Stomme schoonouders.

27-05-2020 21:02 798 berichten
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.

En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.

Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'

Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Oke.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je ; hoe wat gaat bij anderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Besef dat je zelf ooit ook een schoonouder wordt. En diezelfde stomme schoonouders hebben toch maar een heel leuk kind opgevoed.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zijn schoonouders dan niet zowat altijd stom :-D ?

Ik ken écht nauwelijks mensen die lovend zijn over dat stel ouders van je partner.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
27-05-2020 21:06
Besef dat je zelf ooit ook een schoonouder wordt. En diezelfde stomme schoonouders hebben toch maar een heel leuk kind opgevoed.
De vraag is of dat aan hun opvoeding te danken is.

Of dat dat kind gewoon een leuk kind tout court was.


Bij sommigen moet je er eerst een paar jaar uitmeppen wat er tijdens de opvoeding verkeerd is gelopen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Geef TO nou even de tijd om haar OP toe te lichten....
Vriendin van onze zoon, (beiden nipt 20+, relatie van zes maanden) heeft ons onlangs geconfronteerd met onze tekortkomingen. Hoe zij dingen thuis anders gewend is en die ze bij ons ook graag zo zou zien.

Dingen die voor ons en anderen gewoon normaal zijn en gewoon passen in de dagelijkse dingen in ons gezin.

Vergelijkbaar met:
Wij hebben thuis een vaste plek aan tafel, zij hebben dat niet, dus of wij daar rekening mee kunnen houden?

Sinds wij daar dus niet in mee zijn gegaan, komt ze nauwelijks nog hier, wat nu tussen ons en zoon in komt te staan. Wat te doen?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:09
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
27-05-2020 21:06
Zijn schoonouders dan niet zowat altijd stom :-D ?

Ik ken écht nauwelijks mensen die lovend zijn over dat stel ouders van je partner.
Alsof je debiel wordt zodra je zoon een meisje krijgt....
Waarom zijn mannen nooit zo vals over hun schoonouders ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn schoonouders zijn beide overleden nog voor ik ze ooit kon ontmoeten, wat ik graag had gewild.

Misschien helpt dat relativeren?
Madeliefjees schreef:
27-05-2020 21:06
Besef dat je zelf ooit ook een schoonouder wordt. En diezelfde stomme schoonouders hebben toch maar een heel leuk kind opgevoed.

En besef dat jouw ouders ook schoonouders zijn met hun bijzondere gewoontes en eigenaardigheden.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-05-2020 21:08
Vriendin van onze zoon, (beiden nipt 20+, relatie van zes maanden) heeft ons onlangs geconfronteerd met onze tekortkomingen. Hoe zij dingen thuis anders gewend is en die ze bij ons ook graag zo zou zien.

Dingen die voor ons en anderen gewoon normaal zijn en gewoon paarden in de dagelijkse dingen in ons gezin.

Vergelijkbaar met:
Wij hebben thuis een vaste plek aan tafel, zij hebben dat niet, dus of wij daar rekening mee kunnen houden?

Sinds wij daar dus niet in mee zijn gegaan, komt ze nauwelijks nog hier, wat nu tussen ons en zoon in komt te staan. Wat te doen?
Niks. Hopen dat je zoon bij zinnen komt.
Niet je zoon laten kiezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-05-2020 21:08
Vriendin van onze zoon, (beiden nipt 20+, relatie van zes maanden) heeft ons onlangs geconfronteerd met onze tekortkomingen. Hoe zij dingen thuis anders gewend is en die ze bij ons ook graag zo zou zien.

Dingen die voor ons en anderen gewoon normaal zijn en gewoon passen in de dagelijkse dingen in ons gezin.

Vergelijkbaar met:
Wij hebben thuis een vaste plek aan tafel, zij hebben dat niet, dus of wij daar rekening mee kunnen houden?

Sinds wij daar dus niet in mee zijn gegaan, komt ze nauwelijks nog hier, wat nu tussen ons en zoon in komt te staan. Wat te doen?
Aanpassen.
Damned if I don’t
Het gaat dus eigenlijk over een schoondochter zonder manieren :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
27-05-2020 21:06
Ik ken écht nauwelijks mensen die lovend zijn over dat stel ouders van je partner.
Dat zegt dan veel over de mensen in jouw omgeving.

Ik ken gelukkig over het algemeen mensen die hun schoonouders zien als mensen met hun eigen gewoontes en eigenaardigheden. Misschien anders maar zeker niet ‘stom’.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-05-2020 21:08



Sinds wij daar dus niet in mee zijn gegaan, komt ze nauwelijks nog hier, wat nu tussen ons en zoon in komt te staan. Wat te doen?
Haar heel hard uitlachen :-D.
Liefst wel achter haar en je zoon's rug.

Het is jouw huis en zij heeft na een half jaar niet te protocollen hoe jij je eettafel schikt.

Als ze voor zo'n futiliteit wegblijft ... dan wordt het geen blijfertje.
wissewis wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:12
4.78% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
blijfgewoonbianca schreef:
27-05-2020 21:05
Hoe bedoel je ; hoe wat gaat bij anderen ?
Nou, hoe ga je om met de dingen die je niet leuk vind?

Confronteren of accepteren?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:12
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-05-2020 21:08
Vriendin van onze zoon, (beiden nipt 20+, relatie van zes maanden) heeft ons onlangs geconfronteerd met onze tekortkomingen. Hoe zij dingen thuis anders gewend is en die ze bij ons ook graag zo zou zien.

Dingen die voor ons en anderen gewoon normaal zijn en gewoon passen in de dagelijkse dingen in ons gezin.

Vergelijkbaar met:
Wij hebben thuis een vaste plek aan tafel, zij hebben dat niet, dus of wij daar rekening mee kunnen houden?

Sinds wij daar dus niet in mee zijn gegaan, komt ze nauwelijks nog hier, wat nu tussen ons en zoon in komt te staan. Wat te doen?
De schoonouders van je zoon kunnen dus niet goed opvoeden. Merk je dat je zoon zich wel naar haar wensen schikt?
Alle reacties Link kopieren
Het zou natuurlijk leuk zijn als je het heel goed zou kunnen vinden met je schoonouders. Maar zolang het gewoon vriendelijke mensen zijn is het ook prima toch? Je hoeft niet perse close te zijn met je schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
Nou, poot stijf houden, dat zou ik doen. Ik laat mij echt niet door een mokkel/blaag van koud 20 dicteren wat er in mijn huishouden moet gebeuren. Als het thuis zoveel fijner is dan moet ze daar gaan zitten.

Ik zou het ook als heel onbeschoft zien. Zou ik nooit in mijn hoofd hebben durven halen en ik hoop dat ik over 11 jaar dusdanig resultaat zie van mijn pogingen tot opvoeden bij zoon dat hij zoiets onbeschofts niet gaat doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-05-2020 21:08
Vriendin van onze zoon, (beiden nipt 20+, relatie van zes maanden) heeft ons onlangs geconfronteerd met onze tekortkomingen. Hoe zij dingen thuis anders gewend is en die ze bij ons ook graag zo zou zien.

Dingen die voor ons en anderen gewoon normaal zijn en gewoon passen in de dagelijkse dingen in ons gezin.

Vergelijkbaar met:
Wij hebben thuis een vaste plek aan tafel, zij hebben dat niet, dus of wij daar rekening mee kunnen houden?

Sinds wij daar dus niet in mee zijn gegaan, komt ze nauwelijks nog hier, wat nu tussen ons en zoon in komt te staan. Wat te doen?

Ik zou hier niks mee doen. Benadrukken (desnoods herhaaldelijk) dat ze welkom is en blijft, maar dat er niks gaat veranderen.

Ik vind met name mijn schoonmoeder erg vervelend. Maar dan hebben we het in de categorie "gebruikte zonder te vragen mijn epileerapparaat op haar 'onderkantje'", dus dat vind ik anders. Ik probeer haar te tolereren en beleefd te blijven, maar dat lukt niet altijd.
pergamon wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:15
4.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-05-2020 21:12
Nou, hoe ga je om met de dingen die je niet leuk vind?

Confronteren of accepteren?
Accepteren, over het algemeen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Is er wat gebeurd dan? Is het meisje een paar keer van haar plek gestuurd omdat ze op de verkeerde stoel was gaan zitten?
Andersom schreef:
27-05-2020 21:12
Nou, hoe ga je om met de dingen die je niet leuk vind?

Confronteren of accepteren?
Dat ligt er toch maar net aan hoe zwaar die dingen zijn?
Wissewis schreef:
27-05-2020 21:11
Haar heel hard uitlachen :-D.
Liefst wel achter haar en je zoon's rug.

Het is jouw huis en zij heeft na een half jaar niet te protocollen hoe jij je eettafel schikt.

Als ze voor zo'n futiliteit wegblijft ... dan wordt het geen blijfertje.

Het waren meerdere dingen, naast de tafelschikking maar allemaal van dezelfde aard en ernst in onze ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven