Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zouden jullie een lang weekend Efteling boeken nu?

06-06-2020 22:29 89 berichten
We zijn een gezin met oudere kinderen en gaan dit jaar in verband met corona niet naar het buitenland op vakantie. Helaas zijn we onze aanbetaling kwijt. Het is niet anders. Maar omdat we wel iets willen doen met elkaar (en daar ook na alle hectiek echt aan toe zijn) overwegen we een lang weekend (3 nachten-4 dagen) te boeken bij de efteling , huisje plus entree.
Er gelden allerlei restricties en aangepaste entree tijden. Maar het blijft spannend zo in het hart van Brabant waar alles begon. Wij komen uit het Noorden waar vrij weinig besmettingen zijn dus moeten we dit wel willen denk ik dan. Maar ons gezin snakt echt naar een paar dagen weg. Die wil zo graag naar de efteling en in een huisje daar. En ik snap het maar al goed,

wat me tegenhoud is de onvoorspelbaarheid van dit gemene virus, Ik ben best wel bang om ziek te worden, Bij snotteren moet je al thuis blijven hoe gaat dat da met annuleren.

Kortom: zouden jullie in deze omstandigheden vakantie gaan vieren, en waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet enkel vanwege de angst ziek te worden maar ook omdat het vrijblijvende en ontspannende van een dagje of weekendje Efteling volledig is komen te vervallen.

Niet spontaan, enorm veel beperkingen, constant op je hoede zijn. Dat zou mij teveel energie kosten in relatie tot de prijs die je betaald voor die paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Geen carnaval vieren dan komt het wel goed.
k ben het eigenlijk met jou eens
Ja hoor..geen probleem..En t feit dat t in Brabant is begonnen wil niet zeggen dat een evt tweede golf ook in Brabant is.

Ik heb toevallig gisteren een verblijf in Loonsche land geboekt!
Nee. Zoals je overal moet blijven opletten is het toch geen ontspanning? Oei een nies, eh hoest daar iemand.. Nee. Voor mij niet, geen lol aan.
Boek lekker iets in een bos met eigen sanitair. Bootje varen, wandelen, fietsen. Ben je er ook ff uit, als dat zo nodig moet.

Ik begrijp de vluchtdrang niet zo. Ik vind mijn huis geen gevangenis maar een toevluchtsoord. Veel beter dan behelpen in een huisje bv. En veel comfortabeler dan een hotel.
Alle reacties Link kopieren
Ja...maar ik zit zelf ook aan een last minute Efteling overnachting te denken :$
"I love not Man the less, but Nature more..."
strings-attached schreef:
06-06-2020 22:37
Nee. Zoals je overal moet blijven opletten is het toch geen ontspanning? Oei een nies, eh hoest daar iemand.. Nee. Voor mij niet, geen lol aan.
Boek lekker iets in een bos met eigen sanitair. Bootje varen, wandelen, fietsen. Ben je er ook ff uit, als dat zo nodig moet.

Ik begrijp de vluchtdrang niet zo. Ik vind mijn huis geen gevangenis maar een toevluchtsoord. Veel beter dan behelpen in een huisje bv. En veel comfortabeler dan een hotel.
Waarom noem je t in hemelsnaam vluchtdrang? Daarnaast als niemand naar de Efteling gaat is er straks geen Efteling meer..
Alle reacties Link kopieren
Als je bang bent voor corona mag je ook binnenblijven natuurlijk.
Ik ben niet bang dus ik hou lekker afstand en doe mijn ding.
En een hoest of nies van een ander in de openlucht is niet besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen! Nu 2x in de Efteling geweest de afgelopen 2 weken en de sfeer is als vanouds; alles prima geregeld en wachttijden ook prima. Voor de achtbanen wel een half uur soms, maar de rest is bijna doorlopen.
HennieHen schreef:
06-06-2020 22:41
Als je bang bent voor corona mag je ook binnenblijven natuurlijk.
Ik ben niet bang dus ik hou lekker afstand en doe mijn ding.
En een hoest of nies van een ander in de openlucht is niet besmettelijk.


Binnen de 1,5 meter wel hoor! Ik zal eerder willen zeggen: een nies in de Efteling is niet besmettelijker dan in je eigen supermarkt.
Nee, niet vanwege de angst maar vooral omdat voor mij de lol er vanaf is zoals het er nu aan toe gaat in de Efteling. Alle beperkingen hebben naar mijn idee teveel invloed op een ontspannen bezoek. Ik zou niet volop kunnen genieten, dus dan zou ik liever op een ander moment gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet om staan te springen. Niet uit angst voor Corona. Maar vooral het feit dat het allemaal niet zo ongedwongen/ontspannen zal zijn...

En daarnaast heb ik helemaal niets met pretparken en dierentuinen. Maar goed, dat laat ik er even buiten;)
Alle reacties Link kopieren
4 dagen Efteling?
Na 2 dagen hebben die kinderen dat park toch wel gezien?

Als je dan toch 4 dagen ergens heen wil zou ik nog eerder Eurodisney boeken.

Of gewoon een huisje aan 't strand.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
06-06-2020 22:43
[/b]

Binnen de 1,5 meter wel hoor! Ik zal eerder willen zeggen: een nies in de Efteling is niet besmettelijker dan in je eigen supermarkt.
Ook in de Efteling moet je afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten waarom niet.
En wat het er mee te maken heeft dat de uitbraak 3 maanden geleden in Brabant is begonnen snap ik al helemaal niet.
Kijk eens op het Corona dashboard voor feiten ipv je te laten leiden door angsten en onderbuikgevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
06-06-2020 22:45
Nee, niet vanwege de angst maar vooral omdat voor mij de lol er vanaf is zoals het er nu aan toe gaat in de Efteling. Alle beperkingen hebben naar mijn idee teveel invloed op een ontspannen bezoek. Ik zou niet volop kunnen genieten, dus dan zou ik liever op een ander moment gaan.
Ben je geweest dan? Ik merk nauwelijks iets van de beperkingen. Ja, er is rood/witte tape in de wachtrij zodat je weet waar je moet staan en de capaciteit per rit is minder, maar voor de rest?
HennieHen schreef:
06-06-2020 22:46
Ook in de Efteling moet je afstand houden.
Daar zeg ik ook niets over!
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
06-06-2020 22:47
Ik zou niet weten waarom niet.
En wat het er mee te maken heeft dat de uitbraak 3 maanden geleden in Brabant is begonnen snap ik al helemaal niet.
Kijk eens op het Corona dashboard voor feiten ipv je te laten leiden door angsten en onderbuikgevoelens.
precies dit. Op die site is te zien dat 1 op de 10.000 mensen besmettelijk is. Dat is dus een kans van 0,01 procent dat je iemand daar tegenkomt die besmettelijk is en de kans is nog kleiner dat je dan ook ziek wordt want die persoon moet dan ook nog eens in jouw buurt hoesten/niezen
Brabanders gaan ook het land door deze zomer toch? Misschien lekker een weekendje naar het Noorden.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 06-06-2020 23:00
32.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, wij gaan over een week. Super chill, niet druk, en kleine wachtrijen.
ik geef mn bek ook maar een douw
rumforviva schreef:
06-06-2020 22:58
Brabanders gaan ook het land door deze zomer toch?
Ik mocht als Brabander zelfs afgelopen vijf dagen naar Zeeland!
Duomarker schreef:
06-06-2020 22:43
[/b]

Binnen de 1,5 meter wel hoor! Ik zal eerder willen zeggen: een nies in de Efteling is niet besmettelijker dan in je eigen supermarkt.
Daarom kom ik daar ook niet :)
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-06-2020 22:46
4 dagen Efteling?
Na 2 dagen hebben die kinderen dat park toch wel gezien?

Als je dan toch 4 dagen ergens heen wil zou ik nog eerder Eurodisney boeken.

Of gewoon een huisje aan 't strand.
Van de Efteling krijg ik nooit genoeg terwijl ik Euro Disney na een paar uur wel gezien heb. Disney world daarentegen absolute aanrader maar dat is te ver weg nu.

Wij gaan 3 dagen ( 2 nachten) naar bosrijk in augustus. Kunnen van 9 tot 6 het park in. Lang genoeg. Ik heb er nu al zin in.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, kan best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven