Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 18)

26-04-2020 17:57 3008 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 2,9 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 154.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 37.845 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11 / deel 12 / deel 13 / deel 14 / deel 15 / deel 16 / deel 17
Alle reacties Link kopieren
Ik doe weer mee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog.
Honey, you should see me in a crown
:flag:
Alle reacties Link kopieren
Ik kopieer even mijn laatste post uit het vorige topic:
pejeka schreef:
26-04-2020 17:50
Gewoon omdat iedereen om de informatie die ik zou willen hebben, heen draait.
Hoe veel mensen zijn zonder complicaties genezen van corona, of hebben zelfs niet meer dan een milde verkoudheid (of helemáál geen verschijnselen) gehad, en hoe verhoudt zich dat aantal tot het aantal mensen dat wél ernstiger ziek wordt of eventueel opgenomen moet worden in het ziekenhuis?
Dat is alles wat ik vraag. En dat is in één zin te beantwoorden.
Ten eerste: dat vroeg je pas toen bleek dat het antwoord op je oorspronkelijke vraag niet zo lekker viel.

Ten tweede: we weten niet hoeveel mensen besmet zijn geweest, dus je vraag is idd in één zin te beantwoorden: die cijfers zijn er niet.

En die zijn in deze fase ook nog niet zo interessant, vandaar dat daar geen prioriteit ligt.
Prioriteit is zorgen dat degenen die het hebben en daar complicaties van krijgen de juiste zorg kunnen krijgen.

Verder sluit ik me aan bij Griebus: waarom doe ik nog steeds alsof jij een normale, volwassen gesprekspartner bent?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-04-2020 17:58
Ik twijfel nog.
Slim.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
:flag: leest mee
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
26-04-2020 18:02
Genoeg studies naar gedaan, genoeg wetenschappers die weten hoeveel personen elke patiënt gemiddeld op zijn beurt weer besmet. En zo verder. Google maar, dan krijg je wetenschappelijk antwoord op je vraag. Regeringen nemen niet even het rekenmachientje erbij, doen wat sommen en beslissen dan om landen te sluiten en de economie op te blazen omwille van een veronderstelling.

Pejeka wil alles op een presenteerblaadje krijgen en neemt niet eens de tijd om op een fatsoenlijke manier wat hem aangeboden wordt te beschouwen.
Gewoon direct een nieuwe vraag stellen, alsof dit een wedstrijd is hoe snel je een ander gek kunt krijgen met eindeloze vraagmarathons.

En dat dus voor iemand die de mond vol heeft van goede manieren en fatsoen.
nounou
Iemand dit al gelezen ? :

Nederland kan langzaamaan van het slot voor mensen onder de 50. De kans dat zij overlijden door corona is namelijk extreem klein, zeggen onderzoekers van de UvA.

'Unlocken' voor 50+ gevaarlijk

Voorzitter Jacco Vonhof van MKB Nederland zei eerder dat onze economie wel weer kan worden gestart voor mensen onder de zestig. Dat zouden de onderzoekers van de UvA onverstandig vinden.

Uit hun berekeningen blijkt namelijk dat alleen al door het 'unlocken' van mensen tussen 50 en 60 jaar het aantal te verwachten coronadoden verviervoudigt ten opzichte van een smart unlock van alleen mensen jonger dan 50 jaar.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/loc ... e-uva-aan/
Ja dat heb ik gelezen en ik weet niet of dat wel zo slim is om nu te doen.
Fretten in Erasmus MC bewijzen: social distancing is nodig

https://www.ad.nl/binnenland/fretten-in ... ~a3c0322c/

Ze denken nu dat het virus air born is?
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vandaag mogen kinderen in Spanje een uur per dag buiten spelen. Het is de eerste versoepeling van de strenge lockdown die sinds 14 maart in het Zuid-Europese land geldt. Voorwaarde is dat de kinderen onder begeleiding van een volwassene naar buiten gaan, in een straal van een kilometer rondom het huis. NOS

Afbeelding

Dat is een beginnetje.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
26-04-2020 18:14
Fretten in Erasmus MC bewijzen: social distancing is nodig

https://www.ad.nl/binnenland/fretten-in ... ~a3c0322c/

Ze denken nu dat het virus air born is?
Nee, dat denken ze niet.
Honey, you should see me in a crown
Zazamaenade schreef:
26-04-2020 18:08
Pejeka wil alles op een presenteerblaadje krijgen en neemt niet eens de tijd om op een fatsoenlijke manier wat hem aangeboden wordt te beschouwen.
Gewoon direct een nieuwe vraag stellen, alsof dit een wedstrijd is hoe snel je een ander gek kunt krijgen met eindeloze vraagmarathons.

En dat dus voor iemand die de mond vol heeft van goede manieren en fatsoen.
Ja je hebt 100% gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
26-04-2020 18:17
Ja je hebt 100% gelijk.

Zijn jouw kinderen al buiten geweest?
nounou
Zazamaenade schreef:
26-04-2020 18:15
Vanaf vandaag mogen kinderen in Spanje een uur per dag buiten spelen. Het is de eerste versoepeling van de strenge lockdown die sinds 14 maart in het Zuid-Europese land geldt. Voorwaarde is dat de kinderen onder begeleiding van een volwassene naar buiten gaan, in een straal van een kilometer rondom het huis. NOS

Afbeelding

Dat is een beginnetje.
Yesss ben erg blij hiermee.
Eurus schreef:
26-04-2020 17:58
Ik twijfel nog.
:rofl:
Marloesjuh51 schreef:
26-04-2020 18:14
Fretten in Erasmus MC bewijzen: social distancing is nodig

https://www.ad.nl/binnenland/fretten-in ... ~a3c0322c/

Ze denken nu dat het virus air born is?
Ja ik heb ergens op dit forum, weet absoluut niet meer in welk topic, ooit eens een link naar een studie hierover geplaatst. Was in het Engels. Kwamen tot de conclusie dat het tot drie uur kon overleven in de lucht en nog steeds een grote concentratie had van actieve virusdeeltjes. Maar dat werd toen afgedaan als kul.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaat premier Conte aankondigen hoe het verder moet met de lockdown van Italië.
Overigens slechts 260 doden vandaag. Sinds 14 maart niet zo weinig.
https://twitter.com/you_trend/status/12 ... 2945869824
nounou
wild-flower2 schreef:
26-04-2020 18:13
Iemand dit al gelezen ? :

Nederland kan langzaamaan van het slot voor mensen onder de 50. De kans dat zij overlijden door corona is namelijk extreem klein, zeggen onderzoekers van de UvA.

'Unlocken' voor 50+ gevaarlijk

Voorzitter Jacco Vonhof van MKB Nederland zei eerder dat onze economie wel weer kan worden gestart voor mensen onder de zestig. Dat zouden de onderzoekers van de UvA onverstandig vinden.

Uit hun berekeningen blijkt namelijk dat alleen al door het 'unlocken' van mensen tussen 50 en 60 jaar het aantal te verwachten coronadoden verviervoudigt ten opzichte van een smart unlock van alleen mensen jonger dan 50 jaar.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/loc ... e-uva-aan/
En onderliggend lijden telt niet mee?
Zazamaenade schreef:
26-04-2020 18:18
Zijn jouw kinderen al buiten geweest?
Neen, morgen ga ik blokje om wandelen. Vandaag wouden ze niet op het uur dat het voor hen mocht. (gaat hier per leeftijdsgroep op bepaald uur). Maar morgen sleur ik ze mee buiten, al is het 10 minuutjes wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
26-04-2020 18:22
Ja ik heb ergens op dit forum, weet absoluut niet meer in welk topic, ooit eens een link naar een studie hierover geplaatst. Was in het Engels. Kwamen tot de conclusie dat het tot drie uur kon overleven in de lucht en nog steeds een grote concentratie had van actieve virusdeeltjes. Maar dat werd toen afgedaan als kul.
Waar is Florence als je haar nodig hebt? Zij heeft een keer of tien, twintig uitgelegd dat het virus weliswaar buiten het lichaam/in snot en slijm kan overleven, maar dat het dan niet erg besmettelijk meer KAN zijn omdat het zich anders nog sneller had verspreid. Dus ja, je hebt gelijk, en nee, dat is niet iets nieuws.
Gordi schreef:
26-04-2020 18:25
Neen, morgen ga ik blokje om wandelen. Vandaag wouden ze niet op het uur dat het voor hen mocht. (gaat hier per leeftijdsgroep op bepaald uur). Maar morgen sleur ik ze mee buiten, al is het 10 minuutjes wandelen.
Lekker ondankbaar na 6 weken gevangenschap! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-04-2020 17:59
Ik kopieer even mijn laatste post uit het vorige topic:

Ten eerste: dat vroeg je pas toen bleek dat het antwoord op je oorspronkelijke vraag niet zo lekker viel.

Ten tweede: we weten niet hoeveel mensen besmet zijn geweest, dus je vraag is idd in één zin te beantwoorden: die cijfers zijn er niet.

En die zijn in deze fase ook nog niet zo interessant, vandaar dat daar geen prioriteit ligt.
Prioriteit is zorgen dat degenen die het hebben en daar complicaties van krijgen de juiste zorg kunnen krijgen.

Verder sluit ik me aan bij Griebus: waarom doe ik nog steeds alsof jij een normale, volwassen gesprekspartner bent?
Dan beschikken we dus niet over relevante informatie. Want als we niet weten hoe veel mensen er besmet zijn geweest zonder verdere gevolgen, weten we dus ook niet welk percentage van de besmette mensen wél gevolgen heeft en kunnen we daar dus ook geen cijfers aan toekennen.

Dus als cijfers er niet zijn, moeten we ook niet net doen alsof ze er wél zijn. Dat bedoelde ik dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
26-04-2020 18:26
Waar is Florence als je haar nodig hebt? Zij heeft een keer of tien, twintig uitgelegd dat het virus weliswaar buiten het lichaam/in snot en slijm kan overleven, maar dat het dan niet erg besmettelijk meer KAN zijn omdat het zich anders nog sneller had verspreid. Dus ja, je hebt gelijk, en nee, dat is niet iets nieuws.
Misschien was Florence ook klaar met het eindeloos herhalen, ik weet het niet, dat is aan haar. Maar het blijft doorgaan en dat wordt dan ook nog gequoot, heel erg vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven