Soda stream vraag

10-05-2020 09:04 35 berichten
Als je alleen de sodastreamer koopt inclusif een zo'n gasflesje, kun je dan een eigen flesje eronder zetten?

Of moet je echt een flesje hebben vabn soda stream?
Alle reacties Link kopieren
Volgens de instructies van het ding zelf, mag je alleen flesjes van hun gebruiken. Maar bij mijn startset zaten 3 flessen inbegrepen, dus ik zie daar ook geen enkel probleem in.
Alle reacties Link kopieren
Je schroeft de fles eraan, dus ik denk dat je niet zonder kan.
Dankje saphira, ik zie nu een aanbieding zonder flesjes.
Ik heb de filmpjes bekeken, maar volgens mij kun je ook eigen flesjes gebruiken.

Ik wil liever niet het starterspakketje kopen en daarna nog eens losse flesjes.

Vandaar mijn vraag. :)
https://www.sodastream.nl/veelgestelde-vragen/


Dankje,

Maar dat de farikant dat zegt is logisch.

Daarom vraag ik ook naar ervaringen van anderen. :)
Alle reacties Link kopieren
Je schroeft de fles op je Sodastream en dat lukt alleen met de bijbehorende Sodastreamflessen. Eigen flessen passen niet.
Snowdogs en spraakwater, dankjulliewel!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, je moet echt die flessen hebben, andere flessen gaan niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee, ik zit eraan te denken om er een te kopen. ik drink veel spa munt. Hoe smaakt de munt variant van Soda Stream? want ik ben bang dat dat naar pepermunt kauwgom smaakt net als de goedkope munt waters uit de supermarkt. Weet iemand hoe dit zit?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
10-05-2020 10:01
ik lees mee, ik zit eraan te denken om er een te kopen. ik drink veel spa munt. Hoe smaakt de munt variant van Soda Stream? want ik ben bang dat dat naar pepermunt kauwgom smaakt net als de goedkope munt waters uit de supermarkt. Weet iemand hoe dit zit?
Doe eens gek: stop een takje munt in het bruisend water?
Ik vind het een stom product. Vooral vanwege die reclame. Een apparaat kopen want 'help mee tegen wegwerpplastic' is onnozel. Dat helpt natuurlijk helemaal niet mee als je bedenkt hoeveel afzonderlijk plastic er geproduceerd moet worden voor al die afzonderlijke apparaten. Als er iets simpel en doeltreffend bijdraagt aan het tegengaan van wegwerpplastic dan is het grootschalig centraal bottelen en recyclen.

Maar goed als je het een leuk product vind is er ook niet veel op tegen. Alleen die reclame alsof je de wereld aan het verbeteren bent op zo'n toontje alsof je debiel bent. Alleen daarom zou ik het apparaat nooit aanschaffen.
-Shifty- schreef:
10-05-2020 11:07
Ik vind het een stom product. Vooral vanwege die reclame. Een apparaat kopen want 'help mee tegen wegwerpplastic' is onnozel. Dat helpt natuurlijk helemaal niet mee als je bedenkt hoeveel afzonderlijk plastic er geproduceerd moet worden voor al die afzonderlijke apparaten. Als er iets simpel en doeltreffend bijdraagt aan het tegengaan van wegwerpplastic dan is het grootschalig centraal bottelen en recyclen.

Maar goed als je het een leuk product vind is er ook niet veel op tegen. Alleen die reclame alsof je de wereld aan het verbeteren bent op zo'n toontje alsof je debiel bent. Alleen daarom zou ik het apparaat nooit aanschaffen.

Ik koop het omdat ik niet zo veel met bruisend water hoef te slepen op de fiets.

Vanwege het milieu vind ik ook onzin hoor. Het effect is al weg vanwege de redenen die jij noemt inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een en bij ons passen alleen de soda stream flessen eronder.

Mijn man is er helemaal weg van, maakt er over het algemeen meer spa rood van om mee te nemen naar z'n werk.
De koelkast ligt nog steeds vol met blikjes en flesjes drinken en dat word hier nog steeds het meest gedronken.
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
10-05-2020 11:31
Wij hebben er een en bij ons passen alleen de soda stream flessen eronder.

Mijn man is er helemaal weg van, maakt er over het algemeen meer spa rood van om mee te nemen naar z'n werk.
De koelkast ligt nog steeds vol met blikjes en flesjes drinken en dat word hier nog steeds het meest gedronken.
Eigen flessen passen bij ons ook niet.

Mijn man was colaverslaafd, is nu bubbelwaterverslaafd. Was een prima cadeau dus. De smaakjes van Sodastream kopen wij nooit, gebruiken wel karavaan cevitam om er een smaakje aan te geven. Of een schijfje limoen.
Georgia19zoveel schreef:
10-05-2020 11:31
Ik koop het omdat ik niet zo veel met bruisend water hoef te slepen op de fiets.

Vanwege het milieu vind ik ook onzin hoor. Het effect is al weg vanwege de redenen die jij noemt inderdaad.

Ah, snap ik. Sorry dat ik even ongenuanceerd mijn ongenoegen kwam neerplempen (het is natuurlijk niet leuk als je een product wil aanschaffen en de één of andere gele stuiterbal komt het lopen afkraken). Het product snap ik ook wel, ik vind die reclame alleen zo debiel.
Superuser2020 schreef:
10-05-2020 14:15
Eigen flessen passen bij ons ook niet.

Mijn man was colaverslaafd, is nu bubbelwaterverslaafd. Was een prima cadeau dus. De smaakjes van Sodastream kopen wij nooit, gebruiken wel karavaan cevitam om er een smaakje aan te geven. Of een schijfje limoen.

En hele karavaan o_o
-Shifty- schreef:
10-05-2020 14:42
Ah, snap ik. Sorry dat ik even ongenuanceerd mijn ongenoegen kwam neerplempen (het is natuurlijk niet leuk als je een product wil aanschaffen en de één of andere gele stuiterbal komt het lopen afkraken). Het product snap ik ook wel, ik vind die reclame alleen zo debiel.


Oh nee hoor, je mag zeggen wat je wilt, geeft niks. :)
Ik heb geen auto, moet alles op de fiets doen en drink graag water met koolzuur.
Vandaar dat ik deze nu ga aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
suuz393 schreef:
10-05-2020 10:35
Doe eens gek: stop een takje munt in het bruisend water?
dat werkt niet top en dan moet ik toch nog munt in huis halen/hebben en van tevoren gewoon water met munt koelzetten. en dan dus extra flessen kopen lees ik nu. ik tik makkelijk 3 1/2 literflesjes weg op een dag. je kunt ook extract kopen maar ik vroeg me dus af of dat hetzelfde smaakt
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
12-05-2020 23:05
dat werkt niet top en dan moet ik toch nog munt in huis halen/hebben en van tevoren gewoon water met munt koelzetten. en dan dus extra flessen kopen lees ik nu. ik tik makkelijk 3 1/2 literflesjes weg op een dag. je kunt ook extract kopen maar ik vroeg me dus af of dat hetzelfde smaakt
Ik 2x1,5 liter. Zijn de smaakjes gebaseerd op zoetstoffen e.d? Of zoals Sourcy etc volledig zonder stoffen.
Al gevonden, allemaal zooi.
Fructose: vruchtensuiker
Sucralose: zoetstof
Stevioglycoside: beter bekend als Stevia, een mengsel van zoete stoffen gewonnen uit de Steviaplant.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk vast met mn neus, maar ik kan nergens vinden wat een ruilcilinder kost?
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
12-05-2020 23:17
Ik kijk vast met mn neus, maar ik kan nergens vinden wat een ruilcilinder kost?
gevonden'; 2 cilinders voor 26 euro
Alle reacties Link kopieren
Zoals al eerder is gezegd, je kan alleen de soda stream flessen gebruiken. Daarna kan je natuurlijk gewoon overgieten naar andere flessen. Al moet ik zeggen dat de bubbels in de soda stream flessen langer blijven.

Die ranja wat ze bij soda stream verkopen is echt dikke onzin. Duur en valt vet tegen.

Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik en vind het een top ding! Was mijn verjaardagscadeau, mijn man was het zat om elke keer die zware flessen te sjouwen :P
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Financieel maakt het niet echt verschil (voor bruisend water) maar dat slepen is inderdaad wel irritant. Ik vind bruisend water uit grote flessen niet meer lekker als het voor de helft op is, dus ik heb nu heel veel plastic wegwerp flesjes en dat voelt toch milieu slechter dan zo'n apparaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven