Vriendin wil een tijdje losgaan

23-05-2020 13:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar vergelijkbare ervaringen:

sinds eind vorig jaar had ik iets met een super leuke vrouw. We hadden een ontzettend fijne klik en alles voelde meteen heel fijn voor ons beiden. Begin januari maakte ze het echter opeens uit omdat ze het idee van een vaste relatie te benauwend vond terwijl zij vooral vrij wil zijn. Ze had tinder meer voor de grap aangeslingerd en schrok een beetje van de klik tijdens onze date. We kwamen toen beide net uit een lange relatie incl. samenwonen maar met het verschil dat ik een half jaartje had rondgeslet en zij die fase had overgeslagen. Ik kwam dus eigenlijk te vroeg zo was onze conclusie.

We vonden het beide heel rot maar namen verdrietig afscheid van elkaar. Na een paar weken had ze zich echter bedacht en zocht weer contact. Ik hield een tijdje de boot af omdat ik het vertrouwen een beetje kwijt was maar we gingen toch al vrij snel weer daten. We misten elkaar simpelweg te erg.

Fast forward: het volgende half jaar was super fijn en we waren intussen erg hecht geworden en spraken uit dat we van elkaar hielden. Maar er bleef iets onrustigs in haar: ze was inmiddels een stuk losser geworden en had veel meer zelfvertrouwen gekregen en fantaseerde meer en meer over seks met andere mannen. We vermoedden dat dit te maken had met het feit dat ze die 'losse' fase (die mensen vaak hebben na een lange relatie) had overgeslagen en ik was bang dat ze nooit bewust voor mij zou kunnen kiezen zo. En toen stelde ik een open relatie voor..

Dat viel me bij uitvoering vies tegen.. Ik besefte dat ik dit eigenlijk niet wilde maar zij was juist heel enthousiast na haar seksdate en wilde meer van dat. Er was iets ontwaakt in haar en nu wilde ze een tijdje losgaan. Aangezien we geen compromis konden vinden hebben we met veel verdriet afscheid genomen..

Wat ik me afvraag:
gaat deze fase bij haar over? Zou ze over een tijdje wel een monogame relatie willen/kunnen? We waren hartstikke gelukkig met elkaar en er miste an sich niets dat ze bij een andere man zoekt zegt ze. Ze wil alleen even los..
Of blijft ze in het date wereldje hangen? Ik heb zelf het idee dat veel mensen maar moeilijk afscheid van het daten/ons'en kunnen nemen. Een relatie is vaak praktisch lastig (afstand, kids etc) en wellicht wat benauwend? Daten/scharrelen is ook wel verslavend heb ik gemerkt. Ze zou het zeker niet erg vinden om alleen door het leven te gaan (bindingsangst maybe?) en zo nu en dan wat af te spreken met mensen. Maar tegelijkertijd was zo ook heel blij met onze relatie en verbinding.

ps1: Ik weet dat dit voor iedereen anders ligt en er geen echt antwoord op mogelijk is, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen.
ps2: Ik weet niet of ik haar terug zou willen mocht ze zich weer bedenken, daar gaat deze vraag dus niet om. Ik ben op dit moment vooral benieuwd naar soortgelijke situaties en hoe zich dat ontwikkelde.

eenmaal los, altijd los?

Totaal aantal stemmen: 58

Op basis van eigen ervaring: dit wordt nooit monogaam relatiemateriaal (21%)
Op basis van eigen ervaring: deze fase gaat over en dan kiest ze misschien bewust voor een relatie (22%)
geen ervaring mee: maar dit wordt nooit monogaam relatiemateriaal (41%)
geen ervaring mee: deze fase gaat over en dan kiest ze misschien bewust voor een relatie (16%)
Alle reacties Link kopieren
Dus, eigenlijk, ben je (voor haar) niet leuk genoeg. Dat gaat niet veranderen.
Wat een aanstellerig gedoe zeg. Of je wil een monogame relatie of niet. Rondsletten prima maar doe dat dan ook. Zij wil beide; dat gaat niet. In ieder geval niet met jou.
Pergamon schreef:
23-05-2020 15:01
Dus, eigenlijk, ben je (voor haar) niet leuk genoeg. Dat gaat niet veranderen.
Dit ja.
Optie 5: ze vindt je niet leuk genoeg

Bovendien waar hebben we het over? Je was eind vorig jaar met haar gaan daten en begin januari maakte ze het al uit. Als ze je nu nog contact dan wellicht alleen omdat ze vanwege corona geen nieuwe/wisselende contacten aan wil gaan.
Je bent leuk voor erbij.

Als ze niks beter heeft.

Als jij geen open relatie wil of niet als vrije sekspartner gezien wil worden, dan kan je het beter geheel afsluiten/uitmaken.
Optie 5 dus.
redbulletje schreef:
23-05-2020 15:05
Optie 5: ze vindt je niet leuk genoeg

Bovendien waar hebben we het over? Je was eind vorig jaar met haar gaan daten en begin januari maakte ze het al uit. Als ze je nu nog contact dan wellicht alleen omdat ze vanwege corona geen nieuwe/wisselende contacten aan wil gaan.
Exact dit.
Je bent leuk, maar niet leuk genoeg.
De sex is leuk, maar niet genoeg.
Geeft niks, kan gebeuren maar droog je tranen en vergeet haar. Zoveel gezeik in die paar maandjes moet je niet willen.
Ik vind dat ze slordig met je omgaat.
Het slaat in mijn ogen nergens op om na je 20e perse rond te willen neuken omdat je anders iets zou missen en dat 'op het verkeerde moment tegenkomen' vind ik ook kul.
Dat klinkt een beetje als: de buurvrouw biedt roti aan, ik zeg enthousiast ja, als ik het halverwege op heb zeg ik:o maar nou ben ik bang dat ik zin krijg in iets anders, dus wacht maar even met je bordje dan ga ik even kijken of ik iets lekkerders kan vinden.
Niet persoonlijk hoor, maar het was gewoon niet het goede moment, was je volgende week langsgekomenmet dit bordje had ik het meer op prijs gesteld.
En bewaar het bordje maar wel want wie weet kom ik straks nog terug want het was best lekker!
(nee, het was dus niet zo lekker want anders had je gewoon genoten van wat je had).
En nee, ik ben ferm voorstander van lekker rondkijken, maar dit soort dingen vind ik altijd te ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil een tijdje ‘losgaan’. Prima daar is de deur en tot nooit meer ziens. Vind ik dan hè
Hoever wil je van jezelf vandaan komen te staan om aan de behoefte van een ander te voldoen?
Ik zou me er niet voor laten gebruiken in ieder geval.
Ik begrijp het tijdspad niet echt.

Sinds eind vorig jaar ( 2019 dus ) had je iets met een vrouw.

Die maakte het in januari uit ( 2020 ). Na een paar weken zocht ze weer contact ( februari 2020 ? ).

Fast forward: Het volgende half jaar was superfijn. ( zitten we in augustus 2020 )

kanniehe ?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Maar het lijkt me voor jou niet fijn om haar te laten rondfladderen terwijl jij eigenlijk zit te wachten en hopen tot ze klaar is voor een monogame relatie.

Als je beiden een open relatie wil er beiden geniet van de uitstapjes prima hoor, maar volgens mij is het niet jouw wens.

Sowieso is het uit, dus laat het los en ga verder met je leven.
captain_hindsight schreef:
23-05-2020 15:02
Wat een aanstellerig gedoe zeg. Of je wil een monogame relatie of niet. Rondsletten prima maar doe dat dan ook. Zij wil beide; dat gaat niet. In ieder geval niet met jou.
En dit.
Ik heb nooit rondgeneukt, dus dat is niet iets wat persé moet om iets te kunnen afsluiten.
En als je die behoefte wel voelt, dan ben je niet klaar voor een vaste/monogame relatie.
She’s just not that into you.
aatjuhh123 schreef:
23-05-2020 15:17
Ik begrijp het tijdspad niet echt.

Sinds eind vorig jaar ( 2019 dus ) had je iets met een vrouw.

Die maakte het in januari uit ( 2020 ). Na een paar weken zocht ze weer contact ( februari 2020 ? ).

Fast forward: Het volgende half jaar was superfijn. ( zitten we in augustus 2020 )

kanniehe ?
Zo lijkt het nog wat. Hij weet heus wel dat anders helemaal weinig leuke tijd over blijft.
Alle reacties Link kopieren
Friet is lekker, maar zij wil de ene dag rijst, de andere dag pasta, dan weer gekookte aardappelen, tussendoor nog wat brood.
En af en toe eens een pak friet.

Wel handig dat die altijd klaar staat op 't moment dat ze dat wil.


Ze zoekt maar een ander pak friet dat wel zin heeft in een open relatie of rondsletterij.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind het erg respectloos naar jou toe. Waarom wil jij zo graag samen zijn met iemand die schijt aan je heeft?
Wissewis schreef:
23-05-2020 15:41
Friet is lekker, maar zij wil de ene dag rijst, de andere dag pasta, dan weer gekookte aardappelen, tussendoor nog wat brood.
En af en toe eens een pak friet.

Wel handig dat die altijd klaar staat op 't moment dat ze dat wil.


Ze zoekt maar een ander pak friet dat wel zin heeft in een open relatie of rondsletterij.
Tijd om koolhydraatarm te gaan TO! :P
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
23-05-2020 15:01
Dus, eigenlijk, ben je (voor haar) niet leuk genoeg. Dat gaat niet veranderen.
Zoiets
Alle reacties Link kopieren
Niet mee eens dat je per sé niet leuk genoeg bent. Ik heb ook zo’n fase gehad na een lange relatie. En wilde eerst even vrijheid blijheid. Ik had geen behoefte aan een nieuwe relatie maar vond het wel leuk om wat te daten. Dat was een tijdje leuk totdat ook dat ging vervelen en toen kwam ik een leuke man tegen met wie ik het wel wilde proberen. Achteraf gezien waren er in dat jaar best wat leuke mannen, maar ik stond gewoon echt niet open voor een relatie op dat moment. Nu alweer een poos een monogame relatie en dat past op dit moment beter bij me.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me nu wel af waarom daten/scharrelen minder lastig zou zijn in praktische zin dan een vaste relatie.

De charme van een relatie is dat je beiden al hebt vastgesteld op een bepaalde manier op dezelfde golflengte te zitten, dus qua invulling is er meer maatwerk mogelijk voor vrij specifieke wensen.
Alle reacties Link kopieren
Niet eens met dat je perse niet leuk genoeg bent. Het kan overgaan, maar dat hoeft niet. In mijn ervaring zijn er maar heel weinig mensen die in dat scharrelen blijven hangen, maar dat hoeft niet voor haar te gelden.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn 15 jaar durende relatie waarbij dat ook 1 van m’n weinige seks partners was, hoefde ik geen los gaan. Ik vond een andere leuke vent en met hem ben ik ‘los gegaan’ (oftewel veel meer geleerd en geëxperimenteerd) daar had ik niet eerst een heel elftal van vreemde kerels voor nodig want ik vond hem leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een ‘slettenfase’ is niet per sé iets wat je gehad moet hebben voor je in een volgende relatie stapt. Als zij deze fase belangrijker vindt dan een relatie met jou denk ik dat ze jou helaas niet leuk genoeg vindt om iets serieus mee op te bouwen. Ik zou zéker niet gaan zitten wachten tot ze klaar is met sletten en wel iets serieus wil. Want ten eerste komt dat moment wellicht nooit en ten tweede loopt er vast ergens een onwijs leuke vrouw rond die wel serieus met jou wil zijn. Vraag me ook af hoe oud ze is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven