Gezondheid alle pijlers

Overspannen?

17-05-2020 22:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi . Iemand ervaring met overspannen zijn?. Ik ben bang dat ik tegen de drempel van overspannen zit . Ik maak de laatste tijd fouten op het werk ik ben moe alles doet zeer .slaap slecht collega's die mij al paar weken afkatten door die foutjes het klikt trouwens ook niet met mijn collega's ( vanaf het begin al niet) Herken mijzelf niet meer kan niets hebben van mijn partner dan wordt ik boos. Sorry voor het rommelige bericht mijn hoofd is op dit moment een chaos
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de huisarts, je klachten zijn er serieus genoeg voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen ziekmelden. Even uitrusten en eea op een rijtje zetten voor jezelf. Misschien kan een gesprek met de praktijkondersteuner meer duidelijk maken en krijg je ook tips.

Mij helpt hardlopen, mediteren, lezen en wandelen.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ik ga ook morgen ook gelijk de huisarts bellen. Wilde hier alleen even mijn gedachtes kwijt.
Tegen overspannenheid aanzitten is al geen prettig gevoel en in deze Coronatijden grijpt dat je wss nog meer naar de keel.

Zou een tijdje voor jezelf kiezen want het leven is te leuk om overspannen te zijn. Hulp zoeken zou mijn advies zijn.

Want het meest belangrijke in het leven dat ben jezelf.

Succes !
Hoelang werk je er al? Was er ook een tijd dat je goed functioneerde?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
18-05-2020 06:21
Hoelang werk je er al? Was er ook een tijd dat je goed functioneerde?
bijna 3 jaar ja zeker. Tot ik overgeplaatst werdt naar een andere afdeling toen begon de stress .
Kan het zijn dat je niet overspannen bent, maar gewoon niet op je plek?
Dat zou namelijk betekenen dat je andere maatregelen moet treffen dan je ziek melden.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
18-05-2020 08:26
Kan het zijn dat je niet overspannen bent, maar gewoon niet op je plek?
Dat zou namelijk betekenen dat je andere maatregelen moet treffen dan je ziek melden.
Ik weet inmiddels uit ervaring dat je van (te lang) niet op je plek zitten ook goed overspannen kan worden.
Dan is het volgens mij belangrijk om eerst beter te worden en dan pas te wisselen van baan. Overspannen aan een nieuwe baan beginnen lijkt me geen goed idee.

Met soortgelijke klachten op een voor mij niet passende werkplek ging het bij mij ongeveer zo:
- naar huisarts geweest die overspannenheid heeft vastgesteld;
- ziek gemeld op het werk en een paar weken thuis geweest (dat was het advies van de huisarts);
- ik ben ongeveer 3 maanden bij de praktijkondersteuner GGZ geweest;
- na een paar weken ziek thuis in overleg met de arboarts langzaamaan weer wat uren gaan werken. En tegelijkertijd heb ik ondersteuning gekregen van een coach (vanuit mijn werkgever);
- dankzij tips van de coach heb ik het nu in mijn huidige functie beter naar mijn zin, maar ik weet dat dit niet de juiste plek voor mij is;
- nu ben ik zoek naar een andere baan. Helaas is door de corona-crises het aanbod duidelijk minder, maar ik blijf zoeken.
Alle reacties Link kopieren
O ja, besef je dat slaapgebrek echt killing is. Daar wordt je echt een ander mens van en dan niet in positieve zin.

Dus ga naar je huisarts, bespreek je klachten en bekijk samen met de huisarts wat mogelijke oplossingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag de huisarts gebeld . Heb een bel afspraak morgen omdat een van mijn klachten hoofdpijn is. Mag ik niet langs komen omdat dat ook bij corona hoort.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts heeft gebeld . En zegt dat ik idd overspannen ben. Hij wilt dat ik de ziektewet ingaat en volgende week hebben wij weer een bel afspraak
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gebeld hebt, hopelijk geeft je dit een beetje rust. Denk goed aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je contact hebt gehad met de huisarts!
Volg je gevoel en het advies van de huisarts. Ziek vooral goed uit.

:hug:
XxprisjuhxX schreef:
19-05-2020 14:54
De huisarts heeft gebeld . En zegt dat ik idd overspannen ben. Hij wilt dat ik de ziektewet ingaat en volgende week hebben wij weer een bel afspraak
Goed dat je een belafspraak hebt gehad met je huisarts.

Heeft hij je al een paar tips gegeven voor de komende dagen?
Zoals
Op tijd naar bed gaan. Uitslapen mag.
Een wandelingetje maken is goed.
Ook al heb je bij vermoeidheid de neiging om borrelnootjes en nutellaboterhammen te snaaien, toch is het beter om gezond te eten.
Internet staat tjokvol met ontspanningsoefeningen/ademhalingsoefeningen/korte meditaties

En ook een knuffel. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven