Katten bevalling

20-05-2020 19:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn poes is vandaag 59 dagen Zwanger dus ze is hoogzwanger, sinds maandag verliest zij slijm en een beetje bloed (de dieren arts zegt dat dit niks ernstigs is) het is nu woensdag en ze is nog steeds Niet bevallen. Weet iemand hoelang dit nog kan duren?
Spannend!!

Ik zou niet hier 100 verschillende meningen aannemen maar even lezen op een website van een goede dierenarts of Cattery.


https://www.basicvets.nl/dieren/katten/bevalling-poes/
anoniem_386970 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 19:42
17.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ooit een kattennestje geboren zien worden, prachtig!

Maar da’s natuurlijk geen antwoord op je vraag, zou het ook niet weteneerlijk gezegd. Wij zelf werden midden in de nacht wakkervan felle mauwen, ze lag toen naast ons bed te baren. 4 gezonde kittens hadden we ❤️
Alle reacties Link kopieren
Zoekt/heeft ze al een nestplaats? Wanneer heb je de dierenarts gesproken? Het slijm- en bloedverlies duidt erop dat de ontsluitingsfase is begonnen, dat zou eigenlijk geen dagen moeten duren zover ik weet.
Oooh, dit doet me denken aan dat puppy-topic van ooit!
Ga je aub updates met foto's geven zodat we alles kunnen volgen??
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat het precies 59 dagen is? Is ze gedekt omdat het een raskat is of zo?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ja updates met foto's graag!

Ik had ooit een poes die me 's nachts zachtjes kwam bijten, omdat het zo ver was. En dan moest ik mee naar zolder van haar. Zo lief :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rustig afwachten en zorgen dat ze niet naar buiten kan. Ze zullen maar daar geboren worden. Een eigen werpplek waar ze nu ook graag ligt zou voor haar fijn zijn. Ik heb al vele kattegeboortes meegemaakt en als ze de jonkies niet schoon likt of de navelstreng niet door bijt, heeft ze je hulp nodig. Ik word meestal wakker van hard gemiauw. De bevallingen zijn meestal in de nacht. Een enkele keer heb ik geholpen. Maar meestal gaat alles vanzelf en goed. Heel veel succes en plezier ermee
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg. Die jonge dieren zijn altijd zo schattig. Jij hebt weer enkele maanden lang het boeiendste schouwspel wat je maar kan voorstellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
20-05-2020 19:46
Zoekt/heeft ze al een nestplaats? Wanneer heb je de dierenarts gesproken? Het slijm- en bloedverlies duidt erop dat de ontsluitingsfase is begonnen, dat zou eigenlijk geen dagen moeten duren zover ik weet.
We hebben gisteren de dierenarts gebeld en die zei dat er niks aan de hand was!
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
20-05-2020 20:04
Hoe weet je dat het precies 59 dagen is? Is ze gedekt omdat het een raskat is of zo?
Omdat ik erbij was toen ze werd gedekt.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
20-05-2020 19:57
Oooh, dit doet me denken aan dat puppy-topic van ooit!
Ga je aub updates met foto's geven zodat we alles kunnen volgen??
Jaa natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom je kat laten dekken? Er zijn al genoeg katten.

Hoop dat je ook weer wat je moet doen als het mis gaat en dat je spullen in huis heb om evt te gaan flessen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel normaal. Ik heb een cattery gehad. Vaak zag ik de slijmprop 1 a 4 dagen van tevoren komen.
Het is ideaal als de bevalling tissen dag 60-70 ligt. Dus lijkt mooi op schema.
Ook is het verstandig om erbij te zijn en zeker om dozen met fleecedekens klaar te hebben staan. Heeft ze een plek uitgezocht? Meestal is het verstandig om niet te helpen bij de bevalling, tenzij ze de kittens niet zo snel droog krijgt.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
20-05-2020 21:06
Waarom je kat laten dekken? Er zijn al genoeg katten.

Hoop dat je ook weer wat je moet doen als het mis gaat en dat je spullen in huis heb om evt te gaan flessen
Erger me dood aan die mensen die hun mening geven terwijl ik er niet om vraag, ik vraag aan mensen die me kunnen helpen en misschien weten wat het is! Ik hoef u geen verklaring te geven dus steek je neus in je eigen zaken als u niet van plan bent te helpen.
Mijn ervaring is dat er nog nooit een nestje katten is blijven zitten. De gemiddelde zwangerschapsduur van een kat is als ik me niet vergis 63 dagen, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. En als je dat wel doet zou ik gewoon de DA morgen even bellen (als poes dan niet al braaf aan het bevallen is, wat best kan want die 63 dagen is maar een gemiddelde he)
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
20-05-2020 21:19
Erger me dood aan die mensen die hun mening geven terwijl ik er niet om vraag

Dat heb je ervan als je je vraag op een forum stelt. Je had dit ook prima aan de dierenarts kunnen vragen, of het zelfs al kunnen uitzoeken voor je je kat liet dekken. Bizar ook dat je je niet eens vooraf hebt ingelezen, maar op het laatste moment nog advies moet vragen op een forum.
En hij/zij heeft ook helemaal gelijk: er zijn genoeg katten, ook zonder dat jij er nog meer bij fokt.
Trotter, lees nog is, er staat in de OP dat ze contact heeft gehad met de DA.
Niq schreef:
20-05-2020 21:28
Trotter, lees nog is, er staat in de OP dat ze contact heeft gehad met de DA.
Ja, dan houdt het helemaal op. Als ze de DA niet gelooft terwijl die ervoor geleerd heeft waarom zou ze een kudde onbekende middelbare mevrouwen zonder leven dan wel geloven.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
20-05-2020 21:28
Trotter, lees nog is

Is? Of eens?
Raar ook dat dit op de zwangerschapspijler staat trouwens.
Is. Poes is zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
20-05-2020 21:01
We hebben gisteren de dierenarts gebeld en die zei dat er niks aan de hand was!
Als de kittens er morgenochtend nog niet zijn dan zou ik even de DA bellen om te vragen hoe lang het nog kan/mag duren. Als je je zorgen maakt, kun je nu ook even met de spoeddierenarts bellen om het te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-05-2020 21:30
Ja, dan houdt het helemaal op. Als ze de DA niet gelooft terwijl die ervoor geleerd heeft waarom zou ze een kudde onbekende middelbare mevrouwen zonder leven dan wel geloven.
Waar staat dat ik de DA niet geloof? Ik vraag toch gewoon hoelang jullie denken dat het nog duurt aangezien ze al een paar dagen slijm heeft. Er staat helemaal niks over dat ik iets niet weet of hulp nodig heb. Beter lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen, Ik ben gewoon nieuwschierig hoelang jullie nog denken dat het duurt en/of iemand er misschien ervaring mee heeft! Nergens heb ik gezegd dat ik iets niet weet of dat ik de DA niet geloof. Bedankt iedereen die wel serieus reageert!!
Dit is niet mijn eerste nestje! Ik weet wat ik moet doen alleen het is nooit eerder voor gekomen dat het een paar dagen duurt en ben nogmaals gewoon nieuwschierig. Als ik het echt niet vertrouw bel ik echt wel weer heen. Zij heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken over het bloed bij de slijm (dat staat ook in het verhaal)
NieuwsGierig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven