Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes-hysterie en meer van dat soort onzin

19-05-2020 00:08 833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.

Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden?
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?
Ik ben oprecht op zoek naar een inhoudelijk antwoord.

Wie zegt dat het dragen van mondkapjes tijdelijk is? Straks staat er een ander virus voor de deur, want de bron aanpakken (namelijk het terugdringen van het dichte leven tussen mens en dier) doen we niet en is niet eens een klein agendapuntje. Ik hoor zelfs de WHO er niet over. Die prijst China alleen maar over haar fantastische aanpak. Ehm, was het virus daar niet ontstaan!? Verschillende overheden gaan ver over de scheef met de privacy van de burger. En de mensen gaan er door hun angst helemaal in mee.

We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby, maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in? België slaat al helemaal de plank mis: sporten wordt nog altijd bemoeilijkt en minister van Volksgezondheid is zelf morbide obese. De overheid wil zelfs bepalen hoeveel mensen je mag zien.

Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken. Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien. Ik voel me er echt niet veiliger op en ik weet zeker (op den duur) meerdere vrouwen ook niet.

Zo. Dat is mijn mening, en nu die van jullie.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:16
0.15% gewijzigd
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
23-05-2020 08:30
Tantejans, er zijn verschillende influenzavirussen die de rondwaren en er zijn verschillende coronavirussen die rondwaren. Het zijn uitgebreide families en het ene 'nichtje' is zachtaardig voor haar gastheer en haar grote 'achteroom' maakt je dood.
Het zijn grote uitgebreide families met meer variatie in de soorten omdat ze zo goed zijn met rna en dna.
Vaccinaties worden gemaakt op een bepaalde variatie en dan is het duimen dat niet de andere familie op doorreis is en dat het virus niet alweer is gemuteerd.
Zonder vaccinaties sterven veel mensen aan virussen die gemakkelijk worden doorgegeven omdat we met velen dicht bij elkaar leven.
Ik denk dat dit voor sommige mensen te metaforisch is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik bedoel, als ik sommige mensen al hoor zeggen dat het coronavirus zich vermenigvuldigd op hun postpakketjes :facepalm:
Solomio schreef:
23-05-2020 08:34
Die wel werkt, maar niet 100%.
Nee het werkt ook niet voor bvb 40 %: https://www.ge-bu.nl/artikel/werkzaamhe ... ccinatie-1
Nogmaals, waar haal je vandaan dat de griepprik verplicht is voor kinderen in die VS?
tantejans schreef:
23-05-2020 09:10
Nee het werkt ook niet voor bvb 40 %: https://www.ge-bu.nl/artikel/werkzaamhe ... ccinatie-1
Maar dan nog: het is niet verplicht, het staat iedereen vrij om (samen met zijn of haar arts) een eigen risicoafweging te maken.
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 09:13
Nogmaals, waar haal je vandaan dat de griepprik verplicht is voor kinderen in die VS?
https://books.google.nl/books?id=WR0vAg ... en&f=false
Solomio schreef:
23-05-2020 08:38
Ik denk dat dit voor sommige mensen te metaforisch is.

Voor mensen die hun vingers in hun oren hebben is alles te metaforisch. Je kunt net zo goed tegen een muur lullen.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 09:10
Nee het werkt ook niet voor bvb 40 %: https://www.ge-bu.nl/artikel/werkzaamhe ... ccinatie-1
Heb je dat onderzoek gelezen?

Ten eerste stamt het uit 2011, maar de conclusie is vooral dat de meeste onderzoeken naar de effectiviteit van de griepvaccinatie nogal wat methodologische tekortkomingen hebben.
Wel lijkt de uiteindelijke conclusie dat de griepvaccinatie 'slechts' een matig effect heeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je je beter op andere bronnen richten.

Dat klopt dus niet. De griepprik is niet verplicht bij kinderen in de VS.
Ik heb zelf een paar jaar in de VS gewoond en ik ken er genoeg mensen met kinderen. Ik weet ook hoe Amerikanen denken over verplichtingen opgelegd door een overheid.
Maar goed, jij leest het ergens op internet en gaat er meteen vanuit dat het waar is, toch?
Het vermeende verband tussen vaccinaties en autisme is al lang weerlegd. Maar goed, dat zul je ook wel niet geloven.
Astromeria schreef:
23-05-2020 09:34
Het vermeende verband tussen vaccinaties en autisme is al lang weerlegd. Maar goed, dat zul je ook wel niet geloven.

Vast niet. Het is wel stil nu.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-05-2020 00:48
I love mondkapjes! En je draagt ze niet voor jezelf, maar om een ander niet te besmetten, zoals mijn man, die de hele dag passagiers incheckt. En hij kan niet 8 uur lang werken met een mondkapje, daarvoor doe je het.
Maar joh, doe lekker egoistisch, en denk alleen aan jezelf.
Ik vind dit zo bizar om uit jouw mond te lezen. Je blinkt altijd uit in egoistische posts. En nu moeten we opeens aan je man denken???😅
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
23-05-2020 10:24
Ik vind dit zo bizar om uit jouw mond te lezen. Je blinkt altijd uit in egoistische posts. En nu moeten we opeens aan je man denken???😅
Terwijl hij zelf ook wel gewoon kan werken met mondkapje.
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 09:31
Dat klopt dus niet. De griepprik is niet verplicht bij kinderen in de VS.
Ik heb zelf een paar jaar in de VS gewoond en ik ken er genoeg mensen met kinderen. Ik weet ook hoe Amerikanen denken over verplichtingen opgelegd door een overheid.
Maar goed, jij leest het ergens op internet en gaat er meteen vanuit dat het waar is, toch?
Kan het misschien afhankelijk zijn van in welke staat je woont?
Ik hoop ook dat het niet verplicht is hoor, maar het is lastig via google te vinden want ik krijg steeds reisinformatie.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 10:33
Kan het misschien afhankelijk zijn van in welke staat je woont?
Ik hoop ook dat het niet verplicht is hoor, maar het is lastig via google te vinden want ik krijg steeds reisinformatie.
Nee.
Tantejans, het is echt niet moeilijk hoor, om de juiste info te vinden: https://www.cdc.gov/flu/highrisk/children.htm. Recommended dus, niet mandatory.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
23-05-2020 10:25
Terwijl hij zelf ook wel gewoon kan werken met mondkapje.
Dat vooral ook nog. Ik wil met alle plezier een mondkapje opdoen als die man daar blij van wordt. Maar dat je niet 8 uur kunt werken met mondkapje is natuurlijk onzin. Wat denken die mensen dat er in de zorg gebeurt dan? Dat een chirurg bij een lange operatie na een uurtje of drie zijn mondkapje af zet? Hetzelfde met allerlei laboratoria maar ook bv fabrikanten van computer chips. Er zijn echt heel veel mensen die ook pre Corona al de hele dag een masker droegen, en dat gewoon aankonden.
tantejans schreef:
23-05-2020 10:33
Kan het misschien afhankelijk zijn van in welke staat je woont?
Ik hoop ook dat het niet verplicht is hoor, maar het is lastig via google te vinden want ik krijg steeds reisinformatie.

Nee. Het is gewoon niet verplicht in de VS.
Astromeria schreef:
23-05-2020 09:34
Het vermeende verband tussen vaccinaties en autisme is al lang weerlegd. Maar goed, dat zul je ook wel niet geloven.
Ik vind het een lastige, want er zijn ook veel mensen die zeggen dat die weerlegging geen wetenschappelijke onderbouwing heeft.
Ik begon zelf met het idee om mijn bezorgdheid te ontkrachten, maar hoe meer ik me inlees hoe dubieuzer het wordt.
Het is niet dat ik het meteen voor waar aanneem, maar als ik dan lees dat ook in Nederland de jaarlijkse griepprik voor kinderen al op de agenda staat dan denk ik; waar zijn we helemaal mee bezig?
Er is helemaal geen bewijs dat de griepprik voor kinderen enig nut heeft, dus waarom dan toch dat risico lopen?
tantejans schreef:
23-05-2020 10:42
Ik vind het een lastige, want er zijn ook veel mensen die zeggen dat die weerlegging geen wetenschappelijke onderbouwing heeft.
Ik begon zelf met het idee om mijn bezorgdheid te ontkrachten, maar hoe meer ik me inlees hoe dubieuzer het wordt.
Het is niet dat ik het meteen voor waar aanneem, maar als ik dan lees dat ook in Nederland de jaarlijkse griepprik voor kinderen al op de agenda staat dan denk ik; waar zijn we helemaal mee bezig?
Er is helemaal geen bewijs dat de griepprik voor kinderen enig nut heeft, dus waarom dan toch dat risico lopen?

Omdat jij je "inleest" op website's en bronnen die niet betrouwbaar zijn.
De wetenschap zelf is vrij duidelijk.
tantejans schreef:
23-05-2020 00:35
https://www.verdict.co.uk/vst-enterprises/

Over een digitaal gezondheidspaspoort voor oa Nederland.
En wat wil je zeggen met het delen van deze link?
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 10:40
Nee. Het is gewoon niet verplicht in de VS.
Het influenza vaccin zit wel standaard in het vaccinatieprogramma van de CDC, maar het is dus nergens in de VS verplicht volgens jou?

https://www.cdc.gov/vaccines/schedules/ ... l#note-flu
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 10:42
Ik vind het een lastige, want er zijn ook veel mensen die zeggen dat die weerlegging geen wetenschappelijke onderbouwing heeft.
Ik begon zelf met het idee om mijn bezorgdheid te ontkrachten, maar hoe meer ik me inlees hoe dubieuzer het wordt.
Het is niet dat ik het meteen voor waar aanneem, maar als ik dan lees dat ook in Nederland de jaarlijkse griepprik voor kinderen al op de agenda staat dan denk ik; waar zijn we helemaal mee bezig?
Er is helemaal geen bewijs dat de griepprik voor kinderen enig nut heeft, dus waarom dan toch dat risico lopen?
Ben jij een antivaxxer?
Net zoals het RIVM vaccinatieprogramma in Nederland niet verplicht is, is het CDC vaccinatieprogramma in de VS dat ook niet. Het is een aanbod, geen verplichting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven