Sims

03-06-2020 19:02 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er hier mensen die Simsen? Zoja, hoe houden jullie het leuk? Ik ben op dit moment zo nu en dan Sims 4 weer aan het oppakken, maar merk dat ik me al gauw begin te vervelen. Hoe doen jullie dat?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Custom content downloaden.
En uitbreidingen helpen ook mee.

En soms speel ik weer een jaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut uitbreidingen, geeft mij echt meer uitdaging. En ik heb ook veel content gedownload waardoor het een stuk uitgebreider is met sims maken en woningen inrichten.

Huidige laptop trekt het alleen niet zo goed meer, schaffen binnenkort een nieuwe PC aan... ben heel benieuwd hoe hij dan weer speelt. Moet wel zeggen dat ik vooral in de herfst en winter speel... lente en zomer speel ik het eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wicked Whims
Mijn spel is twee jaar geleden gecrasht, voor de zoveelste keer en ik speel het nu niet meer.
Ik maakte mijn eigen custom content en deelde dat via mijn tumblr pagina met wie het wilde downloaden.
Super leuke en creatieve bezigheid. Mis het eigenlijk meer dan het simmen zelf.
Ook het browsen naar de leukste nieuwe custom content van anderen kon ik uren doen.
de uitbreidingen maken het spel ook een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
ik speel sinds de intelligente lockdown, the sims 2 soms heb ik ook dagen dat ik niet speel en soms speel ik de hele dag. misschien een soort van fantasie verhaal bedenken, en idd de uitbreidingen helpen veel. weet niet hoe het bij the sims4 zit maar bij 2 hebben ze levenswensen die als je ze weet vervullen hebben ze levenslang een platina status.
ik zit nu een beetje in een dipje heb iets teveel families :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
03-06-2020 19:22
Mijn spel is twee jaar geleden gecrasht, voor de zoveelste keer en ik speel het nu niet meer.
Ik maakte mijn eigen custom content en deelde dat via mijn tumblr pagina met wie het wilde downloaden.
Super leuke en creatieve bezigheid. Mis het eigenlijk meer dan het simmen zelf.
Ook het browsen naar de leukste nieuwe custom content van anderen kon ik uren doen.
de uitbreidingen maken het spel ook een stuk leuker.
Dat zelf maken van custom content wil ik mij ook nog wel eens in verdiepen. Lijkt me ook wel tof. Ik heb zelf dan weer dat ik het maken van de Sim en de huizen ontwerpen en inrichten leuker vind dan het leven spelen.
Jaaaa ik speel ook Sims, vooral Sims 2 op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
03-06-2020 19:25
Dat zelf maken van custom content wil ik mij ook nog wel eens in verdiepen. Lijkt me ook wel tof. Ik heb zelf dan weer dat ik het maken van de Sim en de huizen ontwerpen en inrichten leuker vind dan het leven spelen.
Ik vind het geld verdienen en dan steeds groter wonen en steeds mooiere inrichting het leukste. Mijn Sims verhuizen zo vaak mogelijk :proud:
Sansi schreef:
03-06-2020 19:25
Dat zelf maken van custom content wil ik mij ook nog wel eens in verdiepen. Lijkt me ook wel tof. Ik heb zelf dan weer dat ik het maken van de Sim en de huizen ontwerpen en inrichten leuker vind dan het leven spelen.
Ik vond het inrichten van huizen ook heel leuk om te doen en het leuk aankleden van mijn sims, maken van outfits enzo. Net barbies voor volwassenen eigenlijk :-D

Wat betreft die cc, dat bestaat uit een mesh en recolours. De meshes zijn het moeilijkst en dat is lastig om goed te leren.
Ik maakte recolours van bestaande meshes, uiteraard met toestemming altijd van de makers van de mesh.
Dat is veel makkelijker te leren en daar kan je bijna alles mee.
Kost niks ook, de programmas die ik ervoor gebruikte waren GIMP2 en The Sims workshop. Beiden gratis te downloaden online.'
Mijn eigen cc maakte ik in game foto's van en plaatste die op mijn tumblr, met daarbij een link naar de plek waar je het kon downloaden via mijn mediafire.
volledig gratis hoor, deed het echt voor de lol. Aanrader :)
Alle reacties Link kopieren
Mods en challenges. Not So Berry vond ik een goeie om er weer een beetje in te komen, omdat die je 'dwingt' dingen te doen die je normaal misschien niet zo doen. Je hebt weinig vrijheid.
Ik vond de uitdagingen wel leuk. Beginnen als zwerver met een lege kavel, geen baan mogen nemen en een huis mogen bouwen als je x bedrag had gespaard door vissen, vioolspelen enz. Dan een baan mogen zoeken.

Of je kunt een asylumchallenge doen. Je bouwt een gekkenhuis met 8 bewoners, 1 daarvan speel je, de rest niet. Ze moeten allemaal de eigenschap ‘onvoorspelbaar’ hebben. Het gekkenhuis heeft minimale voorzieningen en altijd 1 bed minder dan de aanwezigen. Dan mag je het gekkenhuis pas verlaten als je hebt bewezen niet gek te zijn door 1 of 2 doelen te voltooien.

De regels van dergelijke challenges staan wel online en nog veel meer.
Nu mis ik de sims eigenlijk wel :'(
Alle reacties Link kopieren
Misschien een leuke challenge die je vast wel op YT kan vinden of een moeilijk doel voor jezelf bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik speel ook! Jarenlang de Sims 2, nu sinds een tijdje 4. Ik ben nog steeds veel dingen aan het uittesten maar wat ik heel leuk vind

- Alle Maxis huizen een make-over geven. Dit neem ik iets te serieus (heb ook allemaal YouTube tutorials gekeken) en ik ben uren bezig met sommige huizen. Mijn buurt wordt wel heel mooi. Vooral tuinieren is lastig.
- In rotatie spelen. Ik kies een paar gezinnen uit die ik leuk vind en dan speel ik elk gezin een week (in Sims tijd).
- Uitdagingen (genoeg te vinden)
- Focussen op een uitbreiding. Bv een huisdier nemen en dat trainen, wereldberoemd worden.
- Alle Maxis Sims een make-over geven.
- Lelijke/aftandse huizen downloaden en die opknappen. Soms gewoon 'zelf', andere keren laat ik er een arme Sim wonen die dan geld moet verdienen voor elk klusje (nieuwe badkamer, keuken, etc)

Wat zijn jullie favoriete uitdagingen? Ik heb er bij de Sims 4 nog geen gespeeld. Sims 2 wel heel veel.
Ik ben gek op de Sims maar heb het nu expres nu niet geïnstalleerd want als ik er eenmaal weer aan begin...

Wat het voor mij leuk maakt zijn de cheats, de uitbreidingen of custom downloads, en een eigen verhaallijn verzinnen voor je sims. Beetje doelloos Simmen vind ik saai.

Ik speel het al vanaf het begin toen je op TV nog een dagelijkse Sims update kreeg op tv bij een of andere zender.
Alle reacties Link kopieren
Wel de sims op mijn telefoon maar momenteel voert fortnite de boventoon
Alle reacties Link kopieren
Vraagje met die (complete) huizen downloaden.
Hoe zet je die in de wereld? Waar vind ik ze nadat ik ze gedownload heb?
AnAppleADay schreef:
03-06-2020 20:14
Vraagje met die (complete) huizen downloaden.
Hoe zet je die in de wereld? Waar vind ik ze nadat ik ze gedownload heb?
Ik weet niet hoe het zit met sims 4 maar in Sims 3 moest je de gedownloade spulletjes in bepaalde mappen zetten wil het zichtbaar worden in het spel. En soms was het volgens mij ook nog zo dat je het spel opnieuw moest opstarten. Meestal zit er bij gedownloade spullen wel een readme bestand met instructies.
Alle reacties Link kopieren
Sims 4? Dat kan tegenwoordig vanuit het spel zelf

https://www.desims4.com/sims-4-tutoria ... ownloaden/

En ik heb ook spontaan weer zin om de Sims te gaan spelen nu. Beetje jammer dat de laptop gewoon echt niet lekker meewerkt.

Challenges heb ik eigenlijk nooit gedaan, wil dat zeker eens gaan doen!

Die CC en benoemde programma’s ga ik mij in verdiepen, geen idee of het wat voor me is... maar even kijken wat het precies inhoudt kan altijd.
lovechild schreef:
03-06-2020 19:25
Jaaaa ik speel ook Sims, vooral Sims 2 op dit moment.
Sims 2 was zo leuk! Maar heb jaren geleden alles verkocht. Ik vond de studenten-uitbreiding vooral heel leuk.

Minder leuk vond ik dat je kinderen uit huis geplaatst werden. Maar dat loste ik op door een soort kindertehuis te maken, gerund door 2 personen die dan een kind wilden adopteren en dan zag ik die kinderen toch nog opgroeien.
NYC schreef:
03-06-2020 20:39
Sims 2 was zo leuk! Maar heb jaren geleden alles verkocht. Ik vond de studenten-uitbreiding vooral heel leuk.

Minder leuk vond ik dat je kinderen uit huis geplaatst werden. Maar dat loste ik op door een soort kindertehuis te maken, gerund door 2 personen die dan een kind wilden adopteren en dan zag ik die kinderen toch nog opgroeien.
Dat was ook mijn favoriet en daarna nachtleven. Wat ik wel altijd een gedoe vond is dat je steeds van schijfjes moest wisselen als je een bepaalde uitbreiding wilde spelen. Of ben ik nu in de war met een ander spel? Heb het al een paar jaar niet meer gespeeld.
TsumTsum schreef:
03-06-2020 20:43
Dat was ook mijn favoriet en daarna nachtleven. Wat ik wel altijd een gedoe vond is dat je steeds van schijfjes moest wisselen als je een bepaalde uitbreiding wilde spelen. Of ben ik nu in de war met een ander spel? Heb het al een paar jaar niet meer gespeeld.
Ja klopt. Je moest geloof ik de meest recente laten draaien om het spel te k kunnen spelen. Andere favorieten waren Seizoenen en Op reis. Vooral die kampeervariant.
Alle reacties Link kopieren
Sinds de lockdown speel ik het ook weer zo nu en dan. Ik ben begonnen met Sims 4 maar kwam er niet echt in en ben nu weer terug gegaan naar de Sims 3. Ik vind de open stad daar in veel leuker en fiets/rijd/loop nu weer overal naartoe. Ik vind vooral de uitbreidingspakketten leuk, en bouw graag grote extravagante huizen.
Die had ik dan weer niet want ik vond de uitbreidingen wel duur altijd voor wat je kreeg. Nu zijn er inmiddels wel pakketten waarbij je het spel en alle uitbreidingen kan kopen maar los waren die rond de 40 euro ofzo. Ik heb ook nog Open for business (Sims 2) en Wereldavonturen (sims 3). Maar die op reis variant klinkt wel erg leuk. Van Sims 4 heb ik alleen het basisspel maar die werkt niet goed op m'n oude mac.

Door dit topic denk ik nu wel weer: Zal ik toch niet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven