Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes-hysterie en meer van dat soort onzin

19-05-2020 00:08 833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.

Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden?
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?
Ik ben oprecht op zoek naar een inhoudelijk antwoord.

Wie zegt dat het dragen van mondkapjes tijdelijk is? Straks staat er een ander virus voor de deur, want de bron aanpakken (namelijk het terugdringen van het dichte leven tussen mens en dier) doen we niet en is niet eens een klein agendapuntje. Ik hoor zelfs de WHO er niet over. Die prijst China alleen maar over haar fantastische aanpak. Ehm, was het virus daar niet ontstaan!? Verschillende overheden gaan ver over de scheef met de privacy van de burger. En de mensen gaan er door hun angst helemaal in mee.

We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby, maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in? België slaat al helemaal de plank mis: sporten wordt nog altijd bemoeilijkt en minister van Volksgezondheid is zelf morbide obese. De overheid wil zelfs bepalen hoeveel mensen je mag zien.

Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken. Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien. Ik voel me er echt niet veiliger op en ik weet zeker (op den duur) meerdere vrouwen ook niet.

Zo. Dat is mijn mening, en nu die van jullie.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:16
0.15% gewijzigd
Hakuna Matata
Goh leuk. Weer zo’n topic.
Je bent nieuw op deze planeet? Welkom.
Alle reacties Link kopieren
HE-LE-MAAL MEE EENS!
Ik wil ook niet dat mijn kind hieraan went en dit normaal gaat vinden, met mama in de winkel verplicht met zo'n ding voor 😷haar gezicht. 😘
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je er zó moeilijk over? Ik draag een mond kapje in het OV, omdat daar de werknemers hebben aangegeven dat ze dat prettiger vinden. Dat doe ik dus niet voor mezelf.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
19-05-2020 00:22
Waarom doe je er zó moeilijk over? Ik draag een mond kapje in het OV, omdat daar de werknemers hebben aangegeven dat ze dat prettiger vinden. Dat doe ik dus niet voor mezelf.
Ik heb van alles voor mijn medemens over, maar niet als het mij letterlijk de adem beneemt.
Ik vind het virus niet ernstig genoeg voor al deze maatregelen nu nog steeds...
Als het nu écht heel erg nuttig was, dán...
Maar het heeft dus geen nut.
En daarom doe ik "zo moeilijk".

Er wordt op mijn emoties gespeeld door te zeggen dat ik wat voor mijn medemens over moet hebben, maar dat is juist helemaal het punt niet.
Heel veel mensen zijn veel te bang gemaakt, ik zie kinderen van onder de 12 met een mondkapje op de fiets, op skates.
Dat gaat echt veel te ver.

We mogen zelfs niet eens meer normaal ademen, of een keer verkouden zijn?
Hoe kun je daar nu niet tegen in opstand komen?
"Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden? "

Wat is volgens jou dan de bron? En hoe zou je die dan bestreden willen zien?
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:32
0.51% gewijzigd
Naar wat ik heb begrepen, is de bron van de ziekte iets met vleermuizen. Bestrijding: alle vleermuizen ter wereld afschieten? Bedoel je zoiets?
:facepalm:
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
19-05-2020 00:32
Naar wat ik heb begrepen, is de bron van de ziekte iets met vleermuizen. Bestrijding: alle vleermuizen ter wereld afschieten? Bedoel je zoiets?
Ik hoop het niet, dat is toch wat ooit in China gebeurd is?
De keizer beval alle mussen in het land te doden, omdat die volgens hem een plaag vormden aangezien ze (te) veel graan aten.
Aldus geschiedde en hele karren met mussen-lijkjes werden verzameld aldoor het gehele rijk.
Al snel volgde een insectenplaag en het land leed eronder... en wederom het bewijs dat de mens niet altijd maar voor god moet denken te kunnen spelen. :nooo:
tantejans schreef:
19-05-2020 00:38
Ik hoop het niet, dat is toch wat ooit in China gebeurd is?
De keizer beval alle mussen in het land te doden, omdat die volgens hem een plaag vormden aangezien ze (te) veel graan aten.
Aldus geschiedde en hele karren met mussen-lijkjes werden verzameld aldoor het gehele rijk.
Al snel volgde een insectenplaag en het land leed eronder... en wederom het bewijs dat de mens niet altijd maar voor god moet denken te kunnen spelen. :nooo:
Dit verhaal ken ik niet.

Mijn opmerking was ook sarcastisch bedoeld. Ik vind namelijk de gedachtengang van TO nogal ridicuul.
Ik heb een vraagje voor de mensen die, uit wat voor standpunt dan ook, een verplicht mondkapje gaan weigeren.

Hebben jullie geld teveel? Want actieve handhaving betekent dat het je 400,- per keer kan kosten.
Alle reacties Link kopieren
I love mondkapjes! En je draagt ze niet voor jezelf, maar om een ander niet te besmetten, zoals mijn man, die de hele dag passagiers incheckt. En hij kan niet 8 uur lang werken met een mondkapje, daarvoor doe je het.
Maar joh, doe lekker egoistisch, en denk alleen aan jezelf.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Goh, moest meteen hieraan denken: https://www.boredpanda.com/person-says- ... destroyed/
Hoe wil je het virus bij de bron aanpakken?
En wat is de bron?
Had je 2e wereldoorlogse taferelen in gedachten, en dat we alle aziaten maar systematisch moesten afmaken...?

Ik vind je nogal zeikerig.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
19-05-2020 00:29
Ik heb van alles voor mijn medemens over, maar niet als het mij letterlijk de adem beneemt.
Ik vind het virus niet ernstig genoeg voor al deze maatregelen nu nog steeds...
Als het nu écht heel erg nuttig was, dán...
Maar het heeft dus geen nut.
En daarom doe ik "zo moeilijk".

Er wordt op mijn emoties gespeeld door te zeggen dat ik wat voor mijn medemens over moet hebben, maar dat is juist helemaal het punt niet.
Heel veel mensen zijn veel te bang gemaakt, ik zie kinderen van onder de 12 met een mondkapje op de fiets, op skates.
Dat gaat echt veel te ver.

We mogen zelfs niet eens meer normaal ademen, of een keer verkouden zijn?
Hoe kun je daar nu niet tegen in opstand komen?
Ach, iedereen heeft wel iets voor de medemens over, mondmasks benemen mij de adem niet, en als ik daar de mensen die in het OV werken blijer mee maak dan doe ik dat.

Ik ben al lang werkloos omdat de horeca gewoon ineens ophield op 18 maart. Wij mogen 1 juni alleen met een masker weer aan het werk, dus als dat moet dan doe ik dat. Wat is er mis met je aan de regels houden? Als iedereen dat doet, heb ik eindelijk weer werk 1 juni!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
19-05-2020 00:58
Ach, iedereen heeft wel iets voor de medemens over, mondmasks benemen mij de adem niet, en als ik daar de mensen die in het OV werken blijer mee maak dan doe ik dat.

Ik ben al lang werkloos omdat de horeca gewoon ineens ophield op 18 maart. Wij mogen 1 juni alleen met een masker weer aan het werk, dus als dat moet dan doe ik dat. Wat is er mis met je aan de regels houden? Als iedereen dat doet, heb ik eindelijk weer werk 1 juni!
Ik snap dat je weer aan het werk wilt en dat je daarom een mondkapje verwelkomt?
Dat is dan toch door manipulatie, of niet dan?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
19-05-2020 00:29

Ik vind het virus niet ernstig genoeg
Hoe ernstig wil je het hebben?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
19-05-2020 01:03
Ik snap dat je weer aan het werk wilt en dat je daarom een mondkapje verwelkomt?
Dat is dan toch door manipulatie, of niet dan?
Ja, want het virus bestaat niet en de overheid wil de baas over ons zijn. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Wel je kan het manipulatie noemen, ik vind dat niet. Mijn werkgever wil dat we zo veilig mogelijk weer aan de slag kunnen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
tantejans schreef:
19-05-2020 01:03
Ik snap dat je weer aan het werk wilt en dat je daarom een mondkapje verwelkomt?
Dat is dan toch door manipulatie, of niet dan?
Whut? Manipulatie door wie?

Ben ik nu ineens in zo'n Coronagekkie-topic beland? Coro-NO?

Maar. Vinden jullie recalcitrant zijn 400,- per keer waard?
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
19-05-2020 00:32
Naar wat ik heb begrepen, is de bron van de ziekte iets met vleermuizen. Bestrijding: alle vleermuizen ter wereld afschieten? Bedoel je zoiets?
Godver! Er hangen hier overal vleermuiskasten. WE WORDEN GEWOON VERMOORD DOOR LINKSE HOBBY'S
Alle reacties Link kopieren
Mondkapjes zouden wel eens het omgekeerde effect kunnen hebben:
Dr. Russell Blaylock heeft een aantal onderzoeken uitgevoerd die langdurig maskergebruik koppelen aan hoofdpijn en een verlaagd bloedzuurstofniveau, die het immuunsysteem kunnen verzwakken, naast nog veel ernstiger zaken.
Bron: https://www.technocracy.news/blaylock-f ... e-healthy/
Ik ben met TO en weiger een mondmasker te dragen, en voor mijn weigering is steun te vinden in de wetenschap.
Daarenboven ziet het er niet uit, iedereen met mondkapjes op straat.
Belachelijk!
Rozen88 schreef:
19-05-2020 01:11
Mondkapjes zouden wel eens het omgekeerde effect kunnen hebben:
Dr. Russell Blaylock heeft een aantal onderzoeken uitgevoerd die langdurig maskergebruik koppelen aan hoofdpijn en een verlaagd bloedzuurstofniveau, die het immuunsysteem kunnen verzwakken.
Bron: https://www.technocracy.news/blaylock-f ... e-healthy/
Ik zou even die meneer natrekken als ik jou was, voor je hem als medische geweldigheid ziet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russell_B ... th_dangers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven