Luidruchtige man, wat te doen

22-05-2020 13:40 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
chamonix wijzigde dit bericht op 20-03-2021 22:16
99.81% gewijzigd
Deels niet herkenbaar, maar ik heb wel een partner die dingen veel harder dichtslaat dan mij, onder andere. En ja, dat ergert me wel eens. Ik heb van die stootkussentjes of hoe ze maar heten, tussen de keukenkastjes gedaan. Dat scheelt al.

Ik kan me voorstellen dat dit je ergert, vooral als je zelf niet zo bent. Maar uit wat jij schrijft lijkt me niet dat dit nog te veranderen is.
Gaat je relatie verder goed? Het lijkt erop dat er iets anders achter deze ergernissen zit?
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 14:16
Dronken worden doet hij niet en sambal bij grapjes ook niet. Dat laatste heeft hij jaren geleden weleens geprobeerd. Na een uitbrander van mij en van één van de kinderen, heeft hij het niet meer gedaan.
Fjuw, want dat gaat anders van kwaad tot erger en is heel gênant..als er ook maar 1 iemand om lacht beschouwd hij het als geslaagd, maar goed jullie hebben dat als 1 front tegengehouden dus daar ligt je antwoordt, jullie staan samen sterk en moeten streng zijn tegen hem :whip:
Alle reacties Link kopieren
Of jullie moeten bewijs verzamelen en het allemaal filmen en hem ermee confronteren.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
22-05-2020 14:24
Of jullie moeten bewijs verzamelen en het allemaal filmen en hem ermee confronteren.
Dat vind ik een hele goede! Ga ik misschien wel doen ja.
Alle reacties Link kopieren
Als het een zorgzame, goede vent is zou het toch moeten resoneren dat het voor jullie oprecht storend is? Waarom neemt hij dat niet serieus?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Eén uit de vriendengroep was zo. Alleen had zijn vrouw er geen moeite mee. Het was een hele leuke vent en hij is nog een goeie aanwinst geweest voor de toneelclub.
Je kunt alleen aan jouw ergernis werken. Dan kan hij af en toe misschien wat stiller zijn. Maar in de basis is hij luid.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar serieus, ik herken het wel, in mijn broer. Maar gelukkig niet met die flauwe humor erbij. Maar wel het hele luidruchtige. Kastjes worden dichtgesmeten en die trap op en af stampen als een olifant. Nu is hij ook best een papzak dus hij heeft ook aardig wat mee te tossen. Dit zei ik met liefde en begrip. :-D Los van het luidruchtige is hij ook extreem onhandig. Elke keer wanneer hij mij bij op bezoek komt stoot hij zich aan hetzelfde rekje. Elke keer. Sommige mensen zijn gewoon zo, ik weet ook niet wat het is. Ze zullen zich zelf ook niet snel ergeren aan harde geluiden. Het is ook gewenning. Als je al 30 jaar een deur dicht smijt kan ik me voorstellen dat het erin gebakken zit. Zo ben ik een rommelkont en dat lukt me ook maar moeilijk te doorbreken.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
22-05-2020 14:20
Je hebt van die electronische blafbanden.
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Mijn man idem. Zware stem en als hij praat kan ik de tv niet meer verstaan. Aan de telefoon praat hij nog harder en als hij enthousiast is berg je dan maar...Ik zeg altijd schreeuw niet zo!! En dan praat hij even wat zachter en dan hup daar gaat ie weer. Ach het hoort bij hem. Maar ik word er ook af en toe getikt van.
Alle reacties Link kopieren
Stuur hem even langs Beter Horen. Al gedaan zie ik.

Ik zal de enige wel zijn maar ik lees wel wat verontrustende dingen en zou hem wat gerichter gaan observeren.
theemetchocolade wijzigde dit bericht op 22-05-2020 14:31
67.33% gewijzigd
Chocolade, altijd goed!
Beetje het 'lompe boer met hart op goeie plaats' type dus?
Jaren met zo'n zelfde type samen gewoond ooit.
Praatte niet per se hard, maar vertoonde wel zelfde soort lompe gedrag.
Ik knapte er wel op af moet ik zeggen, vond dat gedrag bepaald niet sexy en op termijn kreeg ik steeds meer moeite om mijn partner door gedrag te zien als een aantrekkelijk wezen.
Hij vond dat ik blij moest zijn dat hij zo zichzelf was en het zo comfortabel was tussen ons.
Is dat ook een beetje hoe jouw partner denkt?
Waarom loopt een gesprek hierover uit op ruzie?
Het lijkt me ook dat dit gewoon zijn karakter is. En een manier om duidelijk te maken dat hij het dominante figuur in huis is.

Is hij qua sex en op zijn werk ook dominant? Of is dit compensatiegedrag?

In het algemeen is dit soort gedrag alleen te toleren voor vrouwen als hij het ook goedmaakt in bed, en qua geld wat hij inbrengt.
Alle reacties Link kopieren
Ja wel een beetje herkenbaar behalve gelukkig dat van die stemmetjes nadoen.
Hij denkt er ook wel om, als we er wat van zeggen. Maar ik ben zelf ook soms vrij hardhandig met spullen dus zal zelf ook wel een tokkie zijn dan wat dat betreft :-D
Het is de ene keer erger dan de andere keer hier, dus ik heb er geen moeite meer mee, en zo wel, dan zeg ik dat en andersom ook.
Jammer dat jouw man geen rekening met jullie houden wil. Maakt dat je nog minder kunt hebben, denk ik.
Maar had je hier eerst dan nooit last van?
Alle reacties Link kopieren
Muilkorven.
Jemig wat irritant! Wij hebben zo'n buurman. Volgens mij is echt wat dovig aan het worden want hij vraagt ook altijd op hele luide toon: WAAAAAT? als zijn vrouw iets tegen hem zegt. Bijzonder is dat hij zonder dat het wordt herhaald, toch antwoord geeft. Wederom op hele luide toon. Als hij aan de telefoon zit is het helemaal ellendig.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat als hij zo'n lieve zorgzame man is, waarom hij dan boos wordt als jullie hem vragen wat op zijn volume te letten. Hem eens filmen is misschien wel een optie. Of zo'n geluidsmeter. Dan kan hij zien hoe ver hij uitslaat als jullie wat zeggen of als hij wat zegt.
Blijenvrij schreef:
22-05-2020 14:21
Deels niet herkenbaar, maar ik heb wel een partner die dingen veel harder dichtslaat dan mij, onder andere.
Gelukkig, maar helemaal goed is het niet.
Een ex van mij had ook zo'n luide stem, alles ging op standje hard. Ik vond dat op zich niet zo erg, alleen in de slaapkamer vond ik het soms wel een beetje gênant. De buren hoeven niet alles te horen. :$
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder doet altijd de stem van die luchtige kwark reclame na. Ik word er agressief van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend praat ook vaak hard.
Hij werkt met luide machines en heeft vaak oordopjes in.

Ik ben wat minder van hard praten, alleen tijdens mijn werk.

Vanaf het begin zeg ik dus maar. Het mag wel zachter ik luister wel.. Maar eerlijk op uitjes van zijn werk praat iedereen hard.. Ik denk dat je het niet echt veranderd krijgt. Hoewel hij er thuis wel om denkt nu.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
22-05-2020 14:30
Beetje het 'lompe boer met hart op goeie plaats' type dus?
Jaren met zo'n zelfde type samen gewoond ooit.
Praatte niet per se hard, maar vertoonde wel zelfde soort lompe gedrag.
Ik knapte er wel op af moet ik zeggen, vond dat gedrag bepaald niet sexy en op termijn kreeg ik steeds meer moeite om mijn partner door gedrag te zien als een aantrekkelijk wezen.
Hij vond dat ik blij moest zijn dat hij zo zichzelf was en het zo comfortabel was tussen ons.
Is dat ook een beetje hoe jouw partner denkt?
Waarom loopt een gesprek hierover uit op ruzie?
Ja het is ook een oncharmant, je mag je best gedragen ook al voel je je nog zo vrij, het is niet sexy, zelfde categorie als je bil optillen op de bank en keihard scheten laten en iets roepen over je bruine ster, zulke grenzen van sociaal gedrag mag je eigenlijk nooit overgaan, dan kun je het er toch niet meer op..
Beetje kinderachtig gedoe.
Zalmsnipper schreef:
22-05-2020 14:37
Mijn moeder doet altijd de stem van die luchtige kwark reclame na. Ik word er agressief van.
Ik vind die kruidvat stem het ergste.
Als ik die Hadewych ooit zie lopen fiets ik haar omver :twisted:
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
22-05-2020 14:41
Ik vind die kruidvat stem het ergste.
Als ik die Hadewych ooit zie lopen fiets ik haar omver :twisted:
Van die bitches die altijd verkouden zijn :-x
Alle reacties Link kopieren
Ik zet bij dat soort mensen mijn hoortoestellen altijd uit, maar die ‘luxe’ heeft niet iedereen ;-)
Taser
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
22-05-2020 14:06
Herkenbaar maar dan met geluidjes als tikken, neuriën en zingen. Hij heeft het zelf niet door maar hij maakt makkelijk de hele dag door geluid. Niet eens hard maar wel storend. Dan zeg ik er iets van en is het stil... Tot hij vijf minuten later weer met z'n voeten aan het tikken is.. En erbij klakt met z'n tong :nut:


Ik heb een noise canceling koptelefoon gekocht.
Klinkt als onze zoon. Horendol word ik er af en toe van. Ik wil hem niet steeds bekritiseren maar ik stoor me vaak zó aan die irritante geluiden :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven