Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Protest op de dam

01-06-2020 19:25 2184 berichten
Ik zie net dit bericht voorbij komen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1397493 ... ans-geweld

Vooropgesteld, ik vind het helemaal prima dat deze demonstratie toegestaan is.

Alleen, wat ik niet kan begrijpen is dat als het te druk is op het strand, of in het Vondpark er ingegrepen wordt, dat de horeca die op sterven na dood is zich in allerhande bochten moet wringen.

Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Dit is dezelfde idioterie als Trump die de regels in de VS openlijk bekritiseert.

Ofwel je hebt de regels en past ze gewoon toe, ofwel niet. Wat mij betreft het laatste, maar in ieder geval geen willekeur.

Zelf schat ik in dat hiermee de gehoorzame burger inmiddels ook de schouders op gaat halen.
Sowieso vind ik het absurd dat in Nederland gedemonstreerd wordt tegen een Amerikaans issue.
Maar dat er niet ingegrepen is op de drukte terwijl ze dat bij de andere demonstraties tijdens de lockdown wel deden vind ik wel heel erg hypocriet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, Femke kan niet wachten totdat er in Amsterdam dezelfde rellen gaan uitbreken. Je ziet alle witte antifa kindertjes er al weer overal met honderden tussen lopen op de Dam.

Onder het dun laagje chroom van GroenLinks stroomt nog steeds het bloed van de krakersrellen en terreur uit de jaren tachtig.
Ik hoorde op de radio dat een coureur zei dat Max Verstappen nog geen statement naar buiten had gebracht terwijl veel sporters dat wel gedaan hadden. Ik dacht toen ecbt: waarom moet Max Verstappen een statement maken?
Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Recht om te demonstreren is naar mijn weten een grondrecht, zonnen in het Vondelpark niet.
Duomarker schreef:
01-06-2020 19:31
Ik hoorde op de radio dat een coureur zei dat Max Verstappen nog geen statement naar buiten had gebracht terwijl veel sporters dat wel gedaan hadden. Ik dacht toen ecbt: waarom moet Max Verstappen een statement maken?

Lewis Hamilton is een huilie.
Duomarker schreef:
01-06-2020 19:31
Ik hoorde op de radio dat een coureur zei dat Max Verstappen nog geen statement naar buiten had gebracht terwijl veel sporters dat wel gedaan hadden. Ik dacht toen ecbt: waarom moet Max Verstappen een statement maken?
Wat heeft hij er mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het van de zotte dat die Halsema overal boven lijkt te staan. Ja, tuurlijk hebben mensen recht om te demonstreren, maar met duizenden nu zo bovenop elkaar... het kan en mag gewoon niet, of je het er nou wel of niet mee eens bent. Halsema lijkt deze regels in de stad niet te hoeven hanteren en dat vind ik voornamelijk heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
01-06-2020 19:31
Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Recht om te demonstreren is naar mijn weten een grondrecht, zonnen in het Vondelpark niet.
Er zijn ook anti-lockdown demonstraties geweest waarbij wel gehandhaafd werd, dus dat is bullshit.
Sansi schreef:
01-06-2020 19:33
Ik vind het van de zotte dat die Halsema overal boven lijkt te staan. Ja, tuurlijk hebben mensen recht om te demonstreren, maar met duizenden nu zo bovenop elkaar... het kan en mag gewoon niet, of je het er nou wel of niet mee eens bent. Halsema lijkt deze regels in de stad niet te hoeven hanteren en dat vind ik voornamelijk heel bijzonder.
Als hier over een paar weken besmettingen aan gelinkt worden is ze wel uitgerangeerd.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk!! [....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2020 20:11
Reden: ongepast
64.56% gewijzigd
Duomarker schreef:
01-06-2020 19:31
Ik hoorde op de radio dat een coureur zei dat Max Verstappen nog geen statement naar buiten had gebracht terwijl veel sporters dat wel gedaan hadden. Ik dacht toen ecbt: waarom moet Max Verstappen een statement maken?
Dat was Lewis die klaagde dat hij geen enkele collega hierover heeft gehoord.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Dweilstok post_id=31462512 time=1591032936 user_id=397878]
Belachelijk!! [...]

:facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2020 20:11
Reden: quote aangepast
22.45% gewijzigd
girasole3 schreef:
01-06-2020 19:34
Er zijn ook anti-lockdown demonstraties geweest waarbij wel gehandhaafd werd, dus dat is bullshit.
Klopt, alle demonstraties tot nu toe zijn gehandhaafd en die waren minder druk bezocht dan deze.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-06-2020 19:35
Als hier over een paar weken besmettingen aan gelinkt worden is ze wel uitgerangeerd.
Al die mensen hebben toch echt zélf de keuze gemaakt om tussen 100'en à 1.000'en anderen op de Dam te gaan staan.

En al de mensen rondom hen maken zelf de keuze om contact met hen te hebben de komende weken.
Terwijl ze weten dat Corona nog altijd woedt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
01-06-2020 19:35
Belachelijk!![...]

Right.
Als ze daarna maar niet naar Zeeland komen zeker.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-06-2020 20:11
Reden: quote aangepast
14.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
01-06-2020 19:37
Right.
Als ze daarna maar niet naar Zeeland komen zeker.
:rofl:
DS1971 schreef:
01-06-2020 19:36
Dat was Lewis die klaagde dat hij geen enkele collega hierover heeft gehoord.
Heel raar. Robert van Heel Holland bakt heeft ook nog geen statement gemaakt.. Een statement moet vanuit je zelf komen of vanuit een functie naar niet omdat je toevallig beroemd bent...
Sansi schreef:
01-06-2020 19:33
Ik vind het van de zotte dat die Halsema overal boven lijkt te staan. Ja, tuurlijk hebben mensen recht om te demonstreren, maar met duizenden nu zo bovenop elkaar... het kan en mag gewoon niet, of je het er nou wel of niet mee eens bent. Halsema lijkt deze regels in de stad niet te hoeven hanteren en dat vind ik voornamelijk heel bijzonder.
Die heeft hier niks meer mee te maken:

De coronacrisis is zowel een ramp als een crisis van meer dan plaatselijke betekenis in de zin van art. 1 Wet veiligheidsregio’s (Wvr).[2] Art. 39 Wvr bepaalt dat in zo’n geval de bevoegdheden van de burgemeester uit de Wet openbare manifestaties overgaan op de voorzitter van de veiligheidsregio (hierna: voorzitter). Althans voor zover de toepassing van die bevoegdheden ten behoeve van de rampenbestrijding en crisisbeheersing plaatsvindt. We nemen aan dat bij een type crisis als de huidige de lokale burgemeester niet langer bevoegd is een demonstratie te beperken, te verbieden of te beëindigen.

https://www.openbareorde.nl/tijdschrift ... t-deel-11/
Wissewis schreef:
01-06-2020 19:37
Al die mensen hebben toch echt zélf de keuze gemaakt om tussen 100'en à 1.000'en anderen op de Dam te gaan staan.

En al de mensen rondom hen maken zelf de keuze om contact met hen te hebben de komende weken.
Terwijl ze weten dat Corona nog altijd woedt.
Hopen dan maar dat ze niet in contactberoepen werken.
girasole3 schreef:
01-06-2020 19:34
Er zijn ook anti-lockdown demonstraties geweest waarbij wel gehandhaafd werd, dus dat is bullshit.

Dan heeft de betreffende veiligheidsregio daar anders besloten.
Star3 schreef:
01-06-2020 19:31
Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Recht om te demonstreren is naar mijn weten een grondrecht, zonnen in het Vondelpark niet.
Ook bij een grondrecht kun je bepaalde eisen stellen hoor.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
01-06-2020 19:30
Inderdaad, Femke kan niet wachten totdat er in Amsterdam dezelfde rellen gaan uitbreken. Je ziet alle witte antifa kindertjes er al weer overal met honderden tussen lopen op de Dam.

Onder het dun laagje chroom van GroenLinks stroomt nog steeds het bloed van de krakersrellen en terreur uit de jaren tachtig.
Dan had ze heel simpel een handje vol boa's de dam op moeten sturen om corona boetes uit te delen.


Moet je eens zien hoe snel de vlam in de pan slaat
C⨀urage schreef:
01-06-2020 19:37
Right.
Als ze daarna maar niet naar Zeeland komen zeker.
;-D
Alle reacties Link kopieren
Star3, goed om te weten. Daar had ik mij dus niet genoeg in verdiept.

Alsnog blijf ik het wel bijzonder vinden dat in deze tijden hier niet ingegrepen wordt.
sansi wijzigde dit bericht op 01-06-2020 19:44
85.51% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven