Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
27-05-2020 19:10
Je hebt 'm ook gevonden Puz_n_Boots ;-) ?
Yup, ik vind sommige kindertopics zeer amusant om te lezen. Het is net aapjes kijken of dat lemmings spelletje doen. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
27-05-2020 19:16
Die van die thuisblijfmoeder en recht op het huis is ook een fraaie. Maar ook echt; in 3 jaar tijd als alleenstaande moeder kennismaken, trouwen, huis kopen, werpen en alweer bonje hebben. Hoe dan?!
Volgens mij is dit echt een trol topic. Die man logde ook in op haar account om even te reageren (om 3 uur in de middag, terwijl hij zo een drukke baan heeft). Maar als het echt is dan is het echt te bizar voor woorden. Sowieso in 2020 afhankelijk zijn van je vent vind ik bijzonder.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
27-05-2020 19:21
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik weet dat er veel nadelen zijn. Ik ben eet al een jaar of 25 geen vlees meer. Ik zei wat ik zei met in de gedachte dat een kind waarschijnlijk ook weer vlees eet en waarschijnlijk zelf ook kinderen krijgt.
Ik vind dat je daar gelijk in hebt. Is een grote kans dat dat dan zo zou gaan. Dat is ook denk ik het nadeel van een kind op de wereld zetten én daarnaast dierlijke producten consumeren. Volgens mij gaat dat niet goed samen als het gaat om broeikaseffect terug te dringen.
Alle reacties Link kopieren
@ Puz_n_Boots en Skadí:

Het lijkt net alsof dat soort topics als paddestoelen uit de grond schieten.
En ja, Lemmings; jeugdsentiment :flirting:
In de natuur evolueren soorten zich vaak als de populatie uit de hand begint te lopen, dus onvruchtbaarheid lijkt me voor de menselijke soort een zeer goede verandering.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt absurd als je ziet hoeveel mensenvrouwen hier kindertopics starten. Die ellelange topics: Zwanger worden vanaf lente 2020, blabla deel 1024, kan ik binnen 30 seconden van voor tot achter lezen: Jeetje, wat spannend...., .... Ik heb m'n NOD gehad..., .... Yes, twee streepjes!...., spannend zeg, uitgerekend in....
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-05-2020 19:36
In de natuur evolueren soorten zich vaak als de populatie uit de hand begint te lopen, dus onvruchtbaarheid lijkt me voor de menselijke soort een zeer goede verandering.
Als dat zou gebeuren (à la A Handmaid's Tale) dan zouden onze wetenschappers daar wel weer een vaccintje voor ontwikkelen om het te fixen. De mens zal zich daar nooit bij kunnen neerleggen. Natuurgeweld zal uiteindelijk de beslissing voor de mens nemen.
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
27-05-2020 19:40
Ja echt absurd als je ziet hoeveel mensenvrouwen hier kindertopics starten. Die ellelange topics: Zwanger worden vanaf lente 2020, blabla deel 1024, kan ik binnen 30 seconden van voor tot achter lezen: Jeetje, wat spannend...., .... Ik heb m'n NOD gehad..., .... Yes, twee streepjes!...., spannend zeg, uitgerekend in....
Ja, haha, ik snap je. Het is een beetje positief ergeren hè?
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
27-05-2020 19:44
Als dat zou gebeuren (à la A Handmaid's Tale) dan zouden onze wetenschappers daar wel weer een vaccintje voor ontwikkelen om het te fixen. De mens zal zich daar nooit bij kunnen neerleggen. Natuurgeweld zal uiteindelijk de beslissing voor de mens nemen.
Ik heb recent Sapiens van Harari gelezen. Leuke en nuchtere beschrijving hoe de mensheid zich heeft ontwikkeld tot de huidige editie.
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
27-05-2020 19:48
Ik heb recent Sapiens van Harari gelezen. Leuke en nuchtere beschrijving hoe de mensheid zich heeft ontwikkeld tot de huidige editie.

Ja, vond ik ook heel inzichtelijk. Hoe we eigenlijk gewoon een plaag zijn. Het is dus ook helemaal niks uitmaakt of je je wel of niet voortplant, je hebt geen betekenis. Je bent een minuscuul onderdeel van een diersoort dat zich als een soort eikenprocessierups over de aardbodem heeft verspreid.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
27-05-2020 18:43
In The Handmaids Tale pakte een dergelijke onvruchtbaarheid dan weer niet zo leuk uit ;-D

Ah, niet gezien. Ik ben niet zo goed (meer) met gruwelijkheden op tv, dus heb begrepen dat ik deze serie dan links moet laten liggen. Dus kijk ik maar Selling Sunset op Netflix, is ook een soort positief ergeren wat anderen hebben met kindertopic lezen: ik erger me stierlijk aan de personages, maar geniet daar dan ook weer van, van mijn eigen ergeren. En dit geval spelen de mooie huizen ook mee.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
27-05-2020 19:57
Ja, vond ik ook heel inzichtelijk. Hoe we eigenlijk gewoon een plaag zijn. Het is dus ook helemaal niks uitmaakt of je je wel of niet voortplant, je hebt geen betekenis. Je bent een minuscuul onderdeel van een diersoort dat zich als een soort eikenprocessierups over de aardbodem heeft verspreid.
Ja, haha eigenlijk wel hè. Ik vind het helemaal niet verkeerd dat er mensen bewust kinderloos zijn. De mens is de grootste vervuiler.
Het is een beetje een dezelfde patstelling als "wat doen we aan armoede en schulden?". Nou, het neoliberalisme en de manier waarop we het kapitalisme uitvoeren werkt niet. Zolang dat niet verandert blijft de (sociale) ongelijkheid in Nederland (en wereldwijd) bestaan. Laat de corona crisis ook weer haarfijn zien door de economische gevolgen die eraan vast zitten.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die al langer meeschrijven in dit topic:

Silvershadow is van de week overleden.
Ze kreeg een aantal weken geleden wat klachten en na onderzoeken kreeg ze een heftige en agressieve diagnose: ze bleek terminaal ziek te zijn.

Gisteren is ze rustig ingeslapen.

Ze heeft veel lol (en ook wel ergernis, als taalnazi zijnde ;) ) gehad op het forum, en was blij dat ze hier in het topic met gelijkgestemden kon praten.

Daar moest ik jullie voor bedanken: bij deze.

En haar algemene boodschap: zeg eens wat vaker tegen elkaar wat mensen voor je betekenen. ❤️
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh jee... Het was me wel opgevallen dat ze niet meer meeschreef, maar ik had geen idee dat ze ziek was. :(

Mooie boodschap laat ze na.

Dank Himalaya, voor het bericht!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wat heftig! En wat snel.... :|
Oh wat heftig! Dat moet wel heel snel gegaan zijn. Hopelijk heeft ze niet veel pijn gehad. Sterkte aan iedereen die haar kende en aan haar nabestaanden :hug:
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 23:10
0.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Och, wat een naar nieuws. Jij ook sterkte Himalaya.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Gecondoleerd iedereen die haar (persoonlijk) kende :rose:
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig! Gecondoleerd!
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Wat erg.. heb haar naam regelmatig voorbij zien komen. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de nabestaanden :rose:
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
28-05-2020 14:58
Voor de mensen die al langer meeschrijven in dit topic:

Silvershadow is van de week overleden.
Ze kreeg een aantal weken geleden wat klachten en na onderzoeken kreeg ze een heftige en agressieve diagnose: ze bleek terminaal ziek te zijn.

Gisteren is ze rustig ingeslapen.

Ze heeft veel lol (en ook wel ergernis, als taalnazi zijnde ;) ) gehad op het forum, en was blij dat ze hier in het topic met gelijkgestemden kon praten.

Daar moest ik jullie voor bedanken: bij deze.

En haar algemene boodschap: zeg eens wat vaker tegen elkaar wat mensen voor je betekenen. ❤️
:hug:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-05-2020 19:36
In de natuur evolueren soorten zich vaak als de populatie uit de hand begint te lopen, dus onvruchtbaarheid lijkt me voor de menselijke soort een zeer goede verandering.
anders krijg je dit soort toestanden als in de film 'Idiocracy"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Idiocracy

alleen dompies planten zich nog voort en de slimmerikken doen het niet, resultaat: compleet verval van de menselijke soort. iets waar we heden ten dage al getuige van mogen zijn gezien sommige topics hier op Viva.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig, gecondoleerd voor iedereen die haar kende. Heftig.....:hug:
Ik herken de nick wel, :rose: :rose: voor iedereen die haar (beter) kende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven