Kat slaat me

23-05-2020 10:08 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Wij hebben een kater van 2,5 jaar oud. Wanneer ik met luidspreker bel of een filmpje luister op mijn telefoon/laptop dan haalt hij naar me uit. Dit ook wanneer ik mijn stem verhef. Hij haalt altijd uit maar mij. Naar mijn partner of zoontje doet hij dit nooit terwijl mijn partner ook met luidspreker kan bellen en filmpjes luistert/hetzelfde doet als mij. Dit zonder boze kater.
Wanneer ik rustig op de bank lig te lezen op mijn e-reader bijt hij me uit het niets. Zijn oren zijn op zulke momenten ook plat naar achteren en ogen half dicht.
Hij is verder wel vaak lief, geeft hij kopjes, komt bij me liggen etc.

Maar inmiddels ben ik er een beetje klaar mee om bijna elke dag klappen te krijgen. Iemand enig idee waarom dit altijd bij mij is terwijl ik niets vreemds doe.
anoniem_398215 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 10:16
8.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De kat voelt zich meestal onveilig wanneer ze dat doen.

Wat die jij nadat hij heeft geslagen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Terugslaan.
:roll:
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
23-05-2020 10:12
De kat voelt zich meestal onveilig wanneer ze dat doen.

Wat die jij nadat hij heeft geslagen?
Eerst niks, maar mijn partner zegt dat dit altijd bij mij is omdat ik te “braaf”/lief ben en dat ik hem aan moet pakken als hij zoiets doet. Maargoed, hij rent erna weg.
Geef jij hem eten?

In ieder geval probeert het beessie je iets te vertellen dat niet goed gaat, het enige is dat je nog uit moet zien te vinden wat dat is.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-05-2020 10:17
Geef jij hem eten?

In ieder geval probeert het beessie je iets te vertellen dat niet goed gaat, het enige is dat je nog uit moet zien te vinden wat dat is.
Wij beiden wisselend.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul.
Such fun!1
Lifeisajourneyx schreef:
23-05-2020 10:15
Eerst niks, maar mijn partner zegt dat dit altijd bij mij is omdat ik te “braaf”/lief ben en dat ik hem aan moet pakken als hij zoiets doet. Maargoed, hij rent erna weg.
Wat een dom advies.


Slaat hij met of zonder nagels?
Als hij bijt, bijt hij dan door of niet?
Is er een bepaalde manier van spelen dat je met hem doet waar hij nerveus van kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Je kat trekt je stem niet.

Wij hebben 2 poezen en 1 ‘is van mij’ en als ik met dochter stoei komt ze mij redden en ‘valt’ kind aan. Geeft kind dus een mep, omdat ze denkt dat ik aangevallen word.
Alle reacties Link kopieren
Veel katten raken heel geagiteerd en geïrriteerd van bepaalde geluiden. Ik heb meerdere heel zachtaardige katten gehad die hartstikke agressief werden als je tegen ze floot. Terwijl ze anders echt nooit mepten.

Misschien is er iets in de toonhoogte van stem, of maak je bepaalde geluiden als je filmpjes kijkt of leest.
Ik geloof niet dat je kat je uit het niks wil straffen of de baas over je wil spelen. Zo zitten ze gewoon niet in elkaar. Als je een dreun krijgt, dan is er iets dat dat uitlokt. Hij baalt van je, en wil dat je ergens mee ophoudt.
Katten hebben een goed karakterradar.

Of ze zijn mishandeld. Dan reageren ze op iedereen zo.

En je vriend klinkt echt als een fijne vent. Met verstand van katten.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
23-05-2020 10:18
Wat een dom advies.


Slaat hij met of zonder nagels?
Als hij bijt, bijt hij dan door of niet?
Met nagels tot bloeden toe, en hij bijt door.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 10:22
Katten hebben een goed karakterradar.

Of ze zijn mishandeld. Dan reageren ze op iedereen zo.

En je vriend klinkt echt als een fijne vent. Met verstand van katten.
Nee hij is nooit mishandeld of zo. Dit is ook iets van de laatste maanden dat hij dit doet.
Alle reacties Link kopieren
Dassie schreef:
23-05-2020 10:22
Veel katten raken heel geagiteerd en geïrriteerd van bepaalde geluiden. Ik heb meerdere heel zachtaardige katten gehad die hartstikke agressief werden als je tegen ze floot. Terwijl ze anders echt nooit mepten.

Misschien is er iets in de toonhoogte van stem, of maak je bepaalde geluiden als je filmpjes kijkt of leest.
Ik geloof niet dat je kat je uit het niks wil straffen of de baas over je wil spelen. Zo zitten ze gewoon niet in elkaar. Als je een dreun krijgt, dan is er iets dat dat uitlokt. Hij baalt van je, en wil dat je ergens mee ophoudt.
Ja, dit dus.
Mevrouw75 schreef:
23-05-2020 10:22
Je kat trekt je stem niet.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar zo simpel zal het wel niet zijn.
Misschien heeft die kat het idee dat hij moet concurreren met die apparaten om aandacht?
En wat doe jij als hij/zij zo doet?

Jaag je hem wet, pets je terug, zet je hem buiten? Ga je gillen?

Je zou de dierenarts eens kunnen bellen voor wat opvoedtips?
Lifeisajourneyx schreef:
23-05-2020 10:24
Nee hij is nooit mishandeld of zo. Dit is ook iets van de laatste maanden dat hij dit doet.
Vaag. Wat doet je vriend als hij zo doet? Wat vind hij aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn verder poeslieve poes valt ook mij en mijn telefoon aan als ik muziek luister of een filmpje kijk. Ze wordt dan echt hartstikke kwaad. :O
Blijkbaar zijn er meer katten die niet tegen dat geluid kunnen, dat heb ik hier ooit ergens op het forum gelezen. Ik gebruik tegenwoordig dan ook altijd mijn oortjes. Mijn kater kan er trouwens wel tegen.

En waarom jouw kat het niet bij je vriend doet weet ik natuurlijk niet. Misschien komt er net wat beter geluid uit zijn telefoon? Of kijkt hij filmpjes met minder irritant geluid. ;-D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-05-2020 10:25
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar zo simpel zal het wel niet zijn.
Misschien heeft die kat het idee dat hij moet concurreren met die apparaten om aandacht?
To, je zegt dat hij het doet als je je stem verheft. Kom je dan misschien aanvallend over voor de kat?
Serengeti schreef:
23-05-2020 10:26
Mijn verder poeslieve poes valt ook mij en mijn telefoon aan als ik muziek luister of een filmpje kijk. Ze wordt dan echt hartstikke kwaad. :O
Blijkbaar zijn er meer katten die niet tegen dat geluid kunnen, dat heb ik hier ooit ergens op het forum gelezen. Ik gebruik tegenwoordig dan ook altijd mijn oortjes.

Dus zonder geluid doet ze het niet? Wat apart. Het is dan dus wel echt het geluid wat de trigger is.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 10:26
Vaag. Wat doet je vriend als hij zo doet? Wat vind hij aanpakken?
Die doet niets want bij hem doet de kat dat niet. Ookal kijkt mijn vriend filmpjes etc of exact hetzelfde als ik doe.

Hij moet mij gewoon altijd hebben, lijkt. Ik word nu de laatste paar keer wel boos op hem, eerder deed ik niets maar aangezien het nu paar keer per week gebeurd...
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
23-05-2020 10:26
Mijn verder poeslieve poes valt ook mij en mijn telefoon aan als ik muziek luister of een filmpje kijk. Ze wordt dan echt hartstikke kwaad. :O
Blijkbaar zijn er meer katten die niet tegen dat geluid kunnen, dat heb ik hier ooit ergens op het forum gelezen. Ik gebruik tegenwoordig dan ook altijd mijn oortjes. Mijn kater kan er trouwens wel tegen.

En waarom jouw kat het niet bij je vriend doet weet ik natuurlijk niet. Misschien komt er net wat beter geluid uit zijn telefoon? Of kijkt hij filmpjes met minder irritant geluid. ;-D
Haha geen ideee. Verder is onze kat ook lief maar op zulke momenten niet..
Alle reacties Link kopieren
Lifeisajourneyx schreef:
23-05-2020 10:30
Haha geen ideee. Verder is onze kat ook lief maar op zulke momenten niet..

Hij sloeg me een half uur geleden, en nu komt ie weer kopjes geven en kan ik hem aaien enzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven