Gezondheid alle pijlers

Last van papbenen, tips?

29-05-2020 10:29 12 berichten
Dag allen!

Geen levensgroot probleem maar voor nu even onhandig.
Eregister heb ik iets teveel hooi op de vork genomen met fietsen. Ik had een bepaalde afstand schromelijk onderschat met wind tegen. Gevolg: papbenen. Heel raar, nog nooit gehad. Wel eens zware of vermoeide benen, maar nu leek echt alle kracht eruit. Ik moest echt op een bepaalde tijd ergens zijn dus toch stevig doorgetrapt, niet sli..

Heb sindsdien rust genomen en extra magnesium geslikt maar het voelt nog heel slapjes.
Nou ga ik morgen voor een weekendje weg met veel fietsen. Niet heel handig.

Iemand tips om mijn benen weer fietsklaar te maken?
Alle reacties Link kopieren
is het "verzuring"? dan vooral heel veel drinken, eventueel sportdrankjes
lilalinda schreef:
29-05-2020 10:30
is het "verzuring"? dan vooral heel veel drinken, eventueel sportdrankjes
Nee het voelt anders dan verzuring. Het voelt...nikserig. Geen gevoel, geen kracht.
Maar veel drinken is altijd goed, thanx!
Oeiiii ik heb dit ooit gehad in mijn armen. Heel gek gevoel. De spierpijn kwam pas een dag later en die was echt NIET.TE.DOEN. Nog nooit zó'n spierpijn gehad.

Dus ik zou zeggen: Warm bad, masseren, foamroller, magnesium, pijnstillers en héél veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Veel water drinken, sportdrank zit veel suiker in, heeft niet veel zin. Evt wat extra eiwittwn door kwark en een gekookt eitje te eten. Maar verder kan je niet zoveel. Over een dag of 2 is het wel weg.
Kokoro schreef:
29-05-2020 10:33
Oeiiii ik heb dit ooit gehad in mijn armen. Heel gek gevoel. De spierpijn kwam pas een dag later en die was echt NIET.TE.DOEN. Nog nooit zó'n spierpijn gehad.

Dus ik zou zeggen: Warm bad, masseren, foamroller, magnesium, pijnstillers en héél veel succes.
Ja het is echt een heel gek gevoel. Nog nooit gehad. Dank voor de tips!
mariska1974 schreef:
29-05-2020 10:35
Veel water drinken, sportdrank zit veel suiker in, heeft niet veel zin. Evt wat extra eiwittwn door kwark en een gekookt eitje te eten. Maar verder kan je niet zoveel. Over een dag of 2 is het wel weg.
Goede tips, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
29-05-2020 10:32
Nee het voelt anders dan verzuring. Het voelt...nikserig. Geen gevoel, geen kracht.
Maar veel drinken is altijd goed, thanx!
wisselbaden (douche erop: warm, koud) en ze even wat hoger leggen (kussen onder je voeten in bed)
Alle reacties Link kopieren
Warm bad, massage, veel drinken, rustig beetje bewegen. Afvalstoffen afvoeren moet je proberen te bewerkstelligen.
lekker gefietst tot max. spierfalen dus. Dat is met twee dagen wel hersteld hoor.
aikidoka schreef:
29-05-2020 11:19
Warm bad, massage, veel drinken, rustig beetje bewegen. Afvalstoffen afvoeren moet je proberen te bewerkstelligen.
IJskoud bad is beter. Maar dan direct na de training. verder laten al deze dingen je herstel niet sneller verlopen
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-05-2020 10:33
Oeiiii ik heb dit ooit gehad in mijn armen. Heel gek gevoel. De spierpijn kwam pas een dag later en die was echt NIET.TE.DOEN. Nog nooit zó'n spierpijn gehad.

Dus ik zou zeggen: Warm bad, masseren, foamroller, magnesium, pijnstillers en héél veel succes.
Precies dit! Ik was eerst nog blij dat ik er in ieder geval geen spierpijn bij had maar die kwam inderdaad de volgende dag pas, en hoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven