Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vleesverwerkende industrie en coronahausse.

22-05-2020 23:10 511 berichten
Hallo allemaal,

De laatste tijd vernemen we bijna dagelijks dat er grote coronauitbraken plaatsvinden in de vleesverwerkende industrie, typische is dat er wel meer arbeid wordt uitgeoefend onder slechte omstandigheden en met veel personeel dat op elkaars lip werkt en woont, maar daarbij gebeurt het dus niet.
Onderstaande link is alweer achterhaald, want ook hier, bij de Groene weg slachterij is zo'n slachting onder het personeel uitgebroken.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/slachthu ... smettingen

Ik maak me hier zorgen om en vraag me af wat er in rauw vlees zit dat mensen eventueel ontvankelijker maakt voor corona en in hoeverre kan het zich van slachterij naar de private keuken verplaatsen en ook een zeer stringente vraag van mij is ook, zit dat virus alreeds in onze kuddes.
pamelacourson schreef:
23-05-2020 12:36
Tja, je weet niet wat ze voor die tijd aten en dronken. Er zijn genoeg kinderen die leven op troep. Dus als ze in plaats van rundvlees en zuivel veel groenten, fruit, noten, peulvruchten en dat soort dingen waren gaan eten, waren ze misschien ook wel kerngezond geworden.
Er zijn genoeg kinderen die niet gezond te eten krijgen. Zelfs op de school van mijn kinderen met toch voornamelijk vrij hoogopgeleide ouders merk ik dat.
Tja, zo kan je alles wel neerhalen om het in je plaatje te laten passen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-05-2020 12:38
Tja, zo kan je alles wel neerhalen om het in je plaatje te laten passen.
Jij doet toch precies hetzelfde? Jij haalt dit erbij om aan te tonen dat dierlijke producten gezond zijn, maar het zegt helemaal niets.
Lopervanhiernaardaar schreef:
23-05-2020 12:31
Wat probeer je nu te suggereren, er is nog geen besmet varken aangetroffen?
Toch probeer je dat verband te leggen, waarom?
Ik suggereer niets. Het is een feit dat over de hele wereld ontzettende uitbraken van
Corona ontstaan in de vleesindustrie.
Lees de links die geplaatst zijn. Luister naar die NYT podcast.
Wat Merano hier boven schrijft en wat Cateautje zich in dit topic afvraagt: de manier waarop we nu vlees produceren is niet ok.

Hoe het verband exact zit weet ik niet, ik ben geen viroloog niet eens een bioloog. Maar de oplossing lijkt me logisch; hiermee stoppen.
En allemaal lokaal geslachte koe vers uit de wei gaan kopen, zoals redbulletje. Of groente en boontjes, zoals ik.
pamelacourson schreef:
23-05-2020 12:39
Jij doet toch precies hetzelfde? Jij haalt dit erbij om aan te tonen dat dierlijke producten gezond zijn, maar het zegt helemaal niets.
Mij zegt het, naar aanleiding van veel dat ik lees, hoor en zie, heel veel.
*2020* schreef:
23-05-2020 10:28
Stop met mensen dwingen hoe ze moeten leven.
Pfff grappig dat sommige vleeseters zich zo enorm aangevallen voelen..Ik heb een déjà vu naar de kersteditie van Allerhande van paar jaar geleden..
redbulletje schreef:
23-05-2020 12:24
Ik zou echt wel moeite hebben mijn konijntjes te slachten, laat staan op te eten.
Maar t feit dat die kreeft levend gekookt is maakt je niets uit...
Duomarker schreef:
23-05-2020 12:46
Pfff grappig dat sommige vleeseters zich zo enorm aangevallen voelen..Ik heb een déjà vu naar de kersteditie van Allerhande van paar jaar geleden..
En over tien jaar is het: waar maakten al die mensen zich überhaupt druk om?.Angst is een slechte raadgever.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
23-05-2020 12:46
Pfff grappig dat sommige vleeseters zich zo enorm aangevallen voelen..Ik heb een déjà vu naar de kersteditie van Allerhande van paar jaar geleden..
Ik voel me niet aangevallen maar ik vind het wel irritant dat veel vegetariers hun manier van eten vaak aan een ander op proberen te dringen. Ik vind het prima als iemand geen vlees eet maar laat mij eten wat ik lekker vind. Het doet me vaak denken aan die gekkies die bij een abortuskliniek gaan staan.
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 12:59
Ik voel me niet aangevallen maar ik vind het wel irritant dat veel vegetariers hun manier van eten vaak aan een ander op proberen te dringen. Ik vind het prima als iemand geen vlees eet maar laat mij eten wat ik lekker vind. Het doet me vaak denken aan die gekkies die bij een abortuskliniek gaan staan.
Ik dring t nooit nergens op maar ik snap gwoon niet hoe mensen niet inzien dat het eten van grote hoeveelheden vlees t milieu naar de doemenis brengt en daarnaast zich ook niets van het dierenleed aantrekken..Dat gaat er gewoon niet in bij mij.
Ja maar daar gáát dit topic toch over: is er iets mis met de vleesindustrie?
Nogal logisch dat mensen die daar vaker over na hebben gedacht en tot de conclusie zijn gekomen dat ze geen vlees meer willen eten, dan hun mening komen geven.

Ik zei al: in een topic over barbecue recepten kom ik heus niet roepen dat je groenten zou moeten eten hoor. Maar een topic hierover dat interesseert me want daar maak ik me ook druk om. Dus ja dan kom ik mijn mening geven.
Daar is een forum een beetje voor hè: de een stelt een vraag en de ander geeft een antwoord.
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 12:59
Ik voel me niet aangevallen maar ik vind het wel irritant dat veel vegetariers hun manier van eten vaak aan een ander op proberen te dringen. Ik vind het prima als iemand geen vlees eet maar laat mij eten wat ik lekker vind. Het doet me vaak denken aan die gekkies die bij een abortuskliniek gaan staan.
En je hoeft mij geen gekkie te noemen.. Dat is nergens voor nodig..
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
23-05-2020 13:02
Ik dring t nooit nergens op maar ik snap gwoon niet hoe mensen niet inzien dat het eten van grote hoeveelheden vlees t milieu naar de doemenis brengt en daarnaast zich ook niets van het dierenleed aantrekken..Dat gaat er gewoon niet in bij mij.
Idem. Ik begrijp het gewoon oprecht niet.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
23-05-2020 13:05
En je hoeft mij geen gekkie te noemen.. Dat is nergens voor nodig..
Ik noemde die mensen die bij een abortuskliniek staan gekkies, niet jou.
Duomarker schreef:
23-05-2020 13:02
Ik dring t nooit nergens op maar ik snap gwoon niet hoe mensen niet inzien dat het eten van grote hoeveelheden vlees t milieu naar de doemenis brengt en daarnaast zich ook niets van het dierenleed aantrekken..Dat gaat er gewoon niet in bij mij.
Ik sta nooit te gassen in de file, ik vlieg niet, ik recycle, ben zuinig met energie en water. Wat moet je nou van me?
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 13:07
Ik noemde die mensen die bij een abortuskliniek staan gekkies, niet jou.
Misschien staat ze regelmatig voor een abortuskliniek?
vrijenblij20220 schreef:
23-05-2020 12:59
maar laat mij eten wat ik lekker vind.
Maar maak jij je dan geen zorgen als je over de misstanden in de industrie leest, ook nu weer gerelateerd aan Corona?
Wat denk jij dat we hieraan zouden moeten doen? Of denk je dat het prima is om niets te veranderen en zo door te gaan?
ClumsyNinja schreef:
23-05-2020 13:03
Ja maar daar gáát dit topic toch over: is er iets mis met de vleesindustrie?
Nogal logisch dat mensen die daar vaker over na hebben gedacht en tot de conclusie zijn gekomen dat ze geen vlees meer willen eten, dan hun mening komen geven.

Ik zei al: in een topic over barbecue recepten kom ik heus niet roepen dat je groenten zou moeten eten hoor. Maar een topic hierover dat interesseert me want daar maak ik me ook druk om. Dus ja dan kom ik mijn mening geven.
Daar is een forum een beetje voor hè: de een stelt een vraag en de ander geeft een antwoord.
Het is met alle industrie het geval. Verplaats dat lekker naar Oost Europa en zorg dat Nederland voor de eigen bewoners voldoende kan produceren. Dan heb je hier geen arbeidsmigranten meer nodig en geen import van inferieur buitenlands vlees.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-05-2020 13:08
Ik sta nooit te gassen in de file, ik vlieg niet, ik recycle, ben zuinig met energie en water. Wat moet je nou van me?
Misschien moet je de documentaire Dominion eens kijken en begrijp je het dan.
Cateautje schreef:
23-05-2020 13:08
Ik sta nooit te gassen in de file, ik vlieg niet, ik recycle, ben zuinig met energie en water. Wat moet je nou van me?
Maar je opent dit topic toch met een reden? Kennelijk maak je je zorgen.

Wat denk jij dan dat ze oplossing is?
pamelacourson schreef:
23-05-2020 13:10
Misschien moet je de documentaire Dominion eens kijken en begrijp je het dan.
Ik hoef mezelf geen begrip aan te doen. Mijn dieet vraagt om vlees, simpel, dus dat blijf ik eten.
ClumsyNinja schreef:
23-05-2020 13:11
Maar je opent dit topic toch met een reden? Kennelijk maak je je zorgen.

Wat denk jij dan dat ze oplossing is?
Daar is al een aantal keren over geschreven. Genoeg vlees voor de interne markt en verder niets, dat scheelt heel veel ellende voor mens en dier.
redbulletje schreef:
23-05-2020 13:10
Het is met alle industrie het geval. Verplaats dat lekker naar Oost Europa en zorg dat Nederland voor de eigen bewoners voldoende kan produceren. Dan heb je hier geen arbeidsmigranten meer nodig en geen import van inferieur buitenlands vlees.
Door het probleem te verplaatsen los je het toch niet op? Dan worden de mensen in oost Europa ziek i.p.v. de mensen hier, lijkt me even erg.
En het is dus niet het geval in alle industrie, het is specifiek de vleesindustrie waar de uitbraken zijn.
Cateautje schreef:
23-05-2020 13:11
Ik hoef mezelf geen begrip aan te doen. Mijn dieet vraagt om vlees, simpel, dus dat blijf ik eten.
Als dat voor jou het beste voelt moet je dat vooral blijven doen.
Weet wel dat veel artsen en diëtisten tot voor kort nauwelijks kennis van veganisme hadden en plantaardig eten dus ook niet uit hun adviezen sprak.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 23-05-2020 13:19
Reden: Klotetelefoon
2.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
23-05-2020 13:10
Maar maak jij je dan geen zorgen als je over de misstanden in de industrie leest, ook nu weer gerelateerd aan Corona?
Wat denk jij dat we hieraan zouden moeten doen? Of denk je dat het prima is om niets te veranderen en zo door te gaan?
Ik maak me inderdaad geen zorgen en ik ben niet van plan om vegetarier te worden.
Cateautje schreef:
23-05-2020 13:13
Daar is al een aantal keren over geschreven. Genoeg vlees voor de interne markt en verder niets, dat scheelt heel veel ellende voor mens en dier.
Dus je denkt wel dat we anders zouden moeten gaan eten?

Zou je zelf bijvoorbeeld een paar keer per week duurder, beter vlees kunnen eten en een paar keer per week vegetarisch/veganistisch kunnen koken?
Dus inderdaad stemmen met je portemonnee en het goedkope vlees overslaan en naar een goede slager gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven