Combinatie met kiezelgroen

22-05-2020 17:21 28 berichten
Ik heb een woning met veel lichte kleuren waardoor het niet genoeg warmte uitstraalt.

Ik heb 1 lange muur in de woonkamer kiezelgroen en de rest van de muren wit. Nu wil ik de witte muren een kleurtje geven waardoor het meer warmte creëert. maar ik kom er maar niet uit welke kleur er bij past op de muur. De kleuren van mijn meubels zijn cognac en grijs.

Iemand een suggestie toevallig?
Wat voor soort groen is kiezelgroen?
Ik heb olijfgroen gecombineerd met fluweel der aarde, van Selection van Hornbach. Erg mooie combi wel.

Edit, met kiezelgroen is het geen gezicht.


Misschien pastel gebrand oranje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek dan gewoon op Google / Pinterest naar interieurs met die kleur op de muur en kijk waarmee ze daar combineren (en of ik dat mooi vind). Ik zie hier bijvoorbeeld een mooie combinatie met lichtroze (al weet ik niet of dit mooi vind met cognacbruin):

Afbeelding
Maud*de*Braose schreef:
22-05-2020 17:22
Wat voor soort groen is kiezelgroen?
Inderdaad, wat is het precies?
Alle reacties Link kopieren
Met okergeel (dat is dan wel weer heel mooi met cognac!):

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor oker kiezen
Ik denk niet dat t mooi wordt om 1 muur groen te hebben en dan de andere muren een andere kleur. Dus ik zou dat groen overschilderen, of met je spullen/meubels een
andere kleur toevoegen.

Ik vind 1 accentmuur sowieso een beetje jaren ‘90 aandoen, dus ik zeg: verven maar!
Behalve dat je muren groen en wit zijn: wat hangt er op je muren?
Alle reacties Link kopieren
"Kiezelgroen" (is dat de kleur van kiezels die me mos zijn begroeid ofzo) met beige en grijs... tja... dat is een vrij vlak kleurpalet, eigenlijk allemaal op zich "Blegh"kleuren of non-kleuren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pas op met geel, dat is een heel opdringerige kleur waar je op een gegeven moment een zenuwtic van krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Als je alle andere muren wilt doen zou ik voor een heel lichte zachtgele tint gaan met beige ondertoon (geen vanille of citroen dus bv).
ClumsyNinja schreef:
22-05-2020 17:36
Ik vind 1 accentmuur sowieso een beetje jaren ‘90 aandoen, dus ik zeg: verven maar!
Meen je dat nou? Ik zie het zo vaak!
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
22-05-2020 17:28
Inderdaad, wat is het precies?
Een kleur van Flexa. Zie Google :)
Alle reacties Link kopieren
Het rechter rijtje.

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
-Nienke- schreef:
22-05-2020 18:11
Een kleur van Flexa. Zie Google :)
Gevonden, bedankt.
Het is tegen het grijs aan, bijna niet echt groen meer (zoals ik het zie).
Wel een rustige kleur. Lijkt me mooi met warme oranje-achtige tinten bijvoorbeeld.
Goed te combineren met houtsoorten in warme tinten. Ik zou uitkijken met gelige tinten.

Ik heb ook een accentmuur thuis, vind ik juist wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Nog meer kiezelgroen op de andere muren verven en wat warmte en extra kleur brengen met gordijnen, kussens, dekens, vloerkleed, muurdecoratie.
Igoa schreef:
22-05-2020 18:03
Meen je dat nou? Ik zie het zo vaak!
Ik zie met een rondje fundaën wel meer dingen die wat mij betreft 25 jaar geleden al weg hadden gemogen 😂
Nee echt, ik vind 1 accentmuur zo’n flauwe, veilige keuze. Kwast dan gewoon die hele kamer die kleur en kijk wat er gebeurt. Of pak niet 1 muur, maar een deel van de kamer dat architectonisch interessant is, een hoek of een nis oid.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
22-05-2020 18:52
Ik zie met een rondje fundaën wel meer dingen die wat mij betreft 25 jaar geleden al weg hadden gemogen 😂
Nee echt, ik vind 1 accentmuur zo’n flauwe, veilige keuze. Kwast dan gewoon die hele kamer die kleur en kijk wat er gebeurt. Of pak niet 1 muur, maar een deel van de kamer dat architectonisch interessant is, een hoek of een nis oid.
Jaaaaa! En het plafond erbij. Huppakee. Kiezelgroen ermee.
ClumsyNinja schreef:
22-05-2020 18:52
Ik zie met een rondje fundaën wel meer dingen die wat mij betreft 25 jaar geleden al weg hadden gemogen 😂
Nee echt, ik vind 1 accentmuur zo’n flauwe, veilige keuze. Kwast dan gewoon die hele kamer die kleur en kijk wat er gebeurt. Of pak niet 1 muur, maar een deel van de kamer dat architectonisch interessant is, een hoek of een nis oid.
Ik loop sowieso achter met dit soort dingen dus je zal daar zo gelijk in hebben. Naast dat het natuurlijk persoonlijke smaak is.
Ik vind dit op zich wel een idee, maar ook heel gewaagd...! De hele woonkamer kiezelgroen.
Of ik laat een muur wit en de rest kiezelgroen...
Het is een recht toe recht aan huis, dus er zijn vier muren.
Decadence schreef:
22-05-2020 20:02
Ik loop sowieso achter met dit soort dingen dus je zal daar zo gelijk in hebben. Naast dat het natuurlijk persoonlijke smaak is.
Ik vind dit op zich wel een idee, maar ook heel gewaagd...! De hele woonkamer kiezelgroen.
Of ik laat een muur wit en de rest kiezelgroen...
Ik denk dat dat kiezelgroen daar veel te grijs voor is en het daardoor erg somber wordt in je kamer.
ClumsyNinja schreef:
22-05-2020 18:52
Ik zie met een rondje fundaën wel meer dingen die wat mij betreft 25 jaar geleden al weg hadden gemogen 😂
Nee echt, ik vind 1 accentmuur zo’n flauwe, veilige keuze. Kwast dan gewoon die hele kamer die kleur en kijk wat er gebeurt. Of pak niet 1 muur, maar een deel van de kamer dat architectonisch interessant is, een hoek of een nis oid.
Wij hadden eerst een nis met kleur maar het leek wel een sfeerkamer van IKEA.

On topic....oud roze misschien en dan warmer en donkerder dan je groen. Wij hebben kiezelgroen op de slaapkamer, maar het is wel erg saai.
Alle reacties Link kopieren
Een aansluitende muur één of twee tinten donkerder verven? Dus zelfde rijtje qua kleur, alleen een paar tinten meer groen er in, zeg maar.
Irish_Wasser_Woman schreef:
22-05-2020 20:12
Een aansluitende muur één of twee tinten donkerder verven? Dus zelfde rijtje qua kleur, alleen een paar tinten meer groen er in, zeg maar.
Dit vind ik ook een goed idee, maar ben dan weer bang dat het te donker wordt. Ik ben heel erg van veilig, maar dat is dus ook snel heel saai. Ik kan dit inderdaad ook overwegen, het wordt er wel warmer van denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven