Mode & Beauty alle pijlers

Basis garderobe voor de zomer.

19-05-2020 10:48 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kledingkast eens goed onder handen genomen, heb 3 vuilniszakken met zooi en miskopen eruit getrokken en er is niet veel meer over waarbij ik denk dit staat mij heel erg mooi.
De conclusie ik mag voor mijzelf verwennen met mooie goed zittende kleding.
Het budget wat ik hiervoor gereserveerd heb is 1000 euro. Dan gaat het niet om veel kopen maar wel om mooie items die je maximaal kunt combineren met elkaar.
Natuurlijk kan ik naar een winkel gaan voor een styling advies. Maar veel leuker vind ik het om het zelf te doen.
Concreet wat heb ik aan kleding nodig voor voldoende variatie. Rekening houdend met de hoog zomer en de koudere dagen?
een mooie spijkerbroek
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel erg afhankelijk van je figuur, de een kan een maxidress bijvoorbeeld heel goed hebben en de ander lijkt daarin meer een tent.

Kijk vooral naar prints en stoffen die je kunt combineren. En werk in lagen, waardoor je een leuke jurk zonder mouwen ook op een koudere dag of avond met een dun vestje kunt dragen.
Alle reacties Link kopieren
Witte basis schirtjes met en zonder printjes, jeans shorts in een paar kleuren, shorts van ander stofje (van die fladder broekjes, zijn lekker koel in hoog zomer). Playsuits, jurkjes boven de knie, maxijurken, sandalen...Een (kunst) leren jasje, die past letterlijk overal bij. Wat leuke enkelbroeken, in jeans of kek stofje. Wat basis rokken (wit, zwart) die je bij eerder genoemde shirtjes kunt dragen, boven de knie of tot de knie zodat ze ook naar werk aan kunnen.

Einde breinscheet.
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
19-05-2020 10:52
Dat is heel erg afhankelijk van je figuur, de een kan een maxidress bijvoorbeeld heel goed hebben en de ander lijkt daarin meer een tent.
en je bezigheden/werk
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
19-05-2020 10:53
Wat leuke enkelbroeken,
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
:"-(
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-05-2020 10:59
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
:"-(
Nee? Waarom niet? Ze zijn hartstikke hip en staan leuk bij witte sneakers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn basis garderobe van 10 jaar geleden is heel anders dan nu (30+)
Wat mij betreft is leeftijd en levenstijl dus ook belangrijk naast figuur.

Google eens op capsule wardrobe of vul eens basic wardrobe woman + leeftijd I in op Pinterest. Vanuit daar kan je doorklikken naar wat je mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
19-05-2020 10:53
Witte basis schirtjes met en zonder printjes, jeans shorts in een paar kleuren, shorts van ander stofje (van die fladder broekjes, zijn lekker koel in hoog zomer). Playsuits, jurkjes boven de knie, maxijurken, sandalen...Een (kunst) leren jasje, die past letterlijk overal bij. Wat leuke enkelbroeken, in jeans of kek stofje. Wat basis rokken (wit, zwart) die je bij eerder genoemde shirtjes kunt dragen, boven de knie of tot de knie zodat ze ook naar werk aan kunnen.

Einde breinscheet.
Ik hou niet zo van witte shirts, flodder broekjes, playsuits en enkel broeken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-05-2020 10:58
en je bezigheden/werk
Ik ben hoog in de 30+ en niet zo strak meer.
Ik heb een redelijk representatieve functie op mijn werk maar niet op de manier dat ik strak in pak moet. Over het algemeen genomen draag ik hetgeen wat ik thuis draag ook op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Studio Anneloes heeft kleding van travelstof. Dat heeft een enorme stretch, kreukt niet en zit heel mooi. Ze heeft een basis collectie in voornamelijk zwart en blauw. Stof blijft heel lang mooi.

Daarnaast een collectie van shirts, broeken, jurkjes, jumpsuits, blouses etc in leuke printjes, allemaal van travelstof.

Heel makkelijk te combineren met gewone shirts enz. Een leuk fel colbertje, blouse of shirt in een mooie print maken het elke dag weer anders.
Azuka heeft hele leuke shirtjes.
Verder een mooi zittende spijkerbroek, een blauwe en een licht grijze.
Wat korte broeken en een paar jurkjes en rokjes.
Sneakers en slippertjes.
En bikini's.
En jasjes. Een zwarte leren. En een spijkerjasje. Sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
19-05-2020 11:00
Nee? Waarom niet? Ze zijn hartstikke hip en staan leuk bij witte sneakers.
Als je 11 bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek een tijdlang met mijn dochter naar 'what not to wear'. Ik heb daar twee dingen van geleerd:
1) Passen passen passen. Geen enkele vrouw kan élk kledingstuk dragen, ook niet als ze fotomodel is.
2) Accepteer je figuur en jezelf en maak daar het beste van. Je wordt toch niet groter of kleiner en de meesten doorgaans ook niet veel dikker of slanker.

Ik sla bij een langere broek de pijpen wel eens om, geeft een heel andere uitstraling dan wanneer ik dat niet doe. Ik heb jurkjes, rokken, broeken en een lading shirts en blouses. Vestjes, jasjes en een lading accessoires.

Terug naar de basis. Kijk eerst naar de kleding die je hebt. Zoek ook uit of je een zomer-, herfst-. winter- of lentetype bent en welke kleuren daarbij het mooist zijn.
Schrijf daarna op wat je nodig hebt. Als je drie broeken over hebt gehouden na je opruimsessie en dat zijn allemaal jeans, dan heb je voor nu geen jeans nodig. Als er nog vier witte blouses hangen heb je dus geen witte blouse nodig (tenzij je serveerster bent, maar je snapt mijn punt).

Kijk ook goed naar de items die je wel mooi vindt. Voel je je het fijnst in een skinny tot net over de knie, heeft het weinig zin om een Marlene Dietrich broek aan te schaffen, die ga je dan toch niet dragen.

In mijn ogen zou de minimale basis zijn:
Een stuk of drie fatsoenlijke broeken, buiten de jeans.
twee rokken waarvan één in een uni kleur en één andere.
Een aantal blouses, waarvan minimaal één in wit en één in donkerblauw.
Een jeansjasje en een net colbertjasje.
(Donkerblauw is een kleur die nagenoeg overal bij staat, net als bordeauxrood, dus met die kleuren zit je al gauw goed).

Aangevuld met items waar jij je fijn in voelt. Ik heb een stuk of vijf jurken in de kast. Ze waren vrij prijzig (ik vind 100-120 euro niet goedkoop), maar oh, ik voel me een prinses als ik er eentje aan heb. En ik draag ze graag en vaak, want het zijn geen specifieke feestjurken. Dat is ook zoiets, je hebt een budget, maar let je er wel op dat je de dingen die je koopt ook gewoon aan kunt? En dan bedoel ik niet om thuis op de bank te zitten, maar wel dat je het niet zonde vindt om aan te trekken als je boodschappen gaat doen en dan om die reden in een joggingbroek naar de supermarkt huppelt. Die fout maakte ik ooit. Prachtige jurk gekocht voor een feestje die ik later nagenoeg nieuw in een kledingcontainer heb gedumpt. Dat doe ik echt nooit meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
19-05-2020 11:19
Als je 11 bent.
Vind je echt? Wat vind je dan van skinnies? Zijn die ook voor kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn essentials zijn dit:

een mooi pak waarvan je colbertje en broek los kan dragen
een grijze jeans
een korte uitlopende zwarte rok
een lange rok
een witte soepelvallende top/blouse
van die zijde achtige hemdjes met een kantrandje
Zwarte jurk
witte sneakers
open sandalen met hak
zwarte pumps

En dan combineren met allerhande seizoens- dingen in kleurtjes /motiefjes.

Ik kom hier een hele eind mee.
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 11:07
Ik ben hoog in de 30+ en niet zo strak meer.
Ik heb een redelijk representatieve functie op mijn werk maar niet op de manier dat ik strak in pak moet. Over het algemeen genomen draag ik hetgeen wat ik thuis draag ook op mijn werk.
Als het je staat zijn chino broeken vaak wel heel netjes en ogen tegelijkertijd best sportief. Die vallen net een tikje losser, waardoor ze ook minder warm en plakkerig zijn als het lekker weer is buiten. Combineer je ze met een blouse en een net jasje, dan ben je op sjiek. Maar het is ook prima met een shirt en jeansjasje, met sneakers eronder.
Combineert ook prima met een (cargo) rok tot net boven de knie. Althans, bij mij. Ik heb een appelfiguur en langere benen dan gemiddeld.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
2 jasjes/blazers
2 dunne vesten
1 truitje
3 jurken
3 rokken
3 nette broeken
4 tops

Voor de casual ernaast 2 korte broeken een paar t shirtjes.

Alles bij mij in katoen, linnen, zijde. Zo min mogelijk plastic spul, daar zweet ik me halfdood in en vries dan dood in de airco.

Ik heb daar pumps en ballerina's met een hakje bij. Op heel net draag ik een panty.
Ik kies voor nachtblauw, marineblauw, zachtpaars, lavendelpaars, olijfgroen, reebruin turkooise en petrol. Grote bloemen a lijn en mouwloos voor jurken en tops.
Alle reacties Link kopieren
2 jasjes/blazers
2 dunne vesten
1 truitje
3 jurken
3 rokken
3 nette broeken
4 tops

Voor de casual ernaast 2 korte broeken een paar t shirtjes.

Alles bij mij in katoen, linnen, zijde. Zo min mogelijk plastic spul, daar zweet ik me halfdood in en vries dan dood in de airco.

Ik heb daar pumps en ballerina's met een hakje bij. Op heel net draag ik een panty.
Ik kies voor nachtblauw, marineblauw, zachtpaars, lavendelpaars, olijfgroen, reebruin turkooise en petrol. Grote bloemen a lijn en mouwloos voor jurken en tops.
Alle reacties Link kopieren
En een aantal katoenen t-shirts met korte mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
19-05-2020 11:22
Vind je echt? Wat vind je dan van skinnies? Zijn die ook voor kinderen?
In een emmer spiritus dopen en dan een lucifer erbij. Helemaal als ze ook nog eens vol slijtpletten en gaten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
19-05-2020 11:22
Vind je echt? Wat vind je dan van skinnies? Zijn die ook voor kinderen?
Skinnies zijn vooral heel, heel, heel, erg uit
Alle reacties Link kopieren
Love_star schreef:
19-05-2020 11:07

Ik heb een redelijk representatieve functie op mijn werk maar niet op de manier dat ik strak in pak moet. Over het algemeen genomen draag ik hetgeen wat ik thuis draag ook op mijn werk.
grappig, ik kleed me voor mijn werk echt anders, dan voor het weekend
Kannonne.
1000 euro voor een zomergarderobe.
Daar kan ik twee kasten vol kleding mee vullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel, heel veel kleding. Een gemakkelijke maat, dat scheelt wel hoor.
Voor de zomer heb ik:
dunne blazers (25?), in diverse kleuren
een stapel jeans in varianten (verschillende blauwtinten, wit, zwart) verschillende gradatie van hoe wijd ze zijn
Wijde broeken, cargo's en yogabroeken (weekend!)
Dan een lade vol blousjes, veel kleur, veel bloemen
8 stapels t shirts, stapels hemdjes
3 stapels dunne truitjes/tops
2 stapels wat dikkere truien/vestjes
Rokken (10?) jurken (ook 10?), in de zomer onder de knie (want ook zonder panty te dragen) en dan nog wat minuscule zomerjurkjes
En dan nog een leuke collectie pumps, laarsjes (de lange laarzen zijn voor de winter) en sneakers, slippers etc.

En ik kreeg laatst een leuke bonus, zou best wat willen kopen, maaar (luxe probleem) ik zou echt niet weten wat.... :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven