Dakterras: hout of rubber tegels

22-05-2020 13:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben mijn dakterras aan het opknappen. Was hard nodig, oude vlonders waren totaal ‘op’.
We komen er weinig, dus wil geen mooie hard houten terras’tegels’ of zo.

Nou twijfel ik heel erg of ik rubber tegels zal kiezen of houten terrasdelen (50x50).

Heeft iemand rubber tegels? Is de afwatering daarbij voldoende? En hoe lang gaan die mee?

Hout leek veel goedkoper, maar omdat het dak niet helemaal recht loopt moet ik zoveel van die rubber ‘noppen’ gebruiken eronder dat het ongeveer gelijk uit zal komen.
Houten vlonders vind ik altijd zo gaaf staan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rubberen tegels en ben daar heel blij mee. Afwatering is perfect, meteen droog na regen, zacht aan mijn voeten, kleur- en slijtvast en ik stofzuig buiten even als er blaadjes liggen :proud: Heel onderhoudsvriendelijk en ik ben blij dat ik van die vlonders af ben die om de zoveel tijd in de beits moesten en toch splinterden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Hout vind ik mooi (er) maar rubber is onderhoudsvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
22-05-2020 13:51
Ik heb rubberen tegels en ben daar heel blij mee. Afwatering is perfect, meteen droog na regen, zacht aan mijn voeten, kleur- en slijtvast en ik stofzuig buiten even als er blaadjes liggen :proud: Heel onderhoudsvriendelijk en ik ben blij dat ik van die vlonders af ben die om de zoveel tijd in de beits moesten en toch splinterden.
Dit waren precies de argumenten die ik nodig had!
Het worden rubber tegels, bedankt!
Oh, ik wilde er net composiet ingooien: het onderhoudsvriendelijke van kunststof en de uitstraling van hout. Ikea heeft ze bijvoorbeeld:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tiana: Daar heb ik ook naar gekeken, maar tussen die kieren verzamelt zich nog van alles zodat de afwatering weer in het geding komt en je toch weer op je knieën zit te prutsen om schoon te maken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Deze vind ik geweldig.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-05-2020 14:26
Deze vind ik geweldig.

Afbeelding
Mooi!
Cateautje schreef:
22-05-2020 14:26
Deze vind ik geweldig.

Afbeelding
Oh, die zijn mooi!

Beetje mediterraans.
Tiana_76 schreef:
22-05-2020 14:37
Oh, die zijn mooi!

Beetje mediterraans.
Yep! Ook van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-05-2020 14:26
Deze vind ik geweldig.

Afbeelding
Ja, die vind ik ook echt super mooi!
Enige dingetje is dat die zo vlak zijn en het dakterras helaas niet geheel vlak is (oud huis). Ze zullen dus niet zo mooi liggen.
Alle reacties Link kopieren
Die zijn mooi die kende ik nog niet .Fijne tip
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-05-2020 14:26
Deze vind ik geweldig.

Afbeelding
Wat een leukerds. Ik snap alleen niet wat er onder moet?
Mermedina schreef:
22-05-2020 15:11
Wat een leukerds. Ik snap alleen niet wat er onder moet?
Daar hebben ze ook iets voor, maar dat staat niet op de site.
Zo, hier zou ik vrolijk van worden:

Afbeelding

Helaas geen balkon of hoekje waar dit zou staan.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-05-2020 15:16
Daar hebben ze ook iets voor, maar dat staat niet op de site.
Ja, dat is weird. Van de week stond het er nog wel! En ik zag inderdaad vanmorgen dat ze nu alleen nog het 'bovendeel' verkopen.
Van de week stond er ook een 'complete' tegel, met rubber onderkant. Maar die is spoorloos verdwenen.
Geen hout, dat wordt glad als het nat is. Bij ons kon je er de hele herfst en winter niet op lopen.
Zarah schreef:
22-05-2020 16:02
Ja, dat is weird. Van de week stond het er nog wel! En ik zag inderdaad vanmorgen dat ze nu alleen nog het 'bovendeel' verkopen.
Van de week stond er ook een 'complete' tegel, met rubber onderkant. Maar die is spoorloos verdwenen.
Misschien uitverkocht?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-05-2020 16:04
Misschien uitverkocht?
Ja, dat zou natuurlijk kunnen, geen idee hoe Ikea dat doet met uitverkochte producten.
Persoonlijk zou ik dan het artikel laten staan met de mededeling 'uitverkocht', dan komen geïnteresseerde klanten wellicht nog een keer terug. Maar ja, ik werk duidelijk niet bij Ikea. ;-)
Zarah schreef:
22-05-2020 16:06
Ja, dat zou natuurlijk kunnen, geen idee hoe Ikea dat doet met uitverkochte producten.
Persoonlijk zou ik dan het artikel laten staan met de mededeling 'uitverkocht', dan komen geïnteresseerde klanten wellicht nog een keer terug. Maar ja, ik werk duidelijk niet bij Ikea. ;-)
Jawel, maar volgens mij is dit een seizoensartikel en hebben ze dat altijd beperkt te koop.

Kan het mis hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-05-2020 14:26
Deze vind ik geweldig.

Afbeelding

Is dat ook rubber?
Bubbel° schreef:
22-05-2020 16:14
Is dat ook rubber?
Nee, plateelporselein.
Alle reacties Link kopieren
? Dat zoek ik even op
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
22-05-2020 15:35
Zo, hier zou ik vrolijk van worden:

Afbeelding

Helaas geen balkon of hoekje waar dit zou staan.
Ik heb dat wel: een klein balkon waar nu grind ligt en waar we eigenlijk alleen komen om daar de ramen te lappen. Nu wil ik daar van die schattige tegels!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven