Alcoholvrije/-arme wijn?

01-06-2020 13:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van een wijntje, gewoon voor de smaak. Even wat anders dan water en frisdrank.
Het probleem is echter dat ik er tegenwoordig altijd duf en doodmoe van word. Gistermiddag 2 witte wijntjes gedronken in de tuin en de hele avond was ik kapot.

Heeft er iemand een tip qua alcoholvrije wijn die qua smaak lijkt op echte wijn? Ik heb wel eens iets geprobeerd, maar daar zat helemaal geen smaak aan. En iets zoets vind ik ook niet lekker. Er mag trouwens best wel een klein beetje alcohol in zitten, maar gisteren zag ik bijvoorbeeld wijn met 8,5% en dat schiet nog steeds niet op.

Alvast bedankt voor de tips!
Druivensap ;)
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
01-06-2020 13:46
Druivensap ;)
Dat is dan weer te zoet 8-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er meerdere getest.. En heel eerlijk? Ik vond ze allemaal smerig, weeig.
Het enige dat ik alcoholvrij goed te drinken vind, is Heineken 0.0
Maar ja, dan moet je maar net ook van bier houden.
Alle reacties Link kopieren
zoals de engelse doen, witte wijn en dan zelf soda (of spa rood) toevoegen, white wine spritzer
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar laatst iets over gelezen, zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
https://www.gall.nl/ontdek/alcoholvrije ... rije-wijn/
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-06-2020 13:48
Dat is dan weer te zoet 8-)
Ik verdun druivesap of appelsap met water.
Ook een aanrader: alcoholvrij witbier

De Romeinen verdunden trouwens hun wijn met water.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Jillz?
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
01-06-2020 13:49
zoals de engelse doen, witte wijn en dan zelf soda (of spa rood) toevoegen, white wine spritzer
Dat drinkt mijn moeder inderdaad ook altijd.


Dit zijn niet de artikelen die ik bedoel maar toch wat info:
https://www.linda.nl/lifestyle/wijn-zonder-alcohol/


https://www.missethoreca.nl/restaurant/ ... 1591012327
Alle reacties Link kopieren
Drum&Barrels de bruisende variant - iig te koop bij de Gall. Die was best acceptabel. En anders de sauvignon blanc van de Aldi - al weet ik niet of ze dat dit jaar weer verkopen :-)
Alle reacties Link kopieren
Tijdens dry January hebben wij wel vijf soorten alcoholvrije witte en rode wijn getest. Over de witte waren we het eens, niet te zuipen. De rode koopt mijn vriend nog steeds wel eens, maar zelf drink ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
01-06-2020 13:49
zoals de engelse doen, witte wijn en dan zelf soda (of spa rood) toevoegen, white wine spritzer
Dit is ook wel een idee, bedankt!
Als je witte wijn drinkt vind ik witte wijn spritzers ook lekker. Gewoon half Spa rood, half witte wijn. Dan natuurlijk niet je beste wijn daarvoor gebruiken.

- - -

Oh, dit was al genoemd!
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 01-06-2020 13:59
9.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
01-06-2020 13:51
Jillz?
Nooit geproefd, ik zal het eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een alcoholvrije rosé ontdekt die echt heel lekker is. Verkrijgbaar bij AH, van La Tulipe.

Edit: deze dus https://www.ah.nl/producten/product/wi ... lcoholvrij
meauve01 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 14:00
35.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn al snel een aantal suggesties, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik TO niet wil aanraden om veel alcohol te drinken, helpt het wel om naast de alcohol ook water te drinken. In sommige restaurants kun je nu ook halve glazen wijn bestellen, dat vind ik echt ideaal, wel de smaak, maar niet zoveel alcohol binnen krijgen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
ik heb alcoholvrije wijn geprobeerd, maar nooit echt iets lekkers gevonden. ik blijf de 'smaak' van alcohol missen.
Ben nu overgestapt op alcoholvrije biertjes en die zijn wel echt lekker. Leffe blond en Wieckse witte zijn mn favoriet. Lekker koud op een warme lente/zomerdag
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
01-06-2020 14:01
Hoewel ik TO niet wil aanraden om veel alcohol te drinken, helpt het wel om naast de alcohol ook water te drinken. In sommige restaurants kun je nu ook halve glazen wijn bestellen, dat vind ik echt ideaal, wel de smaak, maar niet zoveel alcohol binnen krijgen.
Ik drink er al water naast en ik drink ook niet veel, maar ik kan er gewoon niet meer tegen. En als ik maar een half glaasje neem, dan neem ik liever niets, want dat smaakt natuurlijk naar meer :lol: Het stomme is ook: ik merk er verder helemaal niets van, ik word niet aangeschoten of zo, alleen maar heel erg moe. Daar heb ik echt geen zin meer in.
Alle reacties Link kopieren
De 0.0 biertjes ga ik ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere soorten geprobeerd en eigenlijk vond ik ‘t allemaal niet lekker. Dan liever een alcoholvrij biertje. Vooral wit of blond. Affligem blond 0.0 bijv. Of Jillz inderdaad, al is dat wel wat zoeter.
anoniem_397980 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 14:07
8.27% gewijzigd
“Don’t spend time on beating on a wall, hoping it will transform into a door!” ~ Coco Chanel
Alle reacties Link kopieren
Waarschuwing: Jillz is echt heel erg zoet :)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-06-2020 14:05
Ik drink er al water naast en ik drink ook niet veel, maar ik kan er gewoon niet meer tegen. En als ik maar een half glaasje neem, dan neem ik liever niets, want dat smaakt natuurlijk naar meer :lol: Het stomme is ook: ik merk er verder helemaal niets van, ik word niet aangeschoten of zo, alleen maar heel erg moe. Daar heb ik echt geen zin meer in.
Ik heb dat eigenlijk altijd als ik in de middag (in de zon )alcohol drink. Ik drink geen wijn maar bier en overdag komt dat veel harder aan dan in de avond. Inderdaad ook vaak water er naast.
Alle reacties Link kopieren
hallohoihey567 schreef:
01-06-2020 14:07
Waarschuwing: Jillz is echt heel erg zoet :)
Oké, dan wordt dat em niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven