iPhone 11 of iPhone 12?

22-05-2020 11:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn iPhone 7 is binnenkort echt aan vervanging toe. Afgelopen weken heb ik me verdiept in de nieuwe iPhones en had ik het idee met de iPhone 11 de (voor mij) beste keuze te maken. Echter lees ik nu ook hele interessante berichten over de iPhone 12, vooral dat er een kleinere variant komt die qua kosten vrijwel één op één overeenkomt met de kosten van de iPhone 11 nu. De hoe-groter-hoe-beter-hype is aan mij voorbij gegaan, ik wil mijn telefoon graag met één hand kunnen bedienen en in mijn broekzak kunnen dragen, dus dat formaat spreekt me behoorlijk aan. Nadeel is dat de iPhone 12 wordt geleverd zonder oordopjes, waardoor dit toestel onder de streep duurder is, echter vind ik de AirPods niet fijn, dus die zal ik niet los hoeven aanschaffen waardoor dit nadeel weer vervalt.

Of mijn iPhone het tot september overleeft betwijfel ik en er loopt nu een goede deal op de iPhone 11 i.c.m. een abonnement.
Wat zouden jullie doen?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik heb pas geleden een 11 pro max gekocht. De 12 gaat niet heel veel verschillen van de 11 dus ik heb daar niet op gewacht.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-05-2020 11:37
Ik heb pas geleden een 11 pro max gekocht. De 12 gaat niet heel veel verschillen van de 11 dus ik heb daar niet op gewacht.

Wat is voor jou de reden geweest om voor de 11 Pro te gaan t.o.v. de 11? Was dat vooral vanwege het formaat (omdat je de Max gekocht hebt)? Of vanwege andere specifieke verschillen (camerakwaliteit, etc.)?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom ga je niet voor de nieuwe iPhone SE? Dat is in feite een sterk verbeterde 7, en niet zo achterlijk groot als de 11.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
22-05-2020 11:43
Waarom ga je niet voor de nieuwe iPhone SE? Dat is in feite een sterk verbeterde 7, en niet zo achterlijk groot als de 11.

Ik maak best veel vakantiefoto’s, en de camera van de 11 schijnt echt wel veel verbeterd te zijn?
himalaya wijzigde dit bericht op 22-05-2020 11:48
1.35% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
22-05-2020 11:43
Waarom ga je niet voor de nieuwe iPhone SE? Dat is in feite een sterk verbeterde 7, en niet zo achterlijk groot als de 11.

Omdat deze qua camerakwaliteit toch wel echt beduidend minder is en daar gebruik ik mijn telefoon het meest voor.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je voor minder geld beter een andere telefoon met ook een goede camera kunt kopen..... Als ik naar je topic van gisteren kijk dan verbaast het me dat je overweegt zo veel geld aan een telefoon uit te geven.
mcsteamy schreef:
22-05-2020 11:41
Wat is voor jou de reden geweest om voor de 11 Pro te gaan t.o.v. de 11? Was dat vooral vanwege het formaat (omdat je de Max gekocht hebt)? Of vanwege andere specifieke verschillen (camerakwaliteit, etc.)?
Formaat inderdaad. Ik had een 8 Plus, dus vandaar ook de 11 pro max. Ik heb professionele camera-apparatuur dus camerakwaliteit van een smartphone is voor mij echt van ondergeschikt belang. De camera's van de verschillende versies van de 11 zijn overigens gelijk, alleen heeft de pro max nog een ultra-groothoek lensje.
Hij heeft wel een aantal functies die de 7 niet heeft. Ik vind de ultragroothoek en de nachtmodus niet opwegen tegen het ongemak van het formaat en de veel hogere prijs. Maar da's heel persoonlijk natuurlijk. Ik druk nog maar zelden foto's af en online zie je het verschil amper, bovendien zijn er allerlei apps voor goede nabewerking waar je heel veel mee kunt.

Hoe goed is die aanbieding werkelijk? Uiteindelijk betaal je toch gewoon je telefoon, in feite zijn alle abonnementen tegenwoordig een variant op telefoon + sim only. Ik zou gewoon nog even doorgaan met de telefoon die je nu hebt. Als die dan echt crasht kan je altijd nog kijken of de 12 inmiddels uit is en hoe die bevalt.
Zarah schreef:
22-05-2020 11:54
Ik denk dat je voor minder geld beter een andere telefoon met ook een goede camera kunt kopen..... Als ik naar je topic van gisteren kijk dan verbaast het me dat je overweegt zo veel geld aan een telefoon uit te geven.
o, en dit. Als je 50E minder salaris duidelijk in je portemonnee voelt, dan snap ik deze afweging echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat er dan mis is met je huidige IPhone? Ik heb mijn iPhone 7 nu 3,5 jaar en ik gebruik hem echt heel veel, maar hij werkt nog net als in het begin. Alleen de batterij is aan vervanging toe, die ga ik binnenkort laten vervangen voor 50 euro en dan kan ik er zo weer 2 jaar mee door.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
22-05-2020 11:54
Ik denk dat je voor minder geld beter een andere telefoon met ook een goede camera kunt kopen..... Als ik naar je topic van gisteren kijk dan verbaast het me dat je overweegt zo veel geld aan een telefoon uit te geven.
froufrou80 schreef:
22-05-2020 11:57
o, en dit. Als je 50E minder salaris duidelijk in je portemonnee voelt, dan snap ik deze afweging echt niet.

Het verbaast mij hoe brutaal Viva'ers kunnen zijn. Misschien wordt mijn abonnement wel betaald door mijn baas. Of mijn ouders. Of wie dan ook. Dat is toch helemaal niet relevant voor mijn vraag?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik heb de 11 voor werk. Voor mij is het allemaal één pot nat, maar wat ik echt een heel groot nadeel vind is de facial recognition. Zo onhandig.

Privé heb ik een oude SE, maar ik denk dat ik die ga verwisselen met een oude 7 die ik nog van werk had liggen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
22-05-2020 12:03
Ik ben benieuwd wat er dan mis is met je huidige IPhone? Ik heb mijn iPhone 7 nu 3,5 jaar en ik gebruik hem echt heel veel, maar hij werkt nog net als in het begin. Alleen de batterij is aan vervanging toe, die ga ik binnenkort laten vervangen voor 50 euro en dan kan ik er zo weer 2 jaar mee door.

Slechte accu, een barst in het scherm en problemen met de opslag die ook na een fabrieksreset niet opgelost zijn- bijna de helft van mijn opslagcapaciteit wordt in beslag genomen door 'Overig'. Dit schijnt te maken te hebben met het systeem, ik heb daar al vele uren aan uitzoekwerk in zitten, maar niemand kan verklaren hoe dit per telefoon kan verschillen (de ene telefoon heeft dit wel, de andere niet) en niemand heeft een oplossing. Bovendien is mijn toestel 32 GB en ben ik toe aan een telefoon met meer opslag, zodat ik geen afwegingen hoef te maken over apps wel/niet installeren, andere weggooien, foto's continu opschonen, video's inkorten, etc.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Beetje raar debat hier qua verschillen in afmetingen tussen 7, SE of de 11. Die dingen zijn qua dimensies quasi allemaal hetzelfde (gestelde dat je van de max edities weg blijft).

Hier de oma recentelijk mijn 8 cadeau gedaan, en zelf de overstap gemaakt naar de 11pro. Manlief zit intussen al zowat 1,5 jaar op de Xs en is daar ook meer dan tevreden van. De 11pro is qua fotografie wel ietwat beter.
Waarom twijfel je dan of je zult wachten op de 12? Dat duurt nog een half jaar, tegen die tijd kan je alweer bijna wachten op de 13.
Sinjoren schreef:
22-05-2020 12:11
Beetje raar debat hier qua verschillen in afmetingen tussen 7, SE of de 11. Die dingen zijn qua dimensies quasi allemaal hetzelfde (gestelde dat je van de max edities weg blijft).
Hoe bedoel je dat? De 11 is een slag groter, ik vind dat niet lekker vasthouden.
De Iphone SE die net is uitgebracht heeft exact hetzelfde formaat als jouw Iphone 7.
Met inruil van je huidige Iphone kost ie 'maar' €350!
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
22-05-2020 12:10
Slechte accu, een barst in het scherm en problemen met de opslag die ook na een fabrieksreset niet opgelost zijn- bijna de helft van mijn opslagcapaciteit wordt in beslag genomen door 'Overig'. Dit schijnt te maken te hebben met het systeem, ik heb daar al vele uren aan uitzoekwerk in zitten, maar niemand kan verklaren hoe dit per telefoon kan verschillen (de ene telefoon heeft dit wel, de andere niet) en niemand heeft een oplossing. Bovendien is mijn toestel 32 GB en ben ik toe aan een telefoon met meer opslag, zodat ik geen afwegingen hoef te maken over apps wel/niet installeren, andere weggooien, foto's continu opschonen, video's inkorten, etc.
Oké, dat snap ik. Ik had eerst ook 32 gb en nu 128, een wereld van verschil!

Zelf zou ik proberen te wachten op de 12, maar dat is meer omdat ik áls ik een nieuwe koop, ik dan ook maar meteen echt de nieuwste wil.
froufrou80 schreef:
22-05-2020 12:13
Hoe bedoel je dat? De 11 is een slag groter, ik vind dat niet lekker vasthouden.
Hij is bijna de volle 4mm breder en de volle 1mm dikker (en 50 gram zwaarder). Dat merk je amper.
Als je nu de 7 gewoon bent, is er amper verschil met de Xs/11pro en wellicht ook amper verschil met de Xr/11. Ook het verschil met de SE is er nu nog amper. Het verschil van de 5/5S tov de 6 was gigantisch veel groter in vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
22-05-2020 12:12
Waarom twijfel je dan of je zult wachten op de 12? Dat duurt nog een half jaar, tegen die tijd kan je alweer bijna wachten op de 13.

Omdat de 12 in een kleiner formaat uitkomt. De 11 is toch een slag groter dan de 7, daar twijfel ik over. Maar ik weet dus niet of mijn telefoon het nog 4 maanden uithoudt qua accu, en er is nu een goede deal op de 11.
mcsteamy wijzigde dit bericht op 22-05-2020 12:18
0.70% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Sinjoren schreef:
22-05-2020 12:16
Hij is bijna de volle 4mm breder en de volle 1mm dikker (en 50 gram zwaarder). Dat merk je amper.
https://www.apple.com/nl/iphone/compare ... e3=iphone8

Ik vind het echt een onhandig groot ding, heb er een paar keer mee in m'n handen gestaan en laat het iedere keer om die reden zitten.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
22-05-2020 12:15
Oké, dat snap ik. Ik had eerst ook 32 gb en nu 128, een wereld van verschil!

Zelf zou ik proberen te wachten op de 12, maar dat is meer omdat ik áls ik een nieuwe koop, ik dan ook maar meteen echt de nieuwste wil.

Ja, daar neig ik nu ook naar. Vooral ook omdat het kleinere formaat van de 12 me echt wel aanspreekt.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
22-05-2020 12:20
Ja, daar neig ik nu ook naar. Vooral ook omdat het kleinere formaat van de 12 me echt wel aanspreekt.
Ik heb 64 GB en gebruik daar nog niet eens de helft van. Ik heb over de 100 apps geïnstalleerd waarvan er sommige al een paar GB aan geheugen innemen. Mijn foto's staan in origineel formaat in iCloud (€ 0,99 per maand voor 50GB opslag) en alleen verkleind op mijn telefoon. Ik hoef dus geen keuzes te maken over wat er wel en niet op mijn telefoon kan staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven