Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronaperikelen, stel ik me aan?

21-05-2020 16:40 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,

Morgen zouden mijn ouders bij mij en mijn dochtertje langskomen. Ontzettend leuk, omdat we elkaar de laatste maanden maar 2 keer gezien hebben. Dochtertje had er al heel veel zin in, we hadden de afspraak al zo'n anderhalf week geleden gemaakt. Omdat ik in een sterke risicogroep val voor het Coronacrisis en buiten mijn vriend en dochter om al maanden niemand zie, keek ik erg uit naar deze afspraak. Voorlopig moet ik deze levensstijl de komende maanden vol blijven houden van mijn artsen dus ik weet ook niet precies wanneer het gaat veranderen.
Nu vertelt mijn moeder vandaag dat ze vanavond bij mijn zusje gaan eten, ze zijn vandaag uitgenodigd. Zusje heeft ook een dochtertje. Hartstikke leuk zou je denken, maar ze werkt in een ziekenhuis waar tot 1,5 week geleden nog corona bij patiënten voorkwam. Het voelt voor mij, ondanks de zorgvuldigheid die ze toepassen (niet knuffelen, afstand houden) niet helemaal prettig als ze dag daarna bij mij komen. Ik vertelde dit en toen zei mijn moeder 'wil je dan dat we het bezoek aan jou uitstellen?' dit viel bij mij verkeerd, want al 1,5 week staat onze afspraak en mijn dochtertje verheugd zich er ook al die tijd op, terwijl mijn zusje vanmiddag pas met de uitnodiging kwam. Ik begrijp dat het een lastige situatie is en dat het roeien met de riemen die je hebt is. Daarna bleek dat mijn moeder almeteen ja op de uitnodiging had gezegd en pas daarna dacht 'o, nog wel even met Selien overleggen wat ze er van vindt'. Ik voel me buitenspel gezet en ook niet in een fijne positie gezet. Als ik zeg dat ik het liever niet heb dan wordt het etentje afgezegd en heeft mijn zusje de spullen voor niets in huis gehaald, of ze komen niet bij mij met teleurstelling voor dochter als gevolg. Ook vind ik het raar dat m'n moeder als eerste oppert de afspraak met mij dan maar te verzetten terwijl die al 1,5 week staat. Ik wil geen stampei maken maar ik voel me best verdrietig en teleurgesteld
Alle reacties Link kopieren
Verder komen je ouders totaal nergens ? Geen winkel, benzinepomp, niks ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-05-2020 16:43
Verder komen je ouders totaal nergens ? Geen winkel, benzinepomp, niks ?
1 keer in de week winkel en benzinepomp met handschoentjes
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je niet aanstelt. Heb zelf een aantal dergelijke situaties meegemaakt, met zussen die in de zorg werken en vriendinnen die juist in een risicogroep zitten. Van het weekend kwam er zo'n vriendin langs, heb de twee weken daarvoor dus bewust geen zus gezien. "Sorry zus, maar van het weekend komt vriendin X, en ik wil haar geen enkel risico laten lopen of in een vervelende positie brengen".
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ik vermoed een moment van onnadenkendheid van je moeder. Ik zou er niets achter zoeken al snap ik w je teleurstelling. Dat zou ik ook hebben.

Ik werk zelf in een ziekenhuis waar ook patiënten liggen met corona. Ik kom echter niet in de buurt van deze afdeling en alles gebeurt zeer zorgvuldig. Vermoed dat ik in de supermarkt meer kans heb op besmetting dan in het ziekenhuis.

Als de 1,5 meter in de gaten houdt is prima.
Draai het om. Eerst bij jou, volgende dag bij je zus.
Je bent alleen bang voor jezelf maar niet dat je ouders het zelf oplopen via je zus?
Ze kunnen het een dag na eventuele besmetting vast nog niet doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-05-2020 16:46
Draai het om. Eerst bij jou, volgende dag bij je zus.
Ja, of dit. Zus kan al die spullen toch een dag later samen eten?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Als je zus en gezin gezond zijn en je ouders gezond zijn en ze afstand houden en jullie ook, dan zou ik het gewoon door laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
21-05-2020 16:47
Als je zus en gezin gezond zijn en je ouders gezond zijn en ze afstand houden en jullie ook, dan zou ik het gewoon door laten gaan.
TO zit zelf in een sterke risicogroep dus ik snap dat het helemaal niet prettig is. Ik zou zelf teveel contacten binnen korte tijd gewoon vermijden, of het veiliger plannen. Dus dat moeder eerst naar TO gaat en daarna naar zus
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de boel voor geen haar vertrouwen.
Want natuurlijk vliegt je moeder je zus om de hals etcetera.

Dan maar niet afspreken en skypen met oma.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-05-2020 16:46

Ze kunnen het een dag na eventuele besmetting vast nog niet doorgeven.
Dat denk ik ook. Gemiddelde incubatietijd is 5 dagen. Wellicht ben je iets eerder besmettelijk, maar ik denk niet dat dat al de dag na een eventuele besmetting is?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hebben ze je zus de keer ervoor gezien?
Alle reacties Link kopieren
Dat je geen risico wil nemen begrijp ik, maar het verbaasd me dat je van anderen verwacht dat ze voorzichtig doen. Hier in Nederland zie je al weken om je heen dat veel mensen schijt hebben aan de maatregelen, die doen maar.

Misschien kunnen je ouders de volgorde omdraaien? Ik zou dat gewoon voorstellen. Dat ze eerst bij jou komen en daarna pas naar je zus?
Al zou ik even helemaal van het contact afzien als ook je ouders er zo onnadenkend mee omgaan.
anoniem_396797 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 16:56
28.32% gewijzigd
Ik zou het ook door laten gaan en ouders zien op afstand. Eventueel stel je voor om de dag te ruilen inderdaad. Je kan ook doorslaan in je angst. Dan lijkt het voor jou heel logisch dat dat toch gevaarlijk is etc. Terwijl een ander daar nuchterder instaat. Is niet per se onwil richting jou he. Praat er gewoon over. Er is vast wel wat mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Eten ze ook bij jou? Anders zouden ze ipv vandaag morgen naar je zus kunnen doorrijden om te eten. Of anders gaan ze daar zaterdag heen misschien?
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
21-05-2020 16:54
Dat je geen risico wil nemen begrijp ik, maar het verbaasd me dat je van anderen verwacht dat ze voorzichtig doen. Hier in Nederland zie je al weken om je heen dat veel mensen schijt hebben aan de maatregelen, die doen maar.

Misschien kunnen je ouders de volgorde omdraaien? Ik zou dat gewoon voorstellen. Dat ze eerst bij jou komen en daarna pas naar je zus?
Ik begrijp dat niet, al helemaal niet als iemand waar je om geeft in een risicogroep zit. Ik moet wel zeggen dat ik wat soepeler word; eerst sprak ik gewoon echt met niemand meer af, vorige week sinds 2 maanden weer voor het eerst.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Als ze vanavond bij zus eten en morgen bij jou komen is dat dus gewoon veilig, ze kunnen namelijk morgen echt niet al virus uitstoten in het geval dat ze vanavond besmet worden.
Alle reacties Link kopieren
Kan je geen afstand houden van je ouders? Zet voor hun twee stoelen in de tuin en een paar meter verderop stoelen voor jullie zelf.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
21-05-2020 17:17
Kan je geen afstand houden van je ouders? Zet voor hun twee stoelen in de tuin en een paar meter verderop stoelen voor jullie zelf.
Lijkt mij niet echt makkelijk en gezellig eten en als ze naar 't toilet moeten is er ook een probleem.

Tenzij je je ouders graag achter een boom, struik of plant laat plassen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind niet dat je je aanstelt.
Ik snap het wel.
De kans dat ze besmet is of iig wat mee kan nemen naar huis is gewoon veel groter dan als je echt geen contact hebt met niemand.
Ik zou toch communiceren dat je het niet zo heel leuk vindt van je moeder. En heel eerlijk zou ik haar ook vragen of ze zus leuker vindt soms.
Heel kinderachtig maar ik zou me echt achtergesteld voelen.
Meprim schreef:
21-05-2020 16:54
Dat je geen risico wil nemen begrijp ik, maar het verbaasd me dat je van anderen verwacht dat ze voorzichtig doen.
Ik verwacht van anderen dat ze voorzichtig doen als ze bij mij willen komen ja.
Doe je dat niet ben je hier fysiek gewoon even niet meer welkom.
strings-attached schreef:
21-05-2020 17:25
Ik zou toch communiceren dat je het niet zo heel leuk vindt van je moeder. En heel eerlijk zou ik haar ook vragen of ze zus leuker vindt soms.
Heel kinderachtig maar ik zou me echt achtergesteld voelen.

Echt joh?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-05-2020 17:27
Echt joh?
Als een afspraak al 1.5 week staat en ze gooien er ineens een andere tussen - waardoor ze bij mij dus niet binnenkomen - zou ik me die vraag ook stellen, ja.

Maar ik zou het niet luidop uitspreken.


Ze hadden ook zaterdag of zondag kunnen afspreken met zus, maar nope, blijkbaar is zus prioritair.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Is de volgende dag niet gunstig? Ze kunnen dan niet besmettelijk zijn dacht ik.
Wel even douchen en schone kleren aan voordat ze komen voor de zekerheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven