Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuissporten in Coronatijd

22-05-2020 23:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door dat hele Corona gedoe werk ik thuis, snaai ik te veel en beweeg te weinig. Ik probeer boodschappen op de fiets te doen. En ik wil sporten, thuis. De deur uit om bijv te hardlopen zit er vanwege praktische redenen even niet in.
Zijn er apps die ik hierbij kan gebruiken? Of misschien een PlayStation spel? Of andere oefeningen? Of huis- tuin- en keuken dingen?
Ik wil gewoon fitter worden, en het liefst ook wat kilo’s kwijt.
Ik sportte voor corona ook al thuis :) , driemaal per week, voor werk aan, een soort aangepaste HIIT. Half uurtje mee bezig, 3 rondes van 8 minuten met tussendoor 3 minuten rust. Ben er hartstikke fit en gespierd van geworden en ben nu voor de zoveelste keer begonnen aan het programma van 12 weken. In het begin gebruikte ik overigens flessen water als gewichtjes. Inmiddels heb ik er maar een paar gekocht.

Onderstaand is een plaatje wat er een beetje op lijkt. BBG by Kayla Itsines (als je goed googled is de PDF wel te vinden). Dit is 4x7minuten met tussendoor 2 minuten rust.


Afbeelding
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 23:52
32.27% gewijzigd
Er zijn heel veel YouTube workouts, ik heb zelfs een yoga kanaal. Met de kinderen doen we justdance videos meedansen, dus dan heeft iemand een filmpje gemaakt van zijn eigen dans en kun je meedansen.
Heel leuk en hoef je ook geen playstation te kopen.
Mijn vriendin heeft zo'n kleine trampoline van de lidl en is wildenthousiast, heb je ook YouTube filmpjes van als training.
Alle reacties Link kopieren
Touwtjespringen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
YouTube, ik yoga vrijwel iedere dag.
Maar verder is er ook van alles te vinden.
Ik doe tegenwoordig op zolder aan bodypump. Gewoon via filmpjes van de sportschool. Eerst met flesjes water, nu toch maar een barbell gekocht (via Marktplaats). Drie keer in de week een uur, begint al wel z’n vruchten af te werpen.
Vind het eigenlijk wel fijn zo; je hoeft de deur niet uit (handig met kids) en je sport toch!
Alle reacties Link kopieren
Yoga with Adriene en Popsugar fitness zijn aanraders wat mij betreft.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:49
Ik sportte voor corona ook al thuis :) , driemaal per week, voor werk aan, een soort aangepaste HIIT. Half uurtje mee bezig, 3 rondes van 8 minuten met tussendoor 3 minuten rust. Ben er hartstikke fit en gespierd van geworden en ben nu voor de zoveelste keer begonnen aan het programma van 12 weken. In het begin gebruikte ik overigens flessen water als gewichtjes. Inmiddels heb ik er maar een paar gekocht.

Onderstaand is een plaatje wat er een beetje op lijkt. BBG by Kayla Itsines (als je goed googled is de PDF wel te vinden). Dit is 4x7minuten met tussendoor 2 minuten rust.


Afbeelding
Klopt het dat je daar voor moet betalen?
Youtube!

Zie:

https://www.youtube.com/watch?v=biY2_zyMaxg

https://www.youtube.com/watch?v=NSbfLgfAjtM

Voor beginnende en gevorderde sporters. Ideaal! :-D
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:49
Ik sportte voor corona ook al thuis :) , driemaal per week, voor werk aan, een soort aangepaste HIIT. Half uurtje mee bezig, 3 rondes van 8 minuten met tussendoor 3 minuten rust. Ben er hartstikke fit en gespierd van geworden en ben nu voor de zoveelste keer begonnen aan het programma van 12 weken. In het begin gebruikte ik overigens flessen water als gewichtjes. Inmiddels heb ik er maar een paar gekocht.

Onderstaand is een plaatje wat er een beetje op lijkt. BBG by Kayla Itsines (als je goed googled is de PDF wel te vinden). Dit is 4x7minuten met tussendoor 2 minuten rust.


Afbeelding
Grappig dat het bij jou zoveel effect heeft. Ik doe dit soort oefeningen ook sinds we thuis moeten blijven en ik zie eigenlijk geen verandering. Ik was al wel fit, maar sportte op andere manieren en ik pak nu echt wel ook andere spieren aan. Ik vind het leuk en lekker om te doen, maar het effect is niet zo groot als ik had gehoopt.
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:49
Ik sportte voor corona ook al thuis :) , driemaal per week, voor werk aan, een soort aangepaste HIIT. Half uurtje mee bezig, 3 rondes van 8 minuten met tussendoor 3 minuten rust. Ben er hartstikke fit en gespierd van geworden en ben nu voor de zoveelste keer begonnen aan het programma van 12 weken. In het begin gebruikte ik overigens flessen water als gewichtjes. Inmiddels heb ik er maar een paar gekocht.

Onderstaand is een plaatje wat er een beetje op lijkt. BBG by Kayla Itsines (als je goed googled is de PDF wel te vinden). Dit is 4x7minuten met tussendoor 2 minuten rust.


Afbeelding
Dit lijkt me wel wat. Waar vind ik deze workout die je hier noemt? :)
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk, al dat sporten thuis maar heeft niemand hier benedenburen?
Ik woon in een vrijstaand huis :)
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
23-05-2020 08:47
Ik woon in een vrijstaand huis :)
Ah ja, dat helpt :)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 07:54
Youtube!

Zie:

https://www.youtube.com/watch?v=biY2_zyMaxg

https://www.youtube.com/watch?v=NSbfLgfAjtM

Voor beginnende en gevorderde sporters. Ideaal! :-D
Dank je, die zien er goed uit! Zoiets zocht ik nog.
Het programma wat ik doe heet BodyBoss en het klopt dat je daar eenmalig voor moet betalen. Al zijn er momenteel fikse kortingen tot 70% geloof ik. Ik heb gekozen voor het boek met de online versie erbij. Die laatste gebruik ik alleen als ik ergens anders dan thuis moet sporten.

Het plaatje wat ik deelde komt uit BBG van Kayla Itsines. Dat is ook betaald (de app is zelfs een hartstikke duur abonnement!), maar als student heb ik de PDF van het internet geripped :$. Die is nogal makkelijk vindbaar. Niet netjes, maar mw. Itsines verdient haar miljoenen toch wel.

Zoals ik zei heb ik er dus echt enorm effect van gehad. Ik heb er wel bij gedieet, maar dat moest ook wel. Ik ben van bijna 80kg naar een gespierde, vrij droge 65kg gegaan. Naarmate ik het langer deed ben ik er af en toe ook bij gaan rennen. Dat kon ik vroeger echt helemaal niet. Het is dankzij BodyBoss dat ik die conditie heb opgebouwd :) .

Helaas blijkt het boek online uitverkocht te zijn. De online versie kost nu 14 euro als je de code MOVE70 gebruikt. https://eu.bodyboss.com/



Daar krijg je de online versie van het boek voor met video's van trainsters die de workout voordoen. Ikzelf vind het boek echter prettiger.

Als iemand het graag wil uitproberen kan ik evt de 1e 2 weken wel delen. Stuur me dan even een pb.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 09:35
17.36% gewijzigd
aikidoka schreef:
23-05-2020 07:56
Grappig dat het bij jou zoveel effect heeft. Ik doe dit soort oefeningen ook sinds we thuis moeten blijven en ik zie eigenlijk geen verandering. Ik was al wel fit, maar sportte op andere manieren en ik pak nu echt wel ook andere spieren aan. Ik vind het leuk en lekker om te doen, maar het effect is niet zo groot als ik had gehoopt.
Hoe lang ben je nu bezig? Ik nu iets langer dan een jaar. Het grootste effect kwam tussen de 4 en 8 maanden. Inmiddels gebruik ik ook meer gewichten en ben ik nog weer sterker. Helaas heb ik het eten een beetje laten gaan, dus momenteel wel weer ietsjes zwaarder.
Lady_Day schreef:
23-05-2020 08:35
Heel leuk, al dat sporten thuis maar heeft niemand hier benedenburen?
Hier 3 verdiepingen, zonder onderburen. Maar ook als ik die wel had, zou ik het er niet voor laten maar gewoon een schappelijk tijdstip uitkiezen in overleg.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
23-05-2020 09:29
Hoe lang ben je nu bezig? Ik nu iets langer dan een jaar. Het grootste effect kwam tussen de 4 en 8 maanden. Inmiddels gebruik ik ook meer gewichten en ben ik nog weer sterker. Helaas heb ik het eten een beetje laten gaan, dus momenteel wel weer ietsjes zwaarder.
2 maanden nu. Ik vind het leuk, dus ook zonder effect is het leuk om te doen. Maar ik had gedacht dat het sneller zou gaan.
aikidoka schreef:
23-05-2020 09:35
2 maanden nu. Ik vind het leuk, dus ook zonder effect is het leuk om te doen. Maar ik had gedacht dat het sneller zou gaan.
Ah ja, snap ik wel. Heb je voor en na fotos genomen? Sommige veranderingen zijn zo subtiel, maar ze zijn er wel! Vooral qua kracht en uithoudingsvermogen gaat het snel vond ik.

Fijn dat jij het leuk vindt :) . Ik vind het echt de minst leuke vorm van sport voor mij :rofl:, maar het is zo verrekte effectief in korte tijd!
Alle reacties Link kopieren
Er is zoveel te vinden online. Mijn bootcampclub verzorgde live lessen via zoom, echt superleuk. Inmiddels mag buiten sporten weer, dus is het niet meer nodig. De andere sportschool waar ik lid van ben, deed vooral korte workouts via facebook. Een andere sportschool in de buurt had lessen opgenomen op hun website, waaronder bodypumplessen, die ik erg miste. Nou ja ze noemden het anders en andere muziek ivm licenties, maar kwam op hetzelfde neer. Via Decathlon een setje besteld en dat doe ik nu regelmatig. Wat ik af en toe tussendoor doe is een workout van Pamela Reif via Youtube. Heel leuk, want haar setjes duren 10, 15, 20 of 30 minuten, dus leuk ter afwisseling van je werk op een slechte stoel. Gewoon in je sportkleding gaan werken haha. Oh en ik ga af en toe even touwtje-springen. Maar wij hebben een tuin, anders wordt dat wel lastig.
Ik doe thuis Pilates en krachttraining, 4 tot 5 keer per week.
In de sportschool doe ik normaal gesproken mee aan groepslessen voor de cardio en krachttraining.
Lady_Day schreef:
23-05-2020 08:35
Heel leuk, al dat sporten thuis maar heeft niemand hier benedenburen?
Nee geen benedenburen maar yoga maakt niet zoveel geluid.
Ik doe ook BBG van Kayla Itsines. Dit is eigenlijk altijd mijn go-to sport routine, al jaren (niet continu). Heb oude pdf-jes, tegenwoordig is het een (betaalde en uitgebreidere) app, maar de pdfjes slingeren op internet rond. Ik doe maar 2x per week, verder combineer ik het met buiten sporten. Maar als je het programma volgt is het wel echt effectief. Je wordt er veel fitter van en ook sterker. Die vooruitgang in conditie vind ik echt lekker. Als je wil afvallen kan dat door ook op je eten te letten natuurlijk.

Ben nu weer bij week 10 (van 12). Doe het samen met mijn man (die veel sterker is dan ik, maar het zeker net zo zwaar heeft). Voordeel van dit programma is dat het voor alle niveaus goed is. Ben je beginner doe je het rustiger aan, kan je makkelijkere varianten van oefeningen doen ook. Ben je al sterk dan kan je tempo hoger liggen en doe je de oefeningen bijv met zwaardere gewichten. Soms wat improviseren thuis met spullen en rekening houden met de (onder)buren. Alles met springen doen we in de badkamer 😂 touwtje springen is niet te doen, kan je vervangen met ‘high knees’. En voor de rest verdragen de buren het maar die paar minuten, net als wij hun schreeuwende kinderen verdragen ;-D

Zag dat iemand anders weinig effect merkte van dit soort oefeningen. Volgens mij zit het effect ook voor een groot deel in de HIIT-achtige stijl, dus niet alleen de oefeningen doen, maar hoe je die indeelt. Oefeningen alleen zou je wel moeten merken dat je makkelijker vol kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
23-05-2020 09:29
Hoe lang ben je nu bezig? Ik nu iets langer dan een jaar. Het grootste effect kwam tussen de 4 en 8 maanden. Inmiddels gebruik ik ook meer gewichten en ben ik nog weer sterker. Helaas heb ik het eten een beetje laten gaan, dus momenteel wel weer ietsjes zwaarder.
Zou het ook niet zo zijn dat als je al een geoefende sporter bent, zo'n programma weinig effect heeft qua vooruitgang maar wel met fit blijven?

Ik train ook thuis maar train wel veel zwaarder. Ook voor corona al. 3 rondes hit en max een half uur zou bij mijn tot niks leiden want ik train altijd al zwaarder dan dat. Voor mij klinkt het als een actieve rust dag maar weet niet of ik het dan onderschat.

Jij zegt ook dat je daarnaast nog hardloop. Je doet dus wel meer dan die training en voeding is 80%. Daar ben je ook mee bezig geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven