Lijf & Lijn alle pijlers

Sterilisatie vrouw

23-05-2020 11:23 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zoek ervaringen over sterilisatie van vrouwen.

Ik ben 45 jaar, na een GBP overgegaan naar de prikpil.

Mijn libido was met de pil al niet denderend en nu met de prikpil (2 jaar) merk ik dat mijn libido echt veel minder is.

Terug naar de reguliere pil is ivm mijn GBP geen optie, kans op zwangerschap is er (procenten weet ik niet, maar wil het niet riskeren).

Bovendien, ik wil na 30 jaar hormonen ook wel daar vanaf.

Mijn menstruatie was met de pil, te doen, en na de prikpil verdwenen.

Ik ben er zeker van dat ik geen kinderen meer wil, ik heb er 1 dat is goed, genoeg & klaar, ik ben klaar met de hormonen.

Mijn man wil de operatie niet, is 2 jaar jonger.
Ik geef er niet om, een operatie of narcose,
bovendien, dit is wat ik wil (geen hormonen, geen zwangerschap meer).

Ik lees dat ook niet vergoed wordt.
Mijn prikpil werkt nog tot juni.
Nu met corona wil je ook niet onnodig het ZH in,
dus verzekering aanpassen en de operatie uitvoeren in 2021.

Ik zoek tips, ervaringen (goede & slechte).
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik WIL geen spiraal. Zou prettig zijn als dit respecteerd werd.
IK wil de operatie, man zou het doen als ik niet zou willen.

En ik zoek ervaringen van vrouwen die zich hebben laten steriliseren of zich hierin verdiept hebben.

Eenhoorn & Pauwenveer vast bedankt voor jullie bijdrage :smooch:
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
23-05-2020 11:46
Wat mij betreft ben jij kortzichtig als je een man een lul vind omdat hij zijn vruchtbaarheid nog niet kwijt wil. Ik vind het nogal een keuze en die kun je alleen voor jezelf maken. Ik zou het in ieder geval nooit verwachten van een partner.
helemaal eens
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
23-05-2020 11:46
koperspiraal of gewoon een condoom gebruiken. Met juist gebruik is condoom zeer betrouwbaar.
Bovendien, hij wil geen operatie, dan gewoon condoom toch.

Nog even en je bent door de overgang.
Nou .... dat kan, maar het kan ook nog 20 !!! jaar duren.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf nog nooit een spiraal hebt gehad, zou ik met jouw leeftijd toch eerst een koperspiraal proberen. Genoeg vrouwen die het wel prima bevalt en voor die paar jaar is zo’n spiraal dan het minste gedoe. Het is ook weer zo te verwijderen als het niet bevalt.

Voor mij geen spiraal meer, ik ben op de ouderwetse manier gesteriliseerd op mijn 33e. Het bevalt prima, libido is goed, geen onderhuidse acne meer of eeuwige krampen. Doordat de spiraal echt geen succes was bij mij (Dat Mirenading) en ik nooit meer lichaamsvreemde zooi wilde, heb ik mijzelf een ovablocprocedure of filshie clips bespaard. Dat wilde ik pertinent niet en ben toen uitgeweken naar een ziekenhuis waar ze de ouderwetse procedure aanboden. Mijn man is ook gesteriliseerd dus echt geen zorgen meer of ‘wat als’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij 2 jaar geleden laten steriliseren en ben daar erg blij mee.

Ik kan niet tegen hormonen, veel bijwerkingen zoals migraine en stemmingswisselingen en moeheid.
Ik heb tussen de zwangerschappen een koperspiraal gehad, maar ik had tijdens menstruatie veel last van buik en rug en 2 dagen lang hevig bloedverlies (elk uur kraamverband verwisselen) en totaal 10 dagen lang bloedverlies. Ook varieerde cyclus tussen 24 en 44 dagen. Ik heb 2 verschillende koperspiralen geprobeerd maar beide dezelfde problemen ervaren.

Toen de jongste naar school ging was ik 38 en was het voor mij een afgesloten hoofdstuk. We hebben 4 kinderen en wilden verder, geen babyperiode meer.

Mijn man heeft steriliatie geprobeerd, maar verdovingen en rustgevende medicatie werken niet goed bij hem (hij heeft PTSS en hierdoor hoge adrenaline wat verdoving tegenwerkt) dat de uroloog het niet menselijk vond om door te gaan.

Vandaar dat ik sterilisatie bij mezelf heb gekozen. Ik heb wel vergoed gekregen, maar zit bij verzekering via werk van mijn man, is een onderdeel van CZ.

Ik heb geen erge buik- en rugpijn mee, minder last van humeur als ik ongesteld moet worden, geen kraamverband meer nodig, cyclus van 26 tot 30 dagen, totaal 7 dagen waarvan de laatste 2 dagen minimaal.
Rodekrullen schreef:
23-05-2020 11:51
Ok, ik WIL geen spiraal. Zou prettig zijn als dit respecteerd werd.
IK wil de operatie, man zou het doen als ik niet zou willen.

En ik zoek ervaringen van vrouwen die zich hebben laten steriliseren of zich hierin verdiept hebben.

Eenhoorn & Pauwenveer vast bedankt voor jullie bijdrage :smooch:
Ik bedoelde met mijn reactie ook niet dat je dan maar een spiraal moet nemen, maar dat de ingreep nogal heftig is voor iets wat hetzelfde resultaat geeft.

En voor al die vrouwen die man van TO een eikel vinden: In welke bubbel leven jullie? Hoe leuk je elkaar ook vindt, er blijft gewoon altijd een kans dat één van de twee dood gaat, of dat je gaat scheiden, of wat dan ook. Heel realistisch juist, om daar goed over na te denken.

Mijn man weet wel zeker dat hij geen kinderen meer wil en laat zich dus wel steriliseren, maar daar krijgt hij bij de intake dezelfde vragen en zolang hij daar niet oprecht over na heeft gedacht komt hij niet in aanmerking voor de operatie.
Ik heb een sterilisatie bij de keizersnede van de jongste laten doen. Puur om geen kinderen meer te kunnen krijgen.

Het heeft geen enkele andere positieve invloed gehad op mijn cycles of hormonen ect.

Ik had net zo erg last van PMS en de bloedingen van weken als zonder sterilisatie. Ook geen positief effect op libido. Wat niet raar is als je 3 van de 4 weken bloed en pijn hebt.

Ik ben dus maar aan de prikpil gegaan, deed altijd al beter op hormonale anticonceptie dan zonder.

Nu ben ik weer gestopt, doe ik om de zoveel jaar en ben weer al een periode van 1,5 jaar niet meer ongesteld. Kan door naeffect van jaren prikpil komen maar ook door de overgang. Ben 43 en in de familie is dat wel de leeftijd dat het begint. Redelijke vroege vogels.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 12:06
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, geen ervaring, maar ik geef je gelijk dat je niet meer voor hormonen of een koperspiraal wilt gaan.

Een vriendin van mij heeft het laten doen omdat ze heel slecht tegen al die hormonen kon en echt geen kinderen meer wilde. Ook niet met een volgende partner (slechte zwangerschap). Los van of haar man het wel of niet had willen laten doen.
Het enige dat zij onderschat had, was hoe snel ze weer alles kon doen, ze wilde te snel te veel. Want het is wel een buikoperatie dus je moet even de tijd nemen. Maar als je daar rekening mee houdt, was het volgens haar prima te doen. En het gaf haar elke maand ook heel veel rust, dat ze niet weer zwanger was én geen last meer had van die hormonen (stemmingswisselingen).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Irritant dat gepush van die spiralen.

Ik heb er 2 geprobeerd en beiden zijn heel snel weer verwijderd, het is gewoon niet voor iedereen het wondermiddel hoor.


Alleen sterilisatie dus ook niet, ik ken ook naast mijzelf eigenlijk niemand waar het echt iets positiefs mbt menstruatie en libido heeft gedaan.

Behalve als je het echt beter doet zonder pil. Maar die waren dan al gestopt voor de sterilisatie en daarom wisten ze dat.

Dan misschien wel en zou ik dat op je leeftijd ook liever doen dan zo'n spiraal nemen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 12:10
53.01% gewijzigd
Rodekrullen schreef:
23-05-2020 11:51
Ok, ik WIL geen spiraal. Zou prettig zijn als dit respecteerd werd.
IK wil de operatie, man zou het doen als ik niet zou willen.

En ik zoek ervaringen van vrouwen die zich hebben laten steriliseren of zich hierin verdiept hebben.

Eenhoorn & Pauwenveer vast bedankt voor jullie bijdrage :smooch:
waarom wil je geen spiraal? Het is toch echt raar om je te laten opereren als er veel minder risicovolle en goede alternatieven zijn
Rodekrullen schreef:
23-05-2020 11:43
ho ho, dat concludeer ík voor hem !
dat is dan dom van jou en het zegt ook wel veel over hem dat hij er niet op staat en jou er voor op laat draaien
S-Meds schreef:
23-05-2020 12:09
waarom wil je geen spiraal? Het is toch echt raar om je te laten opereren als er veel minder risicovolle en goede alternatieven zijn
Volgens wie?
Pauwenveer schreef:
23-05-2020 11:46
Wat mij betreft ben jij kortzichtig als je een man een lul vind omdat hij zijn vruchtbaarheid nog niet kwijt wil. Ik vind het nogal een keuze en die kun je alleen voor jezelf maken. Ik zou het in ieder geval nooit verwachten van een partner.
maar hij mag wel van jou verwachten dat je een BUIKOPERATIE laat ondergaan voor iets waar je SAMEN verantwoordelijkheid in draagt?
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
23-05-2020 11:50
Sorry maar ik vind het ook een lul van een man.
Het is een ingreep van niks bij mannen.
Maar hij wil de mogelijkheid nog even open houden om bij een andere vrouw een kind te verwekken?

Blijft triest dat anticonceptie toch vrijwel altijd weer op de vrouw neerkomt.
Maar de vrouwen doen het zich ook zelf aan. In dit geval zou ik mijn man voor het blok zetten: een knip erin of anders geen sex meer.

Dit dus. Mijn man stelde het juist zelf voor omdat ik de afgelopen 20 jaar al voor de anticonceptie heb gezorgd (en de kinderen heb gebaard). En omdat het dus zo’n kleine ingreep is bij een man.
Ik zou ook eens met je partner gaan praten. Hoezo wil hij niet?

Vind weer makkelijk dat de vrouw het dan maar moet doen. Of een spiraal moet nemen enz.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 12:13
41.40% gewijzigd
dianaf schreef:
23-05-2020 12:06
En het gaf haar elke maand ook heel veel rust, dat ze niet weer zwanger was én geen last meer had van die hormonen (stemmingswisselingen).
.
Geen last meer van hormonen klopt niet met sterilisatie. Je cyclus blijft gewoon. Dus menstruatie inclusief -pijn en pms gaan niet weg van sterilisatie.

TO, het is jouw keuze om geen spiraal te willen en dat respecteer ik. Maar weet dat er echt veel veranderd is sinds jouw vriendinnen onbedoeld verwekt werden en er een beter en vrouwvriendelijker koperspiraal is (ballerine dus).
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 23-05-2020 12:14
3.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-05-2020 12:10
dat is dan dom van jou en het zegt ook wel veel over hem dat hij er niet op staat en jou er voor op laat draaien
Bedankt, maar ik ben niet dom, en mijn man laat mij "er niet voor opdraaien".
Ik heb al eerder aangegeven dat als ik het zou eisen, hij het zou doen.
Maar ik ziet het als mijn beslissing.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Rodekrullen schreef:
23-05-2020 12:14
Bedankt, maar ik ben niet dom, en mijn man laat mij "er niet voor opdraaien".
Ik heb al eerder aangegeven dat als ik het zou eisen, hij het zou doen.
Maar ik ziet het als mijn beslissing.
Zelfs een sterilisatie van de vrouw alleen is niet per se 100% veilig he?

Dus waarom ga je dan niet beiden?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-05-2020 12:09
waarom wil je geen spiraal? Het is toch echt raar om je te laten opereren als er veel minder risicovolle en goede alternatieven zijn
Misschien wil ze geen lichaamsvreemde stoffen in haar lichaam laten plaatsen?
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 12:11
Volgens wie?
oke, jij denkt dat een spiraal net zoveel risico heeft dan een buikoperatie onder narcose?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij wou zich ook niet laten steriliseren. Ik wou na 35 jaar van de pil af. Nog op mn 41e hier speciaal voor onder het mes te gaan vond ik te ver gaan. Nu een koperspiraal, bevalt prima.
granny71 schreef:
23-05-2020 12:16
Misschien wil ze geen lichaamsvreemde stoffen in haar lichaam laten plaatsen?
ze heeft ook geen tandvullingen? Piercings? of hechtmateriaal van eerdere operaties?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-05-2020 12:17
ze heeft ook geen tandvullingen? Piercings? of hechtmateriaal van eerdere operaties?
Misschien niet nee
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een gyn, je problemen voorleggen en wat je wel en niet wil. En dan kijken wat ze zeggen. En wat wanneer wel of niet vergoed word.

Man mee, want dat niet willen van die mannen is ook echt debiel.
Gok zomaar dat ze wel nog seks willen.
Ik snap niet zo goed waarom je als vrouw voor een sterilisatie zou gaan. Na 30 jaar aan de pil zou je partner ook wel eens zijn verantwoordelijkheid mogen nemen.

Een sterilisatie voor de vrouw is een echte operatie met narcose en een lange hersteltijd. Voor een man is het onder plaatselijke verdoving en binnen 2 dagen kunnen de meeste mannen alles weer.

Daarnaast qua kostenplaatje: voor een vrouw kost het 1500 euro, als man ben je rond de 400 euro kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven