Entertainment alle pijlers

Verklaar Suzan en Freek

06-06-2020 12:59 310 berichten
Ik heb tussen de middag warm gegeten, dus tijd zat om me met uitzonderlijk belangrijke zaken bezig te houden. In dit geval:
Waarom Suzan en Freek? Wie vindt dit oprecht mooi? En waarom? Ze doen me aan jaren 00-heldin Dido denken: neuzelzingen terwijl je opsomt wat je aan het doen bent.


Disclaimer: elk topic dat ik open escaleert, maar in mijn muziektopics zijn mensen ook nog eens beledigd vanwege kritiek op hun lievelingsmuziek. Die mensen verwijs ik naar mijn motto, een verwijzing naar mijn totale gebrek aan smaak.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Lol! Ik jen dit duo helemaal niet. Ik ga even googelen/ op you tube kijken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2020 15:06
Reden: Onnodig quoten
78.48% gewijzigd
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen zijn niet te verklaren en moeten we helaas mee dealen.
Alle reacties Link kopieren
Vera8 schreef:
06-06-2020 13:01
Lol! Ik ken dit duo helemaal niet. Ik ga even googelen/ op you tube kijken.
Niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een liedje oprecht mooi.
Herkenbare tekst, prachtige melodie, stemmen passen heel goed bij elkaar.

Geen idee of ik een hele CD trek, maar zo af en toe op de radio zing ik uit volle borst mee.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Ik braak met je mee!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij al die nummers is mijn eerste gevoel: “ Volgens mij heb ik dit al eens eerder gehoord”. Lijkt vaak een nieuwe tekst op een bestaande melodie of een combinatie van al bestaande liedjes. Beter goed gejat dan slecht bedacht, blijkbaar.
Wie vindt dit oprecht mooi?
Ik vind Blauwe Dag oprecht mooi :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet perse groot fan maar zing de liedjes makkelijk mee.

Dat is het denk ik ook: je hoort ze veel op de radio en dan wordt het een oorwurm, je herkent het liedje, zingt mee en mogelijl dat we dat koppelen aan wat een goede song ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2020 13:04
Ik vind Blauwe Dag oprecht mooi :cheer2:
Ik kan hier lekker op meeblèren. Ken de andere liedjes van hun niet.
Ik ken ze niet. Hou ik graag zo.
Alle reacties Link kopieren
Correctie: ik ken ze wel. Althans ken de muziek en heb er nu dus ook beeld en een naam bij.

Het is niet mijn genre. Ik vind het niet slecht maar ik heb, net als jij waarschijnlijk, ook niks met “levensbeschouwelijk geneuzel op een melodie”

Dan nog liever nietszeggende seksistische teksten over love in een elevator met een stevige gitaarpartij er bij.

Muziek van deze laatste categorie wordt sowieso steeds minder gemaakt. Dus ben ik onderhand verworden tot een oude taart met een muzieksmaak die niet meer aansluit bij de moderne tijd.

Kan er redelijk goed mee leven.
vera8 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 13:11
1.49% gewijzigd
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik vind ze vreselijk en krijg om de een of andere reden sektarische kriebels van ze.
Alle reacties Link kopieren
O, ik vind ze verschrikkelijk! Vooral dat accent van die Suzan, zo lelijk!

Ik heb hier smakelijk om gelachen:

https://youtu.be/DM2ccWBOM_4
't Is al met al een heel gedoe
Ik vind de liedjes niet slecht maar ook niet heel goed. Het zijn zeiknummers die veel op elkaar lijken.
Ik vind hun stemmen wel mooi.
viamia schreef:
06-06-2020 13:06
Ik kan hier lekker op meeblèren. Ken de andere liedjes van hun niet.
Daar is ook niet zoveel aan hoor, aan die andere liedjes. Ik vind ze ook niet heel verschrikkelijk trouwens, het is meer dat ik ze helemaal niet vind. En waarom Blauwe Dag dan een uitzondering is op die regel weet ik niet. De tekst is het in ieder geval niet want die is lijzig. Misschien die accordeon, ik :love: accordeon.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het lied Blauwe dag hoor wil ik de radio uit het raam gooien. Wat een braaknummer andere liedjes van Suzan en Freek ken ik niet en dat hou ik graag zo.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Billie Eilish, die vind ik pas verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
06-06-2020 13:10
Ik vind de liedjes niet slecht maar ook niet heel goed. Het zijn zeiknummers die veel op elkaar lijken.
Ik vind hun stemmen wel mooi.
Mee eens dit.
Mooie stemmen maar saaie liedjes.
Alle reacties Link kopieren
Heb je soms naar De Taalstaat geluisterd op de radio? Daar werden ze bevraagd door Frits Spits, o.a. over waarom ze zo populair zijn.
Zijn verklaring was dat ze veel binnenrijm gebruiken en dat zou lekker klinken.

Ik vind ze enorm mutsig met z'n tweeën en de muziek nikszeggend.
Alle reacties Link kopieren
Zij slist zo in hun eerste nummer. Te irritant. Ik kan er ook niet naar luisteren.
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2020 13:04
Ik vind Blauwe Dag oprecht mooi :cheer2:
Die vind ik het ergste. Vooral dat stukje" ik fiets voor jou door de hele stad als jij dat wilt, ja dan doe ik dat."

Het is allemaal zo niksig.
Bubbel° schreef:
06-06-2020 13:15
Heb je soms naar De Taalstaat geluisterd op de radio? Daar werden ze bevraagd door Frits Spits, o.a. over waarom ze zo populair zijn.
Zijn verklaring was dat ze veel binnenrijm gebruiken en dat zou lekker klinken.

Ik vind ze enorm mutsig met z'n tweeën en de muziek nikszeggend.
Nee, maar Spits heeft wel een punt, enorm veel neuzelig binnenrijm.
Vreselijk. Ik zap zelf van radio of televisiekanaal als ik ze ergens hoor.
Lady*Voldemort schreef:
06-06-2020 13:13
Billie Eilish, die vind ik pas verschrikkelijk.
Die vind ik wel leuk. Geen beste zangeres, maar het klinkt gelikt.
René Karst daarentegen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven