad de laatste week.

@Apennootje klinkt als een heftige beslissing. Is het wel verantwoord verder? Waren er geen andere opties?

@Sillenelle Hoop dat het lukt met deze donor. Lijkt me heel spannend om het zo in je eentje te moeten doen, maar wel leuk om het straks zo opeens bekend te maken als het zover is :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Jinger6 schreef:
14-04-2020 22:29
Zelfde hier hoor. Maar toen ik vorige week ongeveer in kon schatten dat ik gister ging ovuleren heb ik m daar wel op voorbereid. En dat was helemaal prima. Niet teveel druk op gelegd en toch ervoor kunnen zorgen dat we in ieder geval om de dag seks hadden. Gewoon goed blijven communiceren, wel bespreekbaar maken zonder het moeten. En met een beetje creativiteit hebben we het juist hartstikke leuk gehad de laatste week.

@Apennootje klinkt als een heftige beslissing. Is het wel verantwoord verder? Waren er geen andere opties?

@Sillenelle Hoop dat het lukt met deze donor. Lijkt me heel spannend om het zo in je eentje te moeten doen, maar wel leuk om het straks zo opeens bekend te maken als het zover is :hihi:
Er zijn helaas geen vervangende medicijnen die geschikt zijn bij een zwangerschap, ik wil geen onnodig risico lopen voor het kindje. De klachten die ik heb zijn niet gevaarlijk, het gaat vooral om veel pijn, maar dat is een keuze die ik bewust gemaakt heb.. nu maar hopen dat het gauw beloond wordt! ;-)

Wij vrijen normaal ook niet om de dag en hebben zelfs een redelijk laag libido ik vind het om de dag "moeten" vrijen dan ook wel een dingetje..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je je beter voelt tijdens de zwangerschap Apennootje. Een zwangerschap kan wonderlijke dingen doen met je!
Corona zorgt er ieg voor dat je weinig situaties hebt waar je onopgemerkt alcohol moet weigeren :-)
Lijkt me idd vervelend om alleen naar de echo te gaan. Hopelijk worden deze maatregelen wat versoepeld tegen die tijd.
Ben sinds 1 april aan de foliumzuur. Verder alleen neusspray tegen hooikoorts.
Alle zwangerschapstesten en ovulatietesten waren uitverkocht bij de Action, er zijn meer bezig :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@jinger6 : hier hetzelfde als goed is ovuleer ik eind deze week. Hoop ik aangezien ik nog inzicht moet krijgen in mijn cyclus. Mijn vriend een beetje voorbereid en dat vind het prima. Zolang er verder maar geen druk op komt te staan. Normaal hebben wij ook echt niet om de dag seks. Normaal gaat hij later slapen maar ik geloof dat meneer het geen probleem vind. Zolang ik me maar niet te veel opdring ;-)
Spannend voor jou nu afwachten! Is dit de eerste ronde? Ik ben ook al begonnen met foliumzuur slikken. Welke hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Jinger6 schreef:
14-04-2020 21:13
Ik slik al wel een een aantal weken foliumzuur. En ik slik ook medicatie tegen hooikoorts en een licht verhoogde bloeddruk. In overleg met gynaecoloog een aantal weken geleden overgestapt op medicatie die veilig zijn voor de zwangerschap. En gelukkig geen bijwerkingen, waar ik wel bang voor was. Iemand anders hier die ook medicatie slikt?
Yes, ik ben ook overgestapt op andere bloeddrukmedicijnen. Zonder bijwerkingen gelukkig, net als vorige keer. Als ik zwanger ben, moet ik bloedverdunners gaan slikken om de bloedstroom door de placenta te verbeteren. Edit: die bloedverdunners zijn ivm mijn nierziekte, niet vanwege bloeddruk.

Heftig die afkickverschijnselen en pijn, Apennootje. Ik hoop dat jij je snel wat beter voelt.

Jammer dat een van de donoren is afgevallen Sillenelle. Maar dan is de keus wel gemaakt. Hoe heb je de donoren ontmoet? Als je het niet wil vertellen moet je het zeggen hoor.
zebrastrepen wijzigde dit bericht op 15-04-2020 08:26
Reden: Toevoeging
4.09% gewijzigd
Apennootje, dan snap ik die keuze heel goed. Ik hoop voor jou dat het snel lukt en wat Sillenelle zegt, wie weet brengt het je nog meer goeds.

Nb1990, wij of misschien moet ik zeggen ik heb ook niet een enorm libido. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het vaker doen ook ervoor zorgt dat ik vaker wil, dus dat is wel een pluspunt haha. En dat vind hij alleen maar leuk. Yes is de eerste keer. Al wel echt zeker een jaar naar uit gekeken. Ik slik foliumzuur van de Kruidvat.

Zebrastrepen, ik begrijp dat je al eerder zwanger bent geweest? Heb je toen last gehad van die verhoogde bloeddruk? Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik lijk me zelfs beter te voelen met deze nieuwe medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de foliumzuur van het Kruidvat.
Ik heb oproepjes geplaatst op sites die daarvoor zijn en wat Facebookgroepen volg ik. Aardig wat contacten gehad, rare lui zaten erbij :-?
Maar de overgebleven man is een prima man. Alleen zo ver weg :-$
Alle reacties Link kopieren
Jinger6 schreef:
15-04-2020 08:36
Zebrastrepen, ik begrijp dat je al eerder zwanger bent geweest? Heb je toen last gehad van die verhoogde bloeddruk? Misschien zit het tussen mijn oren, maar ik lijk me zelfs beter te voelen met deze nieuwe medicijnen.
Klopt, zoon is net 1 geworden. Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap goed gebleven gelukkig. Op het einde steeds wat hoger, maar wel onder de grens. Wel ben ik bij 39 weken ingeleid, ze wilden geen risico nemen op eventuele zwangerschapsvergiftiging.
En ik voel me ook beter met deze andere medicatie, lijkt wat minder bijwerkingen te hebben zoals koude voeten enzo. Fijn dat jij je ook goed voelt met de nieuwe medicatie.
Alle reacties Link kopieren
En spannend dat je de eerste ronde eisprong erop hebt zitten jinger6. Volgens mij ben jij de eerste op het wachtbankje!

Jij ook bijna eisprong Nb1990. Misschien heb ik erover heen gelezen, ga je ovulatietesten gebruiken?

Sillenelle dat is wel een behoorlijke afstand. Springt hij meteen in de auto als jij je LH-piek hebt? Hopelijk is het niet zo vaak nodig enbrn je snel zwanger. Was je bij je andere kinderen snel zwanger?

Grand_allegro succes met je gesprek vandaag! Laat je weten hoe het is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zelf die kant op vrees ik. Hij werkt en heeft zijn niet-donorkids ook nog vrij veel.
Ik was altijd vrijwel meteen zwanger..
Ik voel de eisprongperiode wel goed, ik test erbij voor de zekerheid.
Spannend Jinger6!
Zebrastrepen, zou je dan niet beter deze medicatie houden ook na de zwangerschap? Leuke leeftijd, 1 jaar!
Alle reacties Link kopieren
@zebrastepen: nee deze maand ga ik nog niet aan ovulatietesten beginnen. We gaan deze maand proberen als het wat op levert als we om de dag klussen. We zitten toch thuis hahah! Heb jij ervaring met ovulatie testen is het fijn of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik ook nog mee schrijven? :-)

Begin dit jaar ben ik gestopt met de pil en was vrijwel meteen zwanger, helaas kreeg ik met ruim 8 weken een miskraam. Graag zou ik als alles intern weer op orde is een nieuwe poging wagen. Ik zie dat er hier nog een aantal zitten die een miskraam gehad hebben, vind ik persoonlijk wel fijn dat ik niet de enige ben.

Ovulatietesten enzo heb ik me niet aan gewaagd, maar dat regelmatig klussen is het probleem niet ;-)
Ja spannend dit.. Dat wachten gaat nog leuk worden.. die 2 weken zijn pas net gestart en ik zit nu al bij elk gek gevoel te Googlen of het wat kan zijn.. :roll:


Welkom Andijviestamppot, wat ontzettend vervelend zeg. Hoop dat je snel weer de oude bent en weer rustig kunt starten :)
Alle reacties Link kopieren
Whahahaha geduld is een schone zaak...
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt hier alweer lekker gekletst en welkom Andijviestamppot, ik heb je vast in de tabel gezet. Wel erg vervelend van je miskraam. Gelukkig ben je niet de enige inderdaad, ik en best een aantal anderen hier zitten in hetzelfde schuitje helaas. Wie weet hebben we wat steun aan elkaar als het straks gelukt is!

Hier wil mijn man het juist wel weten wanneer we kans maken. Die week hebben we dan ook om de dag seks. Gelukkig voelt het nog niet als een moetje, want als ik geen zin heb dan doe ik het ook niet. We weten het ook altijd wel gezellig te maken inderdaad.

Het lijkt mij ook vooral erg jammer om in mijn eentje naar de echo te moeten. Ik hoop dus ook dat dit snel weer wordt toegelaten. Maar eerst maar eens zwanger zien te rakan. :-) Ik heb er echt zoooooveel zin in! Ik heb mijn vorige zwangerschap namelijk als heel erg fijn ervaren. Ik weet dat het ook anders kan, maar dat probeer ik nu nog even te negeren. :rolling: Hoe was een eerdere zwangerschap voor jullie of wat verwachten jullie ervan?

@Apennootje: inderdaad wel erg heftig die pijn ook! Ik hoop dat het je snel is gegund en je je tijdens de zwangerschap toch beter voelt.

@Sillenelle: dan hoop ik voor je dat het straks weer snel raak is, want 200km is een behoorlijk eind weg ja! Wel heel fijn dat het zo kan en dat je toch een goede man heb gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja Jinger! De wachtweken... heel spannend, het zit erop, je kan er niks meer aan doen. 2 weken bikkelen en je weet meer.

Ik hoop dat ze een beetje snel voorbij gaan!
Alle reacties Link kopieren
Er wordt al veel geschreven, leuk :D

Heftig die afkickverschijnselen Apennootje. Hoop dat het snel raak is!

Bijzonder proces Sillenelle. Fijn in ieder geval dat je een geschikte donor hebt gevonden! En fijn dat je hier kan kletsen over wat je bezighoudt.

Erg hè die twee weken. Normaal vliegt dat voorbij want heb altijd een volle agenda. Nu kruipt de tijd. Als mijn cyclus vanaf nu vier weken zal zijn, zou het deze maand al raak kunnen zijn. Vind het erg spannend. Voel ook allemaal dingen, hoopte dat dat me bespaard zou blijven :rolling:

Geniet van het weer :sun:
Echt mijn seizoen dit
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het maken van de tabel @bozz! Dat houdt het lekker overzichtelijk.

Leuk om jullie ervaringen ook allemaal te lezen :)

@Zebrastrepen, dankjewel! Het was een fijn gesprek. Eigenlijk zijn er geen bezwaren, alleen willen ze een nul-waarde van mijn stolling weten voor de zwangerschap. Die wordt morgen geprikt en dan mogen we officieel los. :cheer:
Dan alleen nog een keer prikken bij (eventueel) 32 weken, omdat zwangerschap effect kan hebben op de stolling.
Sillenelle als ik vragen mag, hoe ben je er op gekomen om een vierde kindje te krijgen? Ik vind 4 kinderen niet veel en op zich een kind wat veel jonger is dan de eerdere Kinderen ook niet gek maar je bent alleenstaand, 46 jaar en je schreef dat de eerste drie al volwassen zijn. Hoe groeit dan die behoefte om toch nog een kindje te krijgen? Ik dacht trouwens dat je het misschien had uitgelegd in het Uppie topic (waar alleenstaande moeders schrijven) en zo kwam ik via het loepen bij je leeftijd dat je in een ander topic wel schreef. Werd je op een ochtend wakker en voelde het als een roeping of speelde het al langer in je hooft? En heb je medici laten kijken naar je vruchtbaarheid of hoe werkt dat? Mijn moeder zat met 46 al in de overgang. Maar meer weet ik er niet van. Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik het vraag. Ik ben iemand die zich altijd afvraagt hoe dingen werken.
Er zitten hier bizar veel dames met een miskraam o_o Wat ik vooral vervelend vond was dat ik nog langer moet wachten op een mooie baby. Klinkt heel verwend maar ik wil zo graag.

Ik heb vanmorgen een 6 dagen early test gedaan, die zat bij de ovulatietesten. Helemaal wit. Bij de vorige zwangerschappen testte ik ook pas een vaag streepje op de nodzelf. Ik had ook net verwacht al een streep te zien. Was wel leuk geweest.

Ik slik de Davitamon Mama omega 3 compleet pillen. Die capsules zijn glad en Dat vind ik fijn.
Haai meiden

Ik hoop dat ik er ook nog bij mag in dit groepje.. :hyper:

Mijn man en ik hebben besloten voor de derde te gaan. Ik vind het super spannend. Veel spannender eigenlijk nog dan bij de eerste twee. Wellicht ook doordat in mijn omgeving ook niemand verwacht dat we nog voor een derde gaan.

Denk wel dat we pas volgende maand starten.. ik wil nog een maandje aankijken hoe het corona gebeuren zich ontwikkelt en als ik nu zwanger zou raken (mijn ovulatie is ongeveer nu) dan ben ik begin januari uitgerekend en zul je zien dat het kind precies met kerst komt of op 1 januari. In die zin merk ik dat ik er voor de derde toch relaxeder in sta ook al vind ik een zwangerschap zelf heel spannend. Ik heb niet zo'n haast, het hoeft niet gelijk nu. En ik zie ook de voordelen van nog een tijdje twee kinderen ook wel. Niet dat ik er vanuit ga dat het gelijk de eerste keer raak is, maar je zult altijd zien :)

Ovulatietesten heb ik bij de eerste wel eens gebruikt maar ik vond het aflezen allemaal erg ingewikkeld en mijn cyclus is regelmatig genoeg om zelf een beetje te kunnen inschatten wanneer mijn ovulatie is.
Alle reacties Link kopieren
Ja peertje, dit is ook mijn weer. Echt heerlijk genieten van de warmte...

Ik ben ook altijd wel van een drankje, maar ik zal nu tussen ovulatie en NOD niet drinken. Niemand die dat nu zal merken :-P

Vandaag had ik ineens bloedverlies... Geen idee of ik nu ongesteld aan 't worden ben of wat. Ff afwachten of het doorzet denk ik. Het is nu nog erg weinig, voornamelijk met afvegen. (sorry TMI)

Heb/had ook niet echt een idee hoe mijn cyclus op gang zou komen na de miskraam. Wellicht toch wat eerder dan verwacht.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
15-04-2020 20:30
Er zitten hier bizar veel dames met een miskraam o_o Wat ik vooral vervelend vond was dat ik nog langer moet wachten op een mooie baby. Klinkt heel verwend maar ik wil zo graag.

Ik heb vanmorgen een 6 dagen early test gedaan, die zat bij de ovulatietesten. Helemaal wit. Bij de vorige zwangerschappen testte ik ook pas een vaag streepje op de nodzelf. Ik had ook net verwacht al een streep te zien. Was wel leuk geweest.

Ik slik de Davitamon Mama omega 3 compleet pillen. Die capsules zijn glad en Dat vind ik fijn.
Spannend he naar mate je nod dichterbij komt? Ik zit in mijn vruchtbare week, vind het lastig om te benutten omdat ik veel pijnklachten heb door medicatie te moeten missen. Toch maar even me er overheen zetten! :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat vervelend van de miskramen idd! Ja het schuift je baby krijgen weer verder op in de tijd.
DaSilva, zoals jij nu reageert wil ik zeker niet irl meemaken. Al mag je dat hier wel hoor.
Ik ben er nog niet klaar voor kinderloos/gezinloos te zijn. En met mijn nieuwe huis/tuin en hernieuwde energie/tijd/rust/geduld/ervaring kan ik een kind een prima leven bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven