Werk & Studie alle pijlers

Scriptie Social Work.... iemand goed met deelvragen?

06-06-2020 15:03 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,

Ik ben momenteel bezig met mijn scriptie... alleen loop ik ontzettend vast bij het opstellen van mijn deelvragen!!

Ik zou graag wat advies van jullie willen... zeker omdat er nogal wat haast bij komt kijken. Ik zal de reden hiervan achterwege laten.

Is er iemand die mij hierbij eventueel zou kunnen helpen? Dan kan ik verder toelichten wat mijn onderwerp en hoofdvraag zijn.

Bedankt!

Billy
Er komt haast bij kijken, dus je bent te laat begonnen?

Begin eerst maar eens met toe te lichten wat je al wel hebt, dat maakt het aanbieden van hulp een stuk eenvoudiger. En oh ja, iets met deadlines enzo.....
Alle reacties Link kopieren
Nou Billy, daar heb je dus docenten voor.

Maar je hebt een paar deadlines gemist en nu probeer je op zaterdag iemand te strikken om je huiswerk te doen?
Alle reacties Link kopieren
Het is gangbaar dat je scriptiebegeleider je hierbij helpt. Is je scriptiebegeleider niet bereikbaar?
HennieHen schreef:
06-06-2020 16:13
Nou Billy, daar heb je dus docenten voor.

Maar je hebt een paar deadlines gemist en nu probeer je op zaterdag iemand te strikken om je huiswerk te doen?
Ja, het is toch veel makkelijker om een forum idioot je huiswerk te laten doen dan dat jezelf die inspanning doet?
Pergamon schreef:
06-06-2020 16:17
Het is gangbaar dat je scriptiebegeleider je hierbij helpt. Is je scriptiebegeleider niet bereikbaar?
Toen er nog tijd was wel, maar als jezelf je kalender niet in de gaten houdt: ook een scriptiebegeleider heeft recht op weekend. En dan heb je toch altijd nog een stel forum-morons die jou helpen om jouw huiswerk te maken?
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
06-06-2020 16:21
Toen er nog tijd was wel, maar als jezelf je kalender niet in de gaten houdt: ook een scriptiebegeleider heeft recht op weekend. En dan heb je toch altijd nog een stel forum-morons die jou helpen om jouw huiswerk te maken?

Ik bedoel uiteraard niet vandaag! Het kan ook nog zijn dat TO een deadline heeft voor eind augustus (dat kan bij de hogeschool waar ik werk).

Ik snap overigens wat je zegt hoor, maar ik probeer me nog even heel neutraal op te stellen.
Pergamon schreef:
06-06-2020 16:23
Ik bedoel uiteraard niet vandaag! Het kan ook nog zijn dat TO een deadline heeft voor eind augustus (dat kan bij de hogeschool waar ik werk).

Ik snap overigens wat je zegt hoor, maar ik probeer me nog even heel neutraal op te stellen.


Zolang TO geen enkele uitleg geeft, ga ik uit van het negatieve.
Alle reacties Link kopieren
Waar blijft de toelichting? Zonder toelichting weet toch niemand of ze kan helpen?
xynix schreef:
06-06-2020 16:34
Waar blijft de toelichting? Zonder toelichting weet toch niemand of ze kan helpen?

Het lijkt mij dat dit het soort vragen zijn die ze in Noorwegen op school stellen ....
Ik ben hogeschooldocent met veel ervaring op het gebied van onderzoeken en scripties. Van harte bereid te helpen. Mijn uurtarief is 40 euro.
Fluithaas schreef:
06-06-2020 16:52
Ik ben hogeschooldocent met veel ervaring op het gebied van onderzoeken en scripties. Van harte bereid te helpen. Mijn uurtarief is 40 euro.
:applause:
ALs je geen deelvragen kunt bedenken, is je hoofdvraag waarschijnlijk niet goed geformuleerd. `

Wat is je hoofdvraag?
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
06-06-2020 16:52
Ik ben hogeschooldocent met veel ervaring op het gebied van onderzoeken en scripties. Van harte bereid te helpen. Mijn uurtarief is 40 euro.

Spotgoedkoop!
Pergamon schreef:
06-06-2020 17:21
Spotgoedkoop!
En dan nu maar wachten op een reactie van de TO ..... (wedje doen: die komt niet meer terug!)
Alle reacties Link kopieren
Hahah jongens... wat een aannamens!

Ik ben nieuw op dit forum, vandaar dat ik ook niet wist dat je geen melding ontvangt wanneer er op je topic wordt gereageerd! Ik ging er van uit dat er geen reacties waren gekomen.

Gezien de aannamens, zal ik de reden toch maar even toelichten.
Ik heb mijn vorige PVA ingeleverd, maar helaas heb ik daar een NO-GO voor gekregen, vandaar dat ik had besloten om opnieuw te beginnen met een nieuw onderwerp.

Ik heb toen samen met mijn begeleider een nieuw onderwerp vastgesteld. Dit was vorige week. Afgelopen vrijdag kreeg ik een e-mail dat zij geen zicht had op de deadline, die blijkbaar al verstreken is... of ik binnen 3 dagen nog even snel mijn herziene PVA wil inleveren, anders heb ik geen kans op een beoordeling.

Nu ben ik best wel in paniek geraakt.. aangezien ik dacht dat ik wat meer tijd had.

Voor de duidelijkheid, ik zoek niemand die mijn scriptie VOOR mij gaat schrijven, ik wilde alleen maar advies bij het opstellen van GOEDE deelvragen, zodat ik snel door kon gaan, aangezien ik hier best wel op vast loop. Ik heb helaas niet het gevoel dat ik veel heb aan mijn begeleider, wat ik overigens ook al heb aangekaart bij de Hogeschool. Zij hebben mij toen verteld om haar op zn minst een kans te geven..

Soms moet je hulp durven vragen, maar blijkbaar ben ik daarvoor bij het verkeerde adres!

Bedankt voor jullie reacties en een hele fijne avond.

Billy.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen WA-groep of FB groep van jouw leerjaar?
Ik doe de flexibele variant Social Work (Bijna 2de jaars). Er zijn 2 FB groepen en meerdere WA-groepen waar we vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen met advies,samenvattingen etc.
Succes!
Ik heb Pedagogiek gestudeerd en volg nu een universitaire master. Ik wil gerust je huidige onderzoeksvraag en deelvragen beoordelen. Ik ga ze niet voor je formuleren of iets dergelijks, maar als je ze plaatst kan ik wel mee kijken naar hoe je het geformuleerd hebt en of de deelvragen duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Truud schreef:
06-06-2020 20:18
Is er geen WA-groep of FB groep van jouw leerjaar?
Ik doe de flexibele variant Social Work (Bijna 2de jaars). Er zijn 2 FB groepen en meerdere WA-groepen waar we vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen met advies,samenvattingen etc.
Succes!
Dankjewel voor de tip. Omdat ik hogerejaars ben, ben ik niet veel in contact met andere studenten van de opleiding.
Ik ga even kijken of ik iets kan vinden!
Billyfs schreef:
06-06-2020 20:06
Soms moet je hulp durven vragen, maar blijkbaar ben ik daarvoor bij het verkeerde adres!
Nou, de hulpvraag was mij al niet duidelijk, terwijl ik best hulp wilde bieden.

Ik heb op dit forum wel eens met een student meegekeken.
Maar die had dan zelf al haar huiswerk gedaan en wilde alleen wat feedback.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
06-06-2020 21:09
Nou, de hulpvraag was mij al niet duidelijk, terwijl ik best hulp wilde bieden.

Ik heb op dit forum wel eens met een student meegekeken.
Maar die had dan zelf al haar huiswerk gedaan en wilde alleen wat feedback.
Ik wilde mensen er niet meteen mee bombarderen. Daarnaast heb ik al aangegeven dat ik niemand zoek die het voor mij doet, ik kan het prima zelf. Ik wil alleen advies.

Hieronder mijn hoofdvraag:
Welke werkzame elementen op het gebied van stressvermindering bij multiprobleemgezinnen zijn er te herleiden uit de bestaande methodieken in Rotterdam?

Deelvragen die ik momenteel heb:
1. Welke bestaande methodieken worden er in de theorie onderscheiden?
2. Welke factoren beïnvloeden de effectiviteit van de stressvermindering?
3. Waar ligt de behoeftevraag van de multiprobleemgezinnen binnen Rotterdam?
4. Op welke manier kunnen deze werkzame elementen adequaat worden ingezet binnen de hulpverlening?

Ik kan prima zelf mijn PVA schrijven jongens... ook mijn deelvragen, alleen wil ik weten of ze logisch zijn en ik hier verder op kan borduren. Ik twijfel namelijk heel erg.

Billy
Billyfs schreef:
06-06-2020 21:14
Ik wilde mensen er niet meteen mee bombarderen. Daarnaast heb ik al aangegeven dat ik niemand zoek die het voor mij doet, ik kan het prima zelf. Ik wil alleen advies.

Hieronder mijn hoofdvraag:
Welke werkzame elementen op het gebied van stressvermindering bij multiprobleemgezinnen zijn er te herleiden uit de bestaande methodieken in Rotterdam?

Deelvragen die ik momenteel heb:
1. Welke bestaande methodieken worden er in de theorie onderscheiden?
2. Welke factoren beïnvloeden de effectiviteit van de stressvermindering?
3. Waar ligt de behoeftevraag van de multiprobleemgezinnen binnen Rotterdam?
4. Op welke manier kunnen deze werkzame elementen adequaat worden ingezet binnen de hulpverlening?

Ik kan prima zelf mijn PVA schrijven jongens... ook mijn deelvragen, alleen wil ik weten of ze logisch zijn en ik hier verder op kan borduren. Ik twijfel namelijk heel erg.

Billy
slechte hoofdvraag en dus zijn je deelvragen ook niet concreet. de antwoorden op je deelvragen moeten samen het antwoord op de hoofdvraag vormen. Je ziet zelf ook wel dat dit bij jouw opzet niet het geval gaat zijn? voor welke opleiding is dit?.
Billyfs schreef:
06-06-2020 21:14
Ik wilde mensen er niet meteen mee bombarderen. Daarnaast heb ik al aangegeven dat ik niemand zoek die het voor mij doet, ik kan het prima zelf. Ik wil alleen advies.

Hieronder mijn hoofdvraag:
Welke werkzame elementen op het gebied van stressvermindering bij multiprobleemgezinnen zijn er te herleiden uit de bestaande methodieken in Rotterdam?

Deelvragen die ik momenteel heb:
1. Welke bestaande methodieken worden er in de theorie onderscheiden?
2. Welke factoren beïnvloeden de effectiviteit van de stressvermindering?
3. Waar ligt de behoeftevraag van de multiprobleemgezinnen binnen Rotterdam?
4. Op welke manier kunnen deze werkzame elementen adequaat worden ingezet binnen de hulpverlening?

Ik kan prima zelf mijn PVA schrijven jongens... ook mijn deelvragen, alleen wil ik weten of ze logisch zijn en ik hier verder op kan borduren. Ik twijfel namelijk heel erg.

Billy
Maar wat wil je daar nou precies mee onderzoeken? Wat is het doel van je onderzoek? Wat is je hypothese?

Als ik je hoofdvraag lees dan lees ik hele andere zaken die naar voren komen dan in de deelvragen. Je hebt deelvragen nodig om je hoofdvraag te beantwoorden. Dat is nu niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Je hoofdvraag is omslachtig geformuleerd.

Je eerste deelvraag is niet relevant voor de hoofdvraag.

Je tweede deelvraag is niet relevant voor de hoofdvraag.

Je derde deelvraag is niet relevant voor de hoofdvraag.

Je vierde deelvraag is niet relevant voor de hoofdvraag.
Alle reacties Link kopieren
En je snapt toch ook wel dat de oplossing voor een nogo op je pva is dat je je pva verbetert met de feedback die je hebt gekregen?

Je hoeft pas opnieuw te beginnen als de feedback is ‘begin opnieuw’

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven