Wandelschoenen

06-05-2020 04:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar goede, betaalbare en ook leuk uitziende wandelschoenen. Nu ben ik zelf een beetje verdwaald na al het googlen dus hoop dat jullie tips hebben. Ik kijk zelf vooral naar de meer ‘bekende’ merken als Nike, Adidas etc., maar misschien zijn er betere merken die ik zelf niet ken. Ze heeft slechte knieën, dus goede schoenen zijn essentieel. Ze heeft onlangs zelf de Nike tanjun gehaald, maar deze vindt ze toch niet fijn. Werd haar geadviseerd in de winkel. Ik wil het als een kado halen, vandaar dat ik haar niet naar de winkel (weer) kan laten gaan en het zo probeer. Budget is max. 60 euro.
Ze wandelt ongeveer 1, soms 2, uur op een dag. Daarnaast werkt ze als winkelmedewerker, dus daardoor ook veel aan het lopen.
Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Huh? Nike, Adidas? Dat zijn toch geen merken voor wandelschoenen?
Ik zou (doorsparen) voor Meindl, Lowa, enzovoorts. Als ze zoveel loopt een slechte knieën heeft goed laten adviseren juist en niet als verrassing kopen, daarvoor is de pasvorm veel te r belangrijk.
Goede wandelschoenen leveren zoveel op! Plus je kunt er jaren mee doen vaak, dan zijn ze hun geld zeker waard!
Alle reacties Link kopieren
Nog qua budget trouwens, Quechua van de Decathlon is dan misschien nog een goede!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip! Deze merken kende ik niet.
Zelf heb ik ook (wandel)schoenen van Adidas, eerder van Nike. Kan ik goed wat uurtjes mee wandelen en zien er leuk uit. Vandaar dat ik zelf ook naar die merken keek. Maar zij heeft denk ik net wat meer steun dan ik nodig. Wandelschoenen vind ik er al vrij snel ‘grof’ uitzien waar Nike etc. wat subtieler is (als dit logisch klinkt).
Dus zoek een middenweg. Ze wilt ze ook naar werk kunnen dragen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bever.nl/c/schoenen/lage-wa ... 53B63%255D

Ik ga altijd naar een lokale speciaalzaak voor wandelschoenen en accepteer dat ze niet mooi zijn. Comfort is het belangrijkste.
in de A-categorie waar jij in zoekt zijn de schoen vaak meer sneakerachtig en licht ipv grof en zwaar. Dat is meer B en hoger.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop erg lekker op Sketchers. Heel licht en zacht, maat toch voldoende steun. Ze zien er ook ‘netjes’ uit, niet als wandelschoenen. Kan ze ook prima onder gewone kleding dragen.

Heb ook een hogere soort echte aangemeten wandelschoenen, maar die waren iets van € 120,-
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen schoenen voor haar kopen. Dat is te persoonlijk. Maar een leuke bon voor haar zodat ze jouw budget bij die van haar kan voegen en schoenen kopen die helemaal naar haar zin zijn.

Zelf koop ik altijd de adidas bergschoenen. Zitten erg fijn en zijn niet zo zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu wandelschoenen van decathlon en dit zitten heel fijn voor wandelingen op gewone ondergrond. Ze waren ook niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Decathlon inderdaad! Heel tevreden over
De merken die jij noemt zijn geen wandelschoenen.
Het merk Jack Wolfskin is mijn favoriet. https://www.bever.nl/p/jack-wolfskin-ac ... gIlufD_BwE

Skechers, weet niet of dat echte wandelschoenen zijn voldoen ook prima en zijn wat goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorig jaar schoenen bij declathon gekocht, liepen erg lekker, wel na een jaar uitgelopen.

Ik heb nu schoenen van the North Face :flirting:


Maar ze kan ze beter zelf uitzoeken, het is nogal persoonlijk in hoe schoenen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zet het idee uit je hoofd dat wandelschoenen er mooi uit moeten zien en reken erop dat echte wandelschoenen duurder zijn in aanschaf (daarentegen doe ik al 8 jaar met mijn Lowa schoenen van 230 euro, dus omgerekend is het goedkoper).

Decathlon en Anwb schoenen heeft mijn man gehad: levensduur 2 jaar en regelmatig knieklachten.

Laat je adviseren door een goede zaak (als je in het midden vh land woont, kan ik je de Zwerfkei aanbevelen) en ga helemaal niets voor haar kopen. Schoenen passen moet je zelf doen. Men kijkt daar naar de anatomie van je voet, hoort je activiteiten aan, laat je lopen en analyseert dat.

Ik zou echt investeren, omwille van haar gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
06-05-2020 07:25
De merken die jij noemt zijn geen wandelschoenen.
Het merk Jack Wolfskin is mijn favoriet. https://www.bever.nl/p/jack-wolfskin-ac ... gIlufD_BwE

Skechers, weet niet of dat echte wandelschoenen zijn voldoen ook prima en zijn wat goedkoper.
Adidas heeft zeker wel wandelschoenen. De Jack Wolfskin schoen uit de link zit op hetzelfde 'niveau' (of misschien nog wel lager) als de schoenen van Adidas.

Schoenen zijn heel persoonlijk en kun je niet als cadeau geven. Neem je moeder mee een dagje shoppen en verras haar met een paar schoenen door een outdoorzaak binnen te stappen.

Lederen schoenen zijn beduidend steviger dan synthetische schoenen en B schoenen zijn steviger dan A A/B, maar dat laatste lijkt me hier niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
06-05-2020 07:25

Skechers, weet niet of dat echte wandelschoenen zijn voldoen ook prima en zijn wat goedkoper.
Die heb ik voor mijm werk (wijkverpleegkundige) en zitten heerlijk, maar ik vind ze wel heeeeeeeel lelijk!
Alle reacties Link kopieren
Twee punten:

A. Wandelschoenen koop je niet zonder te passen. Dus je moeder zal toch mee moeten naar de winkel om te testen wat voor haar fijn zit en loopt.

B. Schoenen van 60 euro hebben (gemiddeld genomen) geen lange levensduur, waarschijnlijk ben je daar binnen twee jaar doorheen.

Tip: probeer je budget te verlengen tot ongeveer 100 euro, dan is er in de lichte A-categorie schoenen veel meer keuze. Ook van wat meer degelijke merken.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
06-05-2020 08:53
Die heb ik voor mijm werk (wijkverpleegkundige) en zitten heerlijk, maar ik vind ze wel heeeeeeeel lelijk!

Ik heb de hele zwarte en die vind ik prima onopvallend :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als het belangrijk is dat iemand goede schoenen heeft, vanwege allerlei klachten, dan moet diegene echt zelf passen. En er meer dan 100 euro voor uittrekken. Je kunt niet als verrassing goede wandelschoenen kopen, wat goed is is heel persoonlijk. Nike en Adidas zijn geen wandelschoenmerken maar sportmerken die toevallig ook wat wandelschoenen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wandelschoenen en nikes niet hetzelfde. Ik heb wandelschoenen van Lowa, waren duur maar heb die ondertussen al een jaar of 4 denk ik en zijn nog altijd heel goed. Die doe ik aan als ik ga wandelen in het bos / langere stukken.
Als ik een half uurtje ga wandelen naar het dorp / bakker / etc op droge dagen doe ik dat op dezelfde nikes als waar ik mee ga hardlopen. Die heb ik gekocht in een nike outlet store, oude modellen voor ongeveer 40 a 50 euro.
Werken op mijn wandelschoenen zou ik niet doen, die zijn best 'lomp'

Maar schoenen voor je moeder kopen lijkt me een heeeel slecht idee, dat moet je echt zelf passen
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
06-05-2020 08:55

Tip: probeer je budget te verlengen tot ongeveer 100 euro, dan is er in de lichte A-categorie schoenen veel meer keuze. Ook van wat meer degelijke merken.
Wat dat betreft zijn er 3 degelijke merken die er met kop en schouders bovenuit steken in Nederland (uitzonderingen daargelaten) en dat zijn Lowa, Meindl en Hanwag. En helaas begint dat pas bij een euro of €150,= en dan heb je ook nog een schoen zoals de Lowa Innox, een synthetische schoen. Lederen schoenen kun je zo nog €20 bij optellen. Qua pasvorm zijn ze niet met elkaar te vergelijken. Lowa (smal/neutraal), Meindl valt breed. Hanwag zit er tussen in.

Als je een schoen met stevigheid wilt zou ik niet voor merken zoals Haglöfs, Jack Wolfskin, TNF, Adidas of Columbia gaan. Het zijn echter wel schoenen die qua prijs meer bij je budget passen.
De Duitse drie merken maken alleen schoenen, bovenstaande merken maken naast schoenen ook kleding, tassen etc.. (schoenmaker blijf bij je leest).


Anderzijds, zoals al aangegeven.. schoenen die binnen je budget passen zijn, bij intensief gebruik, binnen een jaar (max 2) versleten. Koop je een lederen schoen, zoals bijvoorbeeld de Meindl Caracas, dan zul je daar uiteindelijk veel langer mee doen.
almdudler wijzigde dit bericht op 06-05-2020 09:08
6.06% gewijzigd
Absoluut geen schoenen kopen zonder te passen. In mijn geval geldt voor alle schoenen die ik koop : ze moeten gelijk lekker zitten, anders wordt het nooit wat.

Als ik goedkope wandelschoenen kocht (ANWB) waren die meestal in een jaar versleten en kostte het verzolen ongeveer net zoveel als de schoen.
Goede merk wandelschoenen met advies van een buitensport winkel gaan véél langer mee. Echt jaren. Zelfs de veters zijn beter!
Ik droeg dagelijks mijn wandelschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Sketchers lopen lekker, maar zijn geen wandelschoenen. Na mijn Lowa's heb ik nu wandelschoenen van decathlon die heerlijk lopen en al meer dan een jaar meegaan.
rafs schreef:
06-05-2020 04:59
https://www.bever.nl/c/schoenen/lage-wa ... 53B63%255D

Ik ga altijd naar een lokale speciaalzaak voor wandelschoenen en accepteer dat ze niet mooi zijn. Comfort is het belangrijkste.
Ik heb twee paar van Columbia. Ik draag ze naar mijn werk en gebruik ze voor lange wandelingen. Ik ben er heel tevreden over.
Voor een uurtje wandelen per dag, of werken in de winkel heb ik geen echte wandelschoenen nodig, maar misschien dat moeder iets meer nodig heeft. Inderdaad, de merken als Nike etc. zijn geen wandelschoenen, zeker niet de genoemde types, dat valt onder “streetwear”. Echte wandelschoenen zijn duur en haal je bij de buitensportzaak. En zelf passen, er zit niets anders op.
Alle reacties Link kopieren
Alles is al gezegd: laat haar zelf passen, koop een degelijk merk wandelschoenen en stap af van het idee dat wandelschoenen er leuk uit moeten zien. Hoe je moeder erop kan lopen is vele malen belangrijker dan hoe ze eruit zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven