Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Protest op de dam

01-06-2020 19:25 2184 berichten
Ik zie net dit bericht voorbij komen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1397493 ... ans-geweld

Vooropgesteld, ik vind het helemaal prima dat deze demonstratie toegestaan is.

Alleen, wat ik niet kan begrijpen is dat als het te druk is op het strand, of in het Vondpark er ingegrepen wordt, dat de horeca die op sterven na dood is zich in allerhande bochten moet wringen.

Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Dit is dezelfde idioterie als Trump die de regels in de VS openlijk bekritiseert.

Ofwel je hebt de regels en past ze gewoon toe, ofwel niet. Wat mij betreft het laatste, maar in ieder geval geen willekeur.

Zelf schat ik in dat hiermee de gehoorzame burger inmiddels ook de schouders op gaat halen.
Zazamaenade schreef:
02-06-2020 12:56
Een groep van duizenden mensen op een veilige, niet-gewelddadige wijze verspreiden is iets anders dan wat bekeuringen uitdelen in een park.
Er had gewoon politie en ME moeten staan. Ze hielden notabene al rekening met 1000 bezoekers. Ook dat is al een veelvoud van wat verantwoord was.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-06-2020 12:56
Een groep van duizenden mensen op een veilige, niet-gewelddadige wijze verspreiden is iets anders dan wat bekeuringen uitdelen in een park.
Het uitdelen van bekeuringen is massaal gedaan maar het verspreiden van duizenden mensen die overduidelijk in overtreding waren niet!
granny71 schreef:
02-06-2020 12:58
Ze is de burgemeester van de grootste stad in Nederland. Een stad die ook nog eens internationaal onder een vergrootglas ligt, natuurlijk mag ze aangesproken worden op de door haar gemaakte fouten.
Dat is waar en zal ook zeker gebeuren, maar dat is iets anders dan een hetze tegen haar voeren.
Comocomo schreef:
02-06-2020 08:02
“Het is nu niet het moment om humanistisch te gaan doen”, zegt er iemand.

Wanneer is het moment dan wel?!

Ik vind het ook behoorlijk shit dat dit allemaal net gebeurt tijdens de Coronatijd. Maar laat dat niet het gemakkelijke onderwerp zijn voor verontwaardiging. Die politici en mensen hier die de mensen op de dam alleen in een asociaal frame zetten, zeg eens werkelijk, neem je die mensen überhaupt serieus of denk je dat ze alleen voor de VS protesteren? Want het heeft een hoog “als je maar lief om je emancipatie vraagt zullen we het overwegen, maar wij de machthebbenden zullen bepalen wanneer het lief genoeg is” gehalte.
Ik schreef dat. Maar je leest selectief. Ik schreef: Niet op deze manier. Niet met deze risico's.

Neem ik hun serieus? Nee.
Door hun asociale actie komt hun punt bij mij niet binnen. Ik blijf hangen op de verontwaardiging en domheid van die actievoerders om met 5000 man hutjemutje op de dam te gaan staan. Je zou verwachten dat ze op een positieve manier indrukwekkend wilden zijn. Op mij maken ze de indruk dom volk te zijn. En ik denk op vele anderen ook.

Ik neem mensen niet serieus als ze beweren om anderen te geven en tegelijkertijd een middelvinger opsteken naar anderen. Waarom zou ik dat wel doen?
..
Astromeria schreef:
02-06-2020 13:00
Dat is waar en zal ook zeker gebeuren, maar dat is iets anders dan een hetze tegen haar voeren.
Wie voert er hier een hetze tegen haar?
Als je niets verkeerd doet hebben ze ook geen munitie
aileenn schreef:
02-06-2020 12:01
Mondkapje, handgel, groot veld, 2 meter afstand en een festivalletje dan maar ... Het is wat mij betreft of alles of niets.
Yep. Heel schadelijk hoe die mondkapjes heilig verklaard worden. In het OV is het letterlijk een lapmiddel, maar je ziet nu dus weer dat mensen zich/anderen er veilig mee wanen.
anoniem_113882 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 13:06
0.80% gewijzigd
granny71 schreef:
02-06-2020 12:58
Natuurlijk mag ze aangesproken worden op de door haar gemaakte fouten.
Daar kwam de angst voor haar positie inderdaad de hoek om kijken. Dat is het lullige van deze tijd. Politici liggen als aasgieren te wachten om elkaar terecht te wijzen, de nadruk ligt op het uitvergroten van fouten en verschillen i.p.v. om de samenwerking te zoeken en risico's durven te lopen.
granny71 schreef:
02-06-2020 13:01
Er zijn genoeg mensen (en dan heb ik het niet perse, of alleen, over dit forum) die geen gelegenheid voorbij laten gaan om hun haat jegens haar te spuwen, dat lijkt me geen geheim. Dat heeft niets te maken met terechte kritiek leveren op verkeerde beslissingen.
Astromeria schreef:
02-06-2020 13:06
Er zijn genoeg mensen (en dan heb ik het niet perse, of alleen, over dit forum) die geen gelegenheid voorbij laten gaan om hun haat jegens haar te spuwen, dat lijkt me geen geheim. Dat heeft niets te maken met terechte kritiek leveren op verkeerde beslissingen.
Maar door die mensen krijgen wij hier nu wel het verwijt dat we een hetze beginnen terwijl wij (naar mijn mening) zeer terecht kritiek uiten op haar verkeerde beslissingen en vooral op haar goedpraterij
redbulletje schreef:
02-06-2020 11:23
Hoe meer ze demonstreren hoe meer ergernis of afkeer het op gaat roepen naar mijn idee. Hopelijk smoren de andere burgemeesters deze wantoestanden vroegtijdig in de kiem. Trek maar 'n blik ME-ers open of militairen.
Voor de zoveelste keer:
De Nederlandse krijgsmacht mag nooit ingezet worden tegen
de eigen bevolking.
granny71 schreef:
Heel internet gaat los op haar (Ook hier op Viva. Zie oude topic over haar zoon). Ze kan niks goed doen. Ze kreeg min of meer de schuld van de dood op Derk Wiersum. Zij zorgde ervoor dat de mocro mafia hun gang kon gaan etc etc

Die demonstratie van gisteren was echt een foute beslissing maar waar Halsema tegenwoordig allemaal verantwoordelijk voor wordt gesteld is belachelijk.
bethweeter schreef:
02-06-2020 13:09
Heel internet gaat los op haar (Ook hier op Viva. Zie oude topic over haar zoon). Ze kan niks goed doen. Ze kreeg min of meer de schuld van de dood op Derk Wiersum. Zij zorgde ervoor dat de mocro mafia hun gang kon gaan etc etc

Die demonstratie van gisteren was echt een foute beslissing maar waar Halsema tegenwoordig allemaal verantwoordelijk voor wordt gesteld is belachelijk.
eens. Ze had een maximum moet instellen, het is een enorm domme beslissing geweest om deze demo toe te staan op de Dam zonder maximum.
Demonstraties zijn wel toegestaan, ook anti-lockdown demonstatraties waren immers ok.
bethweeter schreef:
02-06-2020 13:09

Ze is verantwoordelijk voor alles (dus ook de veiligheid) van de grootste stad in Nederland en haar burgers dus ja, in die zin is ze verantwoordelijk voor de dood van Wiersum en de macht van de mocro maffia.
Hoort bij de baan die ze aangenomen heeft
Ik hoop echt dat de burgemeester van Tilburg het protest wel gaat verbieden. Dat wordt chaos daar als het wel door gaat en hoezo corona proof.
granny71 schreef:
02-06-2020 13:12
Ze is verantwoordelijk voor alles (dus ook de veiligheid) van de grootste stad in Nederland en haar burgers dus ja, in die zin is ze verantwoordelijk voor de dood van Wiersum en de macht van de mocro maffia.
Hoort bij de baan die ze aangenomen heeft
wat volstrekt belachelijk.
Dit kan je niet menen.
De mocro maffia komt uit Utrecht btw
granny71 schreef:
02-06-2020 13:08
Maar door die mensen krijgen wij hier nu wel het verwijt dat we een hetze beginnen terwijl wij (naar mijn mening) zeer terecht kritiek uiten op haar verkeerde beslissingen en vooral op haar goedpraterij
Het was niet mijn bedoeling om mensen die in dit topic redelijk reageren van een hetze te beschuldigen. Zoals je hebt kunnen lezen, heb ik zelf ook kritiek. Neemt niet weg dat er wel degelijk mensen zijn die puur vanuit haatgevoelens en om haar politieke kleur een hetze tegen haar voeren, dus vandaar dat ik Zazamaende (op wie ik reageerde) daarin gelijk gaf. Geen waardeoordeel dus over individuele forummers, maar een algemene constatering.
anoniem_395087 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 13:16
0.42% gewijzigd
TsumTsum schreef:
02-06-2020 13:14
Ik hoop echt dat de burgemeester van Tilburg het protest wel gaat verbieden. Dat wordt chaos daar als het wel door gaat en hoezo corona proof.
niet verbieden, maar maximum instellen en handhaven
smulrol schreef:
02-06-2020 13:15
wat volstrekt belachelijk.
Dit kan je niet menen.
De mocro maffia komt uit Utrecht btw
Ze is verantwoordelijk voor de veiligheid van haar stad en haar bewoners dus als het uit de klauwen loopt had ze meer politie in moeten zetten
smulrol schreef:
02-06-2020 13:15
niet verbieden, maar maximum instellen en handhaven
Den Haag lijkt in ieder geval vanavond betere randvoorwaarden te stellen. Malieveld is in ieder geval stukken ruimer.
“Don’t spend time on beating on a wall, hoping it will transform into a door!” ~ Coco Chanel
yasmijn schreef:
02-06-2020 13:08
Voor de zoveelste keer:
De Nederlandse krijgsmacht mag nooit ingezet worden tegen
de eigen bevolking.
Waarom mogen zij niet betrokken worden bij de handhaving? Politie komen we blijkbaar structureel te kort en die militairen zitten nu toch thuis.
granny71 schreef:
02-06-2020 13:18
Ze is verantwoordelijk voor de veiligheid van haar stad en haar bewoners dus als het uit de klauwen loopt had ze meer politie in moeten zetten
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Mocro maffia is geen amsterdams fenomeen
granny71 schreef:
02-06-2020 13:18
Dat je verantwoordelijk bent voor de veiligheid, wil nog niet zeggen dat je alles kunt voorkomen. Dat kan geen enkele burgemeester of wie dan ook, tenzij je graag in een politiestaat wilt wonen. En daar is het over het algemeen pas echt onveilig voor gewone burgers.
Volhouder666 schreef:
Ik schreef dat. Maar je leest selectief. Ik schreef: Niet op deze manier. Niet met deze risico's.

Neem ik hun serieus? Nee.
Door hun asociale actie komt hun punt bij mij niet binnen. Ik blijf hangen op de verontwaardiging en domheid van die actievoerders om met 5000 man hutjemutje op de dam te gaan staan. Je zou verwachten dat ze op een positieve manier indrukwekkend wilden zijn. Op mij maken ze de indruk dom volk te zijn. En ik denk op vele anderen ook.

Ik neem mensen niet serieus als ze beweren om anderen te geven en tegelijkertijd een middelvinger opsteken naar anderen. Waarom zou ik dat wel doen?
Eens!
Astromeria schreef:
02-06-2020 13:06
Ik heb absoluut geen haat naar Femke, sterker nog; ik vond haar geweldig. Maar nu vind ik dat ze echt af moet treden. Wat ze gedaan heeft gaat alle boeken te buiten. Iedereen heeft zoveel moeten laten, niet kunnen doen, mensen hebben dierbaren verloren zonder afscheid te kunnen nemen etc. etc. Hoezo bepaalt zij dat dit evenement ineens kan?
Als ik Rutte was geweest zou ik het we hebben geweten. Ik zou me echt niet laten ondermijnen door deze vrouw.
Absurd dat Halsema dit toestond en glimlachend en tevreden toekeek.

Niet alleen het massaal bij elkaar komen op de Dam is een risico voor de volksgezondheid, velen reisden er naartoe met het OV. Mijn vriend zat gistermiddag in de trein van Utrecht naar Amsterdam om naar zijn werk te gaan en het stikte van de demonstranten. Bizar in deze tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven