Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pff heftig Pinkie! Hopelijk zijn er ook momenten dat je je wat beter voelt. Hopelijk heb je deze week een mooie echo.

@molligpaard: het valt me nog mee met de vermoeidheid. Maar dat kan goed nog komen. Ben ‘s avond vooral blij als ik even ongestoord wat tijd voor mezelf heb zonder peuter om me heen die de tent afbreekt 😉.

Ik ben vandaag wel wat meer misselijk dan gister. Soms komt m’n eten omhoog. Vooral vanmorgen toen ik nog niet ontbeten had en m’n dochter besloot niet mee te werken met aankleden. Bij m’n vorige zwangerschap gelukkig maar 2x overgegeven maar dat was na een wat te zware maaltijd. Hopelijk blijft het daar nu ook bij. 🤞🏻

Ik sluit me ook niet aan bij een whatsapp groep.
Ik schrijf heel graag met jullie mee. We weten nu een aantal dagen dat we zwinger zijn van ons tweede kindje. Zooo happy! Vind het tegelijkertijd heel spannend omdat ik eind maart een miskraam heb gehad. Ben direct weer zwinger maar geloof het eigenlijk pas echt als ik een hartje heb zien kloppen! Voel me tot nu toe goed. De vorige zwangerschap flink misselijk geweest, hopelijk blijft me dat deze keer bespaard. Ik sport momenteel niet maar heb wel een zoontje van 2 zonder ' uit knop'. Dus ren me wat af op een dag ;)

Ik schrijf liever op een forum dan WhatsApp. Vooral omdat ik pas 4.5 week ben en het nog zo pril is!

Pinkie zou je niet nu al de huisarts moeten bellen? Medicatie tegen misselijkheid is allemaal op recept. Als ik jou zo hoor zou ik niet wachten tot donderdag?
@Limbogirly welkom! Snap dat het extra spannend is na een miskraam. Hoe ver ben je nu?

@Molligpaard ik moet zeggen dat ik wel wat moe ben, maar houd het nog vlot vol tot uurtje of elf s avonds. Maargoed wie weet verandert dat nog :P

Hier verder wat vlagen van misselijkheid, wel maar kort en bepaald eten staat me minder aan. Verder soms heeel koud hebben dus lekker met 2 dekentjes op de bank haha.

Ik wacht voorlopig ook nog eventjes met een app groep, ben ook nog geen 6 weken :)
Limbogirly, gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend na een miskraam. Hopelijk mag deze keer alles goed gaan bij je :)

Ik weet dat ik me gedraag als een onzekere tuthola, en vind dat ook geen bijzonder leuke eigenschap van mezelf, maar ben dus toch blij om te lezen dat niet iedereen elke dag uitgeteld om 2100 in bed ligt. Hier wisselt de vermoeidheid ook erg. Denk dat de hoeveelheid slaap en hoeveelheid inspanning op een dag ook meespeelt. Ik zit op een punt dat ik weet dat ik met 6 weken zou kunnen voelen aan kwaaltjes en daardoor soms niet weet of ik dingen echt voel of dat ik het wil voelen.

Hoe ervaren anderen die ooit een miskraam hebben gehad dit? Ik probeer positief te zijn en tegelijkertijd denk ik soms dat ik positief ben voor niets, want "het zit vast niet goed".
@ Limbogirly: gefeliciteerd en welkom. Hopelijk een mooie goede zwangerschap voor jou nu.

@Drijfzand: ik herken het wel hoor. En die onzekerheid zal nog wel even blijven. Echter kan ik het nu ik tenminste één kind heb het wat beter relativeren. Ik ben ook echt wel misselijk zo nu en dan en dan denk ik, of zou het tussen m’n oren zitten want misschien zit er wel helemaal niks.
Ik kan me niet meer zo goed herinneren of ik bij mijn miskraam zwangerschappen ook misselijk was. Volgens mij was dat veel minder. Ik voel me nu een beetje zoals mijn vorige zwangerschap dus ik probeer me daar maar een beetje aan vast te houden. Al zit die wel het verst in m’n geheugen natuurlijk 😉. De vermoeidheid kwam de vorige keer volgens mij ook pas later. Ik kan makkelijk nog tot 23:00u op blijven.
Nou nog 9 dagen tot de echo, dan weten we weer meer. Algehele narcose zei ik de vorige keren steeds, vertel me de uitslag later maar🤣. Zo op van de zenuwen was ik. Zal nu niet veel anders zijn denk ik, Maarja klein trauma overgehouden aan al die slechte echo’s 😉.
Wanneer is jou echo? Sorry ik zie de tabel maar half op m’n mobiel.
:yawnee: Ik kon de hele dag wel dutjes doen vandaag.

Drijfzand deze zwangerschap verschilt wel van de miskraam zwangerschap bij mij. Daar had ik wel symptomen maar die waren telkens heel licht en kwamen af en aan. Nu ben ik al moe sinds de innesteling. Toen had ik telkens maar een paar uur last van mijn tepels en nu al sinds gisteravond. Ik geloof ook veel meer in deze zwangerschap gek genoeg. Dat had ik ook bij de zwangerschap van onze eerste. Deze voelt net zo aan. Nu maar hopen dat het waarheid word.

Welkom Limbo! Gefeliciteerd en laten we hopen op een goede zwangerschap.
Drijfzand ik herken je gevoel helemaal. Kan mezelf zo gek maken. Is mn opgeblazen gevoel, vlagen van vermoeidheid en misselijk echt? Of zit het tussen mn oren? Heb inmiddels besloten dat me zorgen maken dat ik weer een miskraam krijg, het niet minder verdrietig maakt als het zou gebeuren. Dus probeer het los te laten. Heb een 9 maanden invul dagboek gekocht om positief met de zwangerschap bezig te zijn. Daarnaast hou ik me vast aan het idee dat mijn eerste zwangerschap “succesvol” was en mijn lichaam dit dus kan. Ook lees ik overal dat elke zwangerschap anders is, dus probeer mn vorige zwangerschappen niet met deze te vergelijken.

Hopelijk groeit ons zelfvertrouwen met de dag!
Drijfzand_ schreef:
05-05-2020 16:10
Hoe ervaren anderen die ooit een miskraam hebben gehad dit? Ik probeer positief te zijn en tegelijkertijd denk ik soms dat ik positief ben voor niets, want "het zit vast niet goed".
Herkenbaar wat je schrijft over positief willen zijn en tegelijk jezelf willen beschermen. Het wisselt bij mij net zo. Aan de ene kant kop in het zand en doen alsof ik niet zwanger ben en tegelijk met een big smile en katje-misselijk rondlopen en van alles lopen googelen van plankjes voor achter een kinderwagen voor m'n peuter etc. Ik wil het eigenlijk ook van de daken schreeuwen maar tegelijk weet ik dat het nooit gemakkelijker is om het verborgen te houden dan nu in deze coronatijd. Ik heb twee keer een miskraam gehad, 1 x met 6 weken en 1 x een missed abortion, misgegaan rond de 8 weken. Bij die met 8 weken had ik niks geks gemerkt tot de termijnecho met 12 weken, dus ik weet dat dit ook niet zóveel zegt. Er zit niks anders op dan afwachten en deze prille tijd doorkomen!
Dank voor jullie reacties dames. Ik kan me heel erg vinden in jouw bewoording limbogirly, dat zijn ook de dingen die ik tegen mezelf zeg. Lukt de ene keer beter om dat dan ook echt te geloven dan de andere ;-)

Wat DaSilva schrijft over dat het echter voelt heb ik ook. Merk dat ik het wel spannend vind om op dat gevoel te durven vertrouwen. Ben in beginsel niet zo'n gevoelsmens, maar meer van de ratio (ev teveel nadenken) ;-D

De kwaaltjes zijn hier ook wel meer dan tijdens de zwangerschap voorafgaand mijn miskraam. Toen vond ik mezelf met 5 weken nog zo fit en was de misselijkheid bij 6 weken juist minder in plaats van meer. De vermoeidheid die ik nu wel (in lichte mate) de hele dag voel heb ik toen sowieso niet gehad. Maar bij mijn jongste was alles nog heftiger en ik denk dat ik daar teveel mee vergelijk. Toen sliep ik slechter dan nu ivm oudste slecht sliep en gaf ik nog borstvoeding.
Welkom Limbogirly! Spannend hè, zo na een miskraam?

Drijfzand: ik herken het heel erg. Ik kies ervoor om vertrouwen te hebben en ervan uit te gaan dat het dit keer goed zit, maar toch check ik iedere keer mijn toiletpapier als ik op de wc zit. Tijdens de vorige zwangerschap had ik rond deze termijn wat bloedverlies, dat heb ik nu niet. Maar dat zegt ook niet zo veel, want sommige zwangeren hebben bloedverlies maar toch een gezonde zwangerschap. Anyway: ik doe mijn best om vertrouwen te hebben, bij vlagen lukt het, maar niet altijd.

Mij lijkt een whatsappgroep wel leuk, maar dan liever pas na 12 weken en het liefst ook gewoon met dit clubje. Als jullie dat niet zien zitten dan houden we het gewoon lekker bij het forum. Ik weet alleen van mezelf dat forummen bij mij nogal in vlagen gaat, dus als ik dan ineens een week stil ben, dan weten jullie hoe het komt. ;)
Hoi meiden,

Helaas geen goed nieuws. Ik heb een miskraam met 7 weken. Heel erg jammer maar het is niet anders.

Ik wil jullie heel veel succes wensen met de zwangerschap en in december kom ik nog wel even gluren naar alle mooie kindjes.

Vergeet vooral niet te genieten!!

Veel liefs en X
Ah nee Cimojo, wat verdrietig! Heel veel sterkte en een knuffel! :hug:
Cimojo, wat verdrietig :hug: Neem de tijd om dit een plekje te geven. Ook een relatief vroege miskraam kan een behoorlijke impact hebben. Laat het vooral even weten wanneer je weer zwanger bent :redrose:
Sterkte :rose: Cimojo
:rose: Cimojo en dikke knuffel!
Cimojo hele dikke knuffel voor jou. Wat ontzettend verdrietig. Neem de tijd om dit te verwerken. Duim dat je snel weer zwanger mag worden!

RaisinGirl ik snap helemaal wat je bedoelt. Mijn miskraam in maart is ook begonnen met bloedverlies. Merk dat ik elke keer als ik naar het toilet ga, toch even moet spieken of het toiletpapier schoon is.

Molligpaard in mijn positieve momenten google ik ook plankjes voor achter de kinderwagen voor mn peuter! En zwangerschapsjurken voor bij de bruiloft van mijn broer dit najaar. Daadwerkelijk bestellen durf ik niet. Dagdromen is ook wat waard :)

Goed nieuws ik mag 18 mei al voor een echo! Dan ben ik ongeveer 6.5 week. Had het niet zo vroeg verwacht maar de verloskundige bood het zelf aan. Ik had aangegeven dat ik het pas kan geloven als ik het op een echo zie. Toen zei ze dat gaan we regelen. Echt super lief!
@Cimojo: wat ontzettend rot. Sterkte en hopelijk heb je snel weer een positieve test. :hug:

@limbogirly: fijn dat je ook al zo vroeg mag. Na een miskraam zijn ze vaak wel heel erg soepel, al zijn de tijden nu natuurlijk wel anders. Ik vind verloskundige over het algemeen ook echt ontzettend lieve mensen. Waar ik ook ben geweest, verloskundige praktijk of ziekenhuis, echt altijd heel fijn geholpen, wat de uitslag ook was.

Ik ben vandaag eigenlijk de hele dag wel wat misselijk geweest. Dan had ik net gegeten en even later komt er dan al weer zo’n knagend gevoel op zetten. Moest op m’n werk echt een beetje sneaky wat crackertjes eten zodat het niet opviel.
Vlug even een kort bericht tussendoor.

Limbogirly welkom en proficiat! :)

Pinkie81, vandaag is je echo!! Veel succes!!!

Cimojo, wat verdrietig! Heel veel sterkte gewenst!
@Limbogirly wat fijn van de echo! Ik mag ook de 18e, laten we hopen op een goede dag :-D

Ik moet zeggen dat ik ook vaak bij de toiletbezoekjes check , vreselijk die onzekerheid! Morgen pas 6 weekjes dus nog wel ff te gaan. Verder wel wat last van een soort misselijkheid, mijn maag knort wel maar toch niet heel erg het gevoel hebben van honger, heel apart :)

@Pinkie81 hoe is je echo gegaan?
Pinkie, ik hoop dat je een mooie echo had en je nu uitgeteld op de bank ligt.

Ik heb vandaag contact gehad met mijn verloskundige en mag dinsdagmiddag al komen voor een echo. Ik zweef zo tussen hoop en vrees dat ik het nu gewoon wil weten. Nog 4 volle dagen en een halve...
Lissiebiss en AtLast2018, lezen jullie nog mee? Hoe gaat het met jullie?
Hoi meiden,

Wat een verdrietig nieuws Cimojo. Heel veel sterkte en dikke knuffel.

Eind van de middag de echo gehad en een heel mooi hartje zien kloppen.❤
Vanavond mijn zoon verteld dat hij grote broer wordt, door het geven van zijn shirt. Hij was zo ontzettend blij!
Ontzettend mooi moment om mee te maken.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Gefeliciteerd Pinkie! Mooie dag voor je zo :)
Wat fijn Pinkie!
Gefeliciteerd Pinkie! Lijkt me heel bijzonder om het aan je zoon te vertellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven