Klaar zijn met single zijn = wanhopig?

22-05-2020 22:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil graag even weten of ik redeneer vanuit mijn eigen onzekerheid of dat dit gewoon in het algemeen een afknapper/rode vlag is.

Als een man vanaf het begin dat je elkaar leert kennen al aangeeft op zoek te zijn naar iets serieus en "klaar te zijn" met single zijn (terwijl hij nog maar een halfjaar single is), is dit dan wanhopig? Hij zegt dat een relatie hem innerlijke rust geeft en hij veel liefde heeft om te geven, dat soort dingen, maar mijn onzekerheid maakt hier automatisch van dat hij dan wellicht voor elke vrouw zou settelen, om maar een relatie te hebben (hij zegt zelf uiteraard van niet). Hij lijkt verder al redelijk volwassen in het leven te staan en ziet er goed uit etc. dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij geen andere opties heeft, maar toch maakt het me onzeker! Dat hij me misschien niet zo bijzonder vind als ik hem vindt (ik vind namelijk bijna niemand leuk, laat staan leuk genoeg voor een relatie, en hij springt er voor mij echt uit).

Hij doet wel heel veel moeite om me te zien etc en (zegt hij tenminste) heeft al wat eerdere contacten met andere meiden afgekapt toen hij dacht dat het iets ging worden met me. Toch steekt het een beetje dat hij zo erg de behoefte voelt om een relatie te hebben.

Misschien is mijn kijk op de liefde niet zo volwassen als die van hem (wel enigszins leeftijdsverschil), of snappen jullie ergens wat ik zeg? Ik hoor graag jullie perspectieven!
Alle reacties Link kopieren
Hij kan best klaar zijn met single zijn.
Maar waarschijnlijk zegt hij dat dan wel tegen elke vrouw met wie hij een date heeft.

Het klinkt mij nogal "needy".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Als je een relatie nodig hebt voor innerlijke rust, wegwezen. Hij heeft dus een ander nodig om stabiel te zijn. Dat is niet waar jij naar op zoek bent.

Oh en dat verhaal van andere contacten af hebben gezegd, ook een rode vlag. Hij probeert je schuldig te laten voelen als je het nu af zou kappen met hem. Jij zou je dan verantwoordelijk kunnen voelen voor zijn afkappen. En dus neem je maar een relatie met hem. En dan zit je erin en kom je hier niet meer zo makkelijk uit. Dus nee, dit klinkt niet als een leuke man.
doreia* wijzigde dit bericht op 22-05-2020 22:49
54.99% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Prima om op je hoede te zijn, maar je kunt dit ook heel anders zien.
Mooi dat hij zo eerlijk is.

Waarom denk je dat alleen wanhopige mannen jou leuk zouden vinden?
Jij vind hem eruit springen, dus geniet ervan terwijl je ook nog een beetje op je hoede blijft.

Als hij voor elke vrouw zou settelen dat heb jij wel héél veel geluk dat je net op tijd was.
En als hij een treurige dweil is dan kom je daar snel achter. Zorg dat je tot die tijd in ieder geval een leuke tijd hebt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken twee mannen die ook zo praten. Ze zeggen dat ze niet zonder relatie kunnen.
Ik denk dus dat ze daardoor sneller proberen of het wat kan worden als ze een vrouw tegenkomen die ze een beetje aantrekkelijk vinden.
Maar ik denk ook dat je meer uit zijn gedrag kan herleiden of hij toch echt om jou geeft of dat je alleen geschikt bent. Als hij veel voor je over heeft en je warmte ervaart in jullie relatie zit het goed.
Mannen kunnen nou eenmaal moeilijk tegen alleen zijn in tegenstelling tot vrouwen.
Oh, dus hij is alleen echt echt écht leuk als hij helemáááál geen relatie wilde maar jou zóóóó onweerstaaaaanbaar vindt dat hij er toch éééécht voor MOET gaan?


Je zoekt drama waar het niet is. Jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk en of 1 van de twee wanhopig was doet er helemaal niet toe als je elkaars boxjes aftikt. Plus, liever zo 1 dan een man die straks achteraf zegt: Je bent fantastisch, maar ik ben niet klaar voor een relatie.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 22:50
18.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-05-2020 22:46
Als je een relatie nodig hebt voor innerlijke rust, wegwezen. Hij heeft dus een ander nodig om stabiel te zijn. Dat is niet waar jij naar op zoek bent.
Hij verwoordde het trouwens zo dat hij een vriendin hebben/vinden waar hij van houdt iets is wat hij wel wil bereiken/afvinken in zijn leven (een soort doel, net als hij met zn carrière heeft bijv.) en het hem rust geeft als dat gefixt is.

Niet dat hij instabiel is emotioneel, juist stabieler dan mij denk ik
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-05-2020 22:46
Als je een relatie nodig hebt voor innerlijke rust, wegwezen. Hij heeft dus een ander nodig om stabiel te zijn. Dat is niet waar jij naar op zoek bent.

Oh en dat verhaal van andere contacten af hebben gezegd, ook een rode vlag. Hij probeert je schuldig te laten voelen als je het nu af zou kappen met hem. Jij zou je dan verantwoordelijk kunnen voelen voor zijn afkappen. En dus neem je maar een relatie met hem. En dan zit je erin en kom je hier niet meer zo makkelijk uit. Dus nee, dit klinkt niet als een leuke man.
En dat andere contacten hebben gestopt was toen ik er naar vroeg subtiel, of ie nog andere meiden had gezien terwijl wij aan het daten waren
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
22-05-2020 22:46
Prima om op je hoede te zijn, maar je kunt dit ook heel anders zien.
Mooi dat hij zo eerlijk is.

Waarom denk je dat alleen wanhopige mannen jou leuk zouden vinden?
Jij vind hem eruit springen, dus geniet ervan terwijl je ook nog een beetje op je hoede blijft.

Als hij voor elke vrouw zou settelen dat heb jij wel héél veel geluk dat je net op tijd was.
En als hij een treurige dweil is dan kom je daar snel achter. Zorg dat je tot die tijd in ieder geval een leuke tijd hebt.
Dat is toch die onzekerheid... Ik baal er zelf ook van dat ik het maar moeilijk kan accepteren dat hij me écht leuk zou kunnen vinden. Het helpt ook niet mee dat hij op alle vlakken ver boven mijn league lijkt te zijn.

Je hebt wel gelijk dat ik misschien maar beter kan genieten, dankjewel voor je advies (:
ducki wijzigde dit bericht op 22-05-2020 23:03
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
22-05-2020 22:50
Hij verwoordde het trouwens zo dat hij een vriendin hebben/vinden waar hij van houdt iets is wat hij wel wil bereiken/afvinken in zijn leven (een soort doel, net als hij met zn carrière heeft bijv.) en het hem rust geeft als dat gefixt is.

Niet dat hij instabiel is emotioneel, juist stabieler dan mij denk ik
Dus jij bent gewoon een bolletje dat afgevinkt kan worden op zijn bucketlist?

En dat na 1 of een paar dates?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 22:49
Oh, dus hij is alleen echt echt écht leuk als hij helemáááál geen relatie wilde maar jou zóóóó onweerstaaaaanbaar vindt dat hij er toch éééécht voor MOET gaan?


Je zoekt drama waar het niet is. Jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk en of 1 van de twee wanhopig was doet er helemaal niet toe als je elkaars boxjes aftikt. Plus, liever zo 1 dan een man die straks achteraf zegt: Je bent fantastisch, maar ik ben niet klaar voor een relatie.
Nou dit! Het is tegenwoordig nooit goed voor een vrouw. Of hij belt/apt niet snel genoeg, of komt afstandelijk over of hij is te needy..... Heb echt medelijden met de mannen tegenwoordig.
yasmeenah82 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 22:57
0.07% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 22:49
Oh, dus hij is alleen echt echt écht leuk als hij helemáááál geen relatie wilde maar jou zóóóó onweerstaaaaanbaar vindt dat hij er toch éééécht voor MOET gaan?


Je zoekt drama waar het niet is. Jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk en of 1 van de twee wanhopig was doet er helemaal niet toe als je elkaars boxjes aftikt. Plus, liever zo 1 dan een man die straks achteraf zegt: Je bent fantastisch, maar ik ben niet klaar voor een relatie.
Jij zou er dus wel oké mee zijn als je vriend je niet heel bijzonder vindt of zelfs tweede keus, maar toch met jou eindigt omdat dat de makkelijkste optie was? Of ben ik aan het doemdenken haha

Voor mij is slechts "leuk" vinden niet genoeg denk ik, dat geeft me het gevoel dat ik makkelijk vervangbaar ben en dat maakt me onzeker
Yasmeenah82 schreef:
22-05-2020 22:55
Nou dit! Het is tegenwoordig nooit goed voor een vrouw. Of hij belt/apt niet snel genoeg, of komt afstandelijk over of hij is te needy..... Heb echt medelijden met de mannen tegenwoordig.
Ja, arme mannen. Je zal eens als vrouw ( ze zijn blijkbaar allemaal hetzelfde ook met zelfde behoeftes) geen zin hebben in een needy vent.
Ducki schreef:
22-05-2020 22:50
Hij verwoordde het trouwens zo dat hij een vriendin hebben/vinden waar hij van houdt iets is wat hij wel wil bereiken/afvinken in zijn leven (een soort doel, net als hij met zn carrière heeft bijv.) en het hem rust geeft als dat gefixt is.

Niet dat hij instabiel is emotioneel, juist stabieler dan mij denk ik
Ik zou nooit gaan voor iemand die niet gewoon knetterverliefd op me is. En ik vind een relatie niet iets wat je per se moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-05-2020 22:54
Dus jij bent gewoon een bolletje dat afgevinkt kan worden op zijn bucketlist?

En dat na 1 of een paar dates?
Toen hij dit zei waren we nog niet eens op date geweest, haha! We waren een maandje aan het kletsen op app, toen kwamen er diepgaande gesprekken over afknappers en eerdere liefdes en dergelijke en toen kwam hij dus met dat sinds hij single is, hij het wel mist om het "vakje liefde" geregeld te hebben. Een vriendin hebben waar hij van houdt dus (hij had het overigens zelf met zijn ex uitgemaakt omdat het niet werkte) Hij is marinier ook trouwens, heel praktisch ingesteld denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 22:59
Ik zou nooit gaan voor iemand die niet gewoon knetterverliefd op me is. En ik vind een relatie niet iets wat je per se moet hebben.
Ik ook niet.. Na een paar maandjes daten zegt hij echter wel verliefd op me te zijn en ik zie het ook, maar iets in me is bang dat hij op iedereen verliefd had kunnen worden die hapte misschien? Puur omdat hij zoveel behoefte heeft aan een relatie
Ducki schreef:
22-05-2020 22:56
Jij zou er dus wel oké mee zijn als je vriend je niet heel bijzonder vindt of zelfs tweede keus, maar toch met jou eindigt omdat dat de makkelijkste optie was? Of ben ik aan het doemdenken haha

Voor mij is slechts "leuk" vinden niet genoeg denk ik, dat geeft me het gevoel dat ik makkelijk vervangbaar ben en dat maakt me onzeker
Dit zijn allemaal woorden uit JOUW hoofd en JOUW handen. Durf te wedden dat hij dit alles niet tegen jou gezegd heeft maar dat het jouw invulling is. Hij had ook kunnen kiezen voor 1 van die andere meiden he, maar het contact met jou sprak hem het meest aan. En vervolgens groeit en bloeit dat verder. M.a.w. ik heb nog nergens gelezen dat hij niet verliefd op je (geworden) is.

Dat hij graag een relatie wil betekent niet dat hij dat met íedere vrouw wil. Niet alle potjes en deksels passen bij elkaar. Als hij "een deksel" belangrijker vond dan de júiste deksel, was hij nog wel bij zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 22:58
Ja, arme mannen. Je zal eens als vrouw ( ze zijn blijkbaar allemaal hetzelfde ook met zelfde behoeftes) geen zin hebben in een needy vent.
Ach kom op hele relatiepijler staat vol met hij apt niet snel genoeg bla bla bla
Em waarom ben je gelijk needy als ke het fijn vind om een relatie te hebben?

Ik ben nu al een aantal jaren getrouwd, maar voor die tijd vond ik het ook leuker en fijner om een relatie te hebben veel gezelliger, ondanks dat ik een fijn, onafhankelijk leven had. Dat is totaal wat anders dan needy. Mannen kunnen het tegenwoordig nooit goed doen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
22-05-2020 22:56
Jij zou er dus wel oké mee zijn als je vriend je niet heel bijzonder vindt of zelfs tweede keus, maar toch met jou eindigt omdat dat de makkelijkste optie was? Of ben ik aan het doemdenken haha

Voor mij is slechts "leuk" vinden niet genoeg denk ik, dat geeft me het gevoel dat ik makkelijk vervangbaar ben en dat maakt me onzeker
Dan moet je ermee stoppen, en geen topic erover openen. Volgens mij ben je gewoon onzeker, en wil je graag horen dat hij echt alleen jouw wil.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
22-05-2020 23:06
Dan moet je ermee stoppen, en geen topic erover openen. Volgens mij ben je gewoon onzeker, en wil je graag horen dat hij echt alleen jouw wil.
Dat wil ik zeker niet horen, dat kunnen jullie ook helemaal niet weten haha. Wat ik wilde horen is hoe jullie het zelf hadden opgevat als een man zo graag een relatie zou willen in het algemeen
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:01
Dit zijn allemaal woorden uit JOUW hoofd en JOUW handen. Durf te wedden dat hij dit alles niet tegen jou gezegd heeft maar dat het jouw invulling is. Hij had ook kunnen kiezen voor 1 van die andere meiden he, maar het contact met jou sprak hem het meest aan. En vervolgens groeit en bloeit dat verder. M.a.w. ik heb nog nergens gelezen dat hij niet verliefd op je (geworden) is.

Dat hij graag een relatie wil betekent niet dat hij dat met íedere vrouw wil. Niet alle potjes en deksels passen bij elkaar. Als hij "een deksel" belangrijker vond dan de júiste deksel, was hij nog wel bij zijn ex.
Weer mee eens!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
22-05-2020 22:56
Jij zou er dus wel oké mee zijn als je vriend je niet heel bijzonder vindt of zelfs tweede keus, maar toch met jou eindigt omdat dat de makkelijkste optie was? Of ben ik aan het doemdenken haha

Voor mij is slechts "leuk" vinden niet genoeg denk ik, dat geeft me het gevoel dat ik makkelijk vervangbaar ben en dat maakt me onzeker
Ja, je bent aan het doemdenken.

Kijk nou eens om je heen: 99,99% van de mensheid is niet de allerbijzonderste allerbeste allerallerste.
En toch vínden heel veel mensen dat wel van elkaar en van hun relatie.

Omdat het niet gaat over league of andere dingen die er direct zijn, maar om wat je samen meemaakt, hoe je samen groeit, hoe je merkt dat je op elkaar kunt steunen en bouwen. Van gewoon leuk wordt je leuk met steeds meer inhoud.

Als stoot op een voetstuk in een ivoren toren ben ik ooit misschien vervangbaar. Maar alles wat wij samen meegemaakt hebben kan niemand vervangen. Net zoals ik niet alles kan zijn wat een ander wél is. Mijn pakket is onvervangbaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
22-05-2020 23:07
Dat wil ik zeker niet horen, dat kunnen jullie ook helemaal niet weten haha. Wat ik wilde horen is hoe jullie het zelf hadden opgevat als een man zo graag een relatie zou willen in het algemeen
Zie mijn eerdere post.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
22-05-2020 23:07
Dat wil ik zeker niet horen, dat kunnen jullie ook helemaal niet weten haha. Wat ik wilde horen is hoe jullie het zelf hadden opgevat als een man zo graag een relatie zou willen in het algemeen
Dan was ik dus niet eens gaan daten met hem :-).

Hij zoekt maar een ander slachtoffer voor zijn "help ik kan niet alleen zijn-fase".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven