2 surfers overleden, 3 nog vermist

11-05-2020 22:31 68 berichten
2 surfers in Scheveningen zijn overleden, 3 zijn er nog vermist. En dat terwijl het inmiddels donker is. Onvoorstelbaar. Het schijnt te gaan om ervaren surfers, maar ook die kunnen dus verrast worden door veranderende omstandigheden op zee.

https://www.nu.nl/binnenland/6050612/tw ... rmist.html
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2020 06:12
Reden: Ongepast
0.00% gewijzigd
[...]

Erg heftig en vreselijk voor de nabestaanden.
Het is nu zo donker en de zoektocht is gestopt, ik vrees het ergste.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2020 01:41
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
64.09% gewijzigd
Ja, het is echt akelig, ik vraag me af hoe dit zo mis heeft kunnen gaan...
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2020 01:42
Reden: Ongepast
95.06% gewijzigd
Vreselijk!
Hoor de heli’s nog vliegen dus de zoekactie gaat door
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, water kan zo onvoorspelbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
jammer
anoniem_397959 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 22:39
90.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een immens verdriet voor de achterblijvers :rose:
Chocolade, altijd goed!
Ik heb er geen verstand van, maar is code geel dan geen reden om niet te gaan surfen?
gaultier schreef:
11-05-2020 22:39
Ik heb er geen verstand van, maar is code geel dan geen reden om niet te gaan surfen?
Voor veel (kite-)surfers is dat juist een extra trekker, die grote golven.

Wij zaten te speculeren dat de oorzaak ligt in de dikke laag schuim die is ontstaan, dat ze daardoor in de problemen zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk :rose:
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
11-05-2020 22:43
Voor veel (kite-)surfers is dat juist een extra trekker, die grote golven.

Wij zaten te speculeren dat de oorzaak ligt in de dikke laag schuim die is ontstaan, dat ze daardoor in de problemen zijn gekomen.
Wat kan er dan gebeuren?
Desalniette_ schreef:
11-05-2020 22:43
Voor veel (kite-)surfers is dat juist een extra trekker, die grote golven.

Wij zaten te speculeren dat de oorzaak ligt in de dikke laag schuim die is ontstaan, dat ze daardoor in de problemen zijn gekomen.
Zoiets als skiën buiten de piste?
Alle reacties Link kopieren
Een overlevende heeft verteld dat er een enorme golf was. Ze kwamen in een soort lawine terecht van water en schuim.

Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg. Ik ken een ouder van school die daar elke dag surft. Ik hoop zo dat diegene daar niet bij zit :-(
Echt heel tragisch allemaal.
Green17 schreef:
11-05-2020 22:50
Wat kan er dan gebeuren?
Ik weet het niet hoor, maar we dachten dat als je je board kwijtraakt in het schuim, je met je hoofd boven water toch in die dikke laag schuim geen lucht kunt krijgen. En je kunt niet zien waar je heen moet, en als je met je armen een luchtgat maakt waait direct weer dicht. Plus de golven en die betonblokken van het havenhoofd...
Ik hoop dat die laatste twee niet blijken te bestaan, dat gebeurt ook nog wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
11-05-2020 22:58
Ik weet het niet hoor, maar we dachten dat als je je board kwijtraakt in het schuim, je met je hoofd boven water toch in die dikke laag schuim geen lucht kunt krijgen. En je kunt niet zien waar je heen moet, en als je met je armen een luchtgat maakt waait direct weer dicht. Plus de golven en die betonblokken van het havenhoofd...
Ik hoop dat die laatste twee niet blijken te bestaan, dat gebeurt ook nog wel eens.
Op het nieuws hadden ze het over een grotere groep surfers (9 of 10) maar ze wisten het niet zeker. Ergens anders las ik dat het er totaal 6 zijn. Er is nog een hoop onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
11-05-2020 22:58
Ik weet het niet hoor, maar we dachten dat als je je board kwijtraakt in het schuim, je met je hoofd boven water toch in die dikke laag schuim geen lucht kunt krijgen. En je kunt niet zien waar je heen moet, en als je met je armen een luchtgat maakt waait direct weer dicht. Plus de golven en die betonblokken van het havenhoofd...
Ik hoop dat die laatste twee niet blijken te bestaan, dat gebeurt ook nog wel eens.
Wat verschrikkelijk zeg. Ik woon niet bij de zee in de buurt, dus ik heb er weinig verstand van. Ik wist niet dat een zee zo kon schuimen. Het klinkt wel erg naar.

Wat bedoel je met de golven en de betonvlokken van het havenhoofd en dat je hoop dat deze twee niet blijken te bestaan?
Alle reacties Link kopieren
Erg heftig...
Green17 schreef:
11-05-2020 23:05
Wat verschrikkelijk zeg. Ik woon niet bij de zee in de buurt, dus ik heb er weinig verstand van. Ik wist niet dat een zee zo kon schuimen. Het klinkt wel erg naar.

Wat bedoel je met de golven en de betonvlokken van het havenhoofd en dat je hoop dat deze twee niet blijken te bestaan?
Het hangt heel erg van de wind af, die is nu uit het noorden. Er is veel golfslag waardoor schuim ontstaat. Dit wordt door deze wind in de hoek naast het havenhoofd geblazen waar het zich dus opstapelt.
Het havenhoofd bestaat uit grote betonblokken.

Met de laatste 2 bedoel ik de 2 vermisten. Soms blijkt achteraf dat er gezocht wordt naar een persoon die allang weer thuis zit, of er waren er maar 8 ipv 10.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/404535 ... rs-vermist
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het er 8 waren, dan zijn ze allemaal uit het water gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
11-05-2020 23:14
Ik hoop dat het er 8 waren, dan zijn ze allemaal uit het water gehaald.
Dat hoop ik ook!!
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
11-05-2020 23:12
Het hangt heel erg van de wind af, die is nu uit het noorden. Er is veel golfslag waardoor schuim ontstaat. Dit wordt door deze wind in de hoek naast het havenhoofd geblazen waar het zich dus opstapelt.
Het havenhoofd bestaat uit grote betonblokken.

Met de laatste 2 bedoel ik de 2 vermisten. Soms blijkt achteraf dat er gezocht wordt naar een persoon die allang weer thuis zit, of er waren er maar 8 ipv 10.
Ik snap het! Bedankt voor je uitleg. Ik hoop echt dat het hierbij blijft. Twee doden is al erg genoeg :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven