Hoe internet in binnenand Spanje

06-06-2020 16:39 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we weer naar ons huisje in binnenland van spanje. Ikheb een abbo van Vodafoon en via mijn hotspot heb ik internet op mijn laptop. Wel moet ik daarvoor op een hoog punt [ berg ] gaan staan om ontvangst te hebben.
Graag zou ik ook internet in mijn huisje willen, maar hoe? Via een schotel? Zodat die de signalen uit het nabijgelegen dorpje oppikt? Geen idee hoe zoiets werkt.

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Alle reacties Link kopieren
Eens navragen bij de bewoners in de buurt hoe zij het geregeld hebben?

Vrienden van ons hebben ook een huisje in een klein Spaans dorpje. Daar heeft het dorpje 'internet laten aanleggen' en zij kunnen dan voor een klein bedrag een aansluiting krijgen (lees: een kastje en een code).
Als het huisje zelf geen internet heeft dan ben je afhankelijk van je mobiele ontvangst lijkt me.
Vrienden van mij met 'n B&B in Spanje hebben internet laten aanleggen, maar de bundel is niet toereikend om te netflixen ofzo.
redbulletje schreef:
06-06-2020 16:47
Als het huisje zelf geen internet heeft dan ben je afhankelijk van je mobiele ontvangst lijkt me.
Dit. En als je Nederlandse provider daar niet in voorziet heb je gewoon pech. Of je moet voor the time being overstappen op een lokale provider.
Alle reacties Link kopieren
Het huisje is volledig off the grid en heeft dus ook geen internet.
Buren [ die erg ver van ons af zitten] hebben of geen internet of hebben het laten aanleggen en betalen er per maand voor.

Mijn gedachtegang [ maar mss te simpel ] is dat als ik op een dichtbij gelegen heuvel ontvangst krijg op mijn mobiel van een spaanse provider [ Movistar in dit geval ] en daardoor mijn hotspot kan gebruiken , ik toch ook iets kan installeren bij mij huisje, op het dak ofzo, om omdaar ook dt signaal te kunnen ontvangen? Zodat ik mijn hotspot ook in mijn huisje kan gebruiken.
Zodat ik fijn aan mijn tafel kan zitten laptoppen iplv gedoe in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Het laten aanleggen (de kabels doortrekken) zoals de buren dus.

Ook handiger voor als je gasten zou te logeren hebben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
06-06-2020 16:57
Het huisje is volledig off the grid en heeft dus ook geen internet.
Buren [ die erg ver van ons af zitten] hebben of geen internet of hebben het laten aanleggen en betalen er per maand voor.

Mijn gedachtegang [ maar mss te simpel ] is dat als ik op een dichtbij gelegen heuvel ontvangst krijg op mijn mobiel van een spaanse provider [ Movistar in dit geval ] en daardoor mijn hotspot kan gebruiken , ik toch ook iets kan installeren bij mij huisje, op het dak ofzo, om omdaar ook dt signaal te kunnen ontvangen? Zodat ik mijn hotspot ook in mijn huisje kan gebruiken.
Zodat ik fijn aan mijn tafel kan zitten laptoppen iplv gedoe in de auto.
Tja, als dat signaal je huisje niet bereikt, dan houdt het op natuurlijk. Maar ik zou het eens navragen bij Movistar dan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je op het dak van je huis ontvangst dan?
Alle reacties Link kopieren
Ja soms wel en soms niet....appjes komen vertraagd binnen en mailtjes verzenden vertraagd
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
06-06-2020 17:19
Ja soms wel en soms niet....appjes komen vertraagd binnen en mailtjes verzenden vertraagd
Als je internet hebt op het dak van je huis dan kun je een hotspot-achtig kastje bevestigen en in huis gebruiken. Maar het klinkt alsof je niet echt internet ontvangt op het dak van je huis dus dan kun je zelf vast ook bedenken dat als je geen internet ontvangt je ook geen internet kunt gebruiken.
kataravrouw schreef:
06-06-2020 16:57
Het huisje is volledig off the grid en heeft dus ook geen internet.
Buren [ die erg ver van ons af zitten] hebben of geen internet of hebben het laten aanleggen en betalen er per maand voor.

Mijn gedachtegang [ maar mss te simpel ] is dat als ik op een dichtbij gelegen heuvel ontvangst krijg op mijn mobiel van een spaanse provider [ Movistar in dit geval ] en daardoor mijn hotspot kan gebruiken , ik toch ook iets kan installeren bij mij huisje, op het dak ofzo, om omdaar ook dt signaal te kunnen ontvangen? Zodat ik mijn hotspot ook in mijn huisje kan gebruiken.
Zodat ik fijn aan mijn tafel kan zitten laptoppen iplv gedoe in de auto.
Dan moet je een permanente zender/ontvanger op die plek installeren. En dat dan doorsturen naar jouw huisje. Anders gaat het natuurlijk nooit werken.
Je kunt internet nemen via de satelliet (schotel), net als een tv via de schotel. Google maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Ja oke...dat begrijp ik...dat wilde ik ook graag weten, maar welke ontvanger dan? Een schotel?
Zet ik er een zonnepaneeltje bij voor de voeding.
kataravrouw schreef:
06-06-2020 17:34
Ja oke...dat begrijp ik...dat wilde ik ook graag weten, maar welke ontvanger dan? Een schotel?
Zet ik er een zonnepaneeltje bij voor de voeding.

Neem eens contact op met een aanbieder, deze bijvoorbeeld: https://www.hertzinger.com/internet-via-satelliet/ Ik zie daar ook informatie voor mensen met een tweede huis in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt NerdopViva....ik heb de site bekeken. Op zich duidelijk , maar er zit wel een abbo aan vast. [ als ik het tenminste goed begrepen heb]
En als het ff kan zou ikniet vast willen zitten aan een abbo
Alle reacties Link kopieren
In het buitenland werken ze soms “signaalboosters“, die het signaal van je provider beter opvangen en dan versterkt door het huis verspreiden. Ik weet dat ze dat in oa de UK en Frankrijk hebben, dus wellicht is het de moeite waard om te informeren of zoiets in Spanje ook bestaat. Volgens mij bieden de providers dat vooral in regio’s waar de internetrekening beperkt is.
kataravrouw schreef:
06-06-2020 17:57
Bedankt NerdopViva....ik heb de site bekeken. Op zich duidelijk , maar er zit wel een abbo aan vast. [ als ik het tenminste goed begrepen heb]
En als het ff kan zou ikniet vast willen zitten aan een abbo
Mja, je wil dus maximaal profijt voor nada kosten. Wat denk jezelf, Einstein?
Lijkt me niet dat je zomaar iets buiten je huis/tuin een versterker ofzo kunt plaatsen. Ik denk dat je iets zal moeten aan laten leggen of met zo'n schotel. Maar is dat het waard? Je kunt waarschijnlijk geen gratis internet krijgen.

Misschien heb je met een Spaanse databundel meer bereik dan je Nederlandse? Geen idee of ze daar ook verschillende providers hebben met verschillende zendmasten
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 18:13
12.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu kom ik ook een mifirouter tegen alsik google.....daar kan ik een simkaart van mij eigen provider voor gebruiken. Nog nooit van gehoord. Daar ga ik maandag maar eens voor bellen.
kataravrouw schreef:
06-06-2020 18:12
Nu kom ik ook een mifirouter tegen alsik google.....daar kan ik een simkaart van mij eigen provider voor gebruiken. Nog nooit van gehoord. Daar ga ik maandag maar eens voor bellen.
Daarmee versterk je niks. Een mifirouter is hetzelfde als een hotspot instellen op je telefoon. Alleen dan in de vorm van een apart apparaatje.
Het voordeel van een mifi ipv hotspot op je telefoon is dat een mifi vaak langer mee gaat qua batterij. Als je je telefoon als hotspot gebruikt dan trekt dat sneller je telefoon leeg. Wat je wel zou kunnen doen is een oude simlock vrije telefoon puur als mifi gebruiken en dus steeds in de lader laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
06-06-2020 18:12
Nu kom ik ook een mifirouter tegen alsik google.....daar kan ik een simkaart van mij eigen provider voor gebruiken. Nog nooit van gehoord. Daar ga ik maandag maar eens voor bellen.
Hoe a-technisch kun je zijn. Man man man.

Als je geen internet binnenkrijgt op de simkaart in je telefoon, krijg je op dezelfde plek ook geen internet binnen op de simkaart in een mifi-router. Als er geen signaal is, valt er niks te versterken of verdelen of versturen.
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
06-06-2020 18:12
Nu kom ik ook een mifirouter tegen alsik google.....daar kan ik een simkaart van mij eigen provider voor gebruiken. Nog nooit van gehoord. Daar ga ik maandag maar eens voor bellen.
Lees hier even, dit is wat je nodig hebt: https://www.myamplifiers.com/en-es/
Als je al wifi ontvangt op een bepaalde plek met je telefoon. kun je misschien iets kopen dat een sterker signaal op pikt dan de wifi ontvanger die in je telefoon zit. Misschien dat een betere wifi ontvanger die je op een goede plek kunt zetten al veel doet om er een hotspot van te maken.

En anders misschien toch iets meer betalen en je internet laten aanleggen. in plaats van gedoe met wifi signalen wel of niet op pikken van 3g/4g.

Trouwens waarom is de titel in het topic zo vaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven