Ik voel me niet geaccepteerd [Geen OP]

02-06-2020 19:15 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezers,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-06-2020 09:24
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.12% gewijzigd
Ik vind dat je gelijk hebt. Deze vrouw klinkt als een intrigante.
Ze is je aan het uitlokken en dat idee van 'dramaqueen' komt vast ook uit haar koker. Je vader en broers zijn wat dat betreft waarschijnlijk veel te goed van vertrouwen.
Zaak is om bij jezelf te blijven en haar niet in je hoofd te laten. Je niet meer laten wegsturen, ene oor in andere uit.
'ik bespreek dit liever waar pappa bij is' zeg je dan bijvoorbeeld (of hoe je je vader ook noemt).
Zorg dat je niet alleen met haar bent. Vader de deur uit? Je gaat mee, of als je saar een kamer hebt moet je even iets doen daar.
Hou het bij koetjes en kalfjes, en maak jezelf zo oninteressant mogelijk.
Kortom, geef haar niets meer. Ze klinkt niet OK.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-06-2020 21:49
Ik vind dat je gelijk hebt. Deze vrouw klinkt als een intrigante.
Ze is je aan het uitlokken en dat idee van 'dramaqueen' komt vast ook uit haar koker. Je vader en broers zijn wat dat betreft waarschijnlijk veel te goed van vertrouwen.
Zaak is om bij jezelf te blijven en haar niet in je hoofd te laten. Je niet meer laten wegsturen, ene oor in andere uit.
'ik bespreek dit liever waar pappa bij is' zeg je dan bijvoorbeeld (of hoe je je vader ook noemt).
Zorg dat je niet alleen met haar bent. Vader de deur uit? Je gaat mee, of als je saar een kamer hebt moet je even iets doen daar.
Hou het bij koetjes en kalfjes, en maak jezelf zo oninteressant mogelijk.
Kortom, geef haar niets meer. Ze klinkt niet OK.


Mooi verwoord! En mee eens, neem dit advies ter harte, TO.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Het is natuurlijk een feeks, dat voorop, maar als het huis van hen allebei is vind ik het ook apart van je vader dat hij tegen haar wil een kind laat logeren.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-06-2020 21:49
Ik vind dat je gelijk hebt. Deze vrouw klinkt als een intrigante.
Ze is je aan het uitlokken en dat idee van 'dramaqueen' komt vast ook uit haar koker. Je vader en broers zijn wat dat betreft waarschijnlijk veel te goed van vertrouwen.
Zaak is om bij jezelf te blijven en haar niet in je hoofd te laten. Je niet meer laten wegsturen, ene oor in andere uit.
'ik bespreek dit liever waar pappa bij is' zeg je dan bijvoorbeeld (of hoe je je vader ook noemt).
Zorg dat je niet alleen met haar bent. Vader de deur uit? Je gaat mee, of als je saar een kamer hebt moet je even iets doen daar.
Hou het bij koetjes en kalfjes, en maak jezelf zo oninteressant mogelijk.
Kortom, geef haar niets meer. Ze klinkt niet OK.
Bedankt voor jouw woorden.
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:09
22.38% gewijzigd
Manda-rijn schreef:
02-06-2020 22:17
Het contact met mijn vader en broers heb ik nu verbroken, dat is wel heel hard maar ik tolereer het niet dat ik zo word behandeld.
Wow. Als ze daar echt op uit was dan heeft ze nu precies wat ze wil
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 21:57
Het is natuurlijk een feeks, dat voorop, maar als het huis van hen allebei is vind ik het ook apart van je vader dat hij tegen haar wil een kind laat logeren.
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:19
18.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 22:19
Wow. Als ze daar echt op uit was dan heeft ze nu precies wat ze wil
edit
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:18
51.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dan het contact met je vader en broers verbreken? Ze komen toch voor je op, maar kunnen niet tegen haar op. Jij geeft waarschijnlijk nog een beetje tegengas. Lekker blijven gaan!
Manda-rijn schreef:
02-06-2020 22:24
Ja aan de ene kant had ik het anders aan moet pakken: niet naar buiten gaan toen ze mij de deur toe wees.
Nee eigenlijk had je daar niet tegen haar zin in moeten zijn. Is niet jouw schuld maar je vader, misschien is het een ontwijkend type en heeft 'ie tegen jou gezegd kom maar, en tegen haar iets vaags dat je maar even kwam of zo. Je moet dit niet op de spits willen drijven.
Alle reacties Link kopieren
Warrique schreef:
02-06-2020 22:25
Waarom zou je dan het contact met je vader en broers verbreken? Ze komen toch voor je op, maar kunnen niet tegen haar op. Jij geeft waarschijnlijk nog een beetje tegengas. Lekker blijven gaan!
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:10
31.88% gewijzigd
Vier handen op een buik met jouw vader. Iets mooier is er toch niet.
Misschien is ze gaan nadenken na jouw bezoek en heeft ze de conclusie getrokken dat je misschien toch wel samen kunt zijn. Op afstand.
Dat jouw broer en vader zeggen dat je er niet zoveel waarde aan moet hechten dat ze zo pissig reageerde kan ik me wel voorstellen. Is ook maar een moment opname en dat ze jouw broers leuker vindt dan jou, zou best kunnen, of niet. Gelukkig ben jij niet op aarde om door iedereen leuk en lief gevonden te worden. Laat maar los.
Het is hierboven allemaal al verteld verder. Houd van je vader en houd een beetje afstand van haar. Kun je heel oud mee worden.

Oew, is nog wat bijgekomen zie ik.
Waarom zou je het contact in godsnaam verbreken. Lost dat wat op? Ga een serieus gesprek aan met jouw eigen familie en probeer er uit te komen.
anoniem_642209adb413c wijzigde dit bericht op 02-06-2020 22:34
Reden: Aanvulling
12.00% gewijzigd
Nou dan ben je mooi in 1 klap van de hele meute af.

Of je koelt even af en gaat over een paar dagen rustig het gesprek aan.
Manda-rijn schreef:
02-06-2020 22:17
Bedankt voor jouw woorden. Het maakt mij ontzettend boos en verdrietig dat mijn vader en broers aan haar kant staan. Ik had dat niet verwacht van mijn familie. Ik ben hier echt heel verdrietig om.
Wat je zegt over zaak is om bij jezelf te blijven, dat deed ik al 4 jaar. Ze doet nooit echt leuk tegen mij. Dat ze mij de deur toe wees, was voor mij echt de druppel. Het contact met mijn vader en broers heb ik nu verbroken, dat is wel heel hard maar ik tolereer het niet dat ik zo word behandeld.
Ik snap je wel maar zij heeft nu haar zin en jij geen contact meer met je vader. Waarmee je een goede band hebt.
Bij dit soort mensen moet je altijd een beetje afstand houden, niet direct reageren en al helemaal niet reageren zoals je eerste impuls is.
Je hebt in principe nu gelijk maar zij heeft het nu precies hoe ze het wil hebben. En dat zou ik haar niet gunnen.
Dus ik zou weer contact met je vader en broers zoeken en haar een beetje links laten liggen. Niet perse onaardig doen.
Ik denk zomaar dat zij heel graag belangrijk gevonden wil worden en dat ga je haar gewoon niet meer geven.
Zij is niet belangrijk genoeg om je broers en vader niet meer voor te zien.
Alle reacties Link kopieren
EDIT:
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:10
97.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
edit
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:19
98.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hijdie schreef:
02-06-2020 22:29
Vier handen op een buik met jouw vader. Iets mooier is er toch niet.
Misschien is ze gaan nadenken na jouw bezoek en heeft ze de conclusie getrokken dat je misschien toch wel samen kunt zijn. Op afstand.
Dat jouw broer en vader zeggen dat je er niet zoveel waarde aan moet hechten dat ze zo pissig reageerde kan ik me wel voorstellen. Is ook maar een moment opname en dat ze jouw broers leuker vindt dan jou, zou best kunnen, of niet. Gelukkig ben jij niet op aarde om door iedereen leuk en lief gevonden te worden. Laat maar los.
Het is hierboven allemaal al verteld verder. Houd van je vader en houd een beetje afstand van haar. Kun je heel oud mee worden.

Oew, is nog wat bijgekomen zie ik.
Waarom zou je het contact in godsnaam verbreken. Lost dat wat op? Ga een serieus gesprek aan met jouw eigen familie en probeer er uit te komen.
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:19
17.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Manda-rijn schreef:
02-06-2020 22:28
Ik vind dat ze niet voor mij opkomen. Ze vonden het niet zo erg dat ik op straat werd gezet! Ze zeiden dat ze haar begrijpen omdat ze haar eigen kinderen niet kan zien. Mijn vader bemoeit zich er amper mee en vind het maar een vrouwendingetje brrr
Wat een oen zeg.

Ik weet dat het geen goede raad is, maar ik snap je reactie volledig en zou dus ook contact afhouden. Misschien dat ze het dan snappen, en anders maar niet. Mijn trots zou ook te groot zijn. Zo is je vader blijven bezoeken super onprettig en waarom zou je dat doen?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft haar emoties niet onder controle, want ze is jaloers op een vrouw waar ze niet jaloers op hoeft te zijn.
Haar gedrag (anderen niet wegsturen, uit eten gaan) laat zien dat het haar niet gaat om corona, maar ze verschuilt zich er wel achter. Ze is dus hypocriet.
Als ze zielig is om haar kinderen kan ze daar zelf mee omgaan en heeft ze dat niet op iemand af te reageren.

Is deze vrouw wel volwassen?

En jij moet niet zielig doen over 'geaccepteerd voelen'. Je hebt het recht om met respect behandeld te worden en je moet niet bedelen om acceptatie.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 22:44
15.53% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Btw TO, ik ben ‘stiefmoeder’ en geen haar op m’n hoofd die moeilijk zou doen over contact tussen mijn man en zijn kind. Ook niet in tijden van corona, gewoon nooit. De vriendin van je vader is echt niet ok en haar gedrag is totaal niet goed te praten, wat de reden ook mag zijn. Als ze op één of andere manier moeite heeft met je, dan hoort ze zich zo netjes mogelijk te gedragen en ervoor te zorgen dat ze je hoe dan ook een welkom gevoel heeft. Dat is haar verantwoordelijkheid.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 02-06-2020 22:44
0.31% gewijzigd
Hakuna Matata
Heel eerlijk: mochten je broers tijdens Coronafest wel mogen logeren?
Ik ken wel mensen boven de 60 die hun eigen kinderen niet in huis hebben gehad al deze tijd. Dus zo bekeken behandelt ze jou als haar eigen vlees en bloed.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 22:44
Heel eerlijk: mochten je broers tijdens Coronafest wel mogen logeren?
Logeren? Het is het huis van haar vader!
Hakuna Matata
spinnetje_ schreef:
02-06-2020 22:45
Logeren? Het is het huis van haar vader!
Mis ik iets? Is TO nog heel jong en net het huis uit? Als ik naar mijn moeder ga ga ik op bezoek en als ik langer blijf logeer ik daar. Net als vroeger bij mijn opa en oma.

TO heeft het nota bene zelf over logeren! Als ze daar ook zou wonen zou het natuurlijk anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 22:44
Heel eerlijk: mochten je broers tijdens Coronafest wel mogen logeren?
anoniem_398565 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:10
37.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven