Luidruchtige man, wat te doen

22-05-2020 13:40 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
chamonix wijzigde dit bericht op 20-03-2021 22:16
99.81% gewijzigd
Ik ben mezelf niet
Of al die jaren nooit geweest
Ik ben de gangmaker op het verkeerde feest
Ik ben mezelf niet of nooit geweest
Ik ben mezelf niet of nooit geweest

Acda & De Munnik - Niet of nooit geweest
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 buurmannen in de straat wonen die zo luiddruchtig zijn. Inmiddels reden om te verhuizen, hun kinderen gaan zich hetzelfde volume en manieren aanleren. Het is echt niet te doen. De godgandse dag hoor je ze.
Geloof niet alles wat je denkt.
Hou je nog wel van hem?

Het klinkt alsof je gevoel weg is en je je kapot ergert. Dit gaat niet over het geluid, je kan hem gewoon niet meer verdragen op alle manieren, althans zo klinkt het.
PinkDress schreef:
23-05-2020 06:53
Hou je nog wel van hem?

Het klinkt alsof je gevoel weg is en je je kapot ergert. Dit gaat niet over het geluid, je kan hem gewoon niet meer verdragen op alle manieren, althans zo klinkt het.
Daar dacht ik ook meteen aan.
Oriander schreef:
22-05-2020 22:55
Ik ben mezelf niet
Of al die jaren nooit geweest
Ik ben de gangmaker op het verkeerde feest
Ik ben mezelf niet of nooit geweest
Ik ben mezelf niet of nooit geweest

Acda & De Munnik - Niet of nooit geweest
:-D
Alle reacties Link kopieren
Benoem je het ook weleens als jullie het gezellig hebben gehad en wanneer je man zich tijdens een uitje 'gewoon' heeft gedragen of als je merkt dat je man zachtjes probeert te doen? Of geef je alleen feedback als er een verbeterpunt is?
I choose happy!
EssentialBliss schreef:
23-05-2020 09:26
Benoem je het ook weleens als jullie het gezellig hebben gehad en wanneer je man zich tijdens een uitje 'gewoon' heeft gedragen of als je merkt dat je man zachtjes probeert te doen? Of geef je alleen feedback als er een verbeterpunt is?

Het is een volwassen man hè, geen kind. Die hoef je echt geen koekje te geven als hij braaf is geweest.
EssentialBliss schreef:
23-05-2020 09:26
Benoem je het ook weleens als jullie het gezellig hebben gehad en wanneer je man zich tijdens een uitje 'gewoon' heeft gedragen of als je merkt dat je man zachtjes probeert te doen? Of geef je alleen feedback als er een verbeterpunt is?
O_O
Alle reacties Link kopieren
EssentialBliss schreef:
23-05-2020 09:26
Benoem je het ook weleens als jullie het gezellig hebben gehad en wanneer je man zich tijdens een uitje 'gewoon' heeft gedragen of als je merkt dat je man zachtjes probeert te doen? Of geef je alleen feedback als er een verbeterpunt is?
:rofl:
Raar dat hij zich speciaal thuis extra luid en irritant gedraagt. Waarom zou je steeds met irritante stemmetjes praten als er niemand is die dat leuk vindt?
RikM schreef:
23-05-2020 09:36
Het is een volwassen man hè, geen kind. Die hoef je echt geen koekje te geven als hij braaf is geweest.
Zo raar vind ik die opmerking niet. Het is niet leuk als je na ieder gezellig avondje uit moet horen wat je allemaal fout gedaan hebt.

Overigens is die man gewoon wie hij is en altijd was: een lawaaipapegaai. Dat gaat niet veranderen tenzij hij zichzelf enorm geweld aandoet.
Alle reacties Link kopieren
Oké dat komt blijkbaar anders over dan ik het bedoelde. Ik ben zelf een kritisch mens (naar mezelf en anderen) en let er sterk op dat ik naar mijn vriend toe niet alleen dingen benoem die ik anders zou willen zien. Ik vind het zelf namelijk ook fijn als hij laat merken ergens mijn inspanning in te waarderen. Komt de sfeer bij ons ten goede. Ik ben zelf opgegroeid in een huis waar een vastgeroeste patroon is (mijn vader lijkt erg op man van TO, mijn moeder bekritiseert hem en wij als kinderen zijn het doorgaans met mijn moeder eens) en die dynamiek wil ik nooit tussen vriend en mij.

Mijn vraag stelde ik om te weten te komen of van dat patroon bij TO ook sprake is en de suggestie te doen om dat patroon te doorbreken als dat het geval is.
I choose happy!
Nou ik snap je wel hoor, TO. Het is echt heel vermoeiend, als je aandacht continu getrokken wordt.
Sowieso is het niet gek als je in een langjarige relatie een periode hebt waarin het minder gaat. En het feit dat je er niet over kunt praten met je man maakt het erger.
Ik vind dat laatste punt het meest zorgelijk. Wat ik zelf zou doen is toch tijd maken voor een serieus gesprek met man. En dan aangeven wat het met je doet, dat zijn gedrag jou energie kost, en dat er afstand ontstaat doordat een gesprek erover niet mogelijk is.

Je hebt, tussen alle commentaar door, best een aantal goede reacties gekregen. Wat haal je hier uit tot nu toe?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-05-2020 09:36
Het is een volwassen man hè, geen kind. Die hoef je echt geen koekje te geven als hij braaf is geweest.
:HA:
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook omdraaien, door bijvoorbeeld steeds tegen hem te zeggen: 'Wat ben je toch een heerlijk rustig persoon. Ik voel me zó tot rust komen bij jou.'

Als je maar lang genoeg iets tegen iemand zegt, dan gaat die persoon er uiteindelijk in geloven en zich er ook naar gedragen. Schijnt echt te werken.
Daveotion schreef:
23-05-2020 10:06
Je kunt het ook omdraaien, door bijvoorbeeld steeds tegen hem te zeggen: 'Wat ben je toch een heerlijk rustig persoon. Ik voel me zó tot rust komen bij jou.'

Als je maar lang genoeg iets tegen iemand zegt, dan gaat die persoon er uiteindelijk in geloven en zich er ook naar gedragen. Schijnt echt te werken.

Werkt dat bij mannen? Volgens mij kun je beter gewoon duidelijk zijn. Zoals: "kap eens met die rare stemmetjes" en "schreeuw niet zo".
Alle reacties Link kopieren
smoren met je borsten? als je daar overigens echt geen zin meer in hebt is er iets anders aan de hand....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
PinkDress schreef:
23-05-2020 06:53
Hou je nog wel van hem?

Het klinkt alsof je gevoel weg is en je je kapot ergert. Dit gaat niet over het geluid, je kan hem gewoon niet meer verdragen op alle manieren, althans zo klinkt het.
Dit. Dat hij een lieve man is en jij dat ook echt wel erkent kan wel zo zijn, maar als je je gaat ergeren aan dingen die je voorheen niet stoorden, kan dat duiden op meer. Het kan ook zijn dat hij steeds luider wordt natuurlijk.
Voor mijzelf sprekende, ergerde ik me meer wanneer de relatie minder werd...
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-05-2020 22:47
Alsof ze altijd een beetje zich inhouden. Ik stel me zo voor dat je dat thuis niet wil.
Net zoals een introvert persoon thuis lekker aso in zijn eentje wil zitten.
Maar dan hou je toch wel rekening met elkaars grenzen? Mijn vriend kan ook ontzettend druk zijn terwijl ik juist van rust kan genieten. Moet allebei kunnen zolang je om elkaar denkt. Ik krijg eerder de indruk bij TO dat het niet eens alleen meer gaat over die stemmetjes en volume, maar dat haar man steeds over haar grens heen gaat. Ook als ze deze aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond een wijntje opentrekken en rustig uitleggen hoe jij alles ervaart, is dat een idee? Dat je het niet alleen bij hem neerlegt, maar meer vanuit jouw kant, dat je er zoveel last van hebt. Als je dat rustig verwoord dan zal hij toch wel normaal reageren?

Of kinderachtig: Als hij schreeuwt, jij gaan fluisteren. Als hij een stemmetje doet, jij steeds op neutrale toon zeggen: Grappig zeg.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-05-2020 10:15
Werkt dat bij mannen? Volgens mij kun je beter gewoon duidelijk zijn. Zoals: "kap eens met die rare stemmetjes" en "schreeuw niet zo".
Hiermee heb ik het niet geprobeerd. Maar het werkt zeker wel met opmerkingen à la, wat ben je toch handig/sterk/mannelijk/slim.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-05-2020 09:36
Het is een volwassen man hè, geen kind. Die hoef je echt geen koekje te geven als hij braaf is geweest.
Ben ik niet met je eens RikM. Ik denk dat ieder mens het fijn vindt om ook een compliment te krijgen i.p.v. steeds kritiek.
Het heeft een negatieve weerslag op je relatie en je kan er als persoon van uit balans raken.
Daarom zijn vaak nieuwe relaties zo fijn. Dan speelt vaak het positieve de boventoon.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-05-2020 10:15
Werkt dat bij mannen? Volgens mij kun je beter gewoon duidelijk zijn. Zoals: "kap eens met die rare stemmetjes" en "schreeuw niet zo".
Dit vind ik alsof je het tegen een kind hebt en niet tegen je volwassen partner.
Zeg dat hij moet veranderen omdat je er niet meer tegen kan. Dat je dan uit elkaar zal moeten.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
23-05-2020 11:40
Zeg dat hij moet veranderen omdat je er niet meer tegen kan. Dat je dan uit elkaar zal moeten.
Je kan een mens niet veranderen. En als dat zijn enige Manco is zou je wel gek zijn om hem daarom te verlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven