Tweede naam naar godin of Latijn gek?

05-06-2020 22:31 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn uit onze meisjesnaam, maar willen graag een tweede naam. Voor de initialen en omdat we dat mooi vinden.
Ons andere kind heeft als 2e naam de naam die ik gegeven had aan het vruchtje na een vroege miskraam.

Alleen nu weten we dus niet wat te doen. We hebben niemand waar we naar willen vernoemen en de tweede naam moet wel passen.

Nu zat ik te denken aan de naam van een griekse/Romeinse godin, zoals bijvoorbeeld Minerva, Athena, Hestia, etc

Of een Latijns woord, als aurora, fortuna.

Ik twijfel alleen of dat vreemd is en of ze hier gepest mee kan worden. Of dat er vooroordelen ontstaan.

Wat denken jullie?
Aurora :heart:

Gepest worden of vooroordelen vanwege een tweede naam? Daar zou ik niet zo bang voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
De kans op pesten lijkt me hoe dan ook klein bij een tweede naam.

Verder is het persoonlijk. Ik vind het vernoemen naar goden en andere “grootheden” zoals Caesar wat aanmatigend. Dan zou ik eerder voor een andere klassieke naam kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ze hiermee gepest worden? Het ook nog eens een tweede naam. Ik vind het mooi klinken, en als jij dat ook vind zou ik het gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Aurora! :heart:
Bijna niemand weet je tweede naam. Als je het al verteld omdat het bijvoorbeeld gevraagd wordt dan zeg je het bijna met een soort trots. Zo voelt het tenminste voor mij wel. Dus ik vind het absoluut geen gekke namen!
Alle reacties Link kopieren
pos1980 schreef:
05-06-2020 22:35
De kans op pesten lijkt me hoe dan ook klein bij een tweede naam.

Verder is het persoonlijk. Ik vind het vernoemen naar goden en andere “grootheden” zoals Caesar wat aanmatigend. Dan zou ik eerder voor een andere klassieke naam kiezen.
Dat.

Voorbeeld van een klassieke naam die ik mooi vind, maar die je niet zo vaak hoort: Hekate.
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Helena
Aurora
Aura
snoesje666 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 22:45
50.00% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee, leuk juist. Fortuna dan weer niet, dan heet ze naar een voetbalclub, maar ik vind mythologie namen juist leuk.

Ik had heel lang Elektra of Elettra op mijn meisjeslijst. Vind ik nog steeds een superleuke naam.
Am Yisrael Chai!
Of het vreemd is: tja, mensen doen naar mijn beleving wel gekkere dingen. Of ermee gepest wordt: nee. Het is niet dat mensen zomaar je tweede naam weten, laat staan kinderen. Plus, het gemiddelde kind zal niet eens weten wie die goden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nope, ik heb een te bizarre tweede naam en ik voel me er nog steeds niet comfortabel bij om hem te zeggen. En ik ben 30.
Alle reacties Link kopieren
Hoe wil een ander kind weten dat je een tweede, derde naam hebt als kind?

Mijn zoon is 9 en kwam er pas recent achter dat hij een tweede naam heeft :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
05-06-2020 22:45
Mijn zoon is 9 en kwam er pas recent achter dat hij een tweede naam heeft :-)
Haha
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
05-06-2020 22:44
Nope, ik heb een te bizarre tweede naam en ik voel me er nog steeds niet comfortabel bij om hem te zeggen. En ik ben 30.
Ah, in een PB-tje?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
05-06-2020 22:44
Nope, ik heb een te bizarre tweede naam en ik voel me er nog steeds niet comfortabel bij om hem te zeggen. En ik ben 30.
Ik ben vernoemd naar twee dode mannen en niemand heeft de moeite genomen een vrouwelijke draai aan die namen te geven. De initialen vormen een naam an sich in de categorie N.E.L.
Nee heb je, ja kun je krijgen
La_Cucaracha schreef:
05-06-2020 22:42
Dat.

Voorbeeld van een klassieke naam die ik mooi vind, maar die je niet zo vaak hoort: Hekate.
Grapje zeker? Hecate is een van de bekendste Griekse godinnen.

Gepest worden met de tweede naam lijkt me onwaarschijnlijk. Ik zou gewoon voor iets gaan wat jullie mooi vinden. Ik vind het wel tof, een vernoeming naar een godin.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad niet dat er gepest gaat worden. Ik zou wel kijken of die naam een beetje bij de roepnaam past.
Find people who will make you better (M. Obama)
lemoos2 schreef:
05-06-2020 22:48
Ik ben vernoemd naar twee dode mannen en niemand heeft de moeite genomen een vrouwelijke draai aan die namen te geven. De initialen vormen een naam an sich in de categorie N.E.L.
Auw.
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
05-06-2020 22:44
Nope, ik heb een te bizarre tweede naam en ik voel me er nog steeds niet comfortabel bij om hem te zeggen. En ik ben 30.
Ik 45 en ik vind mijn tweede naam ook nergens op slaan. Maar ik ken meer mensen waar dat zo is. Nu geef ik er uiteraard niks meer om maar als kind noemde ik hem nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het idee van gepest worden, omdat hrt misschien een hoog "prinsesjesgehalte" heeft. Voor dat ik zwanger was, was ik vastbesloten dat als ik een dochter zou krijgen dat er geen roze in komt en we haar geen meisje-meisje zouden maken. Juist niet te flauw en weerbaar.

Maar nu ben ik helemaal verliefd op roze zachte dekentjes en komt er een kant naar boven die ik niet van mezelf kende, haha.

Maar het idee dat ze door haar tweede naam beoordeeld zal worden, en gezien zou worden als "prinsesje" stuit me tegen de borst.

Aurora vind ik zelf ook prachtig, past naar mijn idee ook mooi bij haar eerste naam, maar dat is ook de naam van Doornroosje..
Alle reacties Link kopieren
Aurora is wel heel erg suikerzoet en roze. En in de tijd van Disney+ ook wel erg Disney.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste naam is uit de Latijnse mythologie. Nooit mee gepest. Het is ook niet ‘zoet’, zoals Aurora. Ik ben er blij mee :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Arie en Romy Boomsma hebben bekend gemaakt dat hun derde kindje de naam Juniper heeft gekregen. Dat betekent jeneverbes/conifeer.

Google even hoe de naam al gebruikt wordt. Als de plaatselijke woningbouwvereniging Hestia heet, dan liever niet je kind zo noemen.

Mooie Griekse meisjesnamen:
Aglaia (betekenis: schoonheid, glans)
Helene
Charissa
Larissa
Thekla
Daphne
Filomena
Gaia
Sofia
Marula
Aurora is doornroosje? Echt?
Odense* schreef:
05-06-2020 22:57
Arie en Romy Boomsma hebben bekend gemaakt dat hun derde kindje de naam Juniper heeft gekregen. Dat betekent jeneverbes/conifeer.

Google even hoe de naam al gebruikt wordt. Als de plaatselijke woningbouwvereniging Hestia heet, dan liever niet je kind zo noemen.

Mooie Griekse meisjesnamen:
Aglaia (betekenis: schoonheid, glans)
Helene
Charissa
Larissa
Thekla
Daphne
Filomena
Gaia
Sofia
Marula
Tja, en dan verhuis je een keer naar een andere plaats en heb je dat alsnog. Maar wat boeit het uberhaupt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven