Restaurants Ameland

28-04-2020 10:59 26 berichten
We hebben voor komende juli 5 nachten Ameland geboekt staan. Het hotel heeft al aangegeven dat ze hoe dan ook ontbijt en lunch kunnen verzorgen alleen het avondeten nog dan.
Ik ben er nog nooit geweest dus ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn. In het ergste scenario zijn de restaurants nog niet open en zijn we van afhaal afhankelijk
Zijn er voldoende restaurants die afhaal aanbieden en zijn er ook plekken waar je buiten je afhaal zou kunnen eten?
Bankjes bij het strand zou een optie zijn bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Supermarkt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
28-04-2020 11:25
Supermarkt.
Ik kan er niet koken
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
28-04-2020 11:30
Ik kan er niet koken
toen ik een dieet volgde; Koelboxje op stroom mee en zo'n electrisch kookplaatje. Ging prima.
Alle reacties Link kopieren
maaltijd salades van de supermarkt met stokbroodje met tapas hapjes
Alle reacties Link kopieren
Het is niet echt feestelijk, maar ik zou informeren of je makkelijk toegang hebt tot een magnetron? Dan kun je maaltijden van de supermarkt opwarmen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
28-04-2020 11:32
toen ik een dieet volgde; Koelboxje op stroom mee en zo'n electrisch kookplaatje. Ging prima.
Ik zou daar als hoteleigenaar niet om staan te springen.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
De restaurants zijn tegen die tijd vast wel weer open. En er is meer dan keus genoeg, alleen al in Nes kun je zeker 2 weken lang elke dag ergens anders eten.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
28-04-2020 11:42
De restaurants zijn tegen die tijd vast wel weer open. En er is meer dan keus genoeg, alleen al in Nes kun je zeker 2 weken lang elke dag ergens anders eten.
Zou je denken???
Ik niet.
Plus dat de redelijk coronovrije-eilanden niet staan te springen om vastelanders.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
clementien schreef:
28-04-2020 11:42
Ik zou daar als hoteleigenaar niet om staan te springen.

Nou, als dat de keuze is of helemaal geen gasten..
Alle reacties Link kopieren
Volgens tripadvisor zijn er zo al 13 restaurants op Ameland die normaal gesproken aan afhaal doen (zie filter links)

https://www.tripadvisor.nl/Restaurants- ... vince.html

Zijn er vast ook wel wat bij die nu ook open zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips voor Ameland, maar ik heb wel zelf bij 3 verschillende restaurants maaltijden afgehaald/laten bezorgen. En bij alle 3 moest ik zelf de ingrediënten nog wel verwarmen.
Dus voordat je zoiets doet, zou ik even nagaan of je het warm mee kan krijgen.
Ik zou er niet vanuit gaan dat je er terecht kunt.
Op ameland is er nog geen enkel geval van corona vastgesteld en heb begrepen (er wonen meerdere familieleden op Ameland) dat ze absoluut niet staan te springen om mensen die "gezellig" even een paar nachten naar het eiland komen.

Ik zou er nog maar even goed over nadenken
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-04-2020 11:44
Nou, als dat de keuze is of helemaal geen gasten..
Ja idd, wij hadden een balkon. En geen schnitzels bakken ofzo haha. Soepje bv of pasta met saus van thuis opwarmen.

Ik zag er geen kwaad in, omdat ze me op dat moment niet konden bieden wat ik nodig had. Wat ik ook kon begrijpen. Anders had ik lekker gesmuld in het restaurant.

In buitenland vaak zat klein keukentje op de kamer gehad. En mensen nemen ook een potjeswarmer mee voor de baby. Anderen laten pizza's en sushi bezorgen op hun hotelkamer

Houd het simpel.

Ps. Verlengsnoer is wel handig en onderzetters mee.
Alle reacties Link kopieren
niekjeelastiekje schreef:
28-04-2020 12:02
Ik zou er niet vanuit gaan dat je er terecht kunt.
Op ameland is er nog geen enkel geval van corona vastgesteld en heb begrepen (er wonen meerdere familieleden op Ameland) dat ze absoluut niet staan te springen om mensen die "gezellig" even een paar nachten naar het eiland komen.

Ik zou er nog maar even goed over nadenken
Dat las ik ook inderdaad. Ze hebben echt geen behoefte aan vastelanders. Ook de andere eilanden niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Het is annuleerbaar. Mocht de situatie in juli zo zijn als nu gaan we niet hadden we al besloten.
Mocht Ameland tegen die tijd wel toeristen willen dan hebben we iets staan.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in juli, als het doorgaat, ook naar Ameland. Denk dat ze de toeristen hard nodig hebben; groot deel van de economie draait op de eilanden toch op het toerisme. Maar het is een duivelsdilemma uiteraard: snap heel goed dat ze aan de ene kant de mensen van het vasteland niet op het eiland willen....aan de andere kant hebben ze ze hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen. Wij zijn nu een week op Ameland. We hebben eigen voorzieningen, maar ik heb even opgelet nav je vraag en zag dat je in Nes op dit moment kunt afhalen bij de snackbar, de chinees en eetcafé Binnen.
De Amelanders zijn super vriendelijk en beslist niet vijandig. Maar eigenlijk de k ik dat de horeca in juli wel weer meer mogelijkheden biedt.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
28-04-2020 11:42
De restaurants zijn tegen die tijd vast wel weer open. En er is meer dan keus genoeg, alleen al in Nes kun je zeker 2 weken lang elke dag ergens anders eten.

Kon je ja, twee derde van de horeca gaat kapot als er niet gauw wat gebeurd vanuit de overheid.
Maar er is wel een afhaal vis tent
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht gehoord te hebben ( in de persconferentie van Rutte onlangs) dat de hotels voor hun klanten het restaurant mogen openen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Angie10 schreef:
01-05-2020 19:06
Geen zorgen. Wij zijn nu een week op Ameland. We hebben eigen voorzieningen, maar ik heb even opgelet nav je vraag en zag dat je in Nes op dit moment kunt afhalen bij de snackbar, de chinees en eetcafé Binnen.
De Amelanders zijn super vriendelijk en beslist niet vijandig. Maar eigenlijk de k ik dat de horeca in juli wel weer meer mogelijkheden biedt.

Goed om te horen! wij hebben in juli 2 weken gepland in een huisje van Roompot (al voor de corona crisis gepland)
Hoop dat tegen die tijd ook de kleine musea open zijn op Ameland; voor de rest lekker fietsen en wandelen, hond en kinderen mee. Prima!
We verwachten ook niet veel. Het is gewoon even uitwaaien, hond laten kennismaken met strand en zee en de kinderen wat frisse lucht laten inademen
Ons hotel biedt geen avondeten maar gaf wel aan dat we gebruik mogen maken van servies en bestek als we eten afhalen
De hamvraag is: hoe kom je er als je nog geen boot geboekt hebt? Wie weet dat?
Kan je reserveren?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gewoon reserveren (momenteel alleen telefonisch) maar het aantal afvaarten en dus de capaciteit is zeer beperkt. Als voetganger kan je altijd mee zonder reservering. Op Ameland zijn vervolgens fietsen te huur tegen zeer redelijke prijzen.
Ook kan je met je eigen fiets mee zonder reservering.
Alle reacties Link kopieren
Willy0502 schreef:
02-05-2020 18:52
De hamvraag is: hoe kom je er als je nog geen boot geboekt hebt? Wie weet dat?
Kan je reserveren?
Wij hebben maanden terug de boot al gereserveerd; nemen namelijk de auto mee en dan moet je reserveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven