Luxe chalet / huisje plaatsen op een camping Spaanse kust

03-05-2020 17:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van dromen over later en fantaseren mag:

Mijn man en ik waren gisteren aan het fantaseren over een luxe chalet cq vakantiehuisje.
Voor als we wat ouder zijn, het huis is afbetaald, we minder of misschien al helemaal niet meer werken en wat geld over hebben.
Zo’n plek leek ons dan leuk om er vlug even paar dagen tussenuit (Hemelvaart/Pinksteren) te kunnen, en soort van te overwinteren/vroege voorjaarsbreak, nog een keer een week tussendoor, of dat de kinderen het ook gebruiken. Niet om dat huisje als onze enige vakantiebestemming te zien, want we willen ook nog wel meer van de wereld blijven zien (als we dat tzt nog kunnen).

Daarbij dachten we aan zuid-Spanje, richting Benidorm, Alicante of Malaga ofzo. Want het is daar toch wel vaak mooi weer. Omdat we wel van gezelligheid houden en aanspraak, ‘s avonds drankje in de bar, en wat reurigheid om ons heen fantaseerden we over een chalet of huisje op een grotere Spaanse camping. Er moeten wel wat faciliteiten zijn en activiteitenprogrammas zodat je er een keer uit kunt lopen om dat te bekijken met een drankje erbij. Een hutje op de hei of een kale kleinschalige camping is niets voor ons.

Nu zouden we dan wel een wat luxer chalet/huisje willen dat we naar smaak kunnen inrichten of indelen.
Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om eigen stacaravan cq chalet te ontwerpen en dat op een camping te plaatsen? Of als de camping over mooie huisjes/stacaravans beschikt, die te kopen?

Een andere optie waar we over droomden en brainstormden is een villa in Florida, maar dat is een heel stuk duurder, lastiger te realiseren qua aankoop weet ik en ga je niet zo makkelijk even heen en weer en hebt een jetlag. Dan moet je echt 3-4 maanden daar gaan zitten. Een huisje op Curacao zag mijn man niet zo zitten want hij wil niet vast zitten op een eiland zegt ie. En we zouden, als we toch ouder zijn en niet meer werken, dan best eens een keer 2 maanden in de zon in ons huisje willen zitten. Maar dus niet op Curacao vond mijn man.

Mensen ervaring met zoiets ?
En voor alle duidelijkheid: dit is om over te dromen, fantaseren en totaal nog niet concreet. Gewoon leuk :-D
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 03-05-2020 18:25
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoiets dus:

Afbeelding

Of zoiets die al op een camping staat (beiden in Alicante trouwens):

Afbeelding

Of zoiets:

Afbeelding
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 03-05-2020 18:14
20.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Qua weer en makkelijk te verkrijgen tickets zou ik zeggen Malaga of daar in de buurt.
Is er op een camping daar in de winter wat te doen? Zou je dan niet liever in een dorp zitten (bv in een appartementencomplex), zodat je restaurants en (koffie)bars om je heen hebt?
Alle reacties Link kopieren
Omgeving Malaga is heerlijk. Ik ben verliefd op Nerja.
Alle reacties Link kopieren
Nou, niet perse in de winter (dec-jan) want dan is het nog maar 16-18 graden las ik.

Maar misschien lekker in maart ofzo. Ik droom van dan gewoon lekker buiten zitten met een boekje, wat te kijken te hebben (bijv. mensen die voorbij lopen vind ik altijd wel gezellig op een camping), rondje lopen, misschien in korte broek bij het zwembad gaan liggen (al zal dat nog wat koud zijn) en mensen om je heen.

Een appartement lijkt me niet veel aan eigenlijk. Ik zoek dan ook echt wel vakantiegevoel en dat is ook een keer een praatje maken. Het sociale aspect dat je op een camping of vakantiepark wél hebt en in een appartementencomplex eigenlijk niet. Kan het niet goed uitleggen eigenlijk.

In Malaga zijn bijna geen grote campings maar meer bij Benidorm is mijn indruk.
Vakantie-/recreatieparken zijn er bijna niet ?
Denk bijv. aan zoiets als die parken van Topparken wat je in Nederland wel hebt, zou dat ergens anders ook niet bestaan? Dan heb je wel mooie recreatiewoningen/chalets op een park met diverse voorzieningen of aan een haventje

Of is verder weg een betere optie ? Ander land ?
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 03-05-2020 18:28
21.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-05-2020 18:20
Nou, niet perse in de winter (dec-jan) want dan is het nog maar 16-18 graden las ik.

Maar misschien lekker in maart ofzo. Ik droom van dan gewoon lekker buiten zitten met een boekje, wat te kijken te hebben (bijv. mensen die voorbij lopen vind ik altijd wel gezellig op een camping), rondje lopen, misschien in korte broek bij het zwembad gaan liggen (al zal dat nog wat koud zijn) en mensen om je heen.

Een appartement lijkt me niet veel aan eigenlijk. Ik zoek dan ook echt wel vakantiegevoel en dat is ook een keer een praatje maken. Kan het niet goed uitleggen eigenlijk.

In Malaga zijn bijna geen grote campings maar meer bij Benidorm is mijn indruk.

Of is verder weg een betere optie ? Ander land ?
Ik vind veel plaatsen in het zuiden van Spanje prachtig, maar Benidorm de minste. Daar zou ik persoonlijk niet willen zitten.

Als je het geld hebt zou ik eerder kiezen voor een appartement dan een camping. Malaga en Nerja zijn geweldig leuke plaatsen. Nog beter is een huisje met zwembad in Malaga, Nerja of omgeving. Als je daar het geld voor hebt zou ik daarvoor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar met zo’n privé-villa met zwembad mis je wel het sociale aspect.

In Florida zou ik dat weer minder missen ofzo.
Een villa met eigen boot in Cape Coral kan ik ook wel aan wennen :heart: :heart: :heart:
Helaas zal ons budget dat niet toelaten....
Wauw.....zoiets is een droom toch

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-05-2020 18:34
Ja maar met zo’n privé-villa met zwembad mis je wel het sociale aspect.

In Florida zou ik dat weer minder missen ofzo.
Een villa met eigen boot in Cape Coral kan ik ook wel aan wennen :heart: :heart: :heart:
Helaas zal ons budget dat niet toelaten....
Wauw.....zoiets is een droom toch

Afbeelding
Ik ben iemand die heel veel van een land/plaats kan genieten en het heel leuk vindt om contact te maken met plaatselijke bewoners.
Maar als jij meer contact wil met andere toeristen kun je inderdaad beter voor een camping kiezen.

Florida is een totaal andere optie. De afstand en ticketprijzen liggen ook een stuk hoger.
Mijn ouders en mijn schoonouders hebben beide een huisje in het buitenland. Allebei in een ander land. Beide als tweede verblijf.
Eerst gingen we er regelmatig heen, ook met de kinderen, maar wij houden meer van Scandinavië. Of ik daar later een huisje zou kopen? Geen idee.
Mijn ouders zijn nu van plan een jacht te kopen, kijk, dat lijkt me al véél interessanter! :proud:
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 03-05-2020 18:51
3.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar weet iemand of er Spaanse campings zijn waar je een bestaand huisje/chalet kunt kopen ?
Of er zelf eentje op die camping kunt laten plaatsen (al dan niet zelf ontworpen/verbouwd) ?
Ik zou ook voor de optie jacht gaan.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-05-2020 18:50
Maar weet iemand of er Spaanse campings zijn waar je een bestaand huisje/chalet kunt kopen ?
Of er zelf eentje op die camping kunt laten plaatsen (al dan niet zelf ontworpen/verbouwd) ?
Ik denk dat je beter naar een forum kunt gaan waar ze specifiek in Spanje geïnteresseerd zijn.
Daar kunnen ze jou vast goeie tips en ervaringen geven.
Alle reacties Link kopieren
In welk land hebben zij een huisje, LAGirl?
Mijn ouders, en veel van hun vrienden, hebben een vrij grote caravan die in Spanje (wel noord Spanje) in de stalling staat in de winter. Eind april wordt die door de eigenaren van de stalling op hun vaste plek op een camping aan zee gezet (dit jaar niet natuurlijk), waar hij blijft staan tot oktober. Mijn ouders rijden of vliegen zo’n 3-4 x per seizoen daar naartoe. Twee keer 6 a 8 weken en nog twee keer korter. Ze genieten daar enorm van. Hebben we ook elektrische fietsen staan, veel bevriende stellen. Die we ook ieder jaar komen. En, het is niet zo’n enorme investering als een huisje en je hebt geen onderhoud in de winter na een storm ofzo, omdat de caravan dan veilig in de stalling staat.
Alle reacties Link kopieren
Nou, precies over zoiets qua invulling hadden wij ook over gefantaseerd. Inderdaad, fietsen neerzetten.
Alleen: hoewel ik nu wel een caravan heb zou ik dan tzt graag iets meer luxe willen en niet meer in die sanitairhokken moeten douchen. Dus vandaar meer richting een eigen stacaravan (chaletje oid) maar wel op een camping. Die aanschafkosten zouden wellicht te overzien zijn i.p.v. een volledige woning/appartement.
Een stacaravan heb je ook weinig onderhoud aan denk ik, de camping wordt doorgaans door hen bijgehouden. Een keertje een poetsdoekkie en een plons chloor door je eigen stekkie, tuinmeubelen naar buiten en genieten maar.
In principe is alles er, dus met een handbagagekoffertje vlieg je makkelijk heen en weer. Of je rijdt er zelf naar toe als er 6 weken ofzo wilt blijven.
mamaonbekend schreef:
03-05-2020 19:01
In welk land hebben zij een huisje, LAGirl?

Mijn ouders in Frankrijk en mijn schoonouders in Italië.
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk, maar het is daar toch net wat minder mooi weer in maart/april is mijn indruk. Ik heb het weerbericht op tv nu een poosje in de gaten gehouden, maar zuid-Spanje is toch overwegend mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-05-2020 21:36
Ook leuk, maar het is daar toch net wat minder mooi weer in maart/april is mijn indruk. Ik heb het weerbericht op tv nu een poosje in de gaten gehouden, maar zuid-Spanje is toch overwegend mooi weer.
Maar of de campings dan open zijn? En er veel gasten zijn?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-05-2020 18:34
Ja maar met zo’n privé-villa met zwembad mis je wel het sociale aspect.

In Florida zou ik dat weer minder missen ofzo.
Een villa met eigen boot in Cape Coral kan ik ook wel aan wennen :heart: :heart: :heart:
Helaas zal ons budget dat niet toelaten....
Wauw.....zoiets is een droom toch

Afbeelding
Hier zitten wij elk jaar 4 a 5 weken. Zo heerlijk in februari begin maart. Veel restaurantjes en winkels. Ik zou hier dolgraag n huis willen hebben.

On topic: Malaga is in de winter/voorjaar toch echt wel n stukje beter dan rond Benidorm. Informeer ook naar de bezetting van die campings. Vaak zijn ze doodstil buiten het seizoen. Niks ongezelliger dan een 80% lege camping.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-05-2020 21:36
Ook leuk, maar het is daar toch net wat minder mooi weer in maart/april is mijn indruk. Ik heb het weerbericht op tv nu een poosje in de gaten gehouden, maar zuid-Spanje is toch overwegend mooi weer.
In maart heb je geluk als het rond de twintig graden is. En dan heb je in Malaga het meest geluk. De overige plaatsen hebben een lagere temperatuur in maart.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een punt ja, om tzt dan te kijken naar bezettingsgraad. Zó ongezellig als je in eentje op de camping staat. Ooit in de meivakantie eens meegemaakt, daar is écht niks an.

Malaga komt als temperatuur het beste uit de bus idd, maar daar zijn weer minder grote levendige campings dan aan de zijde van Benidorm/Alicante, naar mijn idee zijn rondom Malaga nauwelijks leuke campingdorpen danwel vakantieparken.

@Veensteker: gaaf dat je dit elk jaar kunt doen en ook zo lang ! Héérlijk hoor ! Heb je een vaste villa die je telkens huurt of telkens een andere ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder kijken naar een soort bungalow op een vakantiecomplex. En dan op de Canarische eilanden want daar heb je net iets meer zon en hogere temperaturen in de winter.
Op Lanzarote en Fuerteventura hebben we wel van die complexen gezien.
Het appartement wat we hadden op Tenerife daar waren de meeste kamers ook van privé-eigenaren.
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat is ook nog een optie om daar te kijken. Ook vaak mooi weer, maar wel veel wind.
Heb je daar ook huisjes te koop op die vakantieparken ja?

Vakantiepark cq camping hebben beiden wel redelijk hetzelfde sfeertje en qua voorzieningen meestal. Beiden leuk.

Jij zat op een van de parque Santiago als ik het goed heb?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Nummer 4.
Veel wind inderdaad, zeker op Fuerteventura merkten wij maar over het algemeen wel lekker weer. In Zuid-Spanje is het in de zomer eigenlijk net wat te heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven