Werkzaamheden in deze tijd

23-05-2020 13:31 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hier in februari kwam wonen wist ik al dat er een renovatie aan zat te komen rond de zomer, wat niemand natuurlijk wist is dat (bijna) iedereen thuis kwam te zitten. Nu gaan ze in juni, ruim 7 weken aan dit hele blok beginnen. En ik kan me er nu al druk om maken, wat ze onderandere gaan doen:

Beglazing vervangen van het hele huis in dubbelglas, zonnepanelen aanbrengen, dakbedekking vervangen, spouwinstallatie aanbrengen en niet te vergeten; voegwerkzaamheden. Dit geldt natuurlijk voor het hele blok

Zit je dan ''lekker'' hele dagen thuis.
Gelukkig kan ik met dat voegen naar mijn ouders om te werken, maar ik hoop dan maar dat ze al het voegwerk in 1 keer doen
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk zit je niet 'lekker' in je huis als er gewerkt wordt. Maar een opgeknapt huis als resultaat krijg je wel.

Edit: oh jij bent het. Ik heb bij voorbaat medelijden met de bouwvakkers. Ga je over elk 'overlastje' een topic openen? Dan alvast mijn antwoord op alles: Ja het is heeeeeeel erg en oneerlijk.
oudblond wijzigde dit bericht op 23-05-2020 13:35
44.50% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Meestal valt het wel mee met de geluidsoverlast. Vorig jaar woonde ik in een flat, waar ze van augustus tot juni bezig waren met werkzaamheden. Dubbel glas, dak werkzaamheden en verven. Wel wat overlast maar viel mee.
Glas was snel gedaan trouwens.

Vorig jaar juli verhuisd en nu zijn ze hier bezig met dak werkzaamheden. Is niet leuk wakker worden, maar als ik beneden ben hoor ik er niks van.

Het is niet leuk maar tot nu toe viel het altijd mee. Gelukkig is het maar 7 weken en zijn ze niet 7 weken per huis bezig :)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt maar weinig lichtpuntjes in jouw leven, of niet? Zowat iedere post die ik van jou lees is negatief.
Wees blij dat alles opgeknapt word! Het is even wat overlast maar die mensen doen ook maar hun werk.
Jij hebt het echt slecht. Op alle vlakken. Altijd en overal.


Lijkt me heel vervelend voor jezelf als je zo negatief in het leven staat.
Ik zou eens wat therapie proberen en een noisecancellingkoptelefoon voor dit probleem.
Bij ons hebben ze dat ook gedaan twee jaar terug, midden tijdens het hoogtepunt van die hittegolf. Ik had meer medelijden met die klussers dan met mezelf.

Voordeel was wel dat ze heel vroeg stopten 's middags.

Probeer naar de positieve dingen te kijken; je hebt straks een mooi gerenoveerde woning.
En als het even kan: ga een weekje ergens logeren. Even goed afstemmen met wanneer ze bij jou bezig zijn, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor ga je niet al die weken naar je ouders als het zo een probleem is. En je er nu al druk om maken heeft natuurlijk geen enkele zin.
Bladiebladiebla2016 schreef:
23-05-2020 14:02
Waarvoor ga je niet al die weken naar je ouders als het zo een probleem is. En je er nu al druk om maken heeft natuurlijk geen enkele zin.
Dan moet ze daar elke dag in de tuin mee zitten. Is ook al een dingetje. Tenminste op zondagen.
Alle reacties Link kopieren
Of ga lekker naar het strand met dit mooie weer. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Voor een paar jaar terug in ons vorige huis ook gehad, die mannen werkten netjes en hadden we vrij weinig last van.
Ze zijn geen 7 weken in je huis bezig hé, de dagen dat ze wel bij je in huis zijn ga je overdag ergens anders heen.

Misschien eens wat minder druk maken en problemen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-05-2020 13:33
Nee, natuurlijk zit je niet 'lekker' in je huis als er gewerkt wordt. Maar een opgeknapt huis als resultaat krijg je wel.

Edit: oh jij bent het. Ik heb bij voorbaat medelijden met de bouwvakkers. Ga je over elk 'overlastje' een topic openen? Dan alvast mijn antwoord op alles: Ja het is heeeeeeel erg en oneerlijk.
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-05-2020 13:33
Nee, natuurlijk zit je niet 'lekker' in je huis als er gewerkt wordt. Maar een opgeknapt huis als resultaat krijg je wel.

Edit: oh jij bent het. Ik heb bij voorbaat medelijden met de bouwvakkers. Ga je over elk 'overlastje' een topic openen? Dan alvast mijn antwoord op alles: Ja het is heeeeeeel erg en oneerlijk.
hahaha dat was precies mijn reactie.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
De wereld draait niet om jou hè. Enig idee hoeveel moeite sommige bedrijven hebben om nu hun hoofd boven water te houden? Dus nee natuurlijk gaan ze zo'n klus niet uitstellen. Er moet door corona al genoeg uitgesteld worden.
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
Tjonge, dat ze dat niet aan je gevraagd hebben, de klootzakken.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
Tuurlijk. Om prinses Michella niet te storen cancelt dat bouwbedrijf de opdracht maar tot nader order.

Koekoek.
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen.
Tja, meis, het is zoals het is.

Wees blij dat je geen taxichauffeur bent, zonder werk en zonder inkomsten.

Hier in de buurt zijn er tijdelijke werkplekken te huur.
Eigen kamer in een kantoorpand.
€ 250 per maand.
Is er vast ook wel in jouw stad.
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
Want ze hebben geen andere opdrachten te doen? Je kunt het ook zien: jij hebt straks een mooi, gerenoveerd huis, en dit bedrijf heeft waarschijnlijk elke klus en elke cent hard nodig in deze coronacrisis. Dus wees een beetje aardig voor de bouwvakkers. Zij zijn verder van huis als zij hun baan verliezen, omdat het bedrijf in de crisis tot nader orde alle opdrachten moet uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
23-05-2020 15:03
Tjonge, dat ze dat niet aan je gevraagd hebben, de klootzakken.
Ik was nog een zinnetje vergeten, dus bij deze

Nee, ik denk zeker niet alleen aan mezelf. Half Nederland werkt thuis
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
Gelukkig kan de bouwsector gewoon doorgaan, denk daar eens aan, genoeg sectoren die plat liggen. Zou verwachten dat mensen in deze tijd wat meer zouden kunnen relativeren. Je hebt nog een baan en je woning wordt gerenoveerd, zo slecht is het allemaal dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Toch lang niet al die klussen zorgen voor overlast in jouw huis?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 15:27
Ik was nog een zinnetje vergeten, dus bij deze

Nee, ik denk zeker niet alleen aan mezelf. Half Nederland werkt thuis
En dan mogen de anderen alleen werken als het jou uitkomt. Om te zorgen dat de vakken gevuld zijn als jij besluit om naar de super te gaan bijvoorbeeld? Corona of geen corona: van werkzaamheden heeft altijd iemand 'last'. Of denk je dat er geen mensen zijn die nachtdiensten draaien en overdag moeten slapen? Dus maar niet overdag bouwen dan? Of gelden de restricties alleen en uitgezonderd voor jou?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
23-05-2020 15:30
Toch lang niet al die klussen zorgen voor overlast in jouw huis?
Wel bij TO want ze ziet ze met haar verrekijker en dat is irritant.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Van de positieve kant je hoeft geen vrij te regelen voor als ze bij jou bezig zijn :idee:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
Om op zoek te gaan naar een blok huizen waar niemand thuis werkt?
Je bent wel grappig zeg. :hyper:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven