Gezondheid alle pijlers

Grote schoonmaak na verwijderen spiraal

23-05-2020 08:51 8 berichten
Ik heb 4,5 jaar de mirena spiraal gehad. Na ongeveer een jaar was ik niet meer ongesteld. Omdat ik veel last had van overmatig haargroei dat steeds erger werd kreeg ik een anticonceptiepil erbij. Een lichte (20). Dit hielp uiteindelijk niks en heb ik vorige week dinsdag mijn spiraal laten verwijderen. Dezelfde dag van ik geswitcht van de pil met 20 microgram ethinylestradiol naar een pil met 30 microgram.
Na het verwijderen had ik kort wat bloedverlies maar dit was al weg voor ik savonds naar bed ging.

Die vrijdag werd ik ongesteld. Gewoon door de pil heen, dus het zal vast een grote schoonmaak zijn. En groot is die schoonmaak zeker want ik heb nu nog steeds flink bloedverlies. Nu de 9e dag. Het verloopt als een gewone menstruatie, behalve dat ik dat normaal altijd heel licht was en het max 4 dagen duurde.

Wie heeft er ook ervaring hiermee? En hoe lang duurde het bij jou?

Na het verwijderen van mijn vorige spiraal (bijna 8 jaar geleden) heb ik helemaal niet zo'n bloeding gehad. Alleen de dag van verwijderen en daarna pas na een paar weken een gewone menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Is het helderrood of donkerrood bloed?
Alle reacties Link kopieren
Dokter bellen zou ik zeggen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
dansenindewind schreef:
23-05-2020 09:23
Is het helderrood of donkerrood bloed?
Precies als een menstruatie. Helder en donker. Alleen een echt menstruatie zal het niet zijn gezien ik nog met de pil bezig ben en tussentijds niet gestopt ben.
Liebeskind² schreef:
23-05-2020 09:54
Dokter bellen zou ik zeggen.
Ja? Ik had wel het idee dat het normaal was. Maar ik vind het nu op zich wel lang duren. Tot nu toe 2 keer een halve dag alleen wat oud bloed gehad en ik dus dacht dat het ging stoppen, maar dan gevolgd door menstruatiekrampen en weer meer bloedverlies.

Ik lees dat het wel vaker voor kan komen, maar vind het lastig in te schatten wat dan onder "normaal" valt.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts bellen.
Ik ga maandag maar bellen dan als het dan nog niet weg is.
Bedankt voor de tips. Afgelopen week kwam naast het bloedverlies ook enorm veel pijn erbij kijken. Stijgende ontstekingswaardes gemeten op verschillende dagen. Sinds vandaag een lagere waarde en ook wat minder pijn en minder bloed verlies.
Hopelijk komt er nu dan eindelijk een eind aan. Maar op advies van de huisarts wel stopweek ingelast dus dit zal wel overlopen in een menstruatie en daarna hopelijk helemaal weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven