Ajouad en de Top 600

07-05-2020 17:41 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zijn nieuwe programma 'Ajouad en de Top 600' volgt Ajouad El Miloudi jongeren uit het Amsterdamse criminele milieu. Omdat ik dat coronagezeur een beetje zat was, ging ik dit een beetje volgen. Ik zag een Amsterdamse smeris als een soort homie optrekken met straattuig, wat ik al heel irritant vond. Het ergste vond ik dat potentiele jonge criminelen van de staat een hang-out kregen, compleet met jongerenwerker, groot scherm tv, playstation enz. Vervolgens bleek dat een groep jongeren iedere nacht tot laat zaten te gamen, en de school het goed vond dat zij om 12.00 mochten beginnen.....want 8.30 is toch midden in de nacht voor deze kanzenparels.....ik spoelde nog een keer terug of ik dit wel goed verstaan had, maar het was dus echt waar. Dus slecht onaangepast gedrag wordt toch beloond. Als je je wilt verbazen en ergeren moet je dit echt even terugkijken.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alleen een echte kansenparel schrijft kansenparel als kanzenparel.

Meer wil ik hier niet over kwijt.
Ik ga het nu kijken!
O my! Heet je Steven en mag je hem Samir noemen.
Goed dat er ondertiteling bijzit, want kan ze amper verstaan. Tevens jammer.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
07-05-2020 18:31
Alleen een echte kansenparel schrijft kansenparel als kanzenparel.

Meer wil ik hier niet over kwijt.
Ik vind jou echt een topwijf.
Waar kom je vandaan? Uit de buurt van Amsterdam misschien?
Wat ik er jammer aan vind is dat die top 600 niet de flop 600 heet. Het is in bepaalde kringen een prestatie als je erin komt.
En die wijkagent die jij noemt is een echte held. Schandalig hoe jij vanaf de bank over die agent oordeelt, je wil niet weten hoeveel jongens hij beschermt en redt.
Letterlijk hun leven. Kun je commentaar hebben op zijn aanpak, hij is een van de weinige mensen die iets bereikt.
Het is voor een hele generatie jongens ronduit gevaarlijk om in bepaalde buurten op te groeien.
Hij noemt hem gewoon een soort homie. Zo gedraagt hij zich toch ook met z'n straattaal.
Bij de top 600 dacht ik aan de rijkste mensen +100. Of een muzieklijst. Nu lijkt het inderdaad om toppertjes te gaan.
Jammer dat mensen zich niet hebben verdiept in de titel: TOP600.

De Top600 is een lijst van 600 personen die de afgelopen jaren relatief veel high-impact delicten hebben gepleegd. Het gaat dan om overvallen, straatroven, woninginbraken, zware mishandeling, openlijke geweldpleging en moord/doodslag.

https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomge ... id/top600/


Slecht gedrag wordt dus niet beloond. En het heeft dus geen zin om dit programma de flop600 te noemen .....
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
07-05-2020 19:08
Jammer dat mensen zich niet hebben verdiept in de titel: TOP600.
Het is ons allemaal duidelijk wat ze ermee bedoelen, dat maken ze namelijk al gelijk duidelijk aan het begin van het programma.
Niq schreef:
07-05-2020 19:10
Het is ons allemaal duidelijk wat ze ermee bedoelen, dat maken ze namelijk al gelijk duidelijk aan het begin van het programma.
In dat geval slaat dit topic als een tang op een varken....
En als het ons niet duidelijk was, dan niet?
Niq schreef:
07-05-2020 19:14
En als het ons niet duidelijk was, dan niet?
Ook, want dan had TO gewoon de inleiding van het programma moeten lezen/kijken/whatever.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
07-05-2020 19:08
Jammer dat mensen zich niet hebben verdiept in de titel: TOP600.

De Top600 is een lijst van 600 personen die de afgelopen jaren relatief veel high-impact delicten hebben gepleegd. Het gaat dan om overvallen, straatroven, woninginbraken, zware mishandeling, openlijke geweldpleging en moord/doodslag.

https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomge ... id/top600/


Slecht gedrag wordt dus niet beloond. En het heeft dus geen zin om dit programma de flop600 te noemen .....
Ik heb het niet over het programma mar over de naam van die lijst. Het is geen 'top' lijst, het is een bron van ellende. De helft van de mensen die erop staan is verstandelijk beperkt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
07-05-2020 18:31
Alleen een echte kansenparel schrijft kansenparel als kanzenparel.

Meer wil ik hier niet over kwijt.
Ik vond het wel spitsvondig om het op dezelfde manier op te schrijven zoals de kansenparels het uitspreken.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-05-2020 19:00

En die wijkagent die jij noemt is een echte held. Schandalig hoe jij vanaf de bank over die agent oordeelt, je wil niet weten hoeveel jongens hij beschermt en redt.
Letterlijk hun leven. Kun je commentaar hebben op zijn aanpak, hij is een van de weinige mensen die iets bereikt.
Het is voor een hele generatie jongens ronduit gevaarlijk om in bepaalde buurten op te groeien.
Wat ik schandalig vind is het feit dat deze agent dit straattuig gewoon een lift geeft met een politiebusje. Om de buurt veiliger te maken voor mensen die er écht iets van proberen te maken is gewoon een grotere politiemacht nodig die er boven op zit en afstraft daar waar nodig. Tijdens een interview van Ajouad met desbetreffende politieman liet één van die gasten toen hij even de andere kant op keek even een mes zien van dertig centimeter. Die had hij dus gewoon op zak waar die politieman bij stond.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven