Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nu de maatregelen zijn versoepeld...

22-05-2020 17:54 380 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de maatregelen zijn versoepeld voel ik me veel onveiliger dan eerst. Thuiszitten ging prima en met mooi weer rustig plekje in de natuur. Vandaag wat tuinspullen opgehaald (zijn met tuin bezig, wel fijn om de zomer in door te brengen). Het begon al bij de karren. Winkelmedewerker ging eerst de kar schoonmaken, die wij al hadden gepakt :facepalm: , waarbij hij dichtbij mijn man ging staan. Ondertussen liepen een paar oudere echtparen zo naar binnen. In de winkel prima en ruim, totdat twee vrouwen druk bellend een pad versperden en pissig werden toen mijn man vroeg of ze wat ruimte wilden maken. Tweede keer weer diezelfde vrouwen, moest hij zich langs wurmen.

Net ging de deurbel. Kwam, heel lief, iemand iets brengen. Man deed stap naar achteren en zei 'ik houd afstand', waarop de dame in kwestie (dik in de risicogroep) zei: 'o, ben je ziek dan?'.

Vanmorgen sprak ik nog iemand die het alleen maar bangmakerij vond, dat het wel meeviel met de zieken en dat ze er helemaal klaar mee was. 'Ik verhuis wel naar Zweden' zei ze.

Wij zijn heel veel thuis geweest en het voelt nu gewoon naar en onveilig om buiten de deur te komen. Hoe ervaren jullie dat?
Ik word er verdrietig van.

O, en ik ben mantelzorger, dus extra bang om besmet te worden.
Rosanna1985 schreef:
22-05-2020 22:26
Maar hoe komt het dan dat op een paar weken tijd de ziekenhuizen zo vol gelopen zijn in maart... wat deden we toen verkeerd...?
Carnaval bijvoorbeeld. Of gewoon naar de kroeg.
Als ik hier lees, dan zie je toch hoe pervers de bangmakerij is geweest en nog steeds is. Bewust wordr er een veel negatiever beeld geschept...
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
22-05-2020 21:46
Ik wou bescherming net als de HELE zorg. We kregen het alleen niet. Ik moest ook strontverkouden komen werken, want ik had geen koorts (wat ik zowat nooit heb ook niet met een Longontstekking).
Het RIVM heeft met die richtlijn vreselijk de plank misgeslagen. En de overheid geblunderd met het tekort aan beschermingsmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
22-05-2020 22:10
Nee joh....vorig jaar had de normale griep bijna 2 keer zo veel dodelijke slachtoffers... was je toen ook bang?
Waar haal jij zulke rare cijfers vandaan?
En corona is onvergelijkbaar met de griep.

Maurice de Hond :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Laten we hopen dat het binnenkort wat gemakkelijker wordt allemaal.
Rosanna1985 schreef:
22-05-2020 23:00
Die kans is altijd klein... Toch zijn er in België en Nederland alleen al duizenden mensen overleden die allemaal besmet zijn door iemand bij wie de kans klein was... En als je niet "de voorlaatste in de keten" maar ergens een tussenschakel bent, is die kans nog zo klein niet...
De kans is klein op t moment zegt t rivm
https://nos.nl/artikel/2334791-rivm-mod ... komen.html
En daarnaast: is jouw glas weleens halfvol?
lila01 schreef:
23-05-2020 01:26
Laten we hopen dat het binnenkort wat gemakkelijker wordt allemaal.
Gewoon weer proberen om te genieten van het leven!! Ook op 1,5 meter is er genoeg om te genieten. De bioscopen gaan weer open dus je kan weer gezellig avondje uit gaan...
yesss schreef:
22-05-2020 22:27
Dit dus...
We zitten nu 2 maanden zo, wat is nou twee maanden? Sorry hoor, we hebben niet eens in een volledige lockdown gezeten, je kon gewoon naar buiten, boodschappen doen, veel winkels open. Kijk, mensen die financieel tegen een muur lopen dat begrijp ik helemaal en dat de economie weer moet draaien, maar mensen die het allemaal nu al onhoudbaar vinden om jezelf even aan te passen? Wat is nu een half jaar of een jaar op een heel mensenleven.

Oh en mensen die de hele tijd blijven zeggen dat je prima af kan spreken als je niet in de risico groep valt enz... ja tot op zekere hoogte, we zijn nog steeds één schakel en we doen het voornamelijk voor de kwetsbaren onder ons om die nog steeds te beschermen. Dus als je afspreekt met mensen en je raakt besmet en komt vervolgens op een andere plek (supermarkt enz) waar iemand is die ouder is of in de risico groep valt kun je diegene dus ook weer besmetten. Daar gaat het nog steeds om, maar dat lijken sommige mensen alweer vergeten te zijn.
Precies, het verbaast me hoe weinig flexibel veel mensen zijn. Alles moet precies zoals zij het willen en anders is het niet eerlijk. Het doet me denken aan stampvoetende peuters die niet direct krijgen wat ze willen.

Ik had echt verwacht dat mensen meer veerkracht zouden hebben. Juist de mensen waarvan ik dacht dat ze wel iets konden hebben, lijken nu als eerste om te vallen.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
23-05-2020 01:26
Laten we hopen dat het binnenkort wat gemakkelijker wordt allemaal.
Misschien blijf je nog wel een tijdje voorzichtig ook als er dagelijks gemeld zou worden dat er 0 sterfgevallen zijn en 0 nieuwe opnames.
Misschien blijf je nog wel een tijdje voorzichtig; ook als Rutte aankondigt dat je vanaf 3 augustus 11.30 in t openbaar 87 centimeter afstand moet houden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
LoveLucy schreef:
22-05-2020 22:25
Ik woon in de binnenstad. De natuur hier was weken afgezet. Boze mensen die snauwen tegen andere over 1,5 meter als ik met client wandel en hamsteraars (ik doe boodschappen voor 15 man!!!).

Ik vind het helemaal geen prinsessengedrag. Ik vind de lock down een hypocriete schijnvertoning. Mensen vereenzamen, worden zieker, depressiever.
Dan stap je op de fiets, binnen een half uur ben je op een prachtige plek. Denk in mogelijkheden ipv in problemen. Die vaardigheid zal je de rest van je leven goed kunnen gebruiken. Dit is een mooie kans om te oefenen.
lila01 schreef:
23-05-2020 01:26
Laten we hopen dat het binnenkort wat gemakkelijker wordt allemaal.
Voor sommigen angstige pessimistjes zal het dat overduidelijk nooit worden
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 09:33
Precies, het verbaast me hoe weinig flexibel veel mensen zijn. Alles moet precies zoals zij het willen en anders is het niet eerlijk. Het doet me denken aan stampvoetende peuters die niet direct krijgen wat ze willen.

Ik had echt verwacht dat mensen meer veerkracht zouden hebben. Juist de mensen waarvan ik dacht dat ze wel iets konden hebben, lijken nu als eerste om te vallen.
l

Meen je dat serieus? Hoe weinig flexibel mensen zijn? Ik ben juist heel trots hoe veel mensen zich aan de maatregelen gehouden hebben en heel t gros houdt zich nog steeds aan de maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
23-05-2020 10:07
l

Meen je dat serieus? Hoe weinig flexibel mensen zijn? Ik ben juist heel trots hoe veel mensen zich aan de maatregelen gehouden hebben en heel t gros houdt zich nog steeds aan de maatregelen.
Met je eens. Vrijwel iedereen heeft de afgelopen maanden zonder morren verdomd veel flexibiliteit getoond en nageleefd. Maar we moeten ons ook realiseren dat, toen dat van ons gevraagd werd, er nadrukkelijk bij werd gezegd dat het "tijdelijk" zou zijn. Dat het er vooral om ging overbelasting van IC's te voorkomen en het aantal besmettingen zo klein mogelijk te houden. Nu dat doel zo goed als bereikt is, moet je niet gaan miepen dat we het dan nóg eens jaren vol moeten houden met allerlei restricties te leven. Want dat was de afspraak niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
23-05-2020 10:13
Met je eens. Vrijwel iedereen heeft de afgelopen maanden zonder morren verdomd veel flexibiliteit getoond en nageleefd. Maar we moeten ons ook realiseren dat, toen dat van ons gevraagd werd, er nadrukkelijk bij werd gezegd dat het "tijdelijk" zou zijn. Dat het er vooral om ging overbelasting van IC's te voorkomen en het aantal besmettingen zo klein mogelijk te houden. Nu dat doel zo goed als bereikt is, moet je niet gaan miepen dat we het dan nóg eens jaren vol moeten houden met allerlei restricties te leven. Want dat was de afspraak niet.

Tja, het virus houdt zich niet aan afspraken.
Andersom schreef:
23-05-2020 10:16
Tja, het virus houdt zich niet aan afspraken.
Haha precies! Het gaat om een virus, die denkt echt niet.. Wat hebben ze zich goed gedragen, meneer de Wit zit zo netjes binnen al die tijd, nou weet je wat, nu is het wel mooi geweest.
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 09:33
Precies, het verbaast me hoe weinig flexibel veel mensen zijn. Alles moet precies zoals zij het willen en anders is het niet eerlijk. Het doet me denken aan stampvoetende peuters die niet direct krijgen wat ze willen.

Ik had echt verwacht dat mensen meer veerkracht zouden hebben. Juist de mensen waarvan ik dacht dat ze wel iets konden hebben, lijken nu als eerste om te vallen.
En in een ander topic zit je zo te klagen dat jij en je partner het zo moeilijk hebben met het thuiswerken en kleine kinderen en dat het zo zwaar is dat er geen begrip is ..
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 10:25
Haha precies! Het gaat om een virus, die denkt echt niet.. Wat hebben ze zich goed gedragen, meneer de Wit zit zo netjes binnen al die tijd, nou weet je wat, nu is het wel mooi geweest.
Zo te lezen is t virus niet t enige dat niet nadenkt...
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-05-2020 10:16
Tja, het virus houdt zich niet aan afspraken.
Geen enkel virus houdt zich aan afspraken. Dus eigenlijk hadden we al 50 jaar in lockdown moeten zitten omdat er altijd maar weer nieuwe of gemuteerde virussen zijn die zich niet aan afspraken houden? En waar had onze samenleving dan nu gestaan, als iedereen de afgelopen 50 jaar alleen maar thuis was gebleven met hooguit een incidenteel bliksembezoekje aan de supermarkt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
23-05-2020 10:27
En in een ander topic zit je zo te klagen dat jij en je partner het zo moeilijk hebben met het thuiswerken en kleine kinderen en dat het zo zwaar is dat er geen begrip is ..
Tsja..
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 09:33
Precies, het verbaast me hoe weinig flexibel veel mensen zijn. Alles moet precies zoals zij het willen en anders is het niet eerlijk. Het doet me denken aan stampvoetende peuters die niet direct krijgen wat ze willen.

Ik had echt verwacht dat mensen meer veerkracht zouden hebben. Juist de mensen waarvan ik dacht dat ze wel iets konden hebben, lijken nu als eerste om te vallen.
Lekker makkelijk praten voor mensen die geen rijk sociaal leven hebben en voor wie er weinig is veranderd, of alleen maar ten goede.

Daarnaast blijkt uit alles dat de maatregelen niet meer nodig zijn, voor zover ze dat al waren. Ja, sommige maatregelen wel, maar ook heel veel blijkt nergens voor nodig te zijn (geweest).
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 09:43
Dan stap je op de fiets, binnen een half uur ben je op een prachtige plek. Denk in mogelijkheden ipv in problemen. Die vaardigheid zal je de rest van je leven goed kunnen gebruiken. Dit is een mooie kans om te oefenen.
Ja met mn rolstoelafhankelijke bewoners op de fiets? In prive tijd zijn we overigens op de fiets ook weggestuurd het was te vol. Ik woon in de binnenstad van een grote stad trouwens. Een half uur fietsen ben ik op de rand. Met mijn vaardigheden om in oplossingen te denken is niets mis overigens. Met jouw perspectief om je in te leven in andermans situatie lijkt mij meer mis.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 09:43
Dan stap je op de fiets, binnen een half uur ben je op een prachtige plek. Denk in mogelijkheden ipv in problemen. Die vaardigheid zal je de rest van je leven goed kunnen gebruiken. Dit is een mooie kans om te oefenen.
Soms ben je ook gewoon een beetje klaar met het denken in mogelijkheden. En dat mag ook gewoon he?
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
23-05-2020 11:48
Ja met mn rolstoelafhankelijke bewoners op de fiets? In prive tijd zijn we overigens op de fiets ook weggestuurd het was te vol. Ik woon in de binnenstad van een grote stad trouwens. Een half uur fietsen ben ik op de rand. Met mijn vaardigheden om in oplossingen te denken is niets mis overigens. Met jouw perspectief om je in te leven in andermans situatie lijkt mij meer mis.
En die vaardigheid zal je de rest van je leven goed kunnen gebruiken.. Goede tijd om te oefenen.
DS1971 schreef:
23-05-2020 00:15
Carnaval bijvoorbeeld. Of gewoon naar de kroeg.
En de kerk. Wis die niet uit.
TanteOlivia schreef:
23-05-2020 09:43
Dan stap je op de fiets, binnen een half uur ben je op een prachtige plek. Denk in mogelijkheden ipv in problemen. Die vaardigheid zal je de rest van je leven goed kunnen gebruiken. Dit is een mooie kans om te oefenen.
Wat een dom gelul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven