Luidruchtige man, wat te doen

22-05-2020 13:40 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
chamonix wijzigde dit bericht op 20-03-2021 22:16
99.81% gewijzigd
Ik loop vaak op mijn werk ook de hele dag te schreeuwen.
Groot deel van mijn clienten is hardhorend of bijna doof.
Toen ik nog samenwoonde kreeg ik dan ook weleens het commentaar dat ik te hard praatte als ik net thuiskwam van werk.
Dan moest ik even terugschakelen.
Het ding is, dat ik terugschakelde omdat ik erop werd gewezen. Ik had het zelf soms niet direct door.
Je houdt namelijk rekening met elkaar en ik wilde niet schreeuwen, dus prima dat dat even wordt gezegd en klaar.
Het minste wat je kan doen in je relatie is proberen naar elkaar te luisteren en de ander tegemoet te komen.
Vraag me af waarom dat voor je man zo'n issue is.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
22-05-2020 14:29
Stuur hem even langs Beter Horen. Al gedaan zie ik.

Ik zal de enige wel zijn maar ik lees wel wat verontrustende dingen en zou hem wat gerichter gaan observeren.
Wat bedoel je precies?
TO als niks werkt is er altijd nog duct tape ;) Als hij weer zo irritant doet knip je een stuk af en laat het hem zien, en vraagt hem; stop je zelf of zal ik je helpen :idee:

Maar even serieus lijkt mij echt irritant hoor die accenten en typetjes. Ik heb een paar keer gedatet met een man die ook zo deed na 3 dates was ik er wel klaar mee, schaamde me rot in het openbaar met hem. Apart dat hij daar 2 jaar geleden mee begonnen is, hoe oud is hij?
Alle reacties Link kopieren
Je wordt echt niet van de ene op de andere dag een onbehouwen lomperik. Dat was hij dus al lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik PM je even
Chocolade, altijd goed!
Dat lijkt me heel vermoeiend. Heeft hij in het algemeen veel aandacht nodig?
RikM schreef:
22-05-2020 14:03
Maar zoiets komt niet uit de lucht vallen toch? Dit is hoe hij is. Sommige mensen praten nou eenmaal luid en zijn lomp met spullen. Als je daar niet tegen kan dan had je een andere partner moeten kiezen.
Ja precies. Ik heb collega's waarop je je bij een teamuitje echt moet instellen:ok volume is al hoog plus een biertje dus dat wordt lawaaiig.
Inderdaad ook lomp met bewegen en dingen neergooien enzo.
Net als in de personeelsruimte, als er bepaalde mensen binnenkomen gaat het volume omhoog.
Zo zijn die mensen nou eenmaal.
Heeft ook niks met intelligentie te maken.
Net zoals jouw man is het niet zo dat dat een onopvallende eigenschap is waar je pas na een tijdje achterkomt.
Ik vind het daarnaast gewoon sneu dat die man zo zijn best doet om gezellig te doen met zijn grapjes en stemmetjes en dat er zo over wordt gedacht.
Neem de rol van gangmaker eens over, zou ik zo zeggen. Die man wil gewoon wat vrolijkheid in huis.
Verder mag hij gewoon zijn wie hij is natuurlijk. Lullig dat je zo over hem denkt.
Ik kan zelf best luid praten als ik enthousiast ben, maar ik ben aan 1 kant zo goed als doof.
Zoon kan ook heel luid praten, maar hij doet eigenlijk alles luid, ook heel hard de trap af stampen bijv.
je irriteert je dus aan je man. Ga scheiden
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
22-05-2020 15:54
Ik PM je even
Done
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-05-2020 15:56
Ja precies. Ik heb collega's waarop je je bij een teamuitje echt moet instellen:ok volume is al hoog plus een biertje dus dat wordt lawaaiig.
Inderdaad ook lomp met bewegen en dingen neergooien enzo.
Net als in de personeelsruimte, als er bepaalde mensen binnenkomen gaat het volume omhoog.
Zo zijn die mensen nou eenmaal.
Heeft ook niks met intelligentie te maken.
Net zoals jouw man is het niet zo dat dat een onopvallende eigenschap is waar je pas na een tijdje achterkomt.
Ik vind het daarnaast gewoon sneu dat die man zo zijn best doet om gezellig te doen met zijn grapjes en stemmetjes en dat er zo over wordt gedacht.
Neem de rol van gangmaker eens over, zou ik zo zeggen. Die man wil gewoon wat vrolijkheid in huis.
Verder mag hij gewoon zijn wie hij is natuurlijk. Lullig dat je zo over hem denkt.
Maar hij is toch geen stand up comedian? Als ik dat wil zien dan koop ik wel een kaartje voor het cabaret ofzo.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
22-05-2020 16:01
Done
Je hebt bericht terug
Chamonix schreef:
22-05-2020 16:03
Maar hij is toch geen stand up comedian? Als ik dat wil zien dan koop ik wel een kaartje voor het cabaret ofzo.
Ja, en als je lekker wil eten kun je ook de catering bestellen. Dus als je met een hobbykok getrouwd bent en je lust toevallig nou net alleen snackbar eten moet die man dan ook maar de hele dag rollende ogen om zich heen hebben omdat hij weer zo 'overdreven' kookt?
Je krijgt hier veel bevestiging over het niveau van zijn grapjes en mensen die ook niet met een lawaaiig persoon zouden kunnen leven. Kan allemaal, maar daar verandert deze man natuurlijk niet van in een fluisterende Juvat die door het huis wervelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook veelvuldig grinniken, vooral het taser, blafband etc. al snap ik voor TO en kinderen dat het af en toe knap vervelend kan zijn.

Daarom komt bij mij ook de vraag op: hoe gaat dat met collega’s, doet hij dat soort dingen op zijn werk ook? En zoja, hoe gaat hij er daar mee om?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn man doet niet wat jouw man doet, maar maakt wel ‘geluiden’, zoals keelschrapen, met zijn tanden tegen zijn vork/lepel tikken bij elke hap en met zijn voeten langs elkaar wrijven als hij op de bank zit.

En normaal heb ik daar niet zo’n last van, maar na 9 weken volcontinu op elkaars lip ben ik blij dat ik nu een baan heb die alleen op locatie kan, want dat lijkt meter voor onze relatie ;-D

Speelt er bij jou niet ook zoiets?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Met rode wangen moet ik bekennen dat ik in onze relatie de lawaaierige ben.. Zingen, met dieren praten, spullen die bij mij vaker vallen, en ga zo maar door.

Mijn man zei er wel eens wat van, maar dat werd vaak een discussie. Ik vatte het op als, dat ik niet mezelf mocht/ kon zijn.

Jaren later is per toeval ADD ontdekt, en past de drukte bij de chaos in mijn hoofd (buien). Man en ik weten nu inmiddels goed hoe ermee om te gaan, maar het belangrijkste is toch communicatie!
Joe.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
22-05-2020 13:49
Ik ben weer even heel blij dat ik alleen woon. Dit zou voor mij een dealbreaker zijn.
Voor mij ook!
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
22-05-2020 16:21
Ik moet ook veelvuldig grinniken, vooral het taser, blafband etc. al snap ik voor TO en kinderen dat het af en toe knap vervelend kan zijn.

Daarom komt bij mij ook de vraag op: hoe gaat dat met collega’s, doet hij dat soort dingen op zijn werk ook? En zoja, hoe gaat hij er daar mee om?
Dat is het grappige; volgens mij doet hij dat niet op zijn werk. Het harde praten wel, dat doet hij overal, maar die typetjes en stemmetjes doet hij niet in bijzijn van vrienden bijvoorbeeld. Godzijdank.
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
22-05-2020 16:27
Dat is het grappige; volgens mij doet hij dat niet op zijn werk. Het harde praten wel, dat doet hij overal, maar die typetjes en stemmetjes doet hij niet in bijzijn van vrienden bijvoorbeeld. Godzijdank.
Thuis is hij lekker zichzelf.
Chamonix schreef:
22-05-2020 16:27
Dat is het grappige; volgens mij doet hij dat niet op zijn werk. Het harde praten wel, dat doet hij overal, maar die typetjes en stemmetjes doet hij niet in bijzijn van vrienden bijvoorbeeld. Godzijdank.
Als dat zo is, heb je hem dan weleens gevraagd wat hij nou eigenlijk van je wilt?
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje97 schreef:
22-05-2020 16:25
Met rode wangen moet ik bekennen dat ik in onze relatie de lawaaierige ben.. Zingen, met dieren praten, spullen die bij mij vaker vallen, en ga zo maar door.

Mijn man zei er wel eens wat van, maar dat werd vaak een discussie. Ik vatte het op als, dat ik niet mezelf mocht/ kon zijn.

Jaren later is per toeval ADD ontdekt, en past de drukte bij de chaos in mijn hoofd (buien). Man en ik weten nu inmiddels goed hoe ermee om te gaan, maar het belangrijkste is toch communicatie!
Oh maar ik zou me niet storen aan zingen bijvoorbeeld. Onze oudste fluit veel en maakt muziek. Dat vind ik heerlijk juist. Per ongeluk iets laten vallen is voor mij geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
22-05-2020 16:30
Thuis is hij lekker zichzelf.
Ja zoiets :-?
Zooo0 vervelend als iemand zo luidruchtig is.

Ik heb een kennis, die is ook zo luidruchtig. Van we week stond ik heel even met hem te kletsen in het winkelcentrum. Hij heeft een hele harde zware stem. Mensen keken,zoals gewoonlijk. Dus ik zei 'sssst joh, iedereen kijkt'. Zegt ie dat dat komt omdat ie doof is.

Ja, maar ik niet! Ik mijd hem er zelfs door. Vind het een vervelende man vanwege zijn harde stem en manier van praten,
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
22-05-2020 16:25
Oh mijn man doet niet wat jouw man doet, maar maakt wel ‘geluiden’, zoals keelschrapen, met zijn tanden tegen zijn vork/lepel tikken bij elke hap en met zijn voeten langs elkaar wrijven als hij op de bank zit.

En normaal heb ik daar niet zo’n last van, maar na 9 weken volcontinu op elkaars lip ben ik blij dat ik nu een baan heb die alleen op locatie kan, want dat lijkt meter voor onze relatie ;-D

Speelt er bij jou niet ook zoiets?
Iemand vroeg dat ook, of de huidige corona quarantaine meespeelt. Maar eigenlijk niet; hij heeft sowieso een kantoor thuis waar hij zich echt terugtrekt voor zijn werk.
Het eten is trouwens ook een hoofdstuk apart.....
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
22-05-2020 15:05
Vergeet naar = na niet...
Oh God ja. Weer eentje die het verschil niet meer weet.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven