Activitytracker met nauuwkeurige stappenteller

21-05-2020 08:22 38 berichten
Hoi,

Weet iemand een activitytracker horloge van max €150 die een vrij nauwkeurige stappenteller heeft?
Alle reacties Link kopieren
Fitbit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Fitbit, ben er redelijk tevreden over maar nauwkeurig met stappentellen is ie niet. Een keer je arm omhoog en je hebt alweer een stap gezet, met bv stofzuigen geeft ie al heel veel stappen aan.
Als je een nauwkeurige stappenteller wil zou ik niet voor een Fitbit kiezen.
Ik denk dat alle activitytrackers een beetje afwijken. Ik heb nu de Fitbit charge 4 en die is heel fijn. Nauwkeuriger dan de charge 2 die ik eerst had
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
21-05-2020 08:30
Ik denk dat alle activitytrackers een beetje afwijken. Ik heb nu de Fitbit charge 4 en die is heel fijn. Nauwkeuriger dan de charge 2 die ik eerst had
Ik heb de charge2, de nieuwere modellen zullen waarschijnlijk beter zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Fitbit Versa 2 en ben daar heel blij mee. Ik heb de stappenteller getest, die telt niks als ik mn arm omhoog doe hoor! Stofzuigen wel, maar dan maak je ook stappen natuurlijk. Afstanden zijn nauwkeurig en de hartslagmeter ook, voor een tracker de meest nauwkeurige die er is (afgezien van een echte hartslagmeter dan). En veel meer functies die fijn zijn.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Qua stappentellen is fitbit best goed. Ik heb de charge 3 en die registreert pas als je meerdere keren dezelfde beweging maakt. Dus niet bij een keer je arm omhoog ofzo. Afwassen registreert ie vaak wel als stappen, maar ja, weet zo'n ding veel wat jij aan het doen bent?
Traplopen registreert ie slecht bij mij. Liep pas een keer of 7 van driehoog op en neer (spullen verhuizen), maar had volgens fitbit nog geen 10 verdiepingen (=3 meter stijgen) gehad. Dat terwijl hij met halfuurtje hardlopen op vlak terrein (langs kanaal) soms wel 20 verdiepingen registreert. Maar dat heeft misschien ook met GPS te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Garmin Vivosport. De stappen zijn vrij nauwkeurig. Met je armen zwaaien zijn geen extra stappen. Hij heeft ingebouwde GPS dus je hoeft niet altijd je telefoon mee te nemen.

Bij mij registreert hij alleen de slaap niet goed, want ik heb van mijzelf een zeer lage hartslag (rond de 40) en bij slapen is er dan te weinig verschil. Daarom draag ik hem 's nachts niet meer.
Bedankt voor reacties.
Hoeft ook niet 100 procent nauwkeurig hoor, want dat is denk ik ook niet haalbaar.
Maar zou wel graag willen zien hoeveel stappen ik zet op een dag en niet een verschil van een paar duizend stappen met de werkelijkheid.
Mijn man heeft een polar vantage M (prijzig) en hij heeft steeds 30.000 stappen per dag (is stratenmaker). Ik geloofde dat niet helemaal dus heb eens een paar keer met zijn arm gezwaaid en gelijk heel veel stappen erbij.

Qua model vind ik de Fitbit hr mooi, maar lees in de rescensies dat deze echt totaal verkeerd meet.

Ik heb ook de Fitbit versa (maar weet niet of lite of die andere beter is) of Fitbit charge 3 op het oog

Charge 3 heeft alleen nikkel in de sluiting? Las over allergische reacties, dus dan zou ik er nog een ander bandje bij moeten kopen.

Iemand bekend met de Garmin vivosmart?
Alle reacties Link kopieren
Polar 370, heb hem al een poosje dus mss is er intussen al een nieuwe versie. Heel duidelijk en simpel te bedienen. Registreert goed de stappen, afstand, hartslag, calorieën ed. Alleen met slapen slaat hij nog wel eens de plank mis maar dat doen de meeste trackers. Ben er heel tevreden over.
Ik heb een Charge 3, de Charge 4 heb ik teruggebracht naar de winkel vanwege problemen met de aansluiting van het bandje op het apparaat (behoorlijke spleet).

Elke stappenteller doet natuurlijk maar een gok. Eigenlijk is het vrij maf dat je iets om je pols draagt terwijl je de beweging van je voeten wilt meten. Ik heb het idee dat de Charge 3 die ik heb best nauwkeurig is, ook qua trappen.

Voor je een Fitbit koopt, zou ik wel even op hun forum kijken. Dat heb ik niet gedaan, anders had ik misschien wel voor een ander merk gekozen. Er zijn behoorlijk wat problemen en Fitbit lost ze niet echt op. Ze worden wel/niet door Google overgenomen en die onzekerheid is natuurlijk ook wel killing voor een bedrijf.

Als er een nieuwe Vivosport was geweest met verwisselbare bandjes of als de Polar A370 traplopen kon meten, zou ik nu voor die modellen kiezen. Ik wil geen horlogemodel, dat speelt bij mij ook mee.
Poezengek schreef:
21-05-2020 09:12
Polar 370, heb hem al een poosje dus mss is er intussen al een nieuwe versie. Heel duidelijk en simpel te bedienen. Registreert goed de stappen, afstand, hartslag, calorieën ed. Alleen met slapen slaat hij nog wel eens de plank mis maar dat doen de meeste trackers. Ben er heel tevreden over.
Ja is deze wel vrij nauwkeurig met stappen? 100 procent hoeft niet maar de polar vantage van mijn man is totaal niet nauwkeurig.
Deze heeft geen ingebouwde GPS. Vind je dat een nadeel?
Izzy_ schreef:
21-05-2020 09:14
Ik heb een Charge 3, de Charge 4 heb ik teruggebracht naar de winkel vanwege problemen met de aansluiting van het bandje op het apparaat (behoorlijke spleet).

Elke stappenteller doet natuurlijk maar een gok. Eigenlijk is het vrij maf dat je iets om je pols draagt terwijl je de beweging van je voeten wilt meten. Ik heb het idee dat de Charge 3 die ik heb best nauwkeurig is, ook qua trappen.

Voor je een Fitbit koopt, zou ik wel even op hun forum kijken. Dat heb ik niet gedaan, anders had ik misschien wel voor een ander merk gekozen. Er zijn behoorlijk wat problemen en Fitbit lost ze niet echt op. Ze worden wel/niet door Google overgenomen en die onzekerheid is natuurlijk ook wel killing voor een bedrijf.

Als er een nieuwe Vivosport was geweest met verwisselbare bandjes of als de Polar A370 traplopen kon meten, zou ik nu voor die modellen kiezen. Ik wil geen horlogemodel, dat speelt bij mij ook mee.
Goed dat je het Zegt! Bedoel je problemen qua storingen oid?
Is dat sinds kort?
Vivosport las ik positieve dingen over mbt de bandjes inderdaad.
okkervil schreef:
21-05-2020 08:57
Ik heb de Garmin Vivosport. De stappen zijn vrij nauwkeurig. Met je armen zwaaien zijn geen extra stappen. Hij heeft ingebouwde GPS dus je hoeft niet altijd je telefoon mee te nemen.

Bij mij registreert hij alleen de slaap niet goed, want ik heb van mijzelf een zeer lage hartslag (rond de 40) en bij slapen is er dan te weinig verschil. Daarom draag ik hem 's nachts niet meer.
Geen probleem met het bandje? Ik las over slechte kwaliteit en niet verwisselbaar.
Verder goede rescensies.
MonkeyTown schreef:
21-05-2020 08:43
Ik heb een Fitbit Versa 2 en ben daar heel blij mee. Ik heb de stappenteller getest, die telt niks als ik mn arm omhoog doe hoor! Stofzuigen wel, maar dan maak je ook stappen natuurlijk. Afstanden zijn nauwkeurig en de hartslagmeter ook, voor een tracker de meest nauwkeurige die er is (afgezien van een echte hartslagmeter dan). En veel meer functies die fijn zijn.
Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
De Mi Band 4 van Xiaomi is goedkoop (zeker als je uit China bestelt) en kwalitatief heel goed. Heb deze al een heel tijdje en super tevreden mee. Heb ook wel eens mijn stappen echt geteld en vergeleken, klopte als een bus 😃
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
21-05-2020 09:20
Geen probleem met het bandje? Ik las over slechte kwaliteit en niet verwisselbaar.
Verder goede rescensies.
Kwaliteit heb ik geen problemen mee. Het bandje kun je inderdaad niet wisselen en dat is wel jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de fitbit charge 4. Ben er erg tevreden over. Voor wandelingen van 20+km heb ik een Garmin 45s, die batterij is beter met GPS gebruik. Maar kwa stappen verschillen ze niet met elkaar.
Ik en man hebben beiden al ruim 3 jaar een Fitbit. Nooit klachten gehad. Kennis die na bijna 2 jaar een issue had kreeg meteen een nieuwe onder garantie.

Prima tevreden over eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Suzaa schreef:
21-05-2020 09:50
De Mi Band 4 van Xiaomi is goedkoop (zeker als je uit China bestelt) en kwalitatief heel goed. Heb deze al een heel tijdje en super tevreden mee. Heb ook wel eens mijn stappen echt geteld en vergeleken, klopte als een bus 😃
Heb ik ook en in NL kost deze ook maar 30 euro.
Vind er erg veel opties opzitten en is waterdicht, ook heel fijn. Heb wel extra bandjes besteld bij Ali.

https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-mi ... ersie.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Waarom zou je je stappen willen weten?
Flinke Arm bewegingen worden bijna altijd als stappen geteld, bij alle trackers
Alle reacties Link kopieren
LoiseauVélo schreef:
21-05-2020 08:45
Qua stappentellen is fitbit best goed. Ik heb de charge 3 en die registreert pas als je meerdere keren dezelfde beweging maakt. Dus niet bij een keer je arm omhoog ofzo. Afwassen registreert ie vaak wel als stappen, maar ja, weet zo'n ding veel wat jij aan het doen bent?
Traplopen registreert ie slecht bij mij. Liep pas een keer of 7 van driehoog op en neer (spullen verhuizen), maar had volgens fitbit nog geen 10 verdiepingen (=3 meter stijgen) gehad. Dat terwijl hij met halfuurtje hardlopen op vlak terrein (langs kanaal) soms wel 20 verdiepingen registreert. Maar dat heeft misschien ook met GPS te maken.
De 2 telt een keer met je arm zwaaien ook niet, maar als je het vaker doet inderdaad wel.

Trappen tellen gaat op basis veranderingen in de luchtdruk. Tijdens een storm kun je daardoor soms een heleboel trappen lopen zonder een tree tegen te komen.
Eviva1983 schreef:
21-05-2020 09:20
Goed dat je het Zegt! Bedoel je problemen qua storingen oid?
Is dat sinds kort?
Vivosport las ik positieve dingen over mbt de bandjes inderdaad.
Ik weet niet of het sinds kort is, maar in elk geval de Charge 4 lijkt meer een beta-versie te zijn. Je leest dingen als de apparaten gaan niet aan, het scherm laat alleen maar witte strepen zien, kapot na zes maanden. De hulp van Fitbit op het forum beperkt zich tot copy paste van wat je in de helpartikelen kunt lezen, wat mensen zelf al hebben gedaan, en dat leidt natuurlijk tot ergernis.

Ik heb zelf met support contact opgenomen en kreeg pas na twee weken een reactie. Toen had ik de 4 al ingeruild.

Ik ben tevreden over de 3 maar vraag me wel af hoe lang hij het gaat uithouden.
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
21-05-2020 12:40
Ik weet niet of het sinds kort is, maar in elk geval de Charge 4 lijkt meer een beta-versie te zijn. Je leest dingen als de apparaten gaan niet aan, het scherm laat alleen maar witte strepen zien, kapot na zes maanden. De hulp van Fitbit op het forum beperkt zich tot copy paste van wat je in de helpartikelen kunt lezen, wat mensen zelf al hebben gedaan, en dat leidt natuurlijk tot ergernis.

Ik heb zelf met support contact opgenomen en kreeg pas na twee weken een reactie. Toen had ik de 4 al ingeruild.

Ik ben tevreden over de 3 maar vraag me wel af hoe lang hij het gaat uithouden.
Toch lees ik ook enorm veel mensen die geen problemen hebben met de 4. Waaronder ikzelf. En als je fitbit kapot is binnen de garantie zijn ze enorm snel met een nieuwe. Dus ben bang dat je echt net pech gehad hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven