Tips step 4-jarige

29-05-2020 10:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt mijn zoontje 4, hij wil graag een step. Wat is een goede, fijne step? Hij is rond de 106 cm, denk ik. Loopfiets heeft hij de grote Puky en sinds 3,5 fietst hij zonder rijwielen (nooit gehad) op een fietsje met trappers.

Afijn, nu een step dus, iemand tips? Er is zoveel te vinden op internet. Prijs tot max €100. Da's wel al veel, vind ik.

Alvast bedankt!
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er hier twee staan van Decathlon, daar ben ik tevreden over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor mijn vierjarige de step van angels en bandits bestellen als verjaardagskado
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
https://www.banditsandangels.com/bandit ... 37257.html
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wauw fietsen zonder rijwielen, knap! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben stuntsteps omdat ze stevig zijn want onze kinderen willen er mee op de stoepjes spelen.

Onze 8 jarige heeft deze:

https://www.bol.com/nl/p/black-dragon-s ... oductTitle

Onze 5 jarige heeft deze (is vanaf 4 jaar):

https://www.bol.com/nl/p/slamm-stuntste ... oductTitle
Wij hadden er eentje met iets grotere wielen. Heel veel gebruikt (mijn kind hield niet zo van fietsen en heeft van haar vierde tot haar tiende alles op de step gedaan).
Autoped van Volare, die heeft mijn dochter nu van 7. 16 inch is van 7-10 je kan ook een 12 inch nemen. Ding was rond de 80 euro normaal gesproken nu voor 67,50 gekocht.
Deze heeft ze , niet via deze site trouwens .

https://www.djimmi.nl/kinderstep-16-inc ... gIlGfD_BwE
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
29-05-2020 10:25
Wauw fietsen zonder rijwielen, knap! ;-D
Maar met trappers...
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Voor langere stukken vind dochter de autoped t fijnst (wij hebben er een van yedoo, gewoon van marktplaats).

Om mee te nemen en korte stukjes is de stuntstep (opvouwbare) handiger. Wij hebben er een van decathlon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vierjarige vertikt het om te fietsen en kan dus ook nog steeds niet zonder zijwieltjes fietsen, maar nu ik hier de diverse steps voorbij zie komen denk ik dat een step wellicht wel wat voor haar is, ze had ook een peuterstepje waar ze wel graag mee stepte. Nu vraag ik me alleen af: zijn van die grote wielen zoals die van Volare fijner, of juist die kleintjes zoals die Bandits & Angels step?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
29-05-2020 11:18
Voor langere stukken vind dochter de autoped t fijnst (wij hebben er een van yedoo, gewoon van marktplaats).

Om mee te nemen en korte stukjes is de stuntstep (opvouwbare) handiger. Wij hebben er een van decathlon.
Ah, eigenlijk schrijf jij hier volgens mij mijn antwoord. :)
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben vooral geleerd balans te houden op de loopfiets, maar ik neem dat die te klein zijn voor een vierjarige. Ik ben er alweer even uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
fashionvictim schreef:
29-05-2020 11:22
Nu vraag ik me alleen af: zijn van die grote wielen zoals die van Volare fijner, of juist die kleintjes zoals die Bandits & Angels step?
Denk dat ze beide kan.
Meestal kunnen ze wel met alles uit de voeten.

Mijn dochter heeft na zo'n kinderstep met 2 voorwielen en 1 achterwiel vorig jaar een space scooter gekocht.
Nu stond ze voor de keuze autoped of een grotere step.
Die autoped van Volare vond ze qua uiterlijk leuker.

Moet zeggen dat ik de autoped wel heel veilig en stevig vind.
Die autoped heeft normale wielen (als een fiets) en ook een fietsstuur.
Belle73 schreef:
29-05-2020 11:53
Mijn kinderen hebben vooral geleerd balans te houden op de loopfiets, maar ik neem dat die te klein zijn voor een vierjarige. Ik ben er alweer even uit.
Loopfiets zaten ze hier met 2/3 al op. Dus als 4 jarige ben je daar zeker niet te klein voor.
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
29-05-2020 10:25
Wauw fietsen zonder rijwielen, knap! ;-D
Haha, zijwielen, dus :hihi:
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
29-05-2020 11:53
Mijn kinderen hebben vooral geleerd balans te houden op de loopfiets, maar ik neem dat die te klein zijn voor een vierjarige. Ik ben er alweer even uit.
Mijn dochter heeft maar liefst 2 loopfietsen en die staan ook stof te vangen. Als ze er 2 keer op heeft gezeten is het veel. Zodra ik zeg "pak lekker je fiets" is het janken.
Am Yisrael Chai!
Puky heeft ook (grote) steps :)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
29-05-2020 14:58
Mijn dochter heeft maar liefst 2 loopfietsen en die staan ook stof te vangen. Als ze er 2 keer op heeft gezeten is het veel. Zodra ik zeg "pak lekker je fiets" is het janken.
Misschien dan toch een kleine step. Ziet er wat minder uit als een fiets en is minder zwaar dan een autoped. Geen buurmeisje ofzo waar ze er even een van kan proberen?
Alle reacties Link kopieren
In elk geval eentje waarvan het stuur kan draaien. Wij hebben er eentje waarbij je met je gewicht van richting moet veranderen, maar dat is voor deze leeftijd (of mijn kinderen in elk geval) echt niet zo handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven