Tmobile en zeer slechte wifi

13-05-2020 13:10 40 berichten
Wij hebben nu ongeveer een maand Tmobile thuis.
Maandenlang gewacht totdat glasvezel was aangelegd. En ongeveer maand erna monteur alles geïnstalleerd.

Vanaf dat moment weinig tot geen wifi.
Gebeld met klantenservice en na aandringen een monteur ingepland. Deze monteur kon pas 1,5 week later langskomen.

Helaas een monteur die waarschijnlijk er al geen zin in had. Na het nakijken deed alles het prima op zijn mobiel. Op zijn mobiel.. Waarschijnlijk net aangeschaft.
En die kon verbinden met het 5G netwerk.

Prima te doen natuurlijk.
Maar op onze 3 laptops en op mijn mobiel kon ik geen verbinding maken. Dit heeft de monteur ook gezien. Hij gaf aan dat onze apparaten te oud waren en binnenkort alles 5G zal zijn en we alvast nieuwe apparaten moeten aanschaffen.
Leuk en aardig, maar deze apparaten zijn nog geen 2 jaar oud.
Daarnaast moest de gewone wifi verbinding gewoon naar behoren werken.
Na wat doordrammen, gaf de monteur aan dat de verbinding gewoon slecht is.
Eerst bleef hij bij zijn punt dat we gewoon nieuwe apparaten moesten aanschaffen en hij verder niks kon betekenen. Dus vanaf toen al een strijd dat je echt moet opkomen voor jezelf. Hij wilde ons echt zo afschepen.

Dan verloopt ons vorige abonnement en zijn we volledig afhankelijk van Tmobile. Heel vaak gebeld en nieuwe modem aangevraagd. Backoffice wilde deze niet leveren, want dat kost hen geld en volgens hen moest de verbinding gewoon goed zijn.
Weer constant gebeld en elke collega zei weer wat anders natuurlijk.

De vragen moesten steeds neergelegd worden bij backoffice. Dit kon dan weer 5-8 dagen duren.
Zelf belden ze ook niet terug.
Uiteindelijk kwam naar voren dat de monteur had genoteerd dat alles naar behoren werkte en dat er geen problemen waren geconstateerd.

Dus nu zitten we onder andere dankzij deze monteur vast aan Tmobile en zijn natuurlijk de 14 dagen bedenktijd voorbij.

Tmobile legt het probleem bij ons neer. Alles werkt goed volgens de monteur en backoffice en daarmee is het klaar.

Hier worden we nog steeds constant van de wifi afgegooid. En meestal kunnen we niet eens meer verbinden met het netwerk.
Kinderen kunnen geen thuisscholing meer krijgen via internet en ik kan niet meer thuiswerken.

Hebben wij nog rechten, omdat vanaf het begin wifi niet naar behoren werkt?
Ik ben hier niet in thuis, maar wil heel graag weg bij Tmobile.
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan het signaal dat binnenkomt of aan de wifi? Wat gebeurt er als je een laptop met een kabel aan je modem hangt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet gewoon een verouderd modem of router?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Heb je gekeken naar de router settings? Toen ik de mijne kreeg had de monteur ze echt super slecht afgesteld (of gewoon niet en op de slechte default settings gelaten). Kan een wereld van verschil maken!
Het ligt echt aan de wifi.
Modem is helemaal nieuw. Dit is de nieuwste versie gaven ze aan. Maar monteur raadde een Huawei aan, alleen die willen ze niet opsturen. Dit is een oudere versie die het waarschijnlijk wel goed doet.

Goede tip! Daar moet ik mij even in verdiepen. Ik dacht dat de monteur dat wel zou hebben gedaan, maar wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf geen bon gekregen van de monteur? Er dient toch getekend te worden voor akkoord? Meestal zo'n doordrukbon, dan staat dat alles naar behoren werkt niet op jouw bon lijkt me?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
13-05-2020 13:29
Het ligt echt aan de wifi.
Modem is helemaal nieuw. Dit is de nieuwste versie gaven ze aan. Maar monteur raadde een Huawei aan, alleen die willen ze niet opsturen. Dit is een oudere versie die het waarschijnlijk wel goed doet.

Goede tip! Daar moet ik mij even in verdiepen. Ik dacht dat de monteur dat wel zou hebben gedaan, maar wie weet.
Zou ik ook denken maar niet dus. Het kan zijn dat je op een heel druk kanaal zit (dat iedereen in je buurt gebruikt), dan wordt je er nogal eens afgeflikkerd. Verder kan het zijn dat je veel stoorzenders zoals oven, geautomatiseerde lampen (met zo'n afstandsbediening) hebt staan. Als je dan een 2.4 GhZ verbinding neemt, heb je last van die stoorzenders. 5 GhZ is dan beter, maar reikt minder ver. Je kan kijken of je hem dynamisch kan laten wisselen tussen kanalen en frequentie, dan pakt ie zelf de fijnste.
moonenz schreef:
13-05-2020 13:29
Heb je zelf geen bon gekregen van de monteur? Er dient toch getekend te worden voor akkoord? Meestal zo'n doordrukbon, dan staat dat alles naar behoren werkt niet op jouw bon lijkt me?
Nee hij had hem zelf ondertekend buiten. Ik denk dit ivm Corona. Ik kreeg wel een bevestiging via mail, maar hier stond blijkbaar niet alles in.
Ugli schreef:
13-05-2020 13:31
Zou ik ook denken maar niet dus. Het kan zijn dat je op een heel druk kanaal zit (dat iedereen in je buurt gebruikt), dan wordt je er nogal eens afgeflikkerd. Verder kan het zijn dat je veel stoorzenders zoals oven, geautomatiseerde lampen (met zo'n afstandsbediening) hebt staan. Als je dan een 2.4 GhZ verbinding neemt, heb je last van die stoorzenders. 5 GhZ is dan beter, maar reikt minder ver. Je kan kijken of je hem dynamisch kan laten wisselen tussen kanalen en frequentie, dan pakt ie zelf de fijnste.
Heel fijn, hier kan ik iets mee!
Toen wij op een appartement in het centrum van een stad woonde was de wifi ook heel slecht omdat er zoveel mensen/winkels hutje mutje op elkaar zaten.

Wij hebben toen een zeer krachtige router op het modem aangesloten en hadden er geen problemen meer mee :)
Ugli schreef:
13-05-2020 13:31
Zou ik ook denken maar niet dus. Het kan zijn dat je op een heel druk kanaal zit (dat iedereen in je buurt gebruikt), dan wordt je er nogal eens afgeflikkerd. Verder kan het zijn dat je veel stoorzenders zoals oven, geautomatiseerde lampen (met zo'n afstandsbediening) hebt staan. Als je dan een 2.4 GhZ verbinding neemt, heb je last van die stoorzenders. 5 GhZ is dan beter, maar reikt minder ver. Je kan kijken of je hem dynamisch kan laten wisselen tussen kanalen en frequentie, dan pakt ie zelf de fijnste.

Bizar toch, dat je dit zelf moet doen? Dit moet die monteur doen!

Ik zou inderdaad beginnen met een ander kanaal kiezen en even 2.4 GHz proberen, 9 van de 10 keer is het probleem dan opgelost.

Wat ook nog wel eens wil helpen is alle apparaten een vast IP-adres geven, dus DHCP uitzetten.
Het kanaal staat op automatisch. Hij moet dan de minst drukbezette kiezen. Ik heb geprobeerd deze aan te passen, maar krijg steeds een foutmelding.

Die extra router kreeg ik ook als tip van een familielid. Ik ga eens bellen of dit echt zekerheid kan geven. Dan is de aanschaf van een extra router het wel waard.

Ik vind de service wel echt belachelijk slecht.
Wat gebeurt er als je vlakbij de router gaat zitten met je laptop, gaat het dan beter? Dus even niet met drie betonnen muren ertussen.
De 2.4 is de enige die wij kunnen gebruiken op een paar mobiele telefoons na. Die 5G werkt wel goed gelukkig.
Op mijn mobiel toevallig nu ook al 2 dagen dat de wifi van 2.4 redelijk goed werkt.
Alleen Google Chrome aansluiten werkt ook voor geen meter. Dan valt constant de wifi verbinding weg op mijn mobiel.
Qua IP adres ga ik even bellen met familielid. Ik ben daar echt niet in thuis merk ik. Ik kom er niet zo goed uit.
Het kan geen zekerheid geven, en het komt uit eigen zak.
Providers geven geen garantie op wifi snelheid, alleen op bekabeld internet.

Of dat was een paar jaar geleden ten minste zo. Wij hadden het gezeik met ziggo.
RikM schreef:
13-05-2020 13:48
Wat gebeurt er als je vlakbij de router gaat zitten met je laptop, gaat het dan beter? Dus even niet met drie betonnen muren ertussen.
Iets beter. Maar nog niet naar behoren. We worden alsnog er constant afgegooid. Verdieping erboven is helemaal een drama.
GreenLadyFern schreef:
13-05-2020 13:49
Het kan geen zekerheid geven, en het komt uit eigen zak.
Providers geven geen garantie op wifi snelheid, alleen op bekabeld internet.

Of dat was een paar jaar geleden ten minste zo. Wij hadden het gezeik met ziggo.
Ja dit!
WiFi is een gratis dienst erbij. Nou dat schoot even in het verkeerde keelgat bij mij. Hoe kan ik mijn mobiel koppelen aan een kabel? Maar goed. Dus inderdaad geen garantie.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
13-05-2020 13:38
Nee hij had hem zelf ondertekend buiten. Ik denk dit ivm Corona. Ik kreeg wel een bevestiging via mail, maar hier stond blijkbaar niet alles in.
Bevestiging doorsturen naar t mobile dat je dus geen akkoord hebt gegeven voor alles goed zoals in bevestiging te zien is.

Later aanvullen is een leuk trucje van de monteur...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Of zitten jullie niet op het zelfde router kanaal als de buren? Vaak wordt er gebruik gemaakt van een standaard zetting. En wanneer iedereen deze gebruikt gaan ze elkaar in de weg zitten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ikkuz schreef:
13-05-2020 13:45
Het kanaal staat op automatisch. Hij moet dan de minst drukbezette kiezen. Ik heb geprobeerd deze aan te passen, maar krijg steeds een foutmelding.

En die is?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-05-2020 13:44
Bizar toch, dat je dit zelf moet doen? Dit moet die monteur doen!

Ik zou inderdaad beginnen met een ander kanaal kiezen en even 2.4 GHz proberen, 9 van de 10 keer is het probleem dan opgelost.

Wat ook nog wel eens wil helpen is alle apparaten een vast IP-adres geven, dus DHCP uitzetten.
Klopt! Nu ben ik thuis in IT. Niet in Wifi netwerken maar ik heb nog een piepklein beetje feeling hiervoor, al is het maar omdat mijn dagelijks werk ook 99% rommelen tot het werkt is. Maar hoe net-niet-digibeten dit zouden moeten kunnen zonder monteur is mij een raadsel.

O ik heb trouwens de Wifi Analyzer app, die kijkt wat er in je buurt gebruikt wordt aan signalen en zegt aan de hand daarvan wat je beste settings zijn. Zo kwam ik er dus achter dat de hele wereld op mijn kanaal zat haha.
hamerhaai schreef:
13-05-2020 13:52
Of zitten jullie niet op het zelfde router kanaal als de buren? Vaak wordt er gebruik gemaakt van een standaard zetting. En wanneer iedereen deze gebruikt gaan ze elkaar in de weg zitten.
Ja alleen ik krijg dit niet aangepast.
Ik ga nog maar eens aan de chat met Tmobile.


Verder wat wordt gezegd over de handtekening van de monteur is nog een goede. Stel ze komen echt niet met een oplossing kan ik aangeven dat niet te hebben ondertekend.
Wel is het zo dat bij de backoffice ook alles naar behoren werkt.
Ik heb echt totaal geen verstand hiervan. Het enige wat ik zie is dat we constant geen verbinding hebben.
Tot nu toe zie ik nog maar 1 huishouden die ook bij Tmobile zit hier in de buurt. Andere netwerken zijn voornamelijk Ziggo.
Ugli schreef:
13-05-2020 13:58
Klopt! Nu ben ik thuis in IT. Niet in Wifi netwerken maar ik heb nog een piepklein beetje feeling hiervoor, al is het maar omdat mijn dagelijks werk ook 99% rommelen tot het werkt is. Maar hoe net-niet-digibeten dit zouden moeten kunnen zonder monteur is mij een raadsel.

Normaalgesproken zou het ook helemaal niet hoeven. Die modems staan standaard zo ingesteld dat het meteen werkt.

Blijkbaar is hier iets bijzonders aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al eerder gezegd:

1. sluit je laptop met een kabel aan je op het Tmobile-modem, en ga naar https://fast.com/ en meet je snelheid. Wat is die?
2. haal de kabel weg, zorg dat Wifi verbonden is, blijf naast je modem staan (dus: 1 meter afstand), en ga naar https://fast.com/ (via Wifi dus): wat je is je snelheid.
3. ga met je laptop naar je woonkamer, en meet opnieuw

Als je in huis woont met betonnen vloeren (de meeste eensgezinswoningen sinds 1950), dan heb ik slecht nieuws voor je: wifi komt slecht door betonnen vloeren heen. Dat kan TMobile niet voor je oplossen. Je kan het zelf oplossen door op iedere verdieping een wifi-router/repeater te plaatsen
Wifi sterkte is 97%
Snelheid is 72Mbps.
Volgens mij geeft dit dus aan dat alles prima is. Maar toch een slechte wifi verbinding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven